LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
Ako na dotieravý hmyz

Ako na dotieravý hmyz

Autor: Karolinka
Pondelok, 20. júl 2020

Nenoste pestré oblečenie, včely si ho mýlia s kvetmi a tam, kde viete, že sa môžu vyskytnúť včely, nechoďte naboso.

Kolagén a kyselina hyalurónová ako ich nepoznáme

Kolagén a kyselina hyalurónová ako ich nepoznáme

Pondelok, 20. júl 2020

Kolagén a kyselina hyalurónová sa hojne využívajú v estetickej medicíne, no významnú rolu zohrávajú aj v iných lekárskych odvetviach. Ich prvoradou úlohou nie je zastaviť proces starnutia, ale uľaviť od bolesti a problémov s p...

Doprajte vašej rodine dávku hydratácie na celé leto s Avon Care od AVONu!

Doprajte vašej rodine dávku hydratácie na celé leto s Avon Care od AVONu!

Autor: Jana G.
Pondelok, 20. júl 2020

Spoločnosť AVON Cosmetics predstavuje limitovanú edíciu letnej starostlivosti Avon Care pre celú rodinu. Špeciálna starostlivosť obsahuje super ingredienciu – banán, ktorý účinne upokojuje suchú pleť a pokožke dodáva celod...

Strana:  1 

Dnes je 19. 09. 2020, meniny má Konštantín.
Zdravá a krásna pleť vďaka najmodernejšej technológii
Doprajte si po celom dni relaxačný rituál s novou líniou Avon Care s levanduľou!
Omladnite pomocou čarovných pleťových olejov od AVONu!
Hit tohto leta – morská sviežosť ukrytá v novej línii od AVONu!
Poradna
Náhodný článok
Moderný stetoskop má 50 rokov Moderný stetoskop má 50 rokov
Na medicínskej scéne hrá hlavnú úlohu už 200 rokov a dodnes významne pomáha pri diagnostike pacienta. Fonendoskop, stetoskop, sluchátko. Každý lekár aj pacient má iné obľúbené pomenovanie pre tento najčastejšie používaný lekársky nástroj. Práve zvuky tela, jeho obehovej, dýchacej aj tráviacej sústavy, poskytnú lekárovi prvé indície, s akým ochorením pacient bojuje a ako mu môže pomôcť.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
 Mimoriadna zbierka Tesca pomohla ľuďom v núdzipasik
Mimoriadna zbierka Tesca pomohla ľuďom v núdzi

Spoločné úsilie Tesca a jeho zákazníkov sa vyplatilo, mimoriadna letná potravinová zbierka úspešne pomohla rodinám a jednotlivcom v ťažkých životných situáciách. Reťazec spustil zbierku v promptnej reakcii na vypuknutie koronakrízy. 

Vo všetkých 152 obchodoch Tesca na Slovensku prebiehala od 19. júna 2020 do konca augusta 2020. Celkovo zákazníci Tesca darovali 28 ton potravín, čo predstavuje 67-tisíc porcií jedla pre ľudí v ťažkých životných situáciách. Práve vďaka zbierke sa podarilo podať pomocnú ruku veľkému  množstvu ľudí v núdzi a rovnako to je aj pri ďalších aktivitách, ktorými Tesco každý deň podporuje tých najzraniteľnejších, či už ide o darovanie nepredaných potravín alebo mimoriadny potravinový dar v hodnote 172-tisíc eur ohlásený na jar po vypuknutí pandémie.

 

Tesco spustilo vo svojich obchodoch mimoriadnu potravinovú zbierku v rekordne krátkom čase, aby pomohlo tam, kde je to najviac potrebné. Čoraz viac ľudí naprieč spoločnosťou pociťuje už aj ekonomické dosahy koronakrízy. Veľkou pomocou pre tých najzraniteľnejších bol už mimoriadny dar potravín i ďalších výrobkov od Tesca v hodnote 172-tisíc eur. Potravinová zbierka následne vytvorila jedinečnú príležitosť pre každého zo zákazníkov Tesca, ktorí mohli v období 10 týždňov darovať trvanlivé či drogériové produkty v ktoromkoľvek z obchodov reťazca.

 

„Vďaka potravinovej zbierke sme pomoc rodinám v núdzi dokázali ešte viac zintenzívniť a vyzbieraných viac ako 28 ton potravín je bezpochyby fantastickým výsledkom. V Tescu hovoríme, že aj malá pomoc môže mať veľký význam, a práve potravinová zbierka je dokonalým naplnením nášho zodpovedného prístupu. Sme hrdí na to, aký veľký záujem mimoriadna potravinová zbierka vzbudila, a nesmierne si vážime príspevok každého jedného zákazníka, ktorý sa rozhodol pomôcť spolu s nami. Rovnako tak ďakujeme kolegom z Tesca za ich dobrovoľnícku pomoc v obchodoch. V neposlednom rade sa chceme poďakovať partnerom z Potravinovej banky Slovenska a ďalších charít, pretože vďaka ich zapojeniu sa podarilo darované výrobky bezpečne a rýchlo doručiť tým najzraniteľnejším,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

 

 

„Sme veľmi vďační Tescu za promptnú reakciu pri riešení dôsledkov koronakrízy. Táto mimoriadna situácia výrazným spôsobom zasiahla do života rodín na Slovensku a mnohé z nich majú, žiaľ, problém zaobstarať si jedlo či iné nevyhnutné výrobky. Vďaka Tescu a jeho zákazníkom sme dokázali podať pomocnú ruku tým najzraniteľnejším. Všetky darované výrobky sme distribuovali tým, ktorí ich potrebujú najviac – či už ide o seniorov, ľudí bez domova alebo kohokoľvek iného, kto sa vplyvom koronakrízy ocitol v ťažkej životnej situácii,“uviedol Marko Urdzík, riaditeľ Potravinovej banky Slovenska.

 

Tesco si uvedomuje, že pomoc ľuďom ohrozeným koronakrízou je potrebná neustále.  Po vypuknutí krízy v apríli reťazec pomohol tým najzraniteľnejším vďaka potravinovému daru v hodnote 172-tisíc eur, ktorý zahŕňal potraviny a ďalšie nevyhnutné výrobky. Tesco pomáha každodenne ľuďom v núdzi aj vďaka darovaniu nepredaných potravín. Význam takéhoto darovania sa naplno potvrdil práve v uplynulých mesiacoch koronakrízy. Starostlivosť o ľudí v núdzi sa stala potrebnou viac ako kedykoľvek predtým a vďaka programu darovania potravín sa podarilo pomôcť mnohým rodinám či jednotlivcom: od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci tohto roka reťazec daroval vyše 28 ton potravín, z ktorých bolo pripravených viac ako 66-tisíc porcií jedla. Takéto skvelé čísla sa Tescu podarilo dosiahnuť vďaka tomu, že nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi všetkých 152 obchodov reťazca.

 

 

Zobraziť celú novinku
Prichádza Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké – výnimočná horká chuť piva bez kvapky alkoholu pasik
Prichádza Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké – výnimočná horká chuť piva bez kvapky alkoholu

Najpredávanejšia slovenská značka Zlatý Bažant rozširuje svoje portfólio 0,0% pív a uvádza nový Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké.  Novinka je úplne bez alkoholu, charakteristická výraznejšou sladovou vôňou a vyššou horkosťou, vďaka čomu ponúka plnú pivnú chuť. Obľúbená značka tak odpovedá na dopyt zákazníkov. Prostredníctvom novinky prináša pôžitok preferovanej horkejšej chute, a to zároveň aj tým zákazníkom, ktorí sa chcú úplne vyhnúť konzumácii alkoholu. 

Novinka Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké je vyrobená metódou tzv. studenej, alebo inak povedané riadenej, fermentácie. Kvasenie pri tejto metóde prebieha pri veľmi nízkej teplote, vďaka ktorej kvasinky neprodukujú žiadny alkohol, no napriek tomu sa uchová typická plná pivná chuť. Výsledkom je tak pivo úplne bez alkoholu, výnimočnej chuti, ktoré je zároveň charakteristické výraznejšou sladovou vôňou a vyššou horkosťou (28 EBU).

 

„Novinka Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké je reakciou hurbanovského pivovaru na aktuálne preferencie našich spotrebiteľov, ktorí stále častejšie vyhľadávajú pivo horkejšej chuti. Zároveň pokračujeme v nasledovaní aktuálnych, moderných trendov v životnom štýle, s čím súvisí rastúci dopyt po variantoch bez alkoholu. Pivá v ponuke Zlatý Bažant 0,0% sú určené všetkým, ktorí nechcú robiť kompromisy medzi plnou pivnou chuťou a obsahom alkoholu,“ informuje Peter Tureček, Brand manažér značky Zlatý Bažant.

 

Novinka tak úspešne dopĺňa portfólio 0,0% pív obľúbenej značky, ktoré dnes zároveň ponúka: Zlatý Bažant 0,0% Svetlé a Zlatý Bažant 0,0% Tmavé.  Vďaka nulovému obsahu alkoholu si možno pivá Zlatý Bažant 0,0% vychutnať vo všetkých situáciách, v ktorých je tolerancia alkoholu nulová – či už za volantom, pri pracovnom obede i v práci alebo pri aktívnom športe. Jednoducho kedykoľvek a kdekoľvek.

 

Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké je dostupný v 500 ml plechovke za odporúčanú cenu 0,96 €.

 

Foto: Adobestock

Zobraziť celú novinku
Pri dôkladnom čistení pleti vsaďte na najmodernejšiu technológiu – ultrazvuk!pasik
Pri dôkladnom čistení pleti vsaďte na najmodernejšiu technológiu – ultrazvuk!

Dokonale vyčistená pleť bez nánosov mazu, mikroskopických zvyškov mejkapu, drobných nečistôt a upchatých pórov je prvým krokom k tomu, aby ste mali dokonalú pleť aj vy. Ak jej večer doprajete poctivú starostlivosť v podobe hĺbkovej očisty a jemnej masáže, po zobudení vás prekvapí jej sviežosť, napnuté línie a žiarivý jas, akoby ste práve vyšli spod rúk profesionálnej dermatologičky. 

 

Vsaďte pri očiste na najmodernejšiu technológiu v službách krásnej a mladistvo vyzerajúcej pleti, výsledok vás milo prekvapí. Vernou a pedantnou pomocníčkou pri večerných očistných rituálov pleti tváre, krku a dekoltu je ultrazvuková špachtlička na čistenie pleti Orava Venera 1. Jemne a šetrne zbaví vrchné partie pokožky odumretých buniek a zároveň hĺbkovo odstráni zo zanesených pórov toxické látky a baktérie, ktoré spôsobujú zapaľovanie pokožky a akné. Okrem toho pri očiste jemnou masážou stimuluje krvný obeh, aby sa pleť prežiarila do krásy, čo napomáha redukovať vrásky a odstraňovať kruhy pod očami. Je vhodná pre pleť každého typu vrátane citlivej pokožky a jej delikátne služby môžu využiť dospievajúce dievčatá s problematickou pleťou aj ženy v zrelom veku. Pri čistení pleti jemne vibruje, takže očista je niekoľkonásobne účinnejšia a menej náročná ako klasické manuálne čistenie. V prospech krásnej pokožky funguje na nabíjateľnú Li-ion batériu, ktorú ľahko nabijete cez AC adaptér v elektrickej sieti alebo ju pripojíte k počítaču cez dodávaný kábel. Ultrazvuková špachtlička na čistenie pleti Orava Venere 1 vyzerá šik a ľahko sa zmestí aj do kozmetickej taštičky, aby ste ju mali poruke doma i na cestách. Môže byť vaša za 44,90 €.

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Obľúbené letné miesta premietnuté do vône vašej toaletypasik
Obľúbené letné miesta premietnuté do vône vašej toalety

Vaša toaleta si zaslúži dokonalú čistotu a sviežosť. Spotrebiteľmi najpreferovanejšia značka na trhu Bref prináša aj toto leto svoju už tradičnú limitovanú edíciu obľúbených WC guličiek.  Miestu, kde aj králi chodia sami, tak môžete dopriať počas aktuálnych horúcich dní novú, originálnu a limitovanú vôňu, ako aj dokonalú starostlivosť štyroch exkluzívnych variantov. 

 

Vyskúšajte v lete hravú a voňavú limitovanú edíciu guličiek značky Bref, ktorá sa hrá s veselými motívmi obľúbených letných miest. Limitovaná edícia tak prináša dve prémiové novinky (Bref Relax Time, a Bref Pool Time) a dve klasické novinky (Bref Beach Time, a Bref Garden Time).  

 

Všetky štyri varianty sa postarajú o extra sviežosť vašej toalety, ako aj zabezpečia jej dokonalú čistotu vďaka jedinečnému zloženiu. To preventívne chráni toaletu pred nežiadúcim znečistením a zabezpečuje, po každom spláchnutí, jej udržiavanie v hygienickej čistote. Prémiové limitované Bref varianty navyše majú aj funkciu tzv. sfarbenia vody v toalete, ktorá je zároveň indikátorom jej čistoty.

 

V obchodoch sú dostupné za odporúčané akčne ceny : Beach Time, Garden Time za 2,99€ a Relax Time, Pool Time za 3,39€.

 

Zobraziť celú novinku
Tesco lídrom v boji proti potravinovému odpadu, znížilo ho už o 71 %pasik
Tesco lídrom v boji proti potravinovému odpadu, znížilo ho už o 71 %

Tesco na Slovensku naďalej potvrdzuje rolu lídra v boji proti plytvaniu potravinami. Počas troch rokov znížilo množstvo potravinového odpadu o skvelých 71 %. Všetkých 152 obchodov Tesca zároveň daruje nepredané potraviny ľuďom v núdzi. Tesco tak zostáva naďalej jediným reťazcom na Slovensku, ktorému sa podarilo dosiahnuť takýto úspech. Význam programu darovania potravín sa naplno potvrdil v uplynulých mesiacoch koronakrízy, kedy sa starostlivosť o ľudí v núdzi stala potrebnou viac ako kedykoľvek predtým.

Tesco si uvedomuje svoju zodpovednosť v boji proti plytvaniu potravinami, a preto začalo merať množstvo potravinového odpadu vo svojich prevádzkach a transparentne publikovať tieto údaje. Ako prvý –  a naďalej jediný – maloobchodník na Slovensku zverejnilo Tesco svoje dáta o potravinovom odpade už v roku 2017. Reťazec odvtedy pravidelne meria množstvo potravinového odpadu vo všetkých svojich prevádzkach naprieč krajinou. Za toto obdobie Tesco na Slovensku zásadne znížilo potravinový odpad vo svojich obchodoch – konkrétne o 71 %.

 

 

„Napriek tomu, že vyše 800 miliónov ľudí na svete hladuje, tretina svetovej produkcie potravín skončí ako odpad. Tento problém je ešte akútnejší v čase, keď koronakríza negatívne zasiahla mnohé rodinné rozpočty. Dôsledky celosvetovej pandémie pociťujeme vo všetkých kútoch sveta vrátane Slovenska a mnohé rodiny si v súčasnosti nedokážu každý deň kúpiť jedlo. Naďalej preto pokračujeme v napĺňaní našich záväzkov podať pomocnú ruku tým, ktorí to potrebujú najviac a neustále znižovať plytvanie potravinami na minimum,“uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

Vďaka zozbieraným údajom o potravinovom odpade má Tesco presný obraz o množstve nepredaných potravín a odpade v prevádzkach. Reťazec tak dokáže prijímať účinné opatrenia na minimalizáciu množstva potravinového odpadu. Tesco verí, že to, čo sa dá odmerať, je možné následne lepšie manažovať. Reťazec preto vyzýva aj ďalšie podniky v odvetví potravinárstva, aby sa pripojili pri meraní a zverejňovaní údajov o plytvaní potravinami.

Vlani Tesco darovalo 1 943 ton potravín Potravinovej banke Slovenska a miestnym dobročinným organizáciám. V súčasnosti je zapojených do programu darovania potravín už všetkých 152 obchodov Tesca. Hneď po otvorení sa tento rok do programu zapojili aj dva nové supermarkety Tesca: jeden v bratislavskej Petržalke a druhý v Turanoch na severe krajiny.

Ďalších 3 337 ton potravín sa podarilo reťazcu darovať ako krmivo pre zvieratá. Darované potraviny tak celkovo dosiahli 5 280 ton.


Tescu sa darí v boji proti plytvaniu potravinami a vďaka detailným dátam napreduje čoraz viac:

 

 

Na našu planétu má potravinový odpad obrovský negatívny vplyv. Z pohľadu životného prostredia sú potravinové straty a potravinový odpad zodpovedné globálne za približne 8 % emisií skleníkových plynov. Keďže boj proti plytvaniu potravinami je témou presahujúcou hranice krajín, Tesco prichádza s dobrými správami aj na stredoeurópskej úrovni. Celkovo sa počas troch rokov reťazcu podarilo znížilo množstvo potravinového odpadu už o polovicu. Reťazec tak v rámci štyroch krajín strednej Európy, v ktorých prevádzkuje svoje obchody, splnil jeden z cieľov udržateľného rozvoja stanovený medzinárodnou organizáciou OSN. Rovnaký cieľ pritom splnilo slovenské Tesco už vlani a správny smer v boji proti plytvaniu potravinami u nás potvrdili aj najnovšie čísla.

Aktuálne dáta potvrdzujúce úspechy Tesca v boji proti plytvaniu potravinami sú súčasťou širšej správy Tesca, ktorá pod názvom Plán malých pomocí sumarizuje kľúčové aktivity v oblasti spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti. Tesco zverejnilo správu už druhý rok v rade, pričom jej najnovšie vydanie informuje o dosiahnutom pokroku za uplynulý finančný rok 2019/2020.

Plán malých pomocí Tesca sa zameriava na štyri oblasti – Tesco verí, že práve tie dokáže najviac pozitívne ovplyvniť: ľudia, produkty,  planéta a miesta. „Aj malá pomoc môže mať veľký význam“ je jednou z hlavných hodnôt Tesca. Práve správa Plán malých pomocí predstavuje záväzky a dosiahnutý pokrok Tesca v oblastiach ako znižovanie plastového odpadu, zdravie a podpora zdravého životného štýlu zákazníkov, rozvíjanie potenciálu kolegov, budovanie kultúry diverzity a inklúzie či boj proti klimatickej zmene. Správa je zhrnutím kľúčových aktivít, ktoré Tesco robí, aby prinášalo zdravé, kvalitné a udržateľné produkty pre zákazníkov za dostupné ceny, vytvorilo skvelé miesto na prácu pre svojich kolegov a bolo naďalej dôveryhodným partnerom pre svojich dodávateľov.

Zobraziť celú novinku
Tesco pomôže ľuďom v núdzi ešte viac, organizuje mimoriadnu potravinovú zbierkupasik
Tesco pomôže ľuďom v núdzi ešte viac, organizuje mimoriadnu potravinovú zbierku

Tesco promptne reaguje na zložitú situáciu mnohých rodín, ktoré sa za súčasných okolností ocitli v núdzi. Ľuďom v ťažkej situácii reťazec počas koronakrízy pomohol doposiaľ najväčším jednorazovým darom potravín a ďalších potrebných výrobkov v hodnote viac ako 172-tisíc eur. Tým, ktorí to teraz najviac potrebujú, pomôže Tesco spoločne so zákazníkmi ešte viac, a to zorganizovaním mimoriadnej letnej potravinovej zbierky. Zákazníci môžu počas 10 týždňov darovať trvanlivé potraviny vo všetkých 152 obchodoch Tesca na Slovensku.

„Starostlivosť o komunity, v ktorých pôsobíme, je prirodzenou súčasťou všetkých aktivít Tesca. Chápeme, že súčasné okolnosti majú dopad na mnohé rodiny a spôsobujú im ťažkosti. Najväčším jednorazovým darovaním potravín v hodnote viac ako 172-tisíc eur sa nám podarilo pomôcť tisíckam ľudí naprieč celou krajinou. Spoločne s našimi zákazníkmi chceme teraz pomôcť ešte viac. Sme veľmi radi, že sa nám v takom krátkom čase podarilo pripraviť letnú potravinovú zbierku, ktorá prináša pre každého jednoduchú možnosť, ako pomôcť rodinám v núdzi vo svojom okolí,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

Potravinová zbierka bude prebiehať rekordne dlhý čas od 19. júna do konca augusta 2020, a to v každom zo 152 obchodov na Slovensku. Zapojiť sa môžu všetci zákazníci, ktorí sa pri svojom bežnom nákupe rozhodnú zakúpiť trvanlivé potraviny navyše a darovať ich ľudom v núdzi. Môže ísť o rozličné produkty zo sortimentu trvanlivých potravín – napríklad ryžu, cestoviny, múku, cukor, olej, konzervy, zaváraniny, čaj či kávu. Samotné darovanie potravín je veľmi jednoduché a bezpečné: stačí ich odovzdať na vyznačené miesto za pokladničnou zónou.

 

 

Tesco si uvedomuje význam spolupatričnosti a solidarity v komunitách medzi kolegami aj zákazníkmi. „Každá pomoc sa teraz počíta a každý darovaný produkt má obrovský význam. V Tescu si nesmierne vážime príspevok všetkých zákazníkov, ktorých chceme povzbudiť, aby pomohli spolu s nami. Vyzbierané produkty odovzdávame Potravinovej banke Slovenska, ktorá ako náš dlhoročný partner pri podpore komunít zabezpečí ich distribúciu ľuďom v núdzi. Potraviny sa tak bezpečne dostanú k zraniteľnými skupinám obyvateľstva, seniorom či tým, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii v dôsledku straty zamestnania. Veľmi sa tešíme, že mnohí kolegovia z Tesca sa pridali k dobrovoľníkom Potravinovej banky Slovenska a vysvetľujú našim zákazníkom v obchodoch, ako sa môžu do zbierky zapojiť,“ dopĺňa Veronika Bush z Tesca.

 

„Sme veľmi radi, že naše dlhodobé partnerstvo s Tescom sa za súčasných okolností ešte viac posilnilo. Vďaka najväčšiemu jednorazovému daru potravín od Tesca sa podarilo rýchlo a efektívne podať pomocnú ruku ešte širšej skupine ľudí, ktorá to teraz najviac potrebuje. Koronakríza ovplyvnila naše každodenné životy a naďalej ohrozuje najmä tie najzraniteľnejšie skupiny obyvateľstva. Keďže pomoc pre rodiny v núdzi je potrebná neustále, urobíme všetko pre to, aby sme čo najlepšie zabezpečili distribúciu potravín darovaných v rámci mimoriadnej letnej zbierky. Vítame, že zbierka bude prebiehať v každom z obchodov Tesca, a veríme, že práve vďaka tomu sa pomoc dostane aj do tých najviac ohrozených regiónov,“ vysvetľuje Marko Urdzík, predseda Potravinovej banky Slovenska.

 

Tesco podporuje ľudí v núdzi každodenne aj vďaka darovaniu nepredaných potravín. Od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci tohto roka reťazec daroval viac než 430 ton potravín, z ktorých bolo pripravených viac ako 1,2 milióna porcií jedla. Spustením letnej potravinovej zbierky Tesco pokračuje v napĺňaní svojho záväzku podpory komunít.

Reťazec každoročne na jeseň organizuje najväčšiu potravinovú zbierku na Slovensku a pomáha tak vyčariť krajšie Vianoce pre ľudí v núdzi a sociálne slabšie rodiny naprieč celým Slovenskom. Tesco každý rok zvyšuje hodnotu vyzbieraných darov, ktoré venuje zapojeným charitatívnym organizáciám, o 20 %. Rovnako to bude aj tento rok na jeseň, keď sa uskutoční už 8. ročník obľúbenej potravinovej zbierky Tesca.

Zobraziť celú novinku
Grilujte bez obmedzení: aplikácia stráži, radí aj inšpirujepasik
Grilujte bez obmedzení: aplikácia stráži, radí aj inšpiruje

Mať návštevu a pritom vysávať vedľajšiu izbu, umývať riad alebo polievať záhony, to je dnes vďaka moderným technológiám a šikovným prístrojom už bežné. Ale grilovať a zároveň sa takmer úplne bez obmedzenia tráviť popoludnie s rodinkou?

 

Áno, grily dávnejšie v zásade tiež majú vlastnosti umožňujúce nestáť pri nich nonstop a venovať sa blízkym, kamarátom či kolegom na opačnom konci záhrady. Nastupujúca generácia riešení však ponúka dosiaľ nebývalé benefity. Kým doterajšie príslušenstvá v podstate len pasívne dodávali údaje počas grilovania, neživí pomocníci v podobe rozšírených aplikácií poskytuje už aj funkcie, ktoré vás – bez ohľadu na stupeň skúseností a zručností – aktívne, fundovane a komplexne prevedú krok za krokom od predprípravy jedla až po servírovanie.

 

Sebaistota pre začiatočníkov, viac voľnosti profesionálom

Začiatočníci vďaka takýmto poradcom rýchlo nadobudnú sebaistotu, poznatky aj grify a profíci zase ocenia minimálne to, že si môžu dovoliť trochu ležérnejší prístup. Appka všetko postráži, nič nepodcení a nikdy nezabudne na nejaké dôležité hlásenie.

Ak je teda vaša túžba blysnúť sa neporovnateľne väčšia ako reálne kulinárske umenie, čo v minulosti mohlo viesť k fiasku, alebo si túto sobotu chcete na barbecue ako hostiteľ dopriať viac voľnosti, teraz stačí spoľahnúť sa na neomylného, neúnavného a vždy ochotného asistenta. Mimochodom, kolujú podložené chýry, že ako našepkávač čoskoro bude mať hlas Amazon Alexa, aby nezostalo pri neutrálnej zvukovej signalizácii...

 

Takéto dômyselnosti pritom už od svojej pionierskej éry neboli, stále nie sú a ani nebudú prejavom lenivosti, chvastúnstva či snobstva. Aj sviatoční grilmajstri vedia, že vizuálne kontroly neprospievajú kvalite výsledku. Každé otvorenie poklopu, ktorému sa môžete vyhnúť, je teda plusom. Nuž a niet dôvodu nevyužiť aj mobilitu spolu s inými rozmaznávajúcimi prínosmi, ktoré sa núkajú.

 

 

Weber Connect Smart Grilling Hub nie je prieberčivý

Napríklad Weber evolučne prirodzene nadviazal na svoju sériu iGrill novinkou Smart Grilling Hub, ktorá je potešujúco univerzálna: dá sa využiť pri ľubovoľnom grile od tejto značky. Na báze JuneOS založené rozhranie Weber Connect je k dispozícii bezplatne pre iOS aj Android a hrdí sa všetkými vymenovanými prednosťami.

 

 

Prevratné „tajomstvo šéfkuchára“, ktoré má jasné predpoklady stať sa hlavnou témou nadchádzajúcej grilovacej sezóny, sa zmestí do krabičky približne vo veľkosti mobilu. A všetky výhody vám dopraví práve cez smartfón, čiže, samozrejme, aj vzdialene – to je jeden z hlavných príspevkov. Nič vám však nebráni podľa situácie využiť aj 9-segmentový LED displej samotného gadgetu s trojfarebnými indikáciami stavu nabitia aj pripojenia.

Zariadenie prostredníctvom zapojených meračov monitoruje celý proces a posiela rôzne notifikácie a inštrukcie: trebárs nimi vyzýva k uloženiu, otočeniu alebo vybratiu jedla. Pravidelne aktualizovaná aplikácia však dodáva aj odporúčania, triky, ba dokonca kompletné recepty vrátane predvolených konkrétnych postupov.

 

Podrobný prehľad o procese, zmena teploty aj na diaľku

Navyše, inteligentný sprievodca precízne odhaduje aj vstupnú a zostávajúcu dobu grilovania či údenia s prihliadnutím na teplotu, typ pokrmu, jeho hmotnosť, zvolený spôsob úpravy a preferovanú mieru prepečenia. Predznamenáva nasledujúce body a avizuje čas po ich dosiahnutie. Okrem toho Weber Connect navrhuje zmeny parametrov a v prípade nového radu peletových grilov SmokeFire zároveň dovoľuje vykonávať úpravy teploty aj na diaľku.

Snímačmi a senzormi nabitý Smart Grilling Hub funguje na Wi-Fi aj Bluetooth, na zadnej strane má magnet na prípadné pripnutie priamo na konštrukciu grilu, nabíja sa cez microUSB port (batéria vydrží rádovo desiatky hodín) a pojme štyri káblové teplomery, pričom v balení sú dva – jeden na pokrm a jeden tzv. ambientný na sledovanie prostredia v grile vrátane kovovej spony na pripnutie k roštu.


Zobraziť celú novinku
Tesco rozširuje ponuku výrobkov Finest, prémiová kvalita z celého svetapasik
Tesco rozširuje ponuku výrobkov Finest, prémiová kvalita z celého sveta

Reťazec Tesco rozširuje ponuku vlastnej značky najvyššej kvality Finest. Pribudli do nej novinky ako napríklad Fair Trade kávy, čaj s Rainforest certifikáciou, pesto na taliansky spôsob či rôzne druhy prémiových džemov. Slováci si tak môžu dopriať ešte viac obľúbených špecialít z celého sveta, ktoré zaujmú originálnou receptúrou. Tesco im navyše uľahčí nákupy, zákazníci po novom nájdu výrobky Finest v obchode na jednom mieste.

„Zákazníci Tesca si budú môcť  opäť dopriať produkty Finest, ktoré zaujmú originálnou receptúrou, spôsobom spracovania alebo pôvodom surovín. Do ponuky Finest aktuálne pridávame novinky z Talianska, Srí Lanky, Spojeného kráľovstva, Kolumbie, Sumatry aj ďalších krajín. Nakupujúcim zároveň uľahčíme nakupovanie a zlepšíme nákupný zážitok, keďže produkty Finest nájdu po novom v predajniach ešte ľahšie, a to spolu na jednom mieste, v centrálnej uličke obchodu. Pripravili sme si aj novinku navyše: tieto obľúbené produkty našej privátnej značky ponúkneme odteraz vo všetkých našich 64 hypermarketoch na Slovensku,“ prezrádzaEva Šimečková, manažérka vlastnej značky Tesca pre strednú Európu.

 

 

Špeciality Tesco Finest obľubujú nielen gurmáni hľadajúci inšpirácie pre svoje kulinárske experimenty, ale aj zákazníci, ktorí si chcú vychutnať produkty prémiovej kvality s originálnymi receptúrami z celého sveta.

 

V rozšírenej ponuke Tesco Finest nájdete napríklad:

  • kávy z Kolumbie a Sumatry s certifikáciou Fair Trade, ktorá zaručuje, že výrobky spĺňajú najvyššie sociálne, ekonomické a environmentálne štandardy. Káva zo Sumatry je špecifická svojou intenzívnou arómou horkej čokolády z malých indonézskych fariem. Kolumbijská káva ponúka vďaka intenzívnemu praženiu výraznú orechovú chuť,
  •  
  • ručne pripravené lupienky zo zemiakov posypané morskou soľou, poliate jablčným octom či s príchuťou sladkých čili papričiek od britských odborníkov s niekoľkoročnými skúsenosťami s výrobou lupienkov. Zelenina sa starostlivo ručne smaží v malých dávkach, aby boli správne chrumkavé, a následne sa poctivo dochucujú,
  •  
  • pestá na taliansky spôsob so sušenými paradajkami alebo s čerstvou bazalkou, parmezánom, syrom Pecorino a píniovými orieškami. Zaujímavosťou je, že výroba pesta prebieha len v určitej sezóne, keď má ligúrska bazalka svoju najvýraznejšiu chuť,
  •  
  • zelený čaj s mätou s Rainforest certifikáciou, ktorá pri výrobe produktov zaisťuje zachovanie biodiverzity a využívanie udržateľných postupov. Listy zeleného čaju sú zbierané na plantážach Srí Lanky, kde dostatok vlhkosti a zrážok vytvára ideálne podmienky na pestovanie čaju výnimočnej kvality. Balenie obsahuje až 30 % listov mäty piepornej a jednotlivé porcie sú vkladané do našich špeciálnych pyramídových vreciek z biologicky rozložiteľnej sieťoviny,
  •  
  • rôzne druhy prémiových džemov zo sliviek, malín, čiernych ríbezlí a marhúľ so zachovanými kúskami ovocia.

 

Tesco Finest dlhodobo ponúka sofistikované chute z celého sveta – ďalšími príkladmi sú rôzne druhy syrov, olivy z rozličných regiónov Grécka alebo čipsy s octovou príchuťou. Pre milovníkov kvalitných sladkostí prináša Tesco Finest delikatesy ako omáčku s príchuťou slaný karamel, čokolády vyrobené z kvalitných kakaových bôbov alebo zdravé müsli. Obľúbené sú aj vína od celosvetovo známych a generáciami overených výrobcov či javorový sirup.

 

Slovenskí dodávatelia rastú s Tescom

 

Tesco neustále rozvíja dlhodobé partnerstvá s mnohými slovenskými dodávateľmi aj pri produktoch vlastnej značky. Ich podnikanie sa tak prirodzenou cestou rozširuje do ďalších krajín, kde reťazec pôsobí.

 

„Slovenským dodávateľom vytvárame vďaka našej spolupráci priestor na ďalší rast ich podnikania a posilnenie zamestnanosti v regiónoch. Pri výrobe produktov vlastnej značky spolupracujeme s takmer stovkou slovenských spoločností. Veľmi sa tešíme na naše ďalšie plány, ktorých dôležitou súčasťou je vývoj úplne nových, zaujímavých výrobkov,“ dodáva Eva Šimečková, manažérka vlastnej značky Tesca pre strednú Európu.

 

Súčasťou sortimentu Tesco Finest sú aj slovenské výrobky. Zákazníci Tesca obľubujú napríklad päť rôznych druhov ovocia v čokoláde od slovenského dodávateľa Encinger, ktorý dodáva produkty aj do obchodov Tesco na Slovensku, v Českej republike a v Maďarsku.

 

Zobraziť celú novinku
Tesco posilňuje spoluprácu s lokálnymi dodávateľmipasik
Tesco posilňuje spoluprácu s lokálnymi dodávateľmi

Tesco rozšírilo ponuku slovenských potravín od malých lokálnych výrobcov, ktoré sú súčasťou programu pod názvom Jedinečné chute Slovenska. Podpora slovenských dodávateľov dlhodobo patrí k prioritám reťazca, ktorý im podáva pomocnú ruku aj pri zvládaní aktuálnej náročnej situácie. Slovenskí dodávatelia potvrdzujú, že spolupráca s Tescom im vytvára priestor na posilňovanie výroby a podporuje zamestnanosť v regiónoch.

„Dlhodobo venujeme špeciálnu starostlivosť práve našim malým lokálnym partnerom. Pomáhame im rásť aj za súčasných mimoriadnych okolností a rozšírili sme distribúciu ich výrobkov, aby sa obľúbené lokálne špeciality dostali k ešte väčšiemu množstvu ľudí. V súčasnosti už40 % výrobkov zaradených do programu Jedinečnéchute Slovenska nájdu zákaznícivo všetkých 42 predajniachTesca, kde je tento sortiment k dispozícii.Zvyšná ponuka sa tak naďalej odlišuje podľa konkrétnych oblastí Slovenska, v ktorých si zákazníci Tesca môžu nakúpiť obľúbené lokálne potraviny pochádzajúce z ich regiónu,uviedol Pavol Kiss, manažér nákupu Tesca na Slovensku.

 

Noví dodávatelia v obchodoch Tesca

Reťazcu sa tento rok podarilo rozšíriť spoluprácu s poľnohospodárskym družstvom Slatina nad Bebravou, ktoré dodáva do obchodov Tesca mliečne výrobky. Pribudli aj úplne noví partneri, ako napríkladvýrobca mäsových a mliečnych výrobkov Loišov Dvor z Bašky pri Košiciach, kozie výrobky od rodinnej Farmy Bardy pri Rajci či mäsovévýrobky Danubius.

Výrobca Danubius z Komárna dodáva mäsové výrobkov podľa tradičnej domácej receptúry, s vysokým obsahom mäsa bez použitia separátov a nemäsových emulzií. Ich výrobky pochádzajúz jatočných zvierat výhradne z lokálnych chovov.

 

„Naše doterajšie skúsenosti zo spolupráce s Tescom sú veľmi pozitívne.Donedávna bolo pravidlom, že prístup k produkcii lokálnych výrobcov mali zákazníci iba v miestnych špecializovaných predajniach. Prostredníctvom siete Tesca sa naše produkty poľahky dostanú dokonca aj k zákazníkom na opačnej strane Slovenska,“ popisuje Sabina Cséplőová, prevádzková riaditeľka spoločnosti Danubiusa dodáva:„V prípade úspešného rozvíjania našej spolupráce a zvyšovania objemu predaja sme pripravení rozšíriť výrobu a vytvoriť ďalšie pracovné miesta. Takýto progres by mal následne priamy pozitívny vplyv na lokálnu prvovýrobu, zamestnanosť v regióne a v neposlednom rade by posilnil postavenie poctivého slovenského potravinára na náročnom otvorenom trhu.“

 

Cieľom reťazca je podporiť rast menších partnerov, pričom mnohí pôvodne nemali žiadne skúsenosti s dodávaním tovaru do obchodných sietí reťazcov. „Vďaka našej stabilnej spolupráci vieme, že sa nám spolu s našimi výrobcami oplatí investovať do vývoja nových zaujímavých výrobkov, ktoré potom vieme ponúknuť na pultoch Tesca. Prispieva to k rozvoju našich dodávateľov, farmárov a zabezpečuje to ich rast a zamestnanosť ďalších ľudí vo výrobe,“ uvádza konateľ spoločnosti Drafter Juraj Dankovčík.

 

Farmári rastú vďaka Tescu

Projekt podpory malých farmárov Jedinečné chute Slovenska spustilo Tesco pred troma rokmi a odvtedy sa rozrástol už do 42 predajní naprieč celým Slovenskom. Súčasťou unikátnej ponuky Jedinečné chute Slovenska sú stovky lokálnych produktov od trvanlivých až po čerstvé potraviny.Medzi najviac obľúbené výrobky lokálnych farmárov a dodávateľov patrí napríklad maslo, jogurty či mäsovévýrobky.Výrobky Jedinečné chute Slovenska majú v predajniach vyhradenýexkluzívny priestor označenýšpeciálnymi ľudovými ornamentmi.Reťazec pre malých výrobcov pripravil na mieru pripravenépodmienky spolupráce z pohľadu objednávkového režimu či distribúcie.

Tesco dlhodobo spolupracuje so stovkami slovenských dodávateľov, vďaka čomu patrí medzi reťazce, ktoré predávajú celkovo najväčšie objemy slovenských potravín. Vlani reťazec predal takmer 630 miliónov kusov slovenských potravín v hodnote viac ako 460 miliónov eur.

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Developer CRESCO REAL ESTATE napriek koronakríze zvýšil predaj o tretinupasik
Developer CRESCO REAL ESTATE napriek koronakríze zvýšil predaj o tretinu

Recesia ekonomiky sa v aktuálnej situácii zatiaľ v realitnom a stavebnom trhu neodrazila. Potvrdzuje to najväčší rezidenčný developer na Slovensku CRESCO REAL ESTATE. Developer najväčšej štvrte Slnečnice v hlavnom meste zvýšil predaj v druhom kvartáli o tretinu. Počas pandémie však klesol počet investičných nákupov.

Hoci aj naša spoločnosť pocítila utlmený dopyt, potešilo nás, že išlo o krátkodobú situáciu, ktorá sa prejavila najvýraznejšie v apríli tohto roka. V nasledujúcich mesiacoch však krivka záujmu zákazníkov o nové bývanie zaznamenala stúpajúcu tendenciu. V druhom kvartáli sme predali o 30 % viac bytov ako v prvom štvrťroku tohto roka. Veľmi pozitívne sa vyvíja tretí kvartál, kde sme už na číslach predaja z druhého kvartálu,“ hovorí Michal Pauer, obchodný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE v Bratislave. 

 

Podľa neho ani  sprísnenie získania hypoték počas pandémie počet kupujúcich príliš neovplyvnilo. „Klesol však počet investičných nákupov, čo tvorilo zhruba 10% našich klientov. V období vrcholiacej koronakrízy sme predávali rozlohou väčšie byty, aktuálne je už opäť záujem o celé portfólio. Ponuka bývania v Bratislave je stále veľmi obmedzená, a preto očakávame, že aj ceny novostavieb v určitých lokalitách ešte porastú,“ vysvetľuje M. Pauer.

 

 

Trend záujmu o menšie byty potvrdzuje aj záujem klientov o dostupné mestské bývanie v ostatnej etape Slnečníc –  POP.  Hoci spoločnosť spustila jej predaj len začiatkom roka, v prvom objekte je predaných už 35 % bytov. Dôvodom je nielen dostupné mestské bývanie, ale aj blízkosť budúcej električky a menšia rozloha bytov – prevažujú jedno- a dvojizbové.  

 

Aktuálne má CRESCO REAL ESTATE v najväčšej štvrti Slnečnice rozostavaných približne 1 500 bytov, z nich takmer polovicu plánuje do konca roka aj úplne dokončiť.

Developer rovnako ako ostatné spoločnosti od začiatku koronakrízy pristúpil k opatreniam na ochranu zdravia zamestnancov, klientov aj budúcich obyvateľov. „Reštrikčné opatrenia v súvislosti s koronakrízou sa, samozrejme, dotkli aj našej spoločnosti, ale skôr vo význame sprísnených hygienických pravidiel dodržiavaných na stavbách či krátkodobých výpadkov v subdodávkach alebo dočasného nedostatku pracovných síl. Zásadnejšie to však neovplyvnilo časové harmonogramy projektov realizovaných CRESCO REAL ESTATE,“ dodáva Michal Pauer.

 

Slovenská spoločnosť CRESCO REAL ESTATE vlani opäť potvrdila pozíciu najväčšieho rezidenčného developera na Slovensku. Vyplýva to aj z rebríčka TOP 10 lídrov vo výstavbe nových bytovna slovenskom trhu magazínu INDEX*. Za prvenstvo vďačí developer projektu Slnečnice – novej štvrti na bývanie v bratislavskej Petržalke. Cieľom developera je v lokalite postaviť do roku 2030 vyše 10-tisíc bytov.

 

CRESCO REAL ESTATE doteraz celkovo dokončil na Slovensku 4 170 bytov, z nich až 60 % tvoria byty v Slnečniciach. Aktuálne je vo výstavbe v novej mestskej štvrti ďalších 1 370 bytov.

 

Etapa POP v petržalských Slnečniciach v blízkosti budúcej električky. ZDROJ: CRESCO REAL ESTATE

 

Zobraziť celú aktualitu
Dvesto kolegov Tesca včera neprišlo do prácepasik
Dvesto kolegov Tesca včera neprišlo do práce

Približne dvesto kolegov Tesca neprišlo včera do práce. Dôvodom je jeden z obľúbených benefitov, ktorý reťazec už tradične poskytuje svojim kolegom. Rodičia prváčikov dostali aj tento rok platené voľno, aby mohli svojho školáka pripraviť a osobne odprevadiť do školy. Takýto benefit oceňujú kolegovia Tesca najmä v súčasnej mimoriadnej situácii – v dôsledku koronakrízy prebieha prvý školský deň v mnohých školách za upravených podmienok. Tesco im práve vďaka obľúbenému benefitu umožnilo, aby strávili významný deň svojho dieťaťa spolu s ním a odprevadili ho do školy.

„V Tescu nám záleží na spokojnosti každého jedného kolegu, a preto pri ponuke benefitov a výhod pre kolegov Tesca samozrejme myslíme aj na rodičov detí. Podporujeme našich kolegov v rôznych životných situáciách, pretože rozumieme, že rodina zohráva v živote každého z nás dôležitú úlohu. Aj preto si môžu kolegovia v Tescu dopriať voľno na dôležité okamihy rodinného života, ku ktorým patrí prvý školský deň či narodenie dieťaťa. Okrem tohto benefitu sme tento rok darovali viac než 1 600 kolegom finančný príspevok na nákup školských potrieb či oblečenia. Ďalších 106 čerstvých rodičov dostalo balíček hygienických potrieb vlastnej značky Tesco Fred&Flo pre bábätká,“uviedla Miroslava Rychtárechová, manažérka personálneho oddelenia Tesca na Slovensku.

 

Tesco chce, aby sa kolegovia mali čo najlepšie v práci aj doma so svojimi najbližšími. Napĺňanie tohto cieľa potvrdzuje množstvo iniciatív reťazca – príkladom je letný tábor, ktorý reťazec pravidelne pripravuje pre deti kolegov. Hoci sa tento rok pre mimoriadnu situáciu neuskutočnil, v spolupráci s Nadáciou Tesco sa – aj napriek mimoriadnym okolnostiam –  podarilo podporiť 202 zdravotne či sociálne znevýhodnených detí, a to sumou viac než 36-tisíc eur.

Reťazec podporuje kolegov nielen pri významných rodinných udalostiach, ale pomáha im aj v ťažkých životných situáciách. Program Tesco Anjel podáva pomocnú ruku aj v podobe finančných príspevkov pre kolegov, ktorí sa ocitnú v núdzi. Odborná pomoc na Dobrej linke pomoci pomáha kolegom z Tesca zvládnuť náročné situácie, a to v pracovnom i súkromnom živote.

Aj vďaka týmto aktivitám a benefitom sa Tescu dlhodobo darí byť obľúbeným slovenským zamestnávateľom. Potvrdzujú to priamo názory kolegov – až 89 % sa vyjadrilo, že Tesco považuje za skvelé miesto na prácu.

Zobraziť celú aktualitu
Deň narcisov v obchodoch Tesca: zákazníci prispeli na pomoc onkologickým pacientom 53-tisíc euramipasik
Deň narcisov v obchodoch Tesca: zákazníci prispeli na pomoc onkologickým pacientom 53-tisíc eurami

Nakupujúcim a kolegom Tesca záleží na ľuďoch s ťažkým životným osudom. Potvrdili to aj počas tohtoročného Dňa narcisov špeciál, keď sa v 152 obchodoch naprieč celým Slovenskom vyzbieralo viac než 53-tisíc eur na pomoc onkologickým pacientom. Kolegovia Tesca sa na obľúbenej verejnej zbierke podieľali ako dobrovoľníci.

 

Reťazec Tesco promptne zareagoval na mimoriadnu situáciu a zapojil sa do verejnej zbierky Deň narcisov špeciál, ktorú organizuje Liga proti rakovine. Tradičná akcia na pomoc onkologickým pacientom sa tento rok v dôsledku koronakrízy konala v náhradnom termíne, a to v posledný júlový deň. Zapojiť sa mohli zákazníci v každom zo 152 obchodov Tesca na Slovensku. Reťazec navyše pomohol spropagovať aj ďalšie možnosti, ako sa do Dňa narcisov zapojiť, a to formou SMS správy alebo online.

 

„V Tescu si uvedomujeme význam každej pomoci pre rodiny a jednotlivcov v ťažkej situácii. Platí to najmä v súčasnom neľahkom období, keď mnohí z nás čoraz viac negatívne pociťujú ekonomické dôsledky koronakrízy. Popri našich ďalších aktivitách na pomoc komunitám sme sa s hrdosťou stali partnerom verejnej zbierky Deň narcisov špeciál a pomohli tam, kde bola naša pomoc v aktuálnej mimoriadnej situácii najviac potrebná. Veľmi sa tešíme, že zákazníci Tesca chcú pomáhať a mnohí z nich sa v niektorom z našich obchodov rozhodli podporiť onkologických pacientov. Veľké ďakujem patrí kolegom, ktorí prispeli tým najcennejším, svojím časom. Viac ako 400 našich kolegov sa zapojilo ako dobrovoľníci a aktívne vysvetľovali zákazníkom, ako sa môžu  do tejto špeciálnej zbierky zapojiť. Spoločnými silami sa nám podarilo vyzbierať skvelých 53-tisíc eur,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

„Liga proti rakovine je tu pre pacientov s rakovinou už 30 rokov a v období po nástupe koronakrízy tu bola pre nich ešte intenzívnejšie. Verejná finančná zbierka Deň narcisov prechádzala tento rok veľkou skúškou. Pôvodne bola naplánovaná v tradičnom jarnom období, avšak vplyvom mimoriadnej situácie sme pristúpili k zodpovednému rozhodnutiu odložiť jej konanie. Tešíme sa, že sa nám podarilo zorganizovať Deň narcisov špeciál v náhradnom termíne, a to predovšetkým vďaka zapojeniu partnerov. Tesco patrí k našim dlhoročným partnerom a máme veľkú radosť, že umožnilo svojim zákazníkom prispieť do zbierky,“ povedala Eva Kováčová, výkonná riaditeľka Ligy proti rakovine.

 

Onkologickí pacienti sú počas pandémie jednou z najrizikovejších skupín.  Práve verejná zbierka Deň narcisov predstavuje 70 % zdrojov príjmu na realizáciu projektov Ligy proti rakovine. Zákazníci Tesca tak svojím príspevkom umožnili pokračovanie dôležitých projektov, ktoré pomáhajú onkologickým pacientom.

 

 

Tescu záleží na komunitách

Komunity a pomoc ľuďom zohrávajú dôležitú úlohu vo všetkom, čo Tesco na Slovensku robí. Aj počas koronakrízy reťazec organizuje viacero aktivít, vďaka ktorým každý deň podáva pomocnú ruku tým najzraniteľnejším. Tesco podporilo rodiny a jednotlivcov v núdzi vďaka najväčšiemu mimoriadnemu potravinovému daru v hodnote 172-tisíc eur, ktorý pozostával z potravín a ďalších nevyhnutných výrobkov.

 

Aj v čase mimoriadnej situácie pokračovalo Tesco s darovaním nepredaných potravín. Od vypuknutia pandémie v marci tohto roka daroval reťazec už 737 ton potravín, z ktorých bolo pripravených takmer 1,8 milióna porcií jedla. Takéto skvelé čísla sa Tescu podarilo dosiahnuť vďaka tomu, že nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi všetkých 152 obchodov reťazca.

Aktuálne prebieha vo všetkých obchodoch Tesca mimoriadna potravinová zbierka, a to do konca augusta. Zapojiť sa do nej môžu nakupujúci pri svojom bežnom nákupe: v priestore za pokladničnou zónou stačí darovať hoci len jeden výrobok zo sortimentu trvanlivých potravín či drogérie.

 

S distribúciou výrobkov darovaných v rámci zbierky pomáhajú Tescu dlhoroční partneri. Potravinová banka Slovenska a ďalší charitatívni partneri sú garanciou, že darované potraviny a ďalšie produkty sa bezpečne dostanú k zraniteľným skupinám obyvateľstva, seniorom alebo tým, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii v dôsledku straty zamestnania. Spolu s Tescom darovali zákazníci doposiaľ viac než 22 ton potravín. Číslo bude rásť ešte do konca augusta, dokedy bude potravinová zbierka v obchodoch Tesca prebiehať.

Zobraziť celú aktualitu
Revolučný spôsob odšťavovania lisovaním – až 10x viac biologicky aktívnych látok a väčšia výťažnosťpasik
Revolučný spôsob odšťavovania lisovaním – až 10x viac biologicky aktívnych látok a väčšia výťažnosť

Zužitkujte zdravím nabité kúsky ovocia a zeleniny na maximum a doprajte si vitamíny u vás doma v atraktívnej podobe ako chutnú vylisovanú šťavu s pomocou machra na odšťavovanie. 

Nízkootáčkový odšťavovač Orava Taurus precízne odšťavuje vitamínové bomby a získava z nich maximum nutričných hodnôt, vitamínov a chuti. Predstavuje revolučný spôsob domáceho odšťavovania: ovocie aj zeleninu lisuje ako mlynček na mäso a tak z nej získava oveľa väčšie množstvo šťavy, ktorá obsahuje až 10-krát viac biologicky aktívnych látok v porovnaní s tou, ktorú by ste odšťavovali vysokootáčkovými odstredivými odšťavovačmi. Keďže počas odšťavovania lisovaním nedochádza k oxidácii, vitamíny v takto získanom moku ostávajú uchované v maximálnej miere. Orava Taurus má príkon len 200 W, čo je podstatne menej, ako majú vysokootáčkové odšťavovače, takže vám po „žmýkaní" šťavy z darov prírody neostane „nevyžmýkaný" aj váš rodinný rozpočet. Disponuje veľkým podávacím hrdlom na celé kúsky ovocia a zeleniny, vďaka čomu sa pri spracovaní úrody vyhnete prácnemu a časovo náročnému krájaniu na malé kúsky. Šťava a dužina z ovocia  a zeleniny sa pri lisovaní zbierajú do osobitných nádob. Dužinu po vylisovaní nevyhadzuje, ale ju recyklujte veľmi chutným spôsobom – dajú sa z nej pripraviť fajné krémové polievky, omáčky, karbonátky, placky aj sladké múčniky. Po vysušení je skvelá na prípravu domácich sušených čajov.

 

Nízkootáčkový odšťavovač Orava Taurus disponuje maximálnym počtom otáčok 68/min., má tichý motor s hlučnosťou len 80 dB a reverzný chod motora, ktorý bráni upchatiu aj pri odšťavovaní maxi porcie vitamínov bez potreby čistenia medzi jednotlivými dávkami. V atraktívnej červenej farbe môže byť váš za 99 €.

 

Viac informácií o kvalitných odšťavovačoch aj iných kuchynských pomocníkov na spracovanie úrody nájdete na: www.orava.eu

Zobraziť celú aktualitu
Tesco pre rodiny v núdzi vyzbieralo takmer 15 ton potravín. pasik
Tesco pre rodiny v núdzi vyzbieralo takmer 15 ton potravín.

Nástup koronakrízy spôsobil ťažkú životnú situáciu mnohým rodinám na Slovensku. Starostlivosť o ľudí v núdzi, ktorí stratili prácu, sa preto stala potrebnou ešte viac než kedykoľvek predtým. Prekonať dôsledky súčasnej situácie pomáha ľuďom v núdzi aj spoločnosť Tesco. Reťazec spustil v júli tohto roka vo všetkých svojich obchodoch špeciálnu letnú potravinovú zbierku. Skvelé je, že darované potraviny napriek koronakríze už prekročili hranicu 15 ton! Výbornou správou je, že toto číslo neustále rastie a Slováci chcú pomáhať.

Ľudia môžu darovať trvanlivé potraviny a hygienické potreby vo všetkých 152 obchodoch Tesca na Slovensku až do konca augusta tohto roka. Zapojiť sa je jednoduché. Podať pomocnú ruku rodinám v núdzi môže každý zákazník pri svojom bežnom nákupe v ktoromkoľvek Tescu. Stačí, ak kúpite trvanlivé potraviny ako napríklad ryžu, cestoviny, múku, cukor či olej či drogériové výrobky navyše. Darovanie je následne veľmi rýchle a bezpečné: kúpené výrobky odovzdajte na vyznačené miesto Potravinovej zbierky za pokladničnou zónou.

 

Tesco je hrdé, že sa mu darí pomáhať ľuďom v núdzi spoločne so zákazníkmi, kolegami aj charitatívnymi partnermi. „Veľmi sa tešíme, že sa nám vďaka solidarite a štedrosti našich zákazníkov podarilo dosiahnuť významný míľnik 15 ton vyzbieraných potravín a ďalších produktov. Obrovské ďakujem patrí všetkým nakupujúcim Tesca, ktorí sa rozhodli pomáhať spolu s nami. Nesmierne si zároveň vážime prínos našich kolegov, ktorí sa pridali k dobrovoľníkom z charitatívnych organizácií a spoločne vysvetľovali zákazníkom, ako sa môžu do zbierky zapojiť,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

Kam putujú darované potraviny?

Ako sa podarí doručiť potraviny ľuďom, ktorí ich najviac potrebujú? Tescu s distribúciou darovaných výrobkov pomáhajú dlhoroční partneri z neziskoviek. Potravinová banka Slovenska a ďalší charitatívni partneri sú garanciou, že darované potraviny a ďalšie produkty sa bezpečne dostanú k zraniteľným skupinám obyvateľstva, seniorom alebo tým, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii v dôsledku straty zamestnania.

Keďže mimoriadna zbierka pokračuje v každom obchode Tesca do konca augusta, nakupujúci sa môžu naďalej zapojiť. „Chceme povzbudiť našich zákazníkov, aby sa zapojili, pretože hoci len jeden darovaný výrobok má za súčasných okolností obrovský význam,“dodáva Veronika Bush.

 

Charitatívne organizácie potvrdzujú význam mimoriadnej potravinovej zbierky v obchodoch Tesca. „Je veľmi dôležité rozvíjať v ľuďoch – mladých i starších – povedomie, že pomáhať druhým v núdzi nie je povinnosťou, ale poctou. Pomáhať by sme mali nielen vo vianočnom či veľkonočnom období. Keď sa spojí dobrá vôľa a ľudia nadšení pre vec, dokážeme pomôcť počas celého roka. Výborným príkladom je letná zbierka potravín a ďalších výrobkov, ktorú organizuje na Slovensku reťazec Tesco,“ uvádza Jana Moravčíková, zástupkyňa Potravinovej banky Slovenska pre nitriansky región.

 

Aj Nitra a okolie sú výborným príkladom toho, ako putujú vyzbierané produkty tým ľuďom, ktorí ich teraz potrebujú najviac. „Ide často o rodiny s deťmi, ktoré sú vplyvom súčasných okolností ohrozené stratou zamestnania. Rovnako pomáhame rodinám so znevýhodnenými deťmi a pomoc distribuujeme aj do zariadení sociálnych služieb so znevýhodnenými klientmi,“ dopĺňa Jana Moravčíková.

 

Tesco od marca darovalo už 600 ton potravín

Tesco na Slovensku ide príkladom, ako byť súčasťou komunít, v ktorých firma pôsobí. Reťazec pomáha ľuďom v núdzi každodenne aj vďaka darovaniu nepredaných potravín.

Tesco na potreby ľudí v ťažkých životných situáciách zareagovalo aj na začiatku koronakrízy. Ľuďom v núdzi reťazec pomohol zatiaľ najväčším jednorazovým darom potravín a potrebných výrobkov v hodnote vyše 172-tisíc eur.

Vďaka programu darovania potravín Tesco pomohlo aj mnohým rodinám či jednotlivcom. Od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci tohto roka reťazec daroval vyše 600 ton potravín, z ktorých bolo pripravených viac ako  1,4 milióna porcií jedla. Takéto skvelé čísla sa Tescu podarilo dosiahnuť vďaka tomu, že nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi všetkých 152 obchodov reťazca. Viac informácií o Potravinovej zbierke Tesca nájdete tu.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco myslí na udržateľnú budúcnosť, predstavuje ,,Plán malých pomocí“ na Slovenskupasik
Tesco myslí na udržateľnú budúcnosť, predstavuje ,,Plán malých pomocí“ na Slovensku

Tesco na Slovensku ide príkladom, ako prinášať pozitívnu zmenu aj v čase koronakrízy. Popri neustálej pomoci ľuďom v núdzi sa reťazec naďalej intenzívne venuje aj ďalším témam spoločenskej zodpovednosti a trvalej udržateľnosti. Aj týmito oblasťami sa zaoberá aktuálna správa Tesca s názvom Plán malých pomocí, ktorá prináša detailné čísla a predstavuje konkrétne záväzky reťazca.

„Chceme prinášať pozitívnu zmenu a veríme, že naša pozícia na trhu nám dáva jedinečnú príležitosť podnecovať zmeny v dodávateľskom reťazci a viesť celosektorové aktivity zamerané na riešenie najvážnejších sociálnych a environmentálnych výziev, ktorým dnes čelíme. Uvedomujeme si však, že udržateľnejšia a zelenšia budúcnosť si žiada ucelený prístup s konkrétnou stratégiou. Naša stratégia Plán malých pomocí sa sústredí na oblasti, ktoré veríme, že dokážeme najviac pozitívne ovplyvniť. Zároveň je skvelou príležitosťou, ako sa podeliť o naše úspechy, aktuálne ciele a možno aj byť inšpiráciou pre ďalšie firmy,“ hovorí výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku Martin Kuruc.

 

Plán malých pomocí stojí na štyroch hlavných pilieroch: ľuďoch, produktoch, planéte a miestach. Popri témach ako ochrana životného prostredia či klimatická zmena sa venuje správa Tesca aj každodennému životu zákazníkov. Cieľom Tesca je pomôcť zákazníkom robiť zdravšie rozhodnutia a prinášať im kvalitné a udržateľné produkty za dostupné ceny. Súčasťou stratégie Tesca je záväzok, aby žiadne potraviny, ktoré sa dajú skonzumovať, neboli zbytočne vyhodené. Práve naopak, vďaka nepredaným potravinám Tesco pomáha ľuďom v núdzi.

 

Aby Tesco mohlo zákazníkom prinášať tie najlepšie produkty za čo najnižšie ceny, rozvíja dlhodobé partnerstvá s dodávateľmi. Na Slovensku spolupracuje so stovkami domácich dodávateľov. Z toho viac ako sto slovenských dodávateľov vyrába produkty pre vlastné značky Tesca. Práve vďaka tomu môžu domáci dodávatelia vstúpiť aj na zahraničné trhy a ďalej rásť či prijímať nových kolegov. Zo všetkých produktov vlastnej značky dostupnej na Slovensku až 35 % vyrábajú práve slovenskí dodávatelia, uvádza Plán malých pomocí Tesca.

 

 

Celý sektor potravinárstva je úzko prepojený aj so životným prostredím a jeho kvalitou. Klimatická zmena sa stala veľkou environmentálnou výzvou pre celý svet. Tesco si ako prvý biznis stanovilo cieľ byť uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou do roku 2050. Na Slovensku sa reťazcu do dnešného dňa podarilo znížiť emisie CO2 už o 32 %. Pokrok v napĺňaní tohto záväzku hodnotí Tesco podľa východiskového stavu v roku 2015.

 

Reťazec rovnako myslí ekologicky aj pri elektrickej energii, ktorú využíva vo svojich obchodoch či distribučných centrách. 100 % elektrickej energie, ktorú reťazec na Slovensku využíva vo svojich prevádzkach, pochádza z certifikovaných obnoviteľných zdrojov.

 

Výborným príkladom „zelených“ úspechov Tesca je oblasť logistiky. V celej distribučnej sieti reťazec využíva vlastné logistické služby a minimalizuje tak počet prázdnych vozidiel na cestách. Produkty sú vyzdvihnuté priamo u dodávateľov a Tesco im takto ušetrí časť nákladov na dopravu tovaru do distribučných centier. V minulom roku dokázal reťazec týmto spôsobom ušetriť až 2,1 milióna kilometrov, ktoré by boli inak najazdené bez nákladu. Ako ilustruje Plán malých pomocí Tesca, toto číslo predstavuje úsporu 1,6 milióna kg emisií CO2.

 

Prístup Tesca k udržateľnosti, znižovaniu vplyvu na životné prostredie a prinášaniu pozitívnej zmeny v komunitách sa – rovnako ako na ostatné oblasti – vzťahuje aj na podnikanie v oblasti odevov. Reťazec je zakladajúcim členom Iniciatívy pre etické obchodovanie a členom Iniciatívy za lepšiu bavlnu. Aj v oblasti odevov ponúka Tesco zákazníkom rôzne inovácie vrátane produktov vyrobených z recyklovaných polyesterových látok. V roku 2019 odľahčil reťazec životné prostredie o 30 miliónov plastových fliaš, z ktorých bola vyrobená aktuálne edícia pánskych plaviek.

 

Aktivity reťazca v oblasti trvalej udržateľnosti či starostlivosti o komunity pozitívne hodnotia aj kolegovia Tesca. „Hoci sme tretím najväčším súkromným zamestnávateľom, za každých okolností nám záleží na názore každého jedného z našich kolegov. Veľmi nás preto teší, že až 89 % našich kolegov považuje Tesco za skvelé miesto na prácu. Takáto vysoká dôvera je zároveň záväzkom voči všetkým našim kolegom, ktorý sme mali obzvlášť na zreteli v uplynulých neľahkých mesiacoch po vypuknutí koronakrízy. Vyvinuli sme maximálne úsilie na podporu našich kolegov, ktorým patrí veľké ďakujem za ich obetavú prácu,“ zdôrazňuje M. Kuruc z Tesca.

 

Tesco chce, aby sa kolegovia mali čo najlepšie v práci aj doma, a chce byť pre nich skvelým miestom na prácu.Napĺňanie tohto cieľa potvrdzuje množstvo iniciatív, ktoré vzišli práve z prvotných iniciatív kolegov Tesca. Príkladom je projekt Tesco Anjel. Kolegovia v obchode v Prievidzi zorganizovali zbierku pre kolegyňu v ťažkej životnej situácii, aby ju finančne zvládla. Odvtedy Tesco spolu s kolegami aj takto pomáhajú iným kolegom, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii.

Zobraziť celú aktualitu
Mimoriadna zbierka Tesca: pomoc rodinám v núdzi  dosiahla takmer 13 ton pasik
Mimoriadna zbierka Tesca: pomoc rodinám v núdzi dosiahla takmer 13 ton

Ľuďom v ťažkej životnej situácii, ktorí sú ohrození dôsledkami koronakrízy, pomáha mimoriadna potravinová zbierka Tesca. Zákazníci môžu počas 10 týždňov až do konca augusta tohto roka darovať trvanlivé potraviny a hygienické potreby vo všetkých 152 obchodoch reťazca na Slovensku. Počas jediného mesiaca od spustenia zbierky sa podarilo vyzbierať takmer 13  ton výrobkov. Tesco promptne zareagovalo na mimoriadne okolnosti hneď na začiatku koronakrízy. Ľuďom v núdzi reťazec pomohol doposiaľ najväčším jednorazovým darom potravín a potrebných výrobkov v hodnote viac ako 172-tisíc eur.

„Veľmi sa tešíme, že sa nám vďaka solidarite a štedrosti našich zákazníkov podarilo dosiahnuť významný míľnik takmer 13 ton vyzbieraných potravín a ďalších produktov. Obrovské ďakujem patrí všetkým nakupujúcim Tesca, ktorí sa rozhodli pomáhať spolu s nami. Nesmierne si zároveň vážime prínos našich kolegov, ktorí sa pridali k dobrovoľníkom z charitatívnych organizácií a spoločne vysvetľovali zákazníkom, ako sa môžu do zbierky zapojiť. Vďaka našim dlhoročným partnerom z tretieho sektora dokážeme pomôcť práve tým ľuďom, ktorí to teraz najviac potrebujú. Naša mimoriadna potravinová zbierka prináša pre každého jedinečnú možnosť, ako urobiť niečo prospešné pre celú komunitu. Chceme povzbudiť našich zákazníkov, aby sa pripojili, pretože každý darovaný výrobok má za súčasných okolností obrovský význam,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

 

Tesco promptne zareagovalo už na začiatku koronakrízy. Ľuďom v núdzi reťazec pomohol doposiaľ najväčším jednorazovým darom potravín a potrebných výrobkov v hodnote viac ako 172-tisíc eur. Tesco si uvedomuje, že pomoc ľuďom ohrozeným koronakrízou je potrebná neustále. Aby čo najviac pomohlo rodinám v núdzi, spustilo potravinovú zbierku, ktorá prebieha vo všetkých 152 obchodoch Tesca až do konca augusta.

 

„Je veľmi dôležité rozvíjať v ľuďoch – mladých i starších – povedomie, že pomáhať druhým v núdzi nie je povinnosťou, ale poctou. Pomáhať by sme mali nielen vo vianočnom či veľkonočnom období. Keď sa spojí dobrá vôľa a ľudia nadšení pre vec, dokážeme pomôcť počas celého roka. Výborným príkladom je letná zbierka potravín a ďalších výrobkov, ktorú organizuje na Slovensku reťazec Tesco,“ uviedla Jana Moravčíková, zástupkyňa Potravinovej banky Slovenska pre nitriansky región.

 

Aj v Nitre a okolí poputujú vyzbierané produkty všetkým tým, ktorí ich teraz potrebujú najviac. „Ide často o rodiny s deťmi, ktoré sú vplyvom súčasných okolností ohrozené stratou zamestnania. Rovnako pomáhame rodinám so znevýhodnenými deťmi a pomoc distribuujeme aj do zariadení sociálnych služieb so znevýhodnenými klientmi,“ vysvetľuje J. Moravčíková z Potravinovej banky Slovenska.

 

Zapojiť sa do potravinovej zbierky a pomôcť môžu všetci zákazníci Tesca pri svojom bežnom nákupe. Stačí, ak sa rozhodnú zakúpiť trvanlivé potraviny či drogériové výrobky navyše a darovať ich ľudom v núdzi. Môže ísť o rozličné produkty z tohto sortimentu – príkladom je ryža, cestoviny, múka, cukor, olej, konzervy, zaváraniny, čaj, káva či produkty osobnej hygieny. Darovanie potravín je veľmi jednoduché a bezpečné: stačí ich odovzdať na vyznačené miesto za pokladničnou zónou.

 

Vyzbierané produkty odovzdáva Tesco Potravinovej banke Slovenska, ktorá zabezpečí ich distribúciu ľuďom v núdzi. Potraviny sa tak bezpečne dostanú k zraniteľným skupinám obyvateľstva, seniorom či tým, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii v dôsledku straty zamestnania.

Tesco na Slovensku neustále potvrdzuje svoj záväzok podpory komunít. Reťazec pomáha ľuďom v núdzi každodenne aj vďaka darovaniu nepredaných potravín, ktorého význam sa naplno potvrdil práve v uplynulých mesiacoch koronakrízy. Starostlivosť o ľudí v núdzi sa stala potrebnou viac ako kedykoľvek predtým a vďaka programu darovania potravín sa podarilo pomôcť mnohým rodinám či jednotlivcom: od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci tohto roka reťazec daroval vyše 600 ton potravín, z ktorých bolo pripravených viac ako  1, 4 milióna porcií jedla. Takéto skvelé čísla sa Tescu podarilo dosiahnuť vďaka tomu, že nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi všetkých 

Zobraziť celú aktualitu
Tescu záleží na životnom prostredí, partnerstvami  dosiahneme spoločný cieľ rýchlejšiepasik
Tescu záleží na životnom prostredí, partnerstvami dosiahneme spoločný cieľ rýchlejšie

Tesco na Slovensku aktívne spolupracuje v iniciatívach, ktoré nastoľujú témy dôležité pre ochranu našej planéty a dosahovanie trvalej udržateľnosti. Najnovšie sa reťazec pridal k platforme Obehové Slovensko. Tá chce prispieť k trvalej zmene nášho ekonomického modelu vďaka šetreniu prírodných zdrojov a minimalizácii odpadu. Platforma sa rozrástla o 20 nových členov a Tesco sa k nej prihlásilo ako prvý maloobchodník na Slovensku.

„Pri všetkých aktivitách, ktoré v Tescu robíme, citlivo zohľadňujeme aj potrebu chrániť životné prostredie a našu planétu. Sme hrdí na naše doterajšie úspechy v oblasti spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti, ktoré skvelo zhŕňa naša čerstvo vydaná správa Plán malých pomocí. Veríme, že cestou k úspechu v oblasti udržateľnosti je posilňovanie spolupráce a budovanie partnerstiev. V tomto duchu realizujeme všetky naše aktivity a veľmi sa tešíme, že aktuálne sa Tesco stalo členom platformy Obehové Slovensko. S radosťou sa podelíme o naše doterajšie skúsenosti. Už teraz sa zároveň tešíme, ako sa dozvieme viac o príkladoch dobrej praxe zo strany našich partnerov,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

 

 

„Obehové hospodárstvo stojí a padá na spolupráci verejného, súkromného, mimovládneho sektora ako aj akademickej a vedecko-výskumnej obce. Zavádzanie eko-inovácií, udržateľných výrobných postupov, digitalizácie alebo nových biznis modelov možno dosiahnuť len zapojením všetkých relevantných aktérov. Obehové hospodárstvo je práve o otváraní príležitostí prostredníctvom spoluprác. Zo svojej podstaty musí byť prierezovou témou, preto sme veľmi radi, že platforma privítala širokú paletu partnerských organizácií,“ povedala Denisa Rášová, koordinátorka platformy Obehové Slovensko.

 

Obehové hospodárstvo znižuje závislosť od dovozu primárnych surovín a zároveň poskytuje nové podnikateľské príležitosti. Príkladom je móda z recyklovaných látok. Tesco myslí na životné prostredie a jeho ochranu aj pri svojej obľúbenej značke oblečenia F&F. Reťazec predstavuje čoraz viac produktov zložených z recyklovaných polyesterových látok – vyrába z nich mnoho produktov napríklad v produktovej línii plaviek. Vlani takto Tesco využilo recyklované vlákna z viac ako 30 miliónov plastových fliaš.

Pozitívom je, že obehové hospodárstvo pomáha znižovať emisie skleníkových plynov. Tesco sa dlhodobo zameriava aj na túto oblasť – uhlíkovú neutralitu si stanovilo ako cieľ, ktorý chce dosiahnuť do roku 2050. Na Slovensku sa reťazcu do dnešného dňa podarilo znížiť emisie CO2 o 32 %. Pokrok v napĺňaní svojich záväzkov hodnotí Tesco už od roku 2015.

Tescu sa darí aj pri využívaní obnoviteľných zdrojov. Certifikáty potvrdzujú, že 100 % elektrickej energie využívanej v  152 obchodoch a všetkých distribučných centrách na Slovensku pochádza práve z obnoviteľných zdrojov.

Zavádzanie obehového hospodárstva si vyžaduje spoluprácu naprieč jednotlivými sektormi a verejnými i súkromnými organizáciami. Práve to je cieľom platformy Obehové Slovensko, ktorá pomáha zvyšovať povedomie u ľudí a podporuje expertnú diskusiu či výmenu skúseností partnerov. Platforma vznikla v roku 2019 a jej členmi sú napríklad Ministerstvo životného prostredia SR, Inštitút cirkulárnej ekonomiky (INCIEN), Slovenská agentúra životného prostredia, Veľvyslanectvo Holandského kráľovstva a ďalší partneri z verejného aj súkromného sektora.

Profily podnikov a ďalších aktérov v obehovom hospodárstve budú postupne zverejňované na infoplatforme Zelené hospodárstvo.

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco výrobky zvíťazili ako voľba zákazníkov, najviac zaujali čokolády a džúsypasik
Tesco výrobky zvíťazili ako voľba zákazníkov, najviac zaujali čokolády a džúsy

Tesco neustále zlepšuje svoje výrobky tak, aby napĺňali očakávania zákazníkov a prinášali aktuálne trendy do slovenských domácností. Ich rastúcu obľúbenosť potvrdzujú najnovšie ocenenia, ktoré získali priamo od verejnosti v nezávislom hodnotení. Tesco výrobky sa stali víťazmi v programe Voľba spotrebiteľov 2020 hneď v štyroch kategóriách: Pečivo, Hotové jedlá, Čokolády a Džúsy a ovocné nápoje.

„V Tescu chceme prinášať našim zákazníkom každý deň niečo navyše, čoho výborným príkladom sú naše vlastné produkty s ideálnou kombináciou kvality a dostupnej ceny. V ponukenašich obchodov naprieč celým Slovenskom majú svoje dôležité miesto a ich obľuba u zákazníkov neustále narastá. Veľmi sa tešíme, že Tesco výrobky získali hneď viacero ocenení v nezávislom programe Voľba spotrebiteľov 2020. Naše dlhodobé úsilie sa vypláca a úspech našich výrobkov vnímame aj ako záväzok smerom k ich ďalšiemu zlepšovaniu, aby boli naďalej voľbou číslo jedna pre našich zákazníkov,“ uviedla Agnes Nacsa, riaditeľka pre vývoj čerstvých výrobkov Tesco pre strednú Európu.

 

Nezávislý program Voľba spotrebiteľov už deviaty rok oceňuje nové a inovované výrobky uvedené na slovenský trh. Ocenené produkty sú vyhlásené na základe prieskumu prebiehajúceho na reprezentatívnej vzorke dvetisíc respondentov. Tesco výrobky získali tento rok ocenenia celkovo až v štyroch kategóriách: Pečivo, Hotové jedlá, Čokolády a Džúsy a ovocné nápoje.

 

Tesco na jeseň minulého roka predstavilo širokú škálu hlavných jedál a polievok, ktorésa stali víťazom Voľby spotrebiteľa 2020 v kategórii Hotové jedlá. Zákazníci si môžu vybrať z viac ako 50 výrobkov, ktoré sú pripravenéna okamžitúkonzumáciu alebo ich stačíohriať v mikrovlnnej rúre. V pestrej ponuke sa nachádzajú šaláty, hummus, cestoviny, polievky či hlavné jedlá ako pečený filet z lososa alebo guláš z dôkladne vyberanej hovädziny.

Pre milovníkov pečiva ponúka Tesco široký sortiment s originálnymi receptúrami na mieru pripravenými odborníkmi, a to s využitím kvalitnej múky, droždia, soli, vody, slnečnice, ražnej múky či zemiakov. Ide o tradičné suroviny, ktoré nie sú náhradami a vytvárajú poctivý chuťový zážitok. Víťazstvo v kategórii Pečivo získali napríklad aj obľúbené žemle s obsahom pšeničného kvásku dekorované pastou s morskou soľou a čiernym korením. Ďalším príkladom obľúbeného Tesco výrobku sú bagety, ktoré sú zdrojom bielkovín a obsahujú superpotraviny, napríklad goji a chiu.

 

V kategórii Čokolády získalo Tesco prvé miesto so svojou Mliečnou čokoládou s celými lieskovými orieškami. Čokolády vlastnej značky reťazca sú vyrábané z kakaa s UTZ certifikátom, ktorý zaručuje, že kakao pochádza z trvalo udržateľného pestovania s osvedčenými poľnohospodárskymi metódami. Obal čokolád je navyše šetrný k životnému prostrediu, keďže je ľahko recyklovateľný, a to vďaka spojeniu plastovej fólie a laminátu.

S blížiacim sa letom sa môžu zákazníci osviežiť víťaznými produktmi v kategórii Džúsy a šťavy. K dispozícii je sedem druhov Tesco 100 % štiav s obľúbenými víťaznými príchuťami: ananásová, pomarančová či grapefruitová. Šťavy nie sú vyrobené z koncentrátu a fľaše sú vyrobené z recyklovaného materiálu, čo predstavuje ďalší krok, ktorým Tesco prispieva k napĺňaniu záväzku znižovať vplyv obalov na životné prostredie.

 

Reťazcu Tesco záleží na tom, aby zákazníci vedeli ľahko nájsť svoje obľúbené produkty a zaplatili menej. Dlhodobo má širokú ponuku 620 cenovo dostupných produktov, ktoré zákazníci nájdu v obchodoch jednoducho vďaka modrému označeniu „Naša cena“. Súčasťou tejto ponuky sú aj mnohé výrobky Tesco vlastnej značky. Reťazec tak šetrí zákazníkom čas pri hľadaní čo najlepšej „hodnoty za peniaze“.

 

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio