LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
Anjel v každom z nás

Anjel v každom z nás

Každý človek sa rodí s úžasnou podstatou. U niekoho je to „pohoďáckosť“, u iného radosť, odvaha či spolupráca. Podstata každého človeka je čistá a nevinná. Je to takzvaná anjelská podstata. Niečo, čo jedinec ...

Ako sa počíta moja osobná hodnota?

Ako sa počíta moja osobná hodnota?

Štvrtok, 22. august 2019

Akákoľvek práca na sebe bez zistenia osobnej hodnoty je prakticky zbytočná. Ak sám seba hodnotím nízko, nebudem mať dstatok síl premeniť sa na iný obraz a dosiahnuť vytýčený cieľ.

Chcete schudnúť? Tak choďte!

Chcete schudnúť? Tak choďte!

Autor: aka
Pondelok, 10. jún 2019

Aj vy sa trápite nadbytočnými kilammi a neforemnou postavou? Nuž, predovšetkým by ste sa mali zamerať na váš jednálny listok. Ale to už poznáte! Rád, čo jesť a čo nejesť, je všade plno, no vaše chuťové poháriky si pýtajú...

Ako si udržať postavu?

Ako si udržať postavu?

Všetky nemôžeme byť ako modelky, ani keby sme veľmi chceli. Jednoducho na to nemáme gény. S pribúdajúcim vekom sa aj na štíhle dámy začínajú lepiť kilá. Prečo?

Ako sa zbaviť jaziev?

Ako sa zbaviť jaziev?

Autor: Lenka L

Jazvy zvyčajne predstavujú estetický problém. Niekomu však dotvárajú drsný imidž, iným prekážajú. Vedeli ste, že na tomto mieste nevyrastajú vlasy a tiež tam nenájdeme ani mazové či potné žľazy? Či už ste si ich spôsobi...

Tajný recept proti stresu a únave

Tajný recept proti stresu a únave

Autor: Zuzana Z.

Cítite sa po prebudení, akoby vás prešiel parný valec? Alebo vám pri zaspávaní víria v hlave povinnosti, ktoré vás neminú nasledujúci deň? Príčinou môže byť aj stres, ktorý pri dlhodobom pôsobení môže mať nepriaznivé ...

Mýty a fakty o schizofrénii

Mýty a fakty o schizofrénii

Autor: Zuzana Z.
Pondelok, 06. máj 2019

Pri slove schizofrénia sa veľa ľudom vybavia najmä kauzy z médií, ktoré vo väčšine prípadov vykresľujú pacientov trpiacich týmto ochorením ako nebezpečných agresorov alebo bláznov. Takto napísané príbehy ale spôsobujú myl...

S prebúdzajúcou sa prírodou začínajú byť aktívnejšie aj parazity

S prebúdzajúcou sa prírodou začínajú byť aktívnejšie aj parazity

S prichádzajúcou jarou sa prebúdza celá príroda. Aktívnejšie začínajú byť aj parazity, najmä kliešte, ktoré predstavujú zdravotné riziko pre každého, na koho sa prisaje. Dôležitá je správna prevencia, ktorou nedáte klieš...

Ako viete, že vášmu telu chýba vitamín D

Ako viete, že vášmu telu chýba vitamín D

Viete, že len 10 % vitamínu D sa do tela dostáva potravou? Zvyšných 90 % déčka totiž naše telo získava zo slnečných lúčov. Až štyrom z piatich z nás ale tento „slnečný vitamín“ chýba,* čo naše telo ani v najme...

Päť cvikov, ktoré za štyri týždne pretransformujú telo

Päť cvikov, ktoré za štyri týždne pretransformujú telo

Autor: aka

Keď dôjde na celkové zdravie, potom pravidelné cvičenie a vyvážená strava sú preň nanajvýš dôležité. Bolo potvrdené, že zdravé stravovacie návyky vedú k lepším výsledkom a šťastnejšiemu životu. Zahrnutie výživných ...

Strana:  1  2  3  4  5

Dnes je 27. 02. 2020, meniny má Alexander.
Získajte dlhé husté riasy jemné ako pierko so špirálou Euphoric od AVONu!
Herstory od AVONu – vôňa inšpirovaná skutočnými príbehmi žien!
Objavte blahodarné účinky nielen pre pleť, ale aj telo a dušu vďaka AVONu!
Hudba lieči - na každom kroku!
Poradna
Náhodný článok
Bylinky, vďaka ktorým si ani babie leto nepokazíme Bylinky, vďaka ktorým si ani babie leto nepokazíme
Leto je bezpochyby krásne obdobie roka, no i obdobím menších či väčších úrazov, ale aj spálenín od slnka. Keďže trávime viac času vonku, pri rôznych športových aktivitách môže dôjsť k rôznym nehodám. Práve bylinky nám vedia pomôcť, ak sa už nejaký ten problém dostaví.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Pripravte sa na príchod jari jednoducho, doprajte si horčíkpasik
Pripravte sa na príchod jari jednoducho, doprajte si horčík

 

Dlhé zimné dni, oslabená imunita, menej pestrá strava – to všetko sa podpíše na našom tele počas zimy. Jar už však nie je ďaleko. Na to, aby náš organizmus zvládol túto zmenu, musí fungovať stopercentne. K tomu pomôže aj horčík.

 

Horčík je druhým najviac zastúpeným prvkom v bunkách. Pôsobí ako kofaktor enzymatických procesov, ktoré ovplyvňujú energetický metabolizmus, syntézu bielkovín a nukleových kyselín, detoxikáciu organizmu, ako aj látkovú premenu iných minerálnych prvkov, ako sú vápnik alebo draslík. 

 

Dostatočný príjem horčíka prispieva k fyzickej a psychickej pohode: horčík pomáha k sústredeniu, pomáha lepšie zvládnuť únavu či stres a pomáha predchádzať kŕčom[1].

 

Počas zimy funguje naše telo akoby v úspornom režime. Menej slnečných lúčov, krátke dni, ako aj zhon z konca a stres zo začiatku roka spôsobujú, že sme mnohokrát bez energie, unavení a bez chuti. Okrem ovocia a zeleniny by sme nemali zabúdať ani na prísun minerálov. Kľúčovým v tomto období je najmä horčík, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou asi 300 dôležitých procesov v našom tele. Jeho príjem pre človeka je preto nenahraditeľný.

Ako náhle hladina horčíka klesne, dostaví sa bolesť hlavy, celková únava, nesústredenosť, svalové kŕče a vyššia náklonnosť k stresu. Aj pred príchodom jari je preto zvýšený príjem horčíka priam nutnosťou.

 

Okrem fyzicky a psychicky náročných situácií sa vyšší príjem horčíka odporúča aj vtedy, keď je organizmus oslabený chorobou či zvýšenou teplotou. Na jeho každodenné dopĺňanie je preto potrebné myslieť nepretržite.

 

Horčík sa vstrebáva v tenkom čreve. Preto je jeho dopĺňanie stravou veľmi dôležité. Bohaté zásoby horčíka sa nachádzajú napríklad v strukovinách, čerstvej listovej zelenine, orechoch, morských rybách či banánoch. Minerálne látky sa z vody do organizmu vstrebávajú lepšie, ako napríklad z potravín alebo z doplnkov výživy. Ideálnym zdrojom pre príjem horčíka je preto pitie minerálnych vôd. Minerálna voda je prirodzeným a dobre dostupným zdrojom minerálov (teda aj horčíka), ktoré dokáže telo efektívne zužitkovať.

Pre každodenný pitný režim sú najvhodnejšie tzv. stredne-mineralizované minerálne vody s nižšou hladinou sodíka. Stredne-mineralizovaná minerálna voda Magnesia má unikátne zloženie, pretože je bohatá na prírodný horčík a zároveň obsahuje málo sodíka. Obsahuje 170 mg horčíka v jednom litri, čo je 45% dennej odporúčanej dennej dávky horčíka a len minimálne množstvo sodíka (6,17 mg/l). To predstavuje v jednej 1,5l fľaši len 0,4% odporúčaného príjmu soli na osobu.

 

Aj keď sú dnes dni ešte studené, mnohí sa už pripravujú na športové aktivity. V chladných dňoch sa však menej potíme a zabúdame na dôležitosť tekutín a pitného režimu. Dehydratácia tela je počas takýchto dní menej evidentná, no neznamená to, že sa telo má dobre.

 

Ak si chcete spestriť pitný režim aj počas chladných dní, doprajte si výnimočné spojenie prírodného horčíka a skutočnej šťavy z červeného ovocia. Magnesiu RED, ktorá dokonale osvieži vaše telo i myseľ si môžete vychutnať v piatich obľúbených verziách, s príchuťou maliny, jahody, brusnice, grapefruitu a granátového jablka.Doprajte si dôležité minerály a skvelú chuť bez výčitiek svedomia - Magnesia RED neobsahuje konzervačné látky ani umelé farbivá a sladidlá.

Magnesia môže byť súčasťou každodenného pitného režimu. Skúste si ju každý deň dať v práci na stôl a popíjať z nej počas celého dňa. Jar privítate s úsmevom.

Viac informácií nájdete na www.magnesia.sk.

 

Foto: Shuterstock, Magnesia

 


[1]Horčík prispieva k správnemu fungovaniu svalov

   Horčík prispieva k správnemu fungovaniu nervového systému

   Horčík prispieva k správnej funkcii psychiky

   Horčík prispieva k zníženiu vyčerpania a únavy

Zobraziť celú novinku
Slnečnice spúšťajú predaj bývania v blízkosti budúcej električkypasik
Slnečnice spúšťajú predaj bývania v blízkosti budúcej električky

Najpredávanejší projekt nového bývania v Bratislave, štvrť Slnečnice v Petržalke, vstupuje do ďalšej etapy a opäť prináša niečo nové. Developerská spoločnosť CRESCO REAL ESTATE štartuje predaj nových bytových domov SLNEČNICE POPv  sektore Zóna Mesto v tesnej blízkosti plánovanej električkovej trate cez Petržalku. Ponúkané byty prinesú obyvateľom nielen výbornú dopravnú dostupnosť, ale v budúcnosti s ďalšou výstavbou aj park s cyklotrasou napojený promenádou na bulvár štvrte Slnečnice. Ten sa bude tiahnuť pozdĺž centrálneho parku až k nákupnému centru Slnečnice Market. Cenovo sa byty zaradia medzi dostupné mestské bývanie pre aktívnych ľudí.

Bytové domy T1, T2 a T3 pod značkou SLNEČNICE POPsa odlišujú od doterajšej zástavby Zóny Mesto architektúrou a tiež lokalitou - sú umiestnené v blízkosti plánovanej električkovej trate. Tri deväťpodlažné bytové domy sú opäť z dielne Compass Atelier ako väčšina budov v Slnečniciach. Na trh prinesú 360 bytov a takmer päťsto parkovacích miest v garáži a na teréne.

 

Pohľad na Slnečnice POP. V popredí je časť parku, ktorý vznikne v budúcnosti s výstavbou novej etapy Slnečníc. ZDROJ: CRESCO REAL ESTATE

 

„V novej etape zóny Mesto, SLNEČNICE POP, sa zameriavame na aktívnych ľudí, ktorí si kupujú svoje prvé bývanie, a rodiny hľadajúce dostupný domov. Zaujímavá bude určite aj pre nezávislých profesionálov, ako sú architekti či dizajnéri, ktorí si priestor radi prispôsobia podľa seba,“opisuje Michal Pauer, riaditeľ predaja v CRESCO REAL ESTATE.

 

V ponuke je široký výber rôznych typov bytov od jednoizbových s výmerami od 24 štvorcových metrov, cez dvojizbové, najpočetnejšie trojizbové až po rozľahlé štvorizbové byty s plochou od 96 do 140 štvorcových metrov. Každý byt má vlastný balkón, väčší počet bytov ponúka dokonca dva balkóny orientované na rozdielne svetové strany. Na najvyšších podlažiach sa nachádzajú aj byty s terasou.

 

Výbornú dopravnú dostupnosť autom priamo z Panónskej cesty a autobusom z blízkej konečnej zastávky Vyšehradská doplní električková trať, ktorú hlavné mesto plánuje dokončiť v roku 2023. Vzniknúť by mala tiež integrovaná zastávka pre električky a autobusy súčasne.

 

Spolu s električkovou traťou má mesto vybudovať aj cyklotrasu, na ktorú sa v budúcnosti napojí cyklochodník vedúci naprieč celými Slnečnicami. Obyvatelia sa tak bezpečne prepravia na bicykli zo Zóny Viladomy cez Zónu Mesto až do centra mesta.

 

„Pri bytových domoch Slnečnice POP vznikne v budúcnosti s ďalšou výstavbou park, ako aj pešia promenáda, ktorá sa plynulo napojí na bulvár tiahnuci sa od električkovej trate až po nákupné centrum Slnečnice Market. Tu sme pre obyvateľov otvorili už prvú časť bulváru pri bytových domoch A1, A2 a A3,“približuje Ján Krnáč, výkonný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE. Práve neďaleko novej časti Slnečníc, ktorej výstavba sa trojicou bytových domov spúšťa, vznikne v budúcnosti aj stredná a základná škola s materskou školou.

 

Finančným partnerom novej etapy POP v Zóne Mesto sa stala Slovenská sporiteľňa a výstavba odštartovala už v januári tohto roku. S dokončením celej stavby sa počíta v treťom kvartáli 2022, pričom prvá etapa (T2, T3) by mala byť dokončená už v druhom kvartáli 2022. Prví obyvatelia by sa po získaní kolaudačného rozhodnutia mohli sťahovať v druhom štvrťroku 2023.

Celkovo bude tento rok v Slnečniciach rozostavaných až 1 500 bytov. Stavebne dokončiť by sa malo takmer 700 z nich.

 

 

Slnečnice POP – bytové domy T1, T2, T3:

  • 360 bytov, z toho 108 jednoizbových, 102 dvojizbových, 132 trojizbových (z toho 6 mezonetov) a 18 štvorizbových mezonetov
  • 493 parkovacích miest, z toho 202 v garáži a 291 na teréne
  • 173pivničných kobiek
  • Plánovaný začiatok výstavby: 1Q 2020
  • Plánovaný termín dokončenia prvej etapy (T3, T2): 2Q 2022
  • Plánovaný termín dokončenia celej stavby: 3Q 2022

 

Čo prinesú Slnečnice POP:

  • Dostupné byty pre mladé rodiny a nezávislých kreatívnych ľudí
  • Blízkosť plánovanej električky a integrovanej zastávky električky a autobusov
  • V budúcnosti pešiu dostupnosť strednej a základnej školy s materskou školou
  • Bývanie na budúcej promenáde napojenej na cyklotrasu a plánovaný centrálny park Zóny Mesto, ktorý pribudne s ďalšou výstavbou
  • Byty s balkónmi a terasami, väčšina s orientáciou na viac svetových strán
  • Širokú občiansku vybavenosť v podobe nákupného centra Slnečnice Market, okolitých prevádzok pozdĺž mestského bulváru alebo rodinného športovo-zábavného centra Leon
  • Viac na https://www.slnecnice.sk/pop
Zobraziť celú novinku
Nie je jedno, akou teplou vodou si zalejete svoj obľúbený horúci nápojpasik
Nie je jedno, akou teplou vodou si zalejete svoj obľúbený horúci nápoj

 

Viete, že nie všetky horúce nápoje je správne zaliať čerstvo prevarenou vodou s teplotou 100 0C? Aby sa na maximum rozvinula chuť a aróma rôznych druhov čaju a kávy, každý potrebuje inú teplotu ohriatej vody. 

 

Na zaliatie klasického „turka“ vám postačí voda s teplotou 90 0C, inak bude káva príliš horká, alebo málo vylúhovaná. Takú istú teplotu vody použite aj pri ovocnom čaji, zelenému čaju zas vyhovuje voda s teplotou 60 – 70 0C. Len čierny čaj by ste mali zaliať práve zovretou, 100-stupňovou vodou.

Práve preto je na ohrev vody ideálna taká rýchlovarná kanvica, ktorá vďaka regulácii teploty umožňuje ohriať vodu presne na požadovanú teplotu. Luxusnou a múdrou pomocníčkou sa u vás doma pri čajových a kávových obradoch stane rýchlovarná kanvica Orava Delux s reguláciou teploty v štýlovom antikorovom šate s objemom až 1,7 litra, ktorá vám ponúka až štyri rôzne prednastavenia teploty ohrevu vody. Vodu vám podľa vášho priania ohreje presne na 70, 80, 90 alebo 100 0C. Na to, že je už voda zohriata tak akurát, vás Orava Delux upozorní nielen svetelnou, ale aj zvukovou signalizáciou. A to sa hodí, ak ste práve odbehli z kuchyne a robíte niečo iné vo vedľajšej miestnosti.  Ohriatu vodu vám udrží pri stabilnej teplote až 60 minút, čo vás zas poteší, ak po polhodinke dostanete chuť na ďalšiu šálku svojho obľúbeného horúceho nápoja. Orava Delux byť vaša za 65,90 €.

www.orava.eu

 

Zobraziť celú novinku
Hudba lieči - na každom kroku!pasik
Hudba lieči - na každom kroku!

Hudba má na ľudskú psychiku blahodarné účinky. Dokáže upokojiť, pozitívne naladiť, pomáha zrelaxovať po náročnom dni. Ak sa chystáte podať výkon, napríklad počas športového tréningu, hudba vás, naopak, „nakopne“, motivuje, „naštartuje“, aby sme podali maximálny osobný rekord a pri fyzickej aktivite sa poriadne vypotili.

 

Iste máte aj vy svoje obľúbené sklady, osobné hitparády, ktoré si počas dňa kedykoľvek radi vypočujete. Už sa ich nemusíte vzdávať ani doma, ani v exteriéri. Svoje obľúbené songy môžete mať so sebou na každom roku vašej cesty životom – nech už vyrážate do práce, cestujete vlakom, stojíte na zastávke autobusu, presúvate sa za kurzami či tréningami, alebo po stresujúcom dni relaxujete v pohodlí domova.

 

V super kvalite sa o to postará prenosný reproduktor Orava Crater-8, ktorý vďaka Bluetooth technológii ľahko spárujete so svojím tabletom či mobilom, hoci ich máte vo vrecku nohavíc, vetrovky či v ruksaku. Reproduktor Orava Crater-8 môžete použiť aj samostatne, ak však spárujete naraz dva Crater reproduktory, vďaka funkcii True Wireless Stereo (TWS) vám z nich zaznie parádny stereo zvuk, ktorý sa úžasne nesie priestorom v jasných, čistých tónoch, s vyladenými basmi a v strhujúcej dynamike. Počúvať svoje hitparády tak môžete kdekoľvek. Keďže prenosný bluetooth reproduktor Orava Crater-8 je vodoodolný, neprekvapí vás pri počúvaní top songov ani dážď a roztancovať sa v rytme hitu môžete aj osamote v kúpeľni či s kamarátmi pri bazéne. Reproduktor má mini rozmery, avšak maxi hlas. Vďaka kompaktnému rozmeru, nízkej gramáži a pribalenej šnúrke na zavesenie sa ľahko prenáša na batohu či v ruke, aby vám skvelými pesničkami spríjemnil každý krok vašej cesty. Orava Crater-8 v čiernom, modrom aj červenom „outfite“ môže byť váš za 22,90 €.

www.orava.eu

 

Zobraziť celú novinku
Najničivejším živlom bolo podľa Allianz - SP minulý rok krupobitiepasik
Najničivejším živlom bolo podľa Allianz - SP minulý rok krupobitie

 

Klimatické zmeny sa v roku 2019 výraznejšie prejavili aj na štatistikách poistných udalostí Allianz – Slovenskej poisťovne. Niekoľko silných vĺn krupobití sa prehnalo viacerými časťami Slovenska, no najmä na východe krajiny zanechali škody na majetku, vozidlách aj úrode

 

„Klienti nám nahlásili 3649 škôd spôsobených ľadovcom, z toho bolo viac ako 2500 poškodených vozidiel. Výška škôd presiahla 10 miliónov eur,“bilancuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Milan Rajec. Ďalšou veľkou poistnou udalosťou pre viaceré poisťovne bol výbuch plynu v bytovom dome v Prešove v decembri minulého roka. „Priamo v explodovanom bytovom dome sme mali 4 poistené byty a 12 domácnosti. Stovky ďalších poškodených z okolitých bytoviek nám nahlásili porozbíjané okná, poškodené balkóny a lodžie. Výška škôd našich klientov po výbuchu v Prešove dosiahla predbežne 1,7 milióna eur,“ konštatuje M. Rajec.

 

škody sú drahšie

Za celý rok 2019 nahlásili klienti Allianz – SP viac ako 237-tisíc poistných udalostí, čo je porovnateľné s predchádzajúcim rokom. Suma odškodného za všetky minuloročné škody stúpla na vyše 229 miliónov eur, čím stúpli aj priemerné náklady na jednu poistnú udalosť. Najväčšími samostatnými škodami boli opäť priemyselné škody. „Výbuch technologickej linky v továrni spôsobil škodu vo výške 1,1 milióna eur. V ďalšom prípade požiar vo fabrike poškodil výrobňu, sklad aj zásoby tovaru. Výšku škody sme vyčíslili na takmer 700-tisíc eur. Škodu za 768-tisíc eur spôsobilo v inom prípade poškodenie pece a následne prerušenie výroby,“ hodnotí M. Rajec.

 

z detského autíčka požiar domu

Najväčšie škody v privátnom poistení spôsobil minulý rok oheň. „Kurióznou poistnou udalosťou bol požiar domu, ktorý vznikol z detského autíčka. Elektrické autíčko bolo do nabíjačky zapojené na nesprávne napätie, čo spôsobilo skrat a následný požiar. Škoda sa vyšplhala na 75-tisíc eur. V ďalšom prípade požiar spôsobili pravdepodobne kuny a myši, ktoré v hospodárskej budove rozhrýzli elektrické káble, čím došlo k skratu a požiaru. Oheň zanechal škody na budove a rodinnom dome vo výške 55-tisíc eur. Z vypadnutého uhlíka z kachlí vznikol požiar, ktorý sa rýchlo rozšíril do celého domu. Škoda presiahla 77-tisíc eur,“ popisuje M. Rajec.

 

každý deň cez 600 škôd

Pri riešení škôd minulý rok opäť rezonoval problém podpoistenia. „Problém dojednania nízkych poistných súm sa ukázal pri mnohých privátnych škodách. Viacerí klienti, ktorých majetok bol poškodený krupobitím, požiarmi alebo výbuchom plynu v Prešove, si kvôli dojednanej nízkej poistnej sume nebudú môcť obnoviť svoj majetok do pôvodného stavu,“ upozorňuje M. Rajec. Ďalšou problematickou oblasťou sú nízke poistné sumy pri poistení zodpovednosti za spôsobenú škodu. „Mnohí privátni klienti majú dnes bežne poistenú zodpovednosť v desaťtisícoch eur, čo je pri väčších škodách nedostatočné. Poistenie zodpovednosti pritom vo vyspelých krajinách patrí medzi najdôležitejšie poistenia, pretože chráni ako klienta, tak aj poškodeného,“ uzatvára M. Rajec.

 

 

 

 

Zobraziť celú novinku
Krajšie sviatky pre vyše 1 800 ľudí v ťažkej životnej situáciipasik
Krajšie sviatky pre vyše 1 800 ľudí v ťažkej životnej situácii

Tesco pokračuje v darovaní potravín aj pár dní pred Vianocami. Vyše 1 800 ľudí v núdzi si bude môcť dopriať na Štedrý večer symbol Vianoc – pečeného kapra. Tesco totiž darovalo počas posledného adventného víkendu charitatívnym partnerom po celom Slovensku 370 kg vianočného kapra pre ľudí v ťažkej životnej situácii.

Chceme, aby aj ľudia, ktorí prežívajú ťažšie životné obdobie, zažili krásne Vianoce pri tradičnej štedrej večeri. Preto im darujeme tradičnú rybu, bez ktorej si mnohí nevieme predstaviť Vianoce. Takto chceme pomôcť pripraviť krajšie Vianoce aj pre ľudí v núdzi,“  hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku. 

 

Tesco tak pokračuje vo svojom dlhodobom úsilí pomáhať tam, kde je to najviac potrebné. Pred Vianocami už odovzdalo núdznym 171 ton potravín a drogérie, ktoré boli vyzbierané počas potravinovej zbierky, či stravné lístky, ktoré darovali zamestnanci Tesca.

Darovaním potravín pomáha reťazec celý rok, nielen pred Vianocami. Nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi už všetkých 150 obchodov Tesco na Slovensku. Bez ohľadu na veľkosť či lokalitu obchodu, každý z nich dokáže pomôcť nepredanými čerstvými aj trvanlivými potravinami.Tesco je tak prvým reťazcom na Slovensku, ktorého všetky obchody pomáhajú potravinami ľuďom v núdzi.

 

Tesco pri darovaní potravín dlhodobo spolupracuje s Potravinovou bankou Slovenska a jej mnohými lokálnymi partnermi – organizáciami, ktoré vedia najlepšie zabezpečiť distribúciu potravín tam, kde je to najviac potrebné. Tesco tak napríklad pomáha organizáciám ako Depaul alebo Vagus, ktoré pracujú s ľuďmi bez domova v Bratislave, či občianskemu združeniu Dobrý pastier v Kláštore pod Znievom. Spoločnosť pomáha zásobovať aj mestské sociálne výdajne v rôznych mestách, ako je napríklad výdajňa Slniečko v Ružomberku či Spišská katolícka charita. Práve charitatívnym partnerom Tesca budú odovzdané kapry, z ktorých budú môcť pripraviť krajšie Vianoce ľuďom po celom Slovensku.

Zobraziť celú novinku
Exkluzívny lifting pletipasik
Exkluzívny lifting pleti

 

Prirodzeným starnutím pokožka stráca pevnosť, pružnosť, objavujú sa vrásky a celkovo pôsobí povädnuto. Preto si zrelá pleť vyžaduje zvýšenú starostlivosť, ktorá pleti poskytne zároveň výživu, hydratáciu, ochranu a liftingový účinok. 

 

Práve na zrelú pleť je určené inovačné hydrofluidné sérum REMODELLING ELIXIR BIOLOGICAL DAY & NIGHT  sbio-synergickým komplexom účinných látok na remodeláciu pleti. Obsahuje bisabolol, kolagén, kyselinu hyalurónovú, vitamín E, biomolekulárny extrakt morských rias, extrakt parumančeka nevonného a panthenol, ktoré sú zamerané na komplexný anti-age, liftingový a ochranný efekt. Odporúča sa používať ho večer na vyčistenú pleť, pod krém alebo samostatne. Elixír používajte jemnými poklepmi a zatlačením remodelačnej masáže. Pre výraznejšie liftingové účinky používajte spolu so sérom aj REMODELLING CREAM BIOLOGICAL DAY & NIGHT s podobným zložením (bisabolol, marhuľový olej, kolagén, kyselina hyalurónová, NMF, vitamín E, biomolekulárny extrakt morských rias, extrakt parumančeka nevonného a medilan).

Kúpite na www.forlifemadaga.com.

Zobraziť celú novinku
Praktický a šik darček pre dokonalý pocit ženskosti a maximálny komfort pri (intímnej) hygienepasik
Praktický a šik darček pre dokonalý pocit ženskosti a maximálny komfort pri (intímnej) hygiene

Darujte na Vianoce mame, sestre aj kamarátke darček, ktorý ju bude pri každodennej hygiene rozmaznávať a dopraje jej úžasný pocit ženskosti. 

 

Prípravky francúzskej značky Saforelle na každodennú intímnu aj telesnú hygienu zohľadňujú špecifické požiadavky pokožky tej najcitlivejšej ženskej zóny a poskytujú jej dokonalý refresh. Obsahujú extrakt z lopúcha väčšieho a antialergén alantoín, vďaka čomu utišujú pocit podráždenia, pálenia a začervenania pri gynekologických zápaloch, po holení, depilácii aj pri problémoch s vysušovaním vplyvom nízkej hladiny estrogénu. Boli špeciálne vyvinuté dermatológmi a majú mierne zásadité pH rešpektujúce potreby pokožky v okolí intímnej zóny, takže chránia prirodzenú rovnováhu pokožky a slizníc v intímnej zóne. Krásne voňajú po levanduli, čo robí z bežnej očisty potešenie, ktoré si rady užívajú aj šik Francúzky.

 

 

Pri každodennej telesnej a intímnej hygiene sú vhodnejšie než bežné sprchové gély, mydlo či chlórovaná voda. Prípravky Saforelle neobsahujú mydlo, ale modernú čistiacu emulziu. Vďaka tomu len jemne penia, avšak dôkladne a s nehou sa postarajú o čistotu ženského tela. Už 25 rokov sú prvou voľbou Francúzok pri výbere prípravkov na intímnu hygienu. Jemný gél, intenzívny hydratačný čistiaci gél, čistiaca pena, krém aj vlhčené obrúsky Saforelle kúpite výlučne v lekárňach.

www.saforelle.sk

Zobraziť celú novinku
Vianočnému kaprovi konkuruje losos  aj slovenský pstruh pasik
Vianočnému kaprovi konkuruje losos aj slovenský pstruh

 

Hoci kapor patrí na Slovensku k jednej z najobľúbenejších vianočných pochúťok, čoraz viac domácností siaha na Štedrý deň po lososovi či menej tradičných rybách. Okrem kapra či lososa zákazníci Tesca kupujú pred Vianocami čerstvé pstruhy, zubáče, sumčeky, tresku, ale aj údenú makrelu.

 

„Zákazníci Tesca radi skúšajú na Vianoce popri tradičnom kaprovi, lososovi či pstruhovi dúhovom aj ďalšie delikatesy. Aj preto sme tento rok pridali do ponuky čerstvých porciovaných rýb tresku, pstruha lososovitého i zubáča. Porciované chladené ryby vo forme trupov, filetov či podkovičiek pripravené na pečenie či varenie vyhľadávajú pred Vianocami najmä ľudia, ktorí nechcú mať starosti so živým kaprom vo vani,“ hovorí Adrián Bodnár, manažér nákupu v Tescu na Slovensku.

 

 

V Tescu nájdete aj slovenského pstruha dúhového. FOTO: TESCO SR

 

Milovníci výrobkov zo Slovenska si môžu dopriať napríklad chladeného porciovaného kapra, pstruha dúhového či sumčeka. Pred Vianocami rastie záujem o pstruha dúhového dvojnásobne, pričom o chladeného porciovaného kapra až 20-násobne. Okrem kapra Slováci obľubujú pred sviatkami aj špecialitu – údenú makrelu,“ prezrádza Miroslav Hrča, majiteľ spoločnosti Rybárstvo – Požehy v Dubovom, ktorá patrí k najväčším dodávateľom porciovaných chladených rýb pre Tesco na Slovensku.

 

„Po začatí spolupráce so spoločnosťou Tesco sme postupne zvyšovali objemy, ako aj sortiment dodávaných rýb. Aj preto sme mohli investovať do progresívnejších technických zariadení a prijať nových zamestnancov,“ dopĺňa Miroslav Hrča.

 

Slovenský dodávateľ Rybárstvo – Požehy pôsobí na trhu so sladkovodnými a morskými rybami od roku 1992. Firma je zameraná na chov lososovitých rýb. Vlastní dve schválené výrobné strediská – Diviaky a Požehy. Celú produkciu spracováva vo vlastnej spracovni. Chladené a mrazené ryby z jej ponuky neobsahujú chemické konzervačné látky, antioxidanty, stabilizátory ani polyfosfáty.

 

Ako pripraviť rybie novinky v ponuke Tesca:

 

 

Tučnosť

Štruktúra

Úprava

Zubáč

nízka

pevné mäso

vhodný na pečenie (ideálne na masle bez ďalšieho korenia), na dusenie, zapekanie

Pstruh lososovitý

stredná

jemné oranžové mäso

jednoduchá tepelná úprava formou pečenia, dusenia s jemnými bylinkami, rascou a pod.

Treska tmavá

nízka

jemné mäso

vhodná na pečenie, dusenie, smaženie (vhodná aj na Fish&Chips) – tepelnou úpravou bude farba svetlejšia, bez kostí, má príjemnú chuť

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Nové nákupné centrum v Petržalke otvorí Tesco pred Veľkou nocou pasik
Nové nákupné centrum v Petržalke otvorí Tesco pred Veľkou nocou

 

Premena hypermarketu Tesco na nákupnécentrum Galéria v bratislavskej Petržalke finišuje. Obyvatelia Bratislavy a okolia sa môžu od začiatku apríla tešiť na známe značky či nové reštaurácie a kaviarne.

 

„Chceme neustále zlepšovať nákupný zážitok zákazníkov v našich obchodoch a nákupných centrách. Preto sme sa v minulom roku zamerali na modernizáciu existujúcich predajní. V tomto roku sme si však pre zákazníkov pripravili viaceré novinky. Veľmi sa teším, že na jar po dlhšom čase opäť otvoríme nové predajne v rôznych mestách Slovenska. Na začiatku apríla tiež otvoríme  nákupné centrum v Petržalke. Ide o najväčšiu investíciu Tesca na Slovensku od roku 2017, keď sme pri Galante otvorili naše najväčšie distribučné centrum v strednej Európe, hovorí Martin Kuruc, výkonný riaditeľ spoločnosti Tesco na Slovensku.

 

Premena hypermarketu na lokálne nákupné centrum prebiehala počas jeho plnej prevádzky tak, aby zákazníci prestavbu pocítili čo najmenej.

 

„Projekt sme dlhodobo pripravovali tak, aby si zákazníci na ploche 11-tisíc štvorcových metrov mohli vybrať spomedzi najznámejších značiek módy či gastronómie,“dodáva M. Kuruc.

 

V centre nebudúchýbaťznáme značky oblečenia, obchody s drogériou či športovými potrebami ani služby ako lekáreň, kaderníctvo, čistiareň, optika, kvetinárstvo, oprava obuvi, tabak, banky či mobilný operátor.

 

„V novej Galérii v Petržalke sa môžu návštevníci tešiť na známe značky ako napríklad H&M, New Yorker, Sinsay, Intersport, Dráčik, Deichmann či DM drogerie markt. Vo foodcourte  prinesieme niekoľko rôznych typov reštaurácií, kaviarní či prevádzok rýchleho občerstvenia,“ dopĺňa Erik Šiatkovský, riaditeľ nájmov a prenájmov pre strednú Európu.

 

Z plochy 11-tisíc štvorcových metrov tvorí hypermarket Tesco vyše 60 %. Jeho plocha tiež prešla zmenou tak, aby bol obchod kompaktnejší a uspôsobený na pohodlný a rýchly nákup. Petržalské Tesco však zostáva aj naďalej hypermarketom s najširšou ponukou sortimentu na Slovensku. 

 

Nová Tesco Galéria v bratislavskej Petržalke:

  • Nové nákupné centrum ponúkne vyše 50 obchodov, kaviarní a reštaurácií.

Okrem iného nájdu zákazníci v Galérii:

  • Predajne:H&M, New Yorker, Sinsay, Intersport, Dráčik, Deichmann, DM drogerie markt, Orsay, Ševt, Matyšák, Starý Otec či Panta Rhei, Bepon, Invia, Delia Caffe, BioTech USA
  • Služby: lekáreň, kaderníctvo, čistiareň, optika, kvetinárstvo, oprava obuvi, tabak, klenotníctvo, predaj hodiniek, nechtový dizajn a mobilný operátor Slovak Telekom
  • Banky: Prima Banka, Raiffeisenbank
  • Otváracie hodiny: 9.00 – 21.00 h

Zdroj: Tesco

Zobraziť celú aktualitu
Tesco opäť zabojuje o prestížnu cenu Via Bona 2019pasik
Tesco opäť zabojuje o prestížnu cenu Via Bona 2019

Do finále ocenenia Via Bona Slovakia 2019 pre najzodpovednejšie firmy na Slovensku sa s dvoma nomináciami dostala opäť spoločnosť Tesco. Prestížne ocenenie Via Bona udeľuje už 20 rokov Nadácia Pontis ako uznanie najzodpovednejším firmám na slovenskom trhu.

 

Tesco zabojuje o prestížne ocenenie v dvoch kategóriách Zodpovedná veľká firma a Dobrý partner komunity. Víťazi ceny Via Bona budú vybratí spomedzi 14 zodpovedných firiem. O finalistoch v šiestich kategóriách rozhodli odborné nezávislé komisie, pričom vyberali spomedzi 38 slovenských firiem, ktoré sa o ocenenie uchádzali s 52 projektmi. Mená víťazov budú zverejnené na slávnostnom galavečere 28. apríla 2020.

,,Postup do finále v dvoch kategóriách tejto prestížnej ceny nás nesmierne teší. Je to ocenenie našej dlhodobej práce s cieľom priniesť pozitívnu zmenu v komunitách, v ktorých pôsobíme. Zároveň je úžasné vidieť, že na Slovensku je toľko zodpovedných firiem, ktorým záleží na lepšom živote v našej krajine, pretože len spoločne dokážeme meniť veci k lepšiemu. My v Tescu budemenaďalej tvrdo pracovať na riešení najvážnejších sociálnych a environmentálnych výziev a veríme, že firiem, ktoré podnikajú zodpovedne, bude na Slovensku stále pribúdať,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku. 

 

FOTO: Spoločnosť Tesco prišla s myšlienkou potravinovej zbierky v roku 2013 ako prvý reťazec na Slovensku. Zdroj: Tesco

 

 

V kategórii Veľká zodpovedná firma sa reťazec uchádza o cenu zastratégiu zodpovedného podnikania zameranú najmä na riešenie sociálnych a environmentálnych výziev – dlhodobá pomoc komunitám, boj proti plytvaniu potravinami, znižovanie negatívneho vplyvu obalov potravín na životné prostredie a znižovanie vplyvu biznisu na klimatické zmeny. ,,V roku 2019 sme v našom boji proti plytvaniu potravinami dosiahli vynikajúce výsledky. Vďaka spolupráci s Potravinovou bankou Slovenska, práci našich kolegov a transparentnému zverejňovaniu dát sa spoločnosti podarilo znížiť potravinový odpad v našich prevádzkach na Slovensku o 52 % v priebehu dvoch rokov. Zároveň sa nám podarilo s predstihom naplniť ďalší z našich záväzkov – od jesene 2019 darujeme potraviny ľuďom v núdzi zo všetkých našich 150 obchodov,“ vysvetľuje Katarína Pšenáková, CSR manažérka Tesca na Slovensku. Spoločnosť tiež dlhodobo podporuje slovenských dodávateľov, vrátane programu na podporu lokálnych farmárov či sériami vzdelávacích programov v rámci Farmárskeho grantu. Ponuka tovarov vlastnej značky kladie dôraz na ochranu zdravia a je prispôsobená aj ľuďom s rôznymi potrebami (bezlepkové a bezlaktózové rady). Spoločnosť nezabúda ani na svojich zamestnancov – prostredníctvom finančnej zbierky Tesco Anjel podporuje kolegov, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii. Časť zamestnancov prispieva do zbierky mesačnými zrážkami zo mzdy, firma vyzbierané financie vždy zdvojnásobí.

 

FOTO: Kolegovia z Tesca počas dobrovoľníctva pre občianske združenie Dobrý pastier, ktorému Tesco pravidelne daruje nepredané potraviny pre ľudí v núdzi. Zdroj: Tesco

 

V kategórii Dobrý partner komunity sa reťazec o cenu uchádza s projektom Potravinová  zbierka, ktorá sa za sedem rokov fungovania stala najväčšou v krajine. Cieľom projektu je pomoc ľuďom v núdzi naprieč celým Slovenskom. Zákazníci môžu popri bežnom nákupe kúpiť potraviny a drogériu navyše a odovzdať ich dobrovoľníkom z partnerských charitatívnych organizácií. ,,Vlani zákazníci Tesca darovali na pomoc ľuďom v núdzi vyše 171 ton trvanlivých potravín a drogérie v  hodnote 260-tisíc eur,“ dopĺňa Katarína Pšenáková. Tesco navyše venuje financie vo výške 20 % z vyzbieranej hodnoty potravín a drogérie partnerským organizáciám – v uplynulom ročníku spoločnosť venovala viac ako 52 000 eur. Potravinová zbierka je vyústením celoročnej práce darovania potravín ľuďom v núdzi. Od roku 2019 darujú pravidelne nepredané potraviny lokálnej charitatívnej organizácii všetky obchody Tesco na Slovensku. Takto pomáha denne viac ako 5000 ľuďom v núdzi.

 

 

Nezávislá komisia už ocenila aktivity Tesca cenou Via Bona pred dvoma rokmi. Za prínos v oblasti zodpovednej spotreby a výroby bolo Tescu udelené ocenenie Via Bona – Cena za príspevok k napĺňaniu cieľov udržateľného rozvoja 2017. 

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco vlani darovalo ľuďom v núdzi potraviny na 4,7 milióna porcií jedálpasik
Tesco vlani darovalo ľuďom v núdzi potraviny na 4,7 milióna porcií jedál

 

Darovanie zo srdca sa nemusí spájať len s Valentínom. Tesco počas celého minulého roka darovalo ľuďom v núdzi po celom Slovensku rekordné množstvo potravín, z ktorých charity pripravili vyše 4,7 milióna porcií jedál.

 

„V Tescu radi pomáhame ľuďom, ktorí to potrebujú po celý rok, nielen na Valentína. Vlani sa nám podarilo darovať rekordných vyše 2 000 ton potravín Potravinovej banke Slovenska a charitatívnym organizáciám, ktorí z nich pripravili pre ľudí v núdzi vyše 4,7 milióna porcií teplého a výživného jedla. Rekordné množstvo darovaných potravín sa nám podarilo zabezpečiť aj vďaka tomu, že sme systém darovania potravinových prebytkov zaviedli už vo všetkých našich 150 predajniach,“ prezrádza Katarína Pšenáková, CSR manažérka Tesca na Slovensku.
 
Cieľom Tesca je dlhodobo bojovať proti plytvaniu potravinami. Jedným z riešení je práve darovanie potravinových prebytkov dobročinným organizáciám, ktoré môžu nepredané potraviny využiť na pomoc ľuďom v ťažkých životných situáciách. „Vlani sme celkové potravinové prebytky znížili o polovicu. Veríme, že tento rok bude výsledok ešte lepší. Znížiť množstvo potravinového odpadu je globálnou výzvou, obzvlášť vo svete, v ktorom jeden z deviatich ľudí ide spať hladný a kde tretina svetovej produkcie jedla skončí ako odpad. Budeme radi, ak sa k nám pridajú aj naši partneri, zákazníci či ďalšie reťazce,“ dodáva K. Pšenáková.
 
Znížením potravinového odpadu o 52 %* v minulom roku sa Tescu podarilo dosiahnuť cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3 – zníženie potravinového odpadu do roku 2030 na polovicu o 11 rokov skôr! Je to unikát dokonca aj vo svete, preto bolo Tesco Slovensko vyzdvihnuté aj na pôde OSN ako príklad, ktorý by mali iné firmy nasledovať. Redukcia potravinového odpadu má veľký význam aj v globálnom kontexte. Z pohľadu životného prostredia sú potravinové straty a potravinový odpad zodpovedné za približne 8 % emisií skleníkových plynov.
 
Aktualizované výsledky o potravinovom odpade zverejňuje Tesco ako jediný reťazec každoročne v máji za celú strednú Európu od roku 2017. V minulom finančnom roku 2018/19 Tesco Slovensko predalo 559 464 ton potravín,  pričom sa vygenerovalo 8 614 ton potravín, ktoré sa nepredali zákazníkom. V tomto objeme sú započítané potraviny vhodné na ľudskú spotrebu, na krmivo pre zvieratá, ale aj potraviny nevhodné na ďalšiu konzumáciu, a teda potraviny zlikvidované ako odpad. Z potravín vhodných na ľudskú konzumáciu Tesco darovalo 1 792 ton potravín Potravinovej banke Slovenska a miestnym dobročinným organizáciám. Okrem toho, spoločnosť darovala 2 043 ton potravín ako krmivo pre zvieratá.
 
Najväčším producentmi potravinového odpadu sú na Slovensku domácnosti. Podľa údajov rezortu pôdohospodárstva až polovicu odpadu z domácností tvoria potraviny (53 %), čo je zhruba 200 kg na osobu ročne. Slováci najčastejšie zdôvodňujú vyhadzovanie potravín ich pokazením, uvarením väčšieho množstva, ako je možné skonzumovať, uplynutým dátumom spotreby, nákupom väčšieho množstva, ako bolo potrebné, respektíve nesprávnym uskladnením, zlým alebo nevhodným spracovaním a nesplnením očakávaní nakúpených potravín.
Zobraziť celú aktualitu
 PRACOVAŤ NA DIAĽKU Z NÁKUPNÉHO CENTRA? AVION OTVÁRA COWORKINGpasik
PRACOVAŤ NA DIAĽKU Z NÁKUPNÉHO CENTRA? AVION OTVÁRA COWORKING

Avion v Bratislave ako prvé nákupné centrum na Slovensku ponúkne návštevníkom od februára tohto roku úplne novú službu – zdieľané priestory na prácu, tzv. coworking. Dôvodom je rastúci záujem Slovákov o prácu na diaľku, prevažne freelancerov, IT dodávateľov alebo zamestnancov veľkých korporácií, ktoré umožňujú home office.

 

„Avion sa mení z klasického nákupného centra na miesto stretávania sa – či už kolegov, biznisových partnerov, rodiny i priateľov. Rastie aj počet návštevníkov, ktorí si plánujú v Avione rôzne pracovné stretnutia. Chceme im tieto stretnutia spríjemniť nielen kvalitným prostredím, ale zároveň im ponúknuť čoraz obľúbenejšie služby coworkingu na profesionálnej úrovni. Najmä tým, ktorým na sústredenú prácu nestačí kaviareň. Myslím, že práve coworkingové centrum pre krátkodobú prácu či na dlhodobejší prenájom skvele dopĺňa ponuku služieb v Avione. Na budúci rok plánujeme v centre otvoriť ďalšie nové kancelárske priestory, ktorých súčasťou budú aj notárske služby,“hovorí Katarína Michaliaková, marketingová manažérka Avionu v Bratislave.


 

Nový coworking s názvom KOLABO otvorila aj viceprimátorka hlavného mesta SR Bratislavy a poslankyňa MČ Ružinov Lucia Štasselová: „Som veľmi rada, že v Bratislave pribúdajú projekty pre rozvoj mladých ľudí, ktorí tvoria úplne nový svet práce. Internet im umožňuje pracovať naozaj odkiaľkoľvek a v akomkoľvek tíme. Aj z mojich skúseností viem, že možnosť flexibilnej práce je pre mladých ľudí jeden z najžiadanejších pracovných benefitov.“

 

Coworking KOLABO nájdu návštevníci na 1. poschodí nad predajňou AllToys. Zakladateľkou konceptu je Michala Hrnčiarová, ktorá podobný koncept spustila pred troma rokmi aj v Novej Cvernovke v Bratislave.


 

,,Radi búrame stereotypy a prinášame nové riešenia. Založili sme v bratislavskej mestskej časti Nové Mesto prvý coworking CVERNOVKA na Slovensku s detským klubom, ktorý úspešne funguje už tretí rok. Dokázali sme, že aj deti a pracujúci dospelí môžu zdieľať spoločný priestor a zo svojej prítomnosti vzájomne benefitovať. Coworking v nákupnom centre je zase spôsob, ako využiť voľný priestor a doplniť ponuku služieb v pre celú komunitu Ružinova aj pre návštevníkov mesta, ktorí prídu len na pár hodín. Zároveň je to trend, ktorý pozorujeme aj v zahraničí. Máme veľkú radosť z toho, že vedenie Avionu má záujem o takúto progresívnu formu spolupráce. Avion má strategickú polohu, ponúka bezplatný parking a v jeho blízkosti nie sú žiadne coworkingy. Tešíme sa, že prinesieme miestnym obyvateľom aj návštevníkom Avionu nový druh služby,“ dodáva Michala Hrnčiarová, zakladateľka Coworkingu CVERNOVKA a Coworkingu KOLABO v Avione.

 

Nový coworking pripravuje špeciálnu ponuku aj pre návštevníkov, ktorí využijú priestor len na pár hodín. Priestor môže naraz využívať 22 ľudí, k dispozícii majú internet, možnosť využiť zasadačku, tri telefonovačky, tlačiarenské služby, dať si kávu a nealkoholické nápoje.

Zobraziť celú aktualitu
Vďaka grantu od Nadácie Tesco si môžu menšie festivaly zapožičať poháre z unikátneho ekologického bioplastupasik
Vďaka grantu od Nadácie Tesco si môžu menšie festivaly zapožičať poháre z unikátneho ekologického bioplastu

Už deväť rokov pomáha Nadácia Tesco zlepšovať život v komunitách naprieč Slovenskom. Zohráva významnú úlohu pri riešení vážnych sociálnych a environmentálnych výzievvrátane prechodu Slovenska na cirkulárnu ekonomiku. Nadácia chce prispieť k budovaniu udržateľnej budúcnosti aj pre ďalšie generácie, a preto intenzívne spolupracuje aj s Inštitútom pre cirkulárnu ekonomiku (INCIEN). Výsledkom tejto spolupráce bude okrem iného aj predstavenie pilotného systému opakovane použiteľných pohárov z unikátneho bioplastu vytvoreného slovenským tímom profesora Alexyho zo Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Táto iniciatíva pomôže znížiť množstvo jednorazových plastov na Slovensku.

„Domácnosti na Slovensku každoročne vyprodukujú viac ako dva milióny ton komunálneho odpadu. Tento odpad nemizne niekde ,preč‘. Až 55 % končí na skládkach. Zároveň míňame prírodné zdroje, v mnohých prípadoch neobnoviteľné, aby sme vytvárali novéprodukty, pričom produkujeme odpad, ktorý nevieme ďalej spracovať. Preto hľadáme riešenia, chceme zvyšovať environmentálne povedomie ľudí a povzbudiť ich k nižšej spotrebe jednorazových plastových výrokov. Vďaka podpore Nadačného fondu Tesco sme zakúpili 1 000 kusov opakovane použiteľných pohárov NUATAN z unikátneho 100 % kompostovateľného materiálu Nonoilen, ktoré budeme zapožičiavať menším festivalom, firemným akciám a iným podujatiam,“ vysvetľuje Petra Csefalvayová z INCIEN.

 

 

Veľkou výzvou pre väčšinu podujatí sa stali jednorazové poháre a riady. Je nesmierne dôležité nájsť alternatívu k týmto produktom. Ako prvé riešenie, pre ktoré sa niektoré podujatia rozhodli, sú jednorazové kompostovateľné riady, príbory a poháre, ktoré sú však stále jednorazovým riešením a často skončia aj tak ako komunálny odpad, zároveň proces ich rozloženia v prírode môže byť problematický. INCIEN tento rok spustí program opakovane použiteľných pohárov, ktoré si prevádzkovatelia podujatí môžu zakúpiť a používať ich opakovane ako zálohovateľné poháre.

NUATAN® pohár je vytvorený z materiálu Nonoilen, ktorý vytvoril tím prof. Alexyho zo Slovenskej technickej univerzity v Bratislave v spolupráci s R&D na Slovensku. Nonoilen (Non oil – bez ropy) je bioplast, ktorý je unikátny tým, že je vyrobený z obnoviteľných materiálov a 100 % biodegradovateľný. Jeho výnimočnosťje práve v opakovanom využívanía v jeho odolnosti voči vysokej teplote, až 100 stupňov. Preto je vhodný aj na horúce nápoje a je umývateľný v umývačkách riadu. Tento materiál je mimoriadne trvácny, pričom je však schopný biologického rozkladu formou kompostovania do 2 mesiacov bez zvyškových mikroplastov.

 

„V Tescu chceme zákazníkom prinášať kvalitné, zdravé a udržateľné produkty dostupné pre všetkých. Jedným z našich cieľov je preto nepoužívať viac obalov, než je absolútne nevyhnutné. Zároveň sme sa zaviazali, že do konca roka 2020 prestaneme v materiáloch obalov vlastných značiek používať nerecyklovateľné alebo ťažko recyklovateľné materiály, aby sme dosiahli, že do roku 2025 budú všetky obaly produktov vlastných značiek na 100 % recyklovateľné alebo opakovane použiteľné. Naším dlhodobým cieľom je však vybudovanie systému uzatvorenej recyklačnej slučky, čo bez partnerov ako INCIEN nedokážeme,“hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku a správkyňa Nadácie Tesco, ktorá vedie aktivity reťazca aj v oblasti spoločenskej zodpovednosti.

 

Spolupráca Nadácie Tesco a INCIEN-u bude vďaka grantu pokračovať aj v tomto roku. Inštitút bude pokračovať v realizácii tzv. trash tours, exkurzií pre odbornú aj laickú verejnosť na prevádzky, kde odpad končí alebo sa spracováva ako surovina. Týmto spôsobom pomáha posilňovať diskusiu medzi odborníkmi zo štátnej správy a praxou. Rovnako bude pokračovať aj projekt Miesta preč, vytvorenie webstránky, ktorá informuje verejnosť o tom, kde náš odpad končí.

Zobraziť celú aktualitu
Zákazníci Tesca rozhodnú o rozdelení 170-tisíc eur na komunitné projektypasik
Zákazníci Tesca rozhodnú o rozdelení 170-tisíc eur na komunitné projekty

Nové lavičky v lesoparku, včelín, bylinková záhrada alebo workshopy o zdravom životnom štýle. Presne 231 nápadov na zlepšenie života v regiónoch Slovenska podporí sumou 170-tisíc eur spoločnosť Tesco aj tento rok v rámci grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame. O rozdelení financií na vybrané komunitné projekty už siedmykrát rozhodnú zákazníci Tesca.   

,,Každý zákazník môže v predajni Tesco hlasovať za jeden z troch projektov zo svojho regiónu. Vhodením žetónu získaného za nákup rozhoduje o výške grantu, akým podporíme realizáciu jeho obľúbeného projektu. Tak ako každý rok, aj tentoraz Tesco podporí projekt s najvyšším počtom žetónov grantom 1 300 eur, druhé miesto sa bude tešiť zo 600 eur a projekt na treťom mieste získa 300 eur. Možnosť zahlasovať v grantovom programe využíva čoraz viac Slovákov. Len počas šiestej edície vhodili naši zákazníci do hlasovacích zariadení takmer 4 milióny žetónov. Nesmierne nás to teší, lebo to znamená, že ľuďom záleží na podpore prostredia, v ktorom žijú a pracujú,“  hovorí Katarína Pšenáková, manažérka CSR pre Tesco na Slovensku.

 

Zákazníci môžu o rozdelení 170-tisíc eur medzi jednotlivé projekty rozhodnúť do 16. februára 2020 vo všetkých predajniach Tesco. Výsledky oznámi Tesco na konci februára  tohto roka.

,,Do aktuálnej siedmej edície grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame prihlásili neziskové organizácie, školy, centrá voľného času a iné verejnoprospešné organizácie až 370 projektov na zlepšenie života vo svojom okolí. Prihlásené projekty boli napísané na výbornej úrovni a pre odbornú komisiu bolo veľmi náročné vybrať 231 finálnych projektov, ktoré postúpili do hlasovacej fázy. Od dnešného dňa sú komisiou už naši zákazníci, keďže sú to práve oni, kto rozhodne o tom, akú výšku grantu získajú jednotlivé projekty,“ dodáva Katarína Pšenáková.

Prevažná časť projektov, za ktoré môžu zákazníci hlasovať v siedmej edícii, je zameraná na oblasť zdravia a športu.
 

Za doterajších šesť edícií grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame darovala spoločnosť Tesco viac ako 800-tisíc eur na realizáciu takmer 1 000 komunitných projektov. Vďaka podpore Tesca môžu miestne organizácie skrášľovať svoje okolie, pomáhať zlepšovať životy ľudí a zvierat či podporovať deti a mládež vo voľnočasových aktivitách v komunitách po celom Slovensku.

 

Pravidlá programu a ďalšie informácie o súčasných i predošlých edíciách nájdete na https://tesco.sk/pomahame/.

 

Zobraziť celú aktualitu
Až 80 percent úrazov vzniká podľa Allianz – SP na slovenských svahochpasik
Až 80 percent úrazov vzniká podľa Allianz – SP na slovenských svahoch

 

Zimné mesiace lákajú mnohých Slovákov urobiť si dovolenku na horách, ktorá je spojená s lyžovaním. Na lyžovačke môžu nastať aj nepríjemné chvíle, a to v momente, keď sa zraníte, okradnú vás, alebo spôsobíte škodu niekomu inému. 

 

„Najčastejšie úrazy, ktoré nám klienti z lyžovačiek hlásia, sú vykĺbenia, podvrtnutia, zlomeniny horných alebo dolných končatín a rebier, poranenia kĺbov, členkových a kolenných väzov, ale aj otrasy mozgu, odreniny a rany zo zľadovatenej plochy svahu. Tieto úrazy vznikajú väčšinou narazením do iného lyžiara, nabratím nekontrolovateľnej rýchlosti končiacej pádom, narazením do snežného dela alebo výskokmi cez umelo urobené skokanské mostíky,“ konštatuje hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová.

 

slovenské svahy sú rizikovejšie
Podľa štatistík Allianz – SP až 80 % úrazov vzniká na slovenských svahoch, zvyšných 20 % hlásia klienti zo zahraničia, najmä z Rakúska, Talianska a Francúzska. „Riešili sme prípad, keď sa lyžiarka spustila z kopca a nabrala nekontrolovateľnú rýchlosť, pričom neudržala rovnováhu a spadla. Pri náraze si vykĺbila rameno s dobou liečenia 45 dní. Ďalší lyžiar si pri páde vo veľkej rýchlosti pretrhol skrížený kolenný väz. Zo zranenia sa liečil 90 dní,“ vymenúva L. Muthová. Úrazy sa stávajú aj pri sánkovaní, ale aj pri zosadaní z lanovky. „Lyžiar začiatočník neskoro vysadol zo sedačkovej lanovky, jeho lyže pri zoskoku nabrali rýchlosť a vrazil do lyžiara, ktorému zlomil rebro. Ďalší úraz vznikol pri sánkovaní medzi stromami. Osoba sediaca vpredu utrpela poranenie kolena s liečením 65 dní. V inom prípade otec ťahal dieťa na saniach po zasneženej ceste, robil s ním vývrtky až dieťa zo saní vyletelo a utrpelo ľahký otras mozgu,“ dodáva L. Muthová.

 

európsky preukaz nemusí stačiť

Ak utrpíte úraz v Európe, liečebné náklady vám kryje Európsky preukaz zdravotného poistenia (EPZP). Ten však nepokrýva napríklad náklady za transport, ktoré sa pri leteckom prevoze pohybujú aj v desaťtisícoch eur. Navyše, vo viacerých európskych krajinách sa platí spoluúčasť za ošetrenie či vysoké poplatky za lieky.

 

nezabudnite na zodpovednosť
Na lyžovačke v zahraničí sa nemusíte zraniť len vy, ale taktiež môžete spôsobiť škodu na zdraví či majetku iného lyžiara. Takúto škodu si poškodení, najmä v zahraničí, neváhajú vymáhať aj súdnou cestou. „Príčinou väčšiny úrazov na svahoch býva, že do lyžiara, ktorý ide z kopca alebo stojí na kopci alebo pri vleku, narazí iný lyžiar. Odporúčame preto nezabúdať aj na poistenie zodpovednosti,“ upozorňuje L. Muthová. Cena komplexného cestovného poistenia v rámci Európy, v ktorom máte zahrnuté pokrytie liečebných nákladov v neobmedzenej výške, úraz, kompenzáciu trvalých následkov, poistenie batožiny, asistenčné služby a zodpovednosť za spôsobenú škodu je 1,70 € na deň. Poistenie môžete uzatvoriť jednoducho online, sms-kou alebo telefonicky.

Zobraziť celú aktualitu
#GivingTuesday v Tescu: kolegovia darovali charitám stravné lístky, deky aj oblečenie pasik
#GivingTuesday v Tescu: kolegovia darovali charitám stravné lístky, deky aj oblečenie

Oblečenie, deky, potravinyaj stravné lístky darovali kolegovia z Tesca charitám v rámci celosvetovej decembrovej iniciatívy #GivingTuesday. Myšlienka #GivingTuesday, sviatku štedrosti, darovania a dobrovoľníctva, vznikla v roku 2012 v USA a postupne sa rozšírila do vyše 150 krajín. Tesco je hlavným partnerom iniciatívy na Slovensku, ktorá tento rok pripadla na 3. decembra 2019. 

 

Kolegovia z Tesca tento rok v rámci iniciatívy darovali stravné lístky v hodnote viac ako 1 338 eur, ktoré odovzdali charitatívnym organizáciám podľa vlastného výberu. Okrem stravných lístkov darovali kolegovia z Tesca pre ľudí v núdzi aj deky, novú spodnú bielizeň, trvanlivé potraviny a drogériu.

 

Súčasťou #GivingTuesday bola aj najväčšia potravinová zbierka na Slovensku organizovaná už siedmy rok spoločnosťou Tesco. V rámci úspešnej zbierky, v ktorej zákazníci Tesca opäť prekonali rekord a pre ľudí v núdzi darovali vyše 171 ton potravín a drogérie, reťazec prerozdelil medzi zapojené charity viac ako 52-tisíc eur, aby mohli naďalej pomáhať tým, ktorí to najviac potrebujú.

 

„V Tescu veríme, že aj malá pomoc môže mať veľký význam. Preto sme sa tento rok rozhodli opäť zapojiť do programu #GivingTuesday. Všetci naši kolegovia v centrálnej kancelárii, obchodoch aj v distribučných centrách dostali možnosť spraviť dobrý skutok. Som veľmi pyšná na mojich kolegov, ktorí opäť potvrdili, že majú srdce na správnom mieste a neváhajú pomôcť tým, ktorí to najviac potrebujú,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

Čo je #GivingTuesday?

#GivingTuesday je predvianočný medzinárodný sviatok štedrosti, darovania a dobrovoľníctva, keď sa po celom svete oslavujú dobré skutky a šíri dobro. Iniciatíva vznikla v roku 2012 v USA a postupne sa rozšírila do vyše 150 krajín sveta. Sviatok  spája rôzne skupiny ľudí – neziskové organizácie, občianske združenia, firmy, rodiny aj jednotlivcov. Len na Slovensku ľudia s dobrým srdcom za posledné 2 roky prispeli viac ako 103 tisícmi eur, vyše 12 tonami oblečenia a iných potrebných vecí, nespočetnými dobrovoľníckymi hodinami a dobrými skutkami.

 

Foto: Tesco archív

 

Zobraziť celú aktualitu
Všímaví ľudia darovali Vianoce viac ako 7 000 ľuďompasik
Všímaví ľudia darovali Vianoce viac ako 7 000 ľuďom

Vianoce sú pre väčšinu z nás najkrajšie sviatky roka, ktoré prežívame v radosti a v spoločnosti rodiny a blízkych priateľov. Mnohí ľudia však toľko šťastia v živote nemajú. Je dôležité nezatvárať oči pred tými v núdzi či bez domova, pre ktorých sú Vianoce ťažkým a smutným obdobím. Vďaka ľudom s dobrých srdcom a grantovému programu Darujte Vianoce už po osemnásty raz Nadácia Orange prerozdelila sumu 50 000 eur a podporila 322 projektov na pomoc ľudom, ktorí sa ocitli v neľahkej životnej situácii. 

Ako každý rok v období Vianoc, aj tento Nadácia Orange priniesla možnosť ľuďom, ktorým nie je ľahostajný osud tých menej šťastných v ich okolí, posielať svoje nápady ako im pomôcť. Spomedzi 585 predložených žiadostí sa hodnotiaca komisia rozhodla prerozdeliť finančnú podporu 50 000 eur až 322 príbehom.

 

Najviac sa tento rok bude pomáhať v Banskobystrickom kraji, v ktorom sa podporí až 69 žiadostí. Ďalších 63 neľahkých životných situácií sa zmení k lepšiemu v Košickom kraji a 54 projektov bude zrealizovaných v Nitrianskom kraji. Spomedzi vybraných žiadostí sa najväčšej podpory dočkajú rodiny v núdzi, osamelé matky a osamelí otcovia s deťmi, no tiež deti, mládež a seniori či ľudia bez domova. Až 237 oprávnených žiadostí o podporu Nadácie Orange pritom prišlo od fyzických osôb, čo je dôkazom toho, že ľudia v našej spoločnosti nie sú voči svojmu okoliu ľahostajní a chcú nezištne pomáhať.

 

Jednou zo žiadostí, ktoré Nadácia Orange podporí, je napríklad príbeh osamelej matky štyroch detí, ktorá popri rodičovských povinnostiach chodí do zamestnania, aby svojim deťom mohla zabezpečiť základné životné potreby. Na nepriaznivý osud tejto rodiny upozornili kolegyne silnej mamičky, ktoré by chceli pomôcť potrebným zimným oblečením, obuvou a darčekmi pre deti.

 

Srdce na pravom mieste majú aj tí najmenší. Dôkazom toho je základná škola, ktorá sa rozhodla obdarovať 70 osamelých seniorov a ľudí v núdzi. Žiaci školy budú spolu s dobrovoľníkmi vyrábať darčeky, medovníky či vianočné pohľadnice, a potom navštívia seniorov a osamelých ľudí a vyrobené darčeky im slávnostne odovzdajú, pričom im zaspievajú vianočné koledy a zarecitujú básne. Finančné prostriedky od Nadácie Orange budú využité na nákup potrebných surovín a materiálu.

Ďalším príbehom, ktorý sa rozhodla komisia finančne podporiť, je Správny krok. Dobrovoľníčka chce v rámci tejto aktivity obdarovať štyri osoby bez domova, ktoré už urobili prvý krok k tomu, aby našli zmysel života a postavili sa svojmu neľahkému osudu. Z finančného príspevku chce individuálne každému z nich kúpiť to, čo potrebujú, ako napríklad ruksak, domáce oblečenie či zimné topánky. Darčeky im odovzdá pri malom vianočnom posedení, ktoré pre nich zorganizuje.

Krásnym predvianočným príkladom pomoci je tiež príbeh mladej plavkyne s Downovým syndrómom, ktorú chcú predkladatelia obdarovať tabletom. Ten pre ňu bude moderným prostriedkom, ako si ľahšie, rýchlejšie a komplexnejšie osvojiť učivo.

 

Počas Vianoc pomáhajú aj zákazníci a zamestnanci Orangeu

Vďaka programu Darujte dáta môžu tento rok pomáhať aj zákazníci Orangeu. Stačí, ak darujú svoje nespotrebované dáta, ktoré by im inak na konci fakturačného obdobia prepadli. Zákazníci o nič neprídu, pomôžu však zmeniť budúcnosť detí z pestúnskych rodín.

Darované gigabajty premení Orange na balík služieb Love, ktorý obsahuje paušál Go 20 €, pevný internet, potrebné technologické zariadenia a kurz bezpečného používania internetu, keďže mu záleží, aby zákazníci využívali internet zodpovedne a vedeli odolávať nástrahám vo virtuálnom svete. Takýto balík dostane 100 vybraných pestúnskych rodín na dva roky úplne bezplatne. Nespotrebované dáta je možné darovať veľmi jednoducho, stačí poslať bezplatnú SMS v tvare DARUJEM na číslo 100. Pestúnskym rodinám pomáhajú tiež zamestnanci Orangeu, ktorí už počas prvého mesiaca kampane zozbierali viac než 7 200 GB nespotrebovaných dát. Viac informácií o projekte Darujte dáta nájdete na https://www.orange.sk/darujem.

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio