LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
Prvé výsledky týkajúce sa internetovej závislosti

Prvé výsledky týkajúce sa internetovej závislosti

Autor: Iveta

Mesiac od spustenia má androidová aplikácia neZavislost 1574 stiahnutí. Aplikácia anonymne meria aktívny čas používania mobilného telefónu, čo predstavuje najmä využívanie internetu a aplikácií v mobile. Majitelia smartfónov s...

Suchá pošva po menopauze spôsobuje problémy

Suchá pošva po menopauze spôsobuje problémy

Autor: Iveta

Menopauza je označenie pre posledné menštruačné krvácanie v živote ženy. Toto obdobie je u každej ženy spojené s množstvom otázok, obáv a ťažkostí, ktoré musia prekonávať. Jedným z veľkých a málo diskutovaných problém...

Je tu sezóna maratónov. Tak berte fľašu vody a horčík.

Je tu sezóna maratónov. Tak berte fľašu vody a horčík.

Autor: Iveta

Stovky vytrvalostných súťaží sa v priebehu roka naplnia tisíckami účastníkov. Čo sa stalo, že toľko ľudí začína byť fascinovaných behaním na dlhé trate, a že úplne najradšej bežia v dave? Nepoznajú sa, ale všetci spol...

Strana:  1

Dnes je 23. 06. 2021, meniny má Sidónia.
Poradna
Náhodný článok
Šípky nakopnú vašu imunitu Šípky nakopnú vašu imunitu
Leto sa definitívne skončilo a namiesto neho nastúpilo škaredé, sychravé počasie plné dažďa a chladu. Naša pleť a imunita dostávajú poriadne zabrať a ľahko môžeme prechladnúť či ochorieť. Ako sa podobnému scenáru vyhnúť? Ak nepatríte k vyznávačom liekov, tým pravým pomocníkom pre vás sú rozhodne šípky.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Zábavné a chutnépasik
Zábavné a chutné

 

NaturaMed je spoločnosť známa vďaka minuloročnej celonárodnej kampani, kde darovali ročnú zásobu vitamínu D pre všetkých záujemcov zadarmo. 

 

Omega-3 Rybičky vyčnievajú z rady mnohých ďalších juniorských produktov na trhu! Vysoký obsah dôležitých omega-3, tobolky v tvare rybičiek a príchuť cukríkov, ale bez pridaného cukru - to je medzi deťmi zaručený hit. Sú tiež obohatené o vitamín D na podporu imunity! Kliknutím na odkaz nižšie si môžete objednať  ZADARMO balenie omega-3 Rybičiek. Zakrátko bude doručené priamo do vašej poštovej schránky. Toto je len bezplatná vzorka – nič viac. Jediné, čo musíte zaplatiť je poštovné v sume 1,95 €.

Zobraziť celú novinku
SodaStream prináša revolúciu na slovenskom trhu s nápojmi - s príchuťami od Pepsipasik
SodaStream prináša revolúciu na slovenskom trhu s nápojmi - s príchuťami od Pepsi

Nápoje, ktoré si môžete pripraviť doma - skvelá chuť, stačí pridať bublinky

S novými príchuťami od Pepsi prináša SodaStream do domácností chuť ikonických nápojov v praktickom balení. Perlivé, svieže a intenzívne - kultové nápoje od Pepsi si môžete odteraz urobiť za pár sekúnd. Stačí jednoducho nasýtiť ľadovo vychladenú vodu z kohútika, pridať niektorú z populárnych príchutí od Pepsi a perlivý nápoj je na svete – bez vláčenia fliaš. Sortiment príchutí Pepsi bude tvoriť klasická Pepsi, Pepsi Max, 7UP, 7UP Free, Mirinda a Mirinda Light a na Slovensku sa začnú predávať od 1. júna.

 

 

Novinky ponúkajú dokonalú chuť a svieži pôžitok pre každého – či už je to osviežujúci nápoj 7Up s limetkovou príchuťou alebo ľadovo vychladená Pepsi Max. V každej fľaške s objemom 440 ml je koncentrovaná maximálna chuť od známych značiek. Pri odporúčanom pomere miešania je možné z jedného balenia príchute pripraviť až 9 litrov nápoja. A to je ekvivalent balíka so šiestimi fľašami s objemom 1,5 litra. S príchuťami od Pepsi si doprajete nielen potešenie, ale urobíte aj niečo dobré pre životné prostredie - ušetríte množstvo plastových fliaš, ktoré potom netreba znova recyklovať.

Vďaka novým príchutiam od Pepsi, ktoré prináša SodaStream, budete mať poruke vždy zásobu čerstvých nápojov pre každú príležitosť. Vykúzlite tak perlivý nápoj pre ľubovoľný počet hostí, ktorý im s každým pohárom poskytne čisté osvieženie.

Novinka SodaStream x Pepsi = skvelá chuť, stačí pridať bublinky!

 

 

Zobraziť celú novinku
Tesco prekvapilo včelími úľmi pri obchode, pripomenulo si tak Svetový deň životného prostrediapasik
Tesco prekvapilo včelími úľmi pri obchode, pripomenulo si tak Svetový deň životného prostredia

Pri príležitosti zajtrajšieho Svetového dňa životného prostredia sa Tesco rozhodlo podporiť opeľovače a biodiverzitu v meste - na ploche vznikajúcej komunitnej záhrady Tesca pribudli včelie úle, a to priamo v blízkosti hypermarketu Tesca na Zlatých pieskoch v Bratislave.Reťazec chce touto aktivitou nielen prinášať pozitívnu zmenu v spoločnosti, ale byť inšpiráciou aj pre ďalšie firmy. Tesco pri všetkých svojich aktivitách na Slovensku myslí na prírodu a trvalú udržateľnosť.

Opeľovače vrátane včiel sú neoddeliteľnou súčasťou zdravých ekosystémov a majú významnú úlohu pre udržateľné poľnohospodárstvo a výrobu potravín. Bez opeľovačov by na pultoch chýbalo ovocie, zelenina, koreniny, oleje, ovocnéšťavy, džúsy, kakao, všetky výrobky s cukrom, kvalitnémäso, mak, káva, čaj, horčica, víno, pivo, medové produkty, oblečenie z bavlny či výrobky z kaučuku. Opeľovače prispievajú aj k ochrane biodiverzity, čím významne pomáhajú  k zdravému životnému prostrediu, a teda aj k zdraviu ľudí. Sektor potravinárstva je tak úzko prepojený so životným prostredím a jeho kvalitou.

Projekt umiestnenia včelích úľov vznikol v spolupráci s Centrom environmentálnej a etickej výchovy Živica, ktoré už niekoľko rokov podporuje opeľovače a upozorňuje na ich ohrozenie v rámciprojektu Mestské včely.Jednoduchými a ľahko uskutočniteľnými opatreniami v spolupráci s mestami inšpiruje ľudí k prírode blízkej údržbe mestskej zelene, popularizuje včelárenie a zachovanie mestskej „divočiny“. Aj vďaka takýmto projektom včely v mestách zažívajúv posledných rokoch rozmach a najnovšie sa pridal i reťazec Tesco.

 

 

Včelie úle už aj pri obchode Tesca

Na vzniku komunitnej záhrady Tesca na Zlatých pieskoch sa spolu s organizáciou Živica podieľajú priamo aj kolegovia Tesca. Jej súčasťou je od minulého roka už viac ako tridsiatka ovocných stromov a krov. Sad bude po dokončení slúžiť na oddych a trávenie voľného času kolegov Tesca a zároveň pôjde o priestor pre prírodu vo všetkých jej pestrých formách.

„Veľmi sa tešíme, že našu komunitnú záhradu po novom obohatili už aj včelie úle. Symbolicky sme si tak pripomenuli Svetový deň životného prostredia, ktorý každoročne pripadá na 5. jún. V Tescu nám záleží na ochrane prírodných zdrojov a trvalej udržateľnosti, a to vo všetkom, čo na Slovensku robíme,“  hovorí Katarína Pšenáková, CSR manažérka Tesca.

 

 

Tesco podporuje ochranu životného prostredia dlhodobo aj v rámci grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame. Počas existenie obľúbeného grantu, ktorýposkytuje financie na užitočné komunitné projekty, sa zrealizovali desiatky nápadov na ochranu včiel aj prírody naprieč Slovenskom.

 

Aj tieto projekty na podporu včiel vznikli s pomocou grantu Tesca Vy rozhodujete, my pomáhame:

  • Naše včely,o.z., Žilina– Vo včelíne za horou zveľadili okolie včelína s dôrazom na ekologický chov včiel.
  • Včielkovo, NitraProjekt medové raňajky sa stal veľmi obľúbeným prvkom vzdelávania nielen v škôlkach, deťom pomáha spoznať život včiel.
  • Základná škola Topoľčany- Škola poskytla zážitkové vyučovania priamo v školskej včelnici.
  • Občianske združenie Verejnô, Liptov- Náučné úle prístupné pre verejnosť a výsadba medonosných rastlín v predzáhradkách bytoviek.

Tesco upozornilo na veľký význam včiel a potrebu ich ochrany už v minulosti. Reťazec pripravil v spolupráci s rezortom životného prostredia pred troma rokmi zaujímavú aktivitu, ktorá sa stretla s výrazným ohlasom širokej verejnosti. Na jeden deň zmizli z regála hypermarketu v bratislavskom Lamači výrobky, pričom cieľom bolo ukázať, ako by vyzerali obchody s potravinami, keby zmizli včely a ostatnéopeľovače. V Európe je totiž dnes ohrozených až40 % včiel a 30 % motýľov. Pritom ažtakmer 75 % plodín závisípráve od opeľovačov. Ciele, záväzky a úspechy Tesca v oblasti spoločenskej zodpovednosti a trvalej udržateľnosti predstavuje správa reťazca s názvom Plán malých pomocí.

Zobraziť celú novinku
Tesco zachraňuje potraviny, ušetrilo už vyše 20-tisíc ton emisií skleníkových plynovpasik
Tesco zachraňuje potraviny, ušetrilo už vyše 20-tisíc ton emisií skleníkových plynov

Ak všetci nezmeníme svoje správanie, z potravín sa do roku 2030 stane najväčší zdroj globálnych emisií. Každý rok končí v odpadkových košoch domácností, supermarketov a iných potravinárskych prevádzok až 931 miliónov ton potravín[1]. Potraviny, ktoré sa nikdy nedostanú na náš tanier, sú zodpovedné za 8 % globálnych emisií. V aktívnom boji proti potravinovému odpadu – z farmy až na tanier – sa Tesco angažuje už od finančného roku 2016/17, keď po prvýkrát a zároveň ako prvý reťazec v strednej Európe zverejnilo svoje dáta o potravinovom odpade.

Odvtedy sa Tescu na Slovensku podarilo výrazne priblížiť k naplneniu cieľa, že žiadne potraviny vhodné na konzumáciu neskončia ako odpad, a ušetriť 20 574 ton emisií. Oceňujú to aj Slováci – na aktivitách firiem v tejto oblasti záleží  deviatim z desiatich Slovákov z reprezentatívneho prieskumu.

 

V dôsledku klimatickej zmeny a pandémie COVID-19 sa boj proti potravinovému odpadu stal ešte naliehavejší ako kedykoľvek predtým. Veľmi ma teší, že aj naďalej sa nám darí prekračovať cieľ OSN znížiť množstvo potravinového odpadu o polovicu. Záchranou 2 079 ton potravín, ktoré by inak skončili v odpade, a ich použitím na ľudskú spotrebu, Tesco na Slovensku za posledné štyri roky ušetrilo 20 574 ton emisií CO2. Podarilo sa to vďaka našej dlhodobej práci na znižovaní množstva nepredaných potravín a zvyšovaní objemu darovaných potravín. Vďaka obetavej práci našich kolegov sme dokázali pokračovať v tejto dôležitej práci aj počas pandémie. Nepredané potraviny pre ľudí v núdzi alebo ako krmivo pre zvieratá daruje na Slovensku všetkých 153 predajní Tesca. Vlani sme úspešne  redistribuovali 90 % nepredaných potravín vhodných na konzumáciu, čo nás výrazne priblížilo k splneniu nášho cieľa nevyhadzovať žiadne potraviny vhodné na ľudskú spotrebu,“hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Ľudia očakávajú podporu od reťazcov

Celospoločenský význam témy plytvania potravinami si vo veľkom uvedomujú aj Slováci, ukázali čerstvé výsledky reprezentatívneho online prieskumu agentúry MNFORCE, ktorý prebiehal na vzorke 500 respondentov na konci mája. Celkovo 93 % Slovákov vníma pozitívne aktivity firiem a organizácií, ktoré sú aktívne v boji proti potravinovému odpadu.

 

Väčšina opýtaných si pritom tému znižovania potravinového odpadu spája práve s Tescom – 64 % respondentov označilo Tesco ako spoločnosť, ktorá je aktívna v tejto oblasti. Účastníci prieskumu sa vyjadrili aj k tomu, kto by im osobne mal pomôcť znižovať množstvo vyprodukovaného potravinového odpadu. Aj tu Slováci potvrdili, že zodpovednú úlohu Tesca vnímajú pozitívne.

 

Pomocnú ruku od reťazcov očakáva 51 % opýtaných, nasleduje štát a samospráva (46 %) či potravinárske firmy (40 %). 29 % respondentov by ocenilo pomoc od reštaurácií, 13 % od celebrít a influencerov a 9 % od neziskového sektora. Opýtaní si mohli zvoliť aj viacero odpovedí, možnosti „všetci z vymenovaných“ označila tretina respondentov (34 %).

 

 

Rastie tlak na klímu a zdroje planéty

Štvrtina celosvetových emisií pochádza z potravín. Emisie z potravín sú vyššie ako tie, ktoré vyprodukujú jednotlivé krajiny, s výnimkou USA a Čína[1]. Podľa údajov OSN vzrastie v nasledujúcich 30 rokoch svetová populácia o dve miliardy, z aktuálnych 7,7 miliardy na 9,7 miliardy v 2050[2].S rastom populácie porastie aj tlak na klímu a už obmedzené zdroje planéty.

 

Cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3 „znížiť do roku 2030 množstvo potravinového odpadu o polovicu“ dosiahlo Tesco v strednej Európe minulý rok, teda o celých 10 rokov skôr, ako stanovila OSN. Na Slovensku sa to reťazcu podarilo ešte o rok skôr, v roku 2019, teda s predstihom 11 rokov.

 

Najnovšie dáta ukazujú, že Tesco pokračuje v prekračovaní cieľa OSN a do dnešného dátumu sa mu podarilo znížiť množstvo potravinového odpadu v strednej Európe už o 69 %.

 

Zníženie objemu odpadu je výsledkom úsilia Tesca vrátane:

  • ešte efektívnejšieho objednávania a prognózovania pri čerstvých potravinách
  • priebežného vyhodnocovania zloženia nášho sortimentu, vďaka ktorému zákazníkom ponúkame relevantné produkty v neposlednom rade lepšieho riadenia procesov pri znižovaní cien pred vypršaním dátumu spotreby

 

Úsilie Tesca znižovať množstvo potravinového odpadu prekračuje hranice jeho prevádzok – maloobchodný reťazec vyzýva potravinársky priemysel, aby aj ďalšie spoločnosti a organizácie nasledovali jeho príklad a začali merať a uverejňovať vlastné dáta, ktoré im umožnia prijímať cielené kroky na zníženie množstva odpadu.

 

Nikto nedokáže vyhrať boj proti potravinovému odpadu sám. Preto sa už od  roku 2016/17, keď sme prvýkrát zverejnili naše dáta, snažíme vniesť do dodávateľského reťazca viac transparentnosti. Preto vítame, že desať našich stredoeurópskych dodávateľov sa pridalo k Tescu a v septembri tohto roka uverejnia svoje dáta o potravinovom odpade. Naša spoločná zodpovednosť je pomáhať znižovať množstvo potravinového odpadu z farmy až na tanier zákazníka,“ dodáva  Martin Kuruc.

 

Pokrok Tesca pri znižovaní množstva potravinového odpadu:

Tesco je jedinou spoločnosťou na Slovensku, ktorá uverejňuje dáta o potravinovom odpade. Robí tak pravidelne už od roku 2016/17.

  • Vo finančnom roku 2020/21 spoločnosť Tesco na Slovensku predala 557 486 ton potravín, 8 549 ton sa nepredalo zákazníkom. Išlo o potraviny vhodné na ľudskú spotrebu, krmivo pre zvieratá, ale aj potraviny, ktoré už neboli vhodné na darovanie a skončili ako odpad.
  • Celkový objem nášho odpadu v uplynulom roku dosiahol 3 098 ton, čo je skvelý výsledok, a tvorí len 0,55 % z celkového množstva všetkých potravín.V porovnaní v naším východiskovým rokom 2016/17 ide o 69 % zníženie, čo znamená, že naďalej prekračujeme cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3 – do roku 2030 znížiť množstvo potravinového odpadu o polovicu.
  • Vďaka dlhodobému partnerstvu s Potravinovou bankou Slovenska a jej lokálnymi partnermi sme v minulom roku darovali 2 079 ton potravín.Z tohto množstva bolo pripravených päť miliónov porcií jedla pre ľudí v núdzi.
  • Z našich obchodov na Slovensku sme úspešne darovali dobročinným organizáciám alebo ako krmivo pre zvieratá 90 % nepredaných potravín vhodných na konzumáciu, čo znamená, že sa približujeme k naplneniu nášho záväzku nulového potravinového odpadu.
  • Od roku 2016/17 sme prostredníctvom darovania pre ľudí zachránili 6 430 ton potravín. Tým, že sme zabránili, aby sa z nich stal odpad, sme ušetrili  až 20 574 ton emisií. Okrem toho sme darovali 8 897 ton ako krmivo pre zvieratá.

 

Ďalšie informácie o výsledkoch  Tesca v boji proti plytvaniu potravinami nájdete na corporate.tesco.sk


 

 

Zobraziť celú novinku
Prémiovú minerálnu vodu Römerquelle nájdete po novom aj v 100 % recyklovanej 1,5 litrovej PET fľašipasik
Prémiovú minerálnu vodu Römerquelle nájdete po novom aj v 100 % recyklovanej 1,5 litrovej PET fľaši

Coca-Cola uvádza na celý slovenský trh nové balenie svojej značky prírodnej minerálnej vody Römerquelle. Po novom bude dostupná už aj v obľúbených 1,5 litrových fľašiach, a to v rámci celého trhu. Keďže pre spoločnosť je kľúčová udržateľnosť jej obalov, voda Römerquelle bude balená do PET fliaš vyrobených zo 100 % recyklovaného materiálu, tzv. rPET. 

Spoločnosti Coca-Cola HBC a Coca-Cola Company tak pokračujú v napĺňaní spoločných záväzkov k udržateľnosti a cirkularite na poli obalových materiálov, ktoré vychádzajú zo spoločnej celosvetovej iniciatívy World Without Waste. Po nedávnom uvedení stopercentne recyklovanej PET fľaše pre svoju značku minerálnych vôd Natura na českom trhu

 prichádzajú s rozšírením aj o značku prémiových minerálnych vôd Römerquelle. Rovnako ako 0,5 litrové balenie bude aj to nové, 1,5 litrové, v tzv. rPET fľaši. Ide o označenie fľaše, ktorá je 100 % vyrobená z recyklovaného PET materiálu z bývalých fliaš.

 

 

„Voda Römerquelle v 100 % rPET fľaši je ukážkou, ako zabezpečiť cirkularitu v nápojových obaloch, je vyrobená z recyklovaných fliaš a dá sa plnohodnotne ďalej recyklovať,“uviedol Michal Čubrík, manažér pre externé vzťahy spoločnosti Coca-Cola HBC ČR a SR, a dodal: „Udržateľnosť a zodpovednosť za naše obaly je pre nás v Coca-Cola HBC kľúčovou témou. Naše záväzky a ciele v tejto oblasti sú vysoko ambiciózne.“

 

„Spoločnosť Coca-Cola sa zaviazala, že do roku 2025 bude v celom svojom portfóliu plastových fliaš používať aspoň 50 % recyklovaného materiálu. Voda Römerquelle je naším lídrom, ale podiel recyklátu navyšujeme aj pri ostatných produktoch. Už dnes sú všetky naše obaly 100-percentne recyklovateľné,“ uviedla Veronika Němcová, riaditeľka komunikácie a udržateľnosti v spoločnosti Coca-Cola ČR a SR.

 

 

 

Prírodná minerálna voda Römerquelle pochádza zo zdroja 400 metrov pod povrchom a je približne 5 300 rokov stará, čo zaručuje jej stopercentnú čistotu a vysokú kvalitu. Vďaka svojej vyváženej mineralizácii s vysokým obsahom vápnika a horčíka a naopak nízkym obsahom sodíka je vhodná na každodennú spotrebu a má dobrú, neutrálnu chuť. Značka Römerquelle bola založená ako rodinná firma v roku 1965. Čerpaná a stáčaná je v rakúskom meste Edelstal (Burgenland), kde je od roku 1962 schválená pre verejné liečebné využitie. Do rodiny Coca-Cola patrí od roku 2003. Názov Römerquelle v nemčine znamená rímsky prameň a od rímskych čias živila našu vitalitu a oživovala všetky naše zmysly. Predáva sa vo variantoch bez príchuti sýtená, nesýtená a s príchuťou citrónovej trávy.

 

 

Zobraziť celú novinku
Pravý Ajvar z Chorvátska, aj pre vegánov pasik
Pravý Ajvar z Chorvátska, aj pre vegánov

 

Superfood Ajvar, 100 % zeleninová príloha z paprík a baklažánu, je stále obľúbenejšia aj v našom regióne. Možno ho aj vy poznáte z dovoleniek v Chorvátsku, pretože práve z tejto krajiny Ajvar pochádza. 

 

Táto výživná pochúťka je dokonca prezývaná aj kaviárom vegetariánov a vegánov, pretože vďaka šetrnému procesu pasterizácie si zachováva chuť, prirodzenú farbu zeleniny a všetky cenné vitamíny a minerály. Vedeli ste, že len 100 g Ajvaru pokryje odporučenú dennú dávku vitamínu C?

 

Ajvar Podravka neobsahuje konzervanty, arómy ani umelé farbivá a v kuchyni sa dá použiť na množstvo spôsobov. Je ideálnym nielen ku grilovaným dobrotám, ale stane sa aj vašou obľúbenou ingredienciou pri pečení slaných jedál. Vynikne tiež ako chutná zeleninová príloha, zdravá nátierka na pečivo alebo v šalátoch.

Viac na www.podravka.sk.
 

Zdroj: Lucia P.

 

Zobraziť celú novinku
Jednotka na trhupasik
Jednotka na trhu

Najpredávanejšou minerálkou na Slovensku je Magnesia. Prečo je taká obľúbená? Vyvážená chuť sa spája s unikátnym zložením. Je stredne mineralizovaná s 736 mg rozpustených pevných látok na 1 liter, takže hravo spĺňa limit 1000mg/l, čo ju robí ideálnou na každodenné pitie. Má unikátny obsah prírodného horčíka a nízky obsah sodíka. 

Vypitím jednej 1,5 litrovej fľaše prijmete až 68% odporúčanej dennej dávky horčíka.

 

„Ten je potrebný na uvoľnenie svalstva, prispieva k normálnej funkcii psychiky, k udržaniu zdravých kostí a zubov a zohráva dôležitú úlohu pri tvorbe energie. Jeho nedostatok sa môže prejaviť ako kŕče či tiky svalov, búšenie srdca, bolesti hlavy, nadmerná únava prípadne ako podráždenosť,“ vysvetľuje Eva Blaho, certifikovaná nutričná terapeutka, členka Slovenskej asociácie pre výživu a prevenciu.

 

V ponuke existuje nielen bublinková „klasika“, ale vybrať si môžete aj neperlivú Magnesiu. 

Zobraziť celú novinku
Voľbou kvalitnej práčky s modernými programami šetríte svoj šatník aj planétupasik
Voľbou kvalitnej práčky s modernými programami šetríte svoj šatník aj planétu

Vyblednuté farby, žmolky či narušené vlákna oblečenia. To sú nemilé situácie, ktoré iba sotva môžeme „zvaliť“ na prací prostriedok. Ako im predísť? Vyberte si kvalitnú práčku, ktorá má všetky potrebné funkcie pre vašu domácnosť a jej jednotlivých členov. Ochráni vaše oblečenie a zabezpečí jeho čistotu. Navyše, moderná technológia so sebou prináša aj udržateľnejší prístup. 

Niekto rád športuje, iný zase obľubuje varenie, ďalšieho uskladňuje upratovanie alebo sa  venuje deťom. No všetci doma perieme. Každú domácnosť minimálne jedenkrát týždenne sprevádza ten dobre známy zvuk zapnutej práčky. Človek sa ani nestihne poriadne obzrieť a kôš so špinavým oblečením je zasa plný. Je jedno či žijete sám, s partnerom, alebo deťmi a psom. Plný je takmer stále. Je preto dôležité načítať rytmus tej vašej rodiny  a vybrať si podľa toho vhodnú práčku, ktorá vám bude sekundovať pri všetkom čo robíte. Aby ste to zvládli čistý a voňavý. Nájdite si takú, ktorá to všetko dokáže. Možno zvládne aj záhadu vždy chýbajúcej jednej ponožky v bubne. 
 
 
Na čo sa obecne zamerať pri výbere práčky
plnenie: je potrebné si ujasniť, či preferujete plnenie práčky zhora alebo predom
bubon: zohráva v praní veľkú úlohu a obecne platí. Je potrebné sledovať veľkosti. Pri výbere preto upriamte pozornosť na veľkosti otvorov, ktoré slúžia na priechod vody. V tomto prípade platí, že čím menšie, tým šetrnejšie
hlučnosť: čím tichšia, tým lepšia. Koniec koncov, nemusí celý panelák počúvať, ako nám práčka vzlieta pri každom žmýkaní či vyšších otáčkach
úspora energie: dôležitý faktor nielen smerom k udržateľnosti, ale aj našej peňaženke
špeciálne programy: uľahčia pranie a ochránia oblečenie rôznych tkanín. K tým si povieme viac nižšie
 
 
Programy sú dôležité  – ušetria čas, peniaze aj oblečenie
Tie časy, kedy mala práčka štyri programy, aj to ste boli radi, sú, našťastie, preč. Dnes môžete korigovať a voliť nielen vhodné stupne či typ tkaniny, ale i rad ďalších možností. Všetko s cieľom vytiahnuť z bubna práčky oblečenie hygienicky čisté a nepoškodené. Napríklad, nové, parné práčky od spoločnosti Samsung série WW5000T ponúkajú svojim majiteľom hneď niekoľko pokrokových programom, s ktorými dokáže dokonale vyprať naozaj každý člen rodiny. Aj úplný začiatočník. 
 
 
Jednou z tých najzaujímavejších je „AI - umelá inteligencia“. Nie, tá sa už nevzťahuje iba na kultový film, v ktorom hrá s Will Smith. Môžete ju mať teraz u seba doma, v kúpeľni. Táto funkcia upravuje parametre prania na mieru tým, že si pamätá vaše návyky.  Navrhuje vhodné cykly a pravidelne prináša informácie o aktuálnom stave. Uľahčí vám ovládanie a pranie. Funkcia „Auto Dispense“ zase zabezpečí automatické dávkovanie, ktorým sa ušetrí prášok a oblečenie sa perfektne vyperie. Mimoriadne zaujímavým je aj program Hygiene Steam, ktorý so sebou zase prináša paru. Tá odstráni 99,9 % baktérií a alergénov. Túto funkciu uvítajú nielen mamičky s malými bábätkami, ale všetci, ktorí milujú dokonalé čisté oblečenie. 
 
Myslite aj na našu planétu
Všetkých, ktorým záleží nielen na čistom oblečení, ale i na udržateľnosti, zase poteší technológia QuickDrive (disponuje ňou Samsung QuickDrive parná práčka). Skráti čas prania až o polovicu a zníži spotrebu energie o 20 %, bez toho, aby mala negatívny vplyv na prací výkon. Bubon „Q-Drum“ tvorí „hlavný bubon" a „zadná doska“, ktoré sa otáčajú nezávisle od seba, takže sa oblečenie pohybuje dynamicky, hnané dvojitou silou. Za zmienku stojí aj technológia nových Samsung práčok s názvom „Eco Bubble“, ktorá zaisťuje výkonné pranie, a to dokonca aj pri nízkych teplotách. Prací prostriedok sa premení na aktívnu penu, ktorá rýchlo preniká do bielizne a ľahko odstraňuje nečistoty, pričom chráni látku a šetrí energiu.  
 
Celkovo nové práčky Samsung spĺňajú aktuálne prísne nové štítky, sú tak šetrnejšie voči planéte. 
 
Práčka Samsung  teraz s bonusom až do výšky 300 eur
Foto cash back
Získajte teraz najnovšiu, energeticky šetrnejšiu práčku značky Samsung aj s bonusom k nákupu, ktorý poteší. Pri jej zakúpení v čase od 15. marca do 16. mája môžete získať bonus až vo výške 300 €. Stačí sa zaregistrovať do 14 dní od nákupu v oficiálnom e-shope samsung.sk a nahrať všetky potrebné doklady. Po splnení všetkých podmienok vám bonus bude zaslaný na účet. Akcia platí v značkových predajniach Samsung, internetovom obchode www.samsung.sk a u ďalších vybraných predajcov elektroniky. V ponuke je 62 modelov spotrebičov, ktorých podrobný prehľad a ďalšie podmienky nákupu nájdete na www.samsung.com.
Zobraziť celú novinku
Trvalo udržateľná móda F&F: Nová kolekcia Made Mindfully myslí na životné prostrediepasik
Trvalo udržateľná móda F&F: Nová kolekcia Made Mindfully myslí na životné prostredie

Módna značka F&F prináša novinku v podobe kolekcie oblečenia Made Mindfully. Kedykoľvek nakupujúci uvidí v obchode Tesca logo s týmto označením, napovie mu, že dané oblečenie bolo vyrobené zodpovedným spôsobom s ohľadom na ochranu životného prostredia a vzácnych zdrojov našej planéty.

„Na značku F&F, ktorá je obľúbenou u našich zákazníkov skutočne každého veku, sme v Tescu patrične hrdí. Dlhodobo totiž prináša oblečenie s hlbším príbehom a autentickým zodpovedným posolstvom vo vzťahu k našej planéte. Už dnes sa viac ako polovica oblečenia značky F&F vyrába z materiálov získaných zodpovedných spôsobom.  Chceme pritom docieliť, aby do roku 2030 všetky naše vstupné suroviny pochádzali či už z trvalo udržateľných zdrojov alebo z procesu recyklácie. Tento silný záväzok v rámci značky F&F potvrdzujeme aj predstavením najnovšej kolekcie Made Mindfully,“ hovorí Sylvia Koreňová, prevádzková manažérka tímu F&F na Slovensku.

 

 

FOTO: Od tohto roku sa všetky džínsy vyrábajú výhradne z bio bavlny s použitím menšieho objemu vody – presne o 80 miliónov litrov menej. F&F ďalej pokračuje so znižovaním objemu chemikálií, vody a energie pri výrobe rifľoviny. ZDROJ FOTO: F&F

 

Značka F&F si získava dôveru zákazníkov vďaka svojim silným etickým hodnotám, ktoré oceňujú aj čoraz prísnejší zákazníci, kladúci dôraz na ochranu vzácnych zdrojov našej planéty. Odevy F&F sú nielenže ohľaduplnejšie voči životnému prostrediu, ale prinášajú zákazníkom Tesca hneď viacero výhod: dobre vyzerajú, príjemne sa nosia a sú cenovo dostupné.

 

Zodpovedný prístup F&F potvrdzuje nová kolekcia Made Mindfully. Prináša napríklad jarné šaty vyrobené zo 100 % bio bavlny. Rovnako tak je 100 % bio bavlna využívaná napríklad aj pri výrobe bavlneného oblečenia pre dojčatá, ktoré patrí do rovnakej kolekcie. Navyše, kolekcia Made Mindfully zahŕňa aj ďalšie detské oblečenie či džínsy pre dámy aj pánov.

Tesco sa popri ochrane životného prostredia naďalej sústredí na to, aby oblečenie F&F zostalo čo najdostupnejším aj cenovo. „Aj v tomto smere sme si vytýčili jasný cieľ - chápeme, že cena nesmie zákazníkov odradiť od ekologickej módy. Práve preto je oblečenie F&F cenovo dostupné s cieľom mať čo najnižší vplyv na peňaženku nakupujúcich a popritom sa produkty F&F stávajú čoraz udržateľnejšími vo vzťahu k planéte – 99 % bavlny získavame zodpovedným spôsobom a konkrétne 33 % podiel z tohto čísla už dnes tvorí organická bavlna,“ spresňuje S. Koreňová.

 

Vo svojom podnikaní  sa Tesco neustále pozerá na trvalú udržateľnosť, a to naprieč všetkými oblasťami, v ktorých pôsobí.  Len v uplynulom roku reťazec dokázal zužitkovať 52 miliónov plastových fliaš – ich recyklované vlákna použil práve v odevoch F&F, či už v plavkách alebo napríklad vo svetroch.  Ďalším príkladom zodpovedného prístupu Tesca je program opakovaného využívania vešiakov F&F, keď sa do predajní reťazca vracajú vešiaky, ktoré sú použité na nové oblečenie.

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Slováci rozhodli - najobľúbenejšími sú  výrobky značky Tescopasik
Slováci rozhodli - najobľúbenejšími sú výrobky značky Tesco

Výrobky vlastnej značky Tesco sú medzi zákazníkmi čoraz obľúbenejšie a reťazec v tomto smere na Slovensku vyniká! Najnovšie uspel aj v konkurencii ďalších produktov a práve výrobky s logom Tesco až v deviatich kategóriách označili zákazníci z celého Slovenska v programe Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021za najobľúbenejšie. Tesco tak prekonalo rekordy ostatných ročníkov ocenenia.O ocenenie tento rok zabojovalo rekordných 137 noviniek v 45 kategóriách.

Vážime si toto skvelé hodnotenie od našich zákazníkov. Už 25 rokov prinášame zákazníkom na Slovensku skvelú hodnotu za peniaze, a to aj vďaka výrobkom značky Tesco, ktoré neustále inovujeme, aby reflektovali aktuálne trendy. Privátne značky nám umožňujú prinášať zákazníkom širokú ponuku produktov značkovej kvality za dostupné ceny. Teší nás, že až 35 % produktov značky Tesco pochádza od slovenských dodávateľov a ich počet neustále rastie. Aj týmto spôsobom pomáhame lokálnym firmám dostať sa na zahraničné trhy a rásť s nami ešte viac,“ hovorí Erik Šiatkovský, komerčný riaditeľ pre Tesco na Slovensku.

 

 

Tesco výrobky sa stali víťazmi v 9 kategóriách – Balené mäso, Cereálie a sušené plody, Čokolády, Polotovary na varenie, Sladké pečivo, Slané pečivo, Šunky, Dámska hygiena a Zmrzliny. Voľbu spotrebiteľa organizuje skupina Atoz Marketing Services na Slovensku už desať rokov.

 

Zákazníkom záleží aj na udržateľnosti

Nezávislý program Voľba spotrebiteľov už desať rokov oceňuje nové a inovované výrobky uvedené na slovenský trh. Ocenené produkty sú vyhlásené na základe prieskumu prebiehajúceho na reprezentatívnej vzorke dvetisíc respondentov prostredníctvom nezávislého prieskumu organizovaného výskumnou agentúrou NielsenIQ.

 

„Medzi nomináciami dlhodobo rastie počet registrácií zameraných na zdravý životný štýl. Naprieč všetkými kategóriami je oproti posledným ročníkom vidieť ešte väčší tlak na ekológiu a udržateľnosť,“ uvádza Tatiana Koššová, country manager pre Slovensko usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services, a dodáva:„Osobne mám veľkú radosť, keď vidím silný trend inovácií, ktorý je win-win pre spotrebiteľov, výrobcov, ale aj dlhodobo pre životné prostredie. Výrobcovia pochopili, že v prístupe k ekológii a udržateľnosti sme všetci na jednej lodi.“

 

Recyklovateľné obaly aj menej cukru

Tesco neustále zlepšuje svoje výrobky.Ešte v roku 2019 sa v strednej Európe zaviazalo, že do roku 2025 budú mať všetky výrobky vlastnej značky reťazca 100 % recyklovateľné obaly. Reťazec tak prispieva k budovaniu systému tzv. uzatvorenej recyklačnej slučky. V prípade, že obal zohráva dôležitú úlohu pri ochrane produktu, reťazec vždy pracuje na tom, aby materiál obalu bol plne recyklovateľný alebo opakovane použiteľný.

 

Tesco v máji tohto roka ohlásilo aj ambicióznu stratégiu, ktorá zákazníkom pomôže stravovať sa zdravšie a udržateľnejšie. V regáloch reťazca postupne pribudne ešte viac zdravších potravín vlastnej značky s upraveným zložením či ďalšie rastlinné alternatívy mäsa.

Pozitívnou zmenou prešli vybrané produkty vlastnej značky Tesca už skôr. Reťazec znížil objem cukru v nealkoholických nápojoch vlastnej značky na menej ako 5 gramov, čo je – pre lepšiu ilustráciu – jedna čajová lyžička na každých 100 mililitrov. To znamená, že tieto výrobky obsahujú v priemere o 24 % kalórií menej.

 

Najobľúbenejšie výrobky vlastnej značky Tesco podľa hlasovania vo Voľbe spotrebiteľov 2021:
 

kategórii Balené mäso jednoznačne zabodoval prémiový produkt za dostupnú cenu Tesco Finest hovädzí steak – kvalitný írsky hovädzí steak z vysokej roštenky pochádza z plemena Aberdeen Angus

 

kategórii Cereálie a sušené plody za víťazov označili spotrebitelia Tesco zmesi orechov a ovocia. Tesco ponúka širokú ponuku známych i menej obvyklých druhov a kombinácií, napríklad zmes goji, mandlí, semienok či kokosu, desiatovú zmes orechov a hrozienok alebo sušené mango a ananás.

 

Zákazníci si v kategórii Čokolády za víťaza vybrali Tesco Švajčiarsku čokoládu s kakaom s celosvetovo uznávanou certifikáciou Rainforest Alliance, ktorá certifikuje a spája farmárov, lesníkov, firmy a spotrebiteľov, ktorí tvoria svet, kde ľudia a príroda prosperujú v harmónii. Spolupráca s Rainforest Alliance podporuje kakaové farmy a zaručuje dostupné a udržateľné produkty.

 

Tesco výrobok získal prvé miesto aj v kategórii Dámskej hygieny – výrobky značky Tesco Pro Formula Eco sú vyrobené zo 100 % prírodných vlákien.

 

V kategórii Polotovary na varenie označili zákazníci za víťaza Tesco Grill Master mäso – kvalitné marinované mäso na grilovačky doma aj na cestách.

 

Kategórie Slané pečivo a Sladké pečivo priniesli Tescu víťazstvo za čerstvé pečivá, ktoré pripravuje vo vlastných peciach v predajniach.

 

V kategórii Šunky získalo Tesco víťazné miesto s unikátnou Tesco Finest bravčovou šunkou údenou na bukovom dreve.

 

Kategória Zmrzliny priniesla Tescu prvé miesto hneď za dve novinky – Tesco Zmrzlina v kornútkuso zaujímavou chuťou popcornu alebo slaného karamelu. Zmrzliny vlastnej značky reťazca taktiež používajú kakao s certifikáciou Rainforest Alliance.

Zobraziť celú aktualitu
Žuvačky ORBIT, motivujú ľudí k tomu, aby získali svoju iskru späťpasik
Žuvačky ORBIT, motivujú ľudí k tomu, aby získali svoju iskru späť

Spoločnosť Mars spúšťa v strednej Európe novú televíznu kampaň žuvačiek ORBIT® nazvanú "Získaj svoju iskru späť". Nový televízny spot "Keď nastane tá chvíľa" ukazuje, ako to bude vyzerať, keď sa život vráti späť do normálu, zároveň chce podporiť sebavedomie ľudí a povzbudiť ich k nadväzovaniu kontaktov. Práve v týchto chvíľach sa bude hodiť aj svieži dych a osvieženie na cestách. 

Cieľom novej kampane je motivovať ľudí k tomu, aby po dlhej dobe strávenej doma, získali svoju iskru späť. Kampaň komunikuje myšlienku zábavným spôsobom, ale zároveň nechýba ani trochu zveličenia, ktoré je v tejto náročnej dobe potrebné.

 

„Veľmi ma teší, že môžeme spustiť našu novú televíznu kampaň na žuvačky ORBIT® aj na Slovensku, a nadviazať tak na jej veľký úspech vo Veľkej Británii. Spoty sú ladené veľmi optimisticky a perfektným spôsobom vystihujú koniec lockdownu. Kampaň prináša veľa úsmevných momentov cez vyobrazenie radostného návratu k normálu v čase, keď už je to bezpečné. Zároveň oznamuje zásadnú správu o tom, aké dôležité sú žuvačky v našom každodennom živote,"uvádza Emma Hompot, manažérka portfólia žuvačiek a cukroviniek v spoločnosti Mars v strednej Európe.

 

 

Myšlienku, s ktorou ľudia hľadia na svet bez lockdownu, vykreslila značka ORBIT® za použitia trochu zveličeného fungovania ľudí po skončení všetkých obmedzení. Kampaň tak predstavuje svetlejšiu stránku reality a kladie dôraz na znovu nájdenú energiu, ktorú v sebe ľudia majú na bežné veci, ktoré boli predtým súčasťou ich každodenných životov. Vzrušenie a radosť zo života bez sociálnej izolácie sa v rámci jednotlivých spotov premietajú do mnohých scenárov, a to vrátane zániku virtuálnych pracovných schôdzok, návratu vášnivého bozkávania na verejnosti a obnovenie ranného dochádzania do práce. Príklady ľudí, ako je unavená matka snažiaca sa pracovať z domu alebo dievča, ktoré povstalo z hromady krabíc od pizze, ukazujú, ako môžu žuvačky ORBIT® vrátiť ľuďom sebavedomie v akomkoľvek kontexte.

 

Reklamy vytvorené v spolupráci s agentúrou Energy BBDO sú súčasťou kampane na žuvačky ORBIT® "Získaj svoju iskru späť," ktorá povzbudzuje ľudí k tomu, aby znovu nechali vyniknúť svoje sebavedomie a aby si po náročnom roku 2020 mohli užiť nabitý rok 2021.

 

Josh Gross a Pedro Pérez, hlavní kreatívni riaditelia agentúry Energy BBDO, ku kampani uviedli: „Až nastane tá chvíľa a obmedzenia skončia, nebudeme len potichu opúšťať naše domovy, kupovať si ráno noviny v trafike cestou do kancelárie a nebudeme len súčasťou každodennej rutiny. To nie. Vrátime sa v plnej sile a pomôžeme svetu získať jeho iskru späť! Jedno balenie žuvačiek ORBIT®, až nastane tá chvíľa."

 

Video si môžete pozrieť tu: www.youtube.com/playlist?list=PLdSKaAudRtcl76c1dSXeJ4rJTNjVYnxQ9

Zobraziť celú aktualitu
Tesco je hrdým partnerom komunít už 25 rokov, opäť podporí najlepšie lokálne projektypasik
Tesco je hrdým partnerom komunít už 25 rokov, opäť podporí najlepšie lokálne projekty

Tesco na Slovensku sa už 25 rokov neprestajne stará o všetky komunity, v ktorých pôsobí. Aktuálne podporí reťazec po deviatykrát lokálne projekty na zlepšenie života po celom Slovensku sumou takmer 170-tisíc eur. Od pondelka 14. júna 2021  štartuje zákaznícke hlasovanie v rámci grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhamevo všetkých predajniach Tesca. Zákazníci tak môžu opäť po ročnej prestávke – v ktoromkoľvek spomedzi 153 obchodov Tesca – rozhodnúťo výške odmeny pre vybrané komunitné projekty v ich lokalite. Na Slovensku tak pribudnú nové ihriská, včelíny, knižnice, opravené pamiatky aj športovéakcie. V priebehu doterajších ôsmich edícií programu zákazníci podporili 1 400 projektov spolu vyše 25 miliónmi hlasov a Tesco rozdalo víťazným projektom celkovú sumu viac ako 1 milión eur.

„Tesco je už 25 rokov hrdou súčasťou komunít naprieč Slovenskom. Počas tohto obdobia intenzívne podporujeme komunity a iniciatívy, ktoré skrášľujú okolie a zlepšujúživot vo všetkých regiónoch, kde pôsobíme.Za štvrťstoročie sme v spolupráci s našimi lokálnymi partnermi zrealizovali množstvo užitočných projektov, od pomoci ľuďom v núdzi cez podporu vzdelávacích, športových či kultúrnych podujatíažpo výstavbu parkov či revitalizáciu zelene. Neustále, a zvlášťpočas uplynulého neľahkého roka, sme potvrdzovali, že zákazníci, kolegovia a ich komunity sa na nás môžu spoľahnúťza každých okolností. Teší nás, že opäť po roku môžeme spustiť dôležitú a obľúbenúčasť programu Vy rozhodujete, my pomáhame, a to hlasovanie zákazníkov v predajniach. V predchádzajúcich edíciách  sme podporili 1 400 verejnoprospešných projektov celkovou sumou vyše 1 milión eur,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

O výške podpory vybraných komunitných projektov rozhodnú zákazníci hlasovaním až do 11. júla 2021. Za nákup v Tescu získajúhlasovacížetón, ktorýmôžu priradiťjednému z troch vybraných projektov vo svojom regióne.Projekt s najväčším počtom žetónom na 1. mieste získa odmenu 1 300 eur, projekt na druhom mieste 600 eur a na treťom mieste 300 eur.

 

Z vlastnej skúsenosti môžeme potvrdiť, že grantový program Vy rozhodujete, my pomáhame je fantastickou príležitosťou pre budovanie užitočného projektu vo vlastnej komunite. Podpora získaná v rámci grantového programu nám veľmi pomohla, a to konkrétne pri zlepšení biodiverzity flóry, zabezpečení potrebnej starostlivosti o včely, propagácii včelárstva v okolí a najmä budovania si vzťahu ľudí s prírodou. Som presvedčený, že i súčasné obdobie koronakrízy nám ukázalo, aké dôležité je podporovať užitočné komunitné projekty. Na Slovensku dokážeme byť silní v rozličných lokálnych iniciatívach v stovkách miest a obcí naprieč krajinou. Keď spojíme sily, môžeme ich skvelým spôsobom ešte viac rozvíjať v prospech nás všetkých. Veľmi pekne ďakujeme Tescu za doterajšiu skvelú spoluprácu a podporu" dodáva Július Cíba, predseda OZ Naše včely.

 

Za projekty neziskových organizácií, škôl, samospráv aj miestnych organizácií môžu zákazníci v Tescu hlasovať do 11. júla 2021. Z rekordného počtu prihlásených 477 nápadov a ideí vybrala odborná komisia 231 finalistov. Príležitosť dostali i návrhy projektov, ktoré pomáhajú vyrovnať sa so súčasnou mimoriadnou situáciou po nástupe koronakrízy či podporiť zdravie a imunitu.

 

 

Prostredníctvom programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa Tescu doposiaľ podarilo podporiť vyše miliónom eur realizáciu 1 400 užitočných a zaujímavých komunitných projektov. Zrealizované projekty pomohli skrášliť komunity, zlepšiť životy ľudí i zvierat, či podporiť deti a mládežvo voľnočasových aktivitách napriečSlovenskom.

 

Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa zrealizovalo v regiónoch napríklad:

 

  • 92 kultúrnych podujatí
  • 45 ihrísk
  • 154 vzdelávacích aktivít
  • 111 úprav verejných záhrad a parkov
  • 11 detských táborov
  • 16 pomocí pre útulky pre zvieratá
  • 7 aktivít na ochranu včiel

 

Pravidlá programu a informácie o všetkých edíciách sú na https://tesco.sk/pomahame/.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco je špeciálnym partnerom Dňa narcisov, pomôže spolu s dodávateľmi i zákazníkmipasik
Tesco je špeciálnym partnerom Dňa narcisov, pomôže spolu s dodávateľmi i zákazníkmi

Onkologické ochorenie  si, žiaľ, ani počas koronakrízynevyberá  prestávku. Liga proti rakovine preto zdôrazňuje, že ani verejnoprospešná zbierka Deň narcisov nemôže mať pauzu. Hoci napriek uvoľneniu protiepidemických opatrení sa 25. ročník musí zaobísť bez tradičných dobrovoľníkov v uliciach, narcis môžete získať v každom spomedzi 153 obchodov Tesca na Slovensku. Pripnutím narcisu a dobrovoľným príspevkom urobíme dôležité gesto pre onkologických pacientov. 

„Narcis, ktorý je symbolom spolupatričnosti, pomoci a nádeje pre ľudítrpiacich rakovinou, chceme a  potrebujeme odovzdaťľuďom. Vieme, že je mnoho takých, ktorívnímajúzmysel a užitočnosťprojektov realizovaných Ligou proti rakovine a radi na ne prispejú. Opäťsme museli pristúpiťk zodpovednému riešeniu na ochranu verejného zdravia pred koronavírusom. Poslednýročník poznačil pokles výnosu zbierky, čo v nevyspytateľnom a neistom čase pandémie bolo pochopiteľné. Život však ide ďalej, žiaľ, rakovina nemápauzu, preto pauzu nemôže mať ani naša pomoc a my veríme, že ani pomoc ľudí vo forme finančného príspevku pauzu mať nebude,“ približuje Eva Kováčová, výkonná riaditeľka Ligy proti rakovine.

 

Zbierka Deň narcisov prebiehala v predajniach Tesco aj minulý rok. ZDROJ FOTO: TESCO SR

 

Prispieť môže každý! A to hneď viacerými spôsobmi:

  • Od 10. do 12. júna 2021 exkluzívne vo všetkých 153 obchodoch Tesca, a to buď vo forme príspevku do pokladničky, alebo použitím špeciálnych kupónov s označením Deň narcisov počas platby za nákup
  • Od 7. júna 2021: vybraných 300-tisíc domácností naprieč Slovenskom si nájde obálku s narcisom a informáciami o možnostiach podpory Dňa narcisov
  • Online a SMS zbierka – od 7. do 20. júna 2021 prostredníctvom  SMS na 848 (hodnota SMS je 3 €) alebo priamo na účet zbierky SK09 0900 0000 0054 5454 5454
  • Virtuálny narcis môžete získať v online zbierke na www.dennarcisov.sk

V tomto roku je špeciálnym partnerom Dňa narcisov spoločnosť Tesco. Práve v 153 predajniach reťazca naprieč celým Slovenskom môžete získať narcis a dobrovoľne prispieť.

 

„Tak ako je narcis 25 rokov symbolom spolupatričnosti a pomoci onkologickým pacientom, aj Tesco je tu pre svojich slovenských zákazníkov, kolegov a komunity už25 rokov. Počas štvrťstoročia sme ukázali, že pri nich stojíme v dobrých aj zlých časoch. Som hrdý, že Tesco je partnerom Dňa narcisov a vďaka našim kolegom prinesieme žlténarcisy ľuďom nacelom Slovensku, aby sme spoločne podporili onkologických pacientov,“ zdôraznil Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku, a doplnil:Veľmi sa teším, že vďaka spolupráci s našimi slovenskými dodávateľmipodporíme Deň narcisov aj finančne, a to výťažkom z predaja vybraných produktov.

 

Slovenskí dodávatelia Vitazel a Boni Fructi pomôžu onkologickým pacientom spolu s reťazcom Tesco. Za každé predané Tesco Finest paradajky Hranáčik a Tesco jahody slovenské 250 g v sieti Tesco venujú finančný príspevok Lige proti rakovine. Tesco celkový príspevok zdvojnásobí. Dodávatelia aj reťazec prispejú sumou 3 centy za každý predaný produkt.

„Zbierku takého rozsahu, ako má Deň narcisov, nie je jednoduché zorganizovať. Či už sa koná v uliciach, alebo ju realizujeme náhradnou formou. Nešlo by to bez dobrovoľníkov, na ktorých sa opäť tešíme v budúcom roku. A nešlo by to bez partnerov, ktorípri nás stoja aj v tomto náročnom čase.  Ďakujeme za nasadenie, ochotu, finančné krytie časti nákladov a spoločnézdolávanie prekážok, ktoré sa pri organizácii zbierky naprieč Slovenskom vyskytli. Vážime si a ďakujeme za podporu všetkým partnerov,“ dopĺňa Eva Kováčová.

Ako sa použijú prostriedky vyzbierané počas Dňa narcisov?

 

Finančné prostriedky vyzbierané počas Dňa narcisov použije Liga proti rakovine na pokračovanie v realizácii overených a užitočných projektov, ktoré sú určené na priamu pomoc onkologickým pacientom a ich rodinám. K nim patria: bezplatná Onkoporadňa (0800 11 88 11), Sieť onkopsychológov – bezplatné individuálne i skupinovéporadenstvo, rodinná týždňovka, relaxačné pobyty pre pacientov, ubytovacie zariadenia pre rodičov hospitalizovaných detí liečených na rakovinu, jednorazový finančný príspevok v hmotnej núdzi, bezplatné programy v Centrách pomoci Ligy proti rakovine Bratislava, Košice, Martin.  Z výnosu Dňa narcisov sa pravidelne realizujúaj aktivity v oblasti prevencie a informovanosti verejnosti o predchádzaníonkologickým ochoreniam.

Viac informácií o zbierke: www.dennarcisov.sk

Zobraziť celú aktualitu
Prieskum ukazuje, že vzťahy medzi susedmi sú pre Slovákov rovnako dôležité ako kvalita škôlpasik
Prieskum ukazuje, že vzťahy medzi susedmi sú pre Slovákov rovnako dôležité ako kvalita škôl

V apríli zrealizovala značka Opavia na Slovensku prieskum vnímania susedských vzťahov a ich vplyvu na život. Ako Slováci vnímajú svoje vzťahy so susedmi a ako sú pre nich tieto vzťahy dôležité? Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že viac ako tretina všetkých opýtaných sa so svojimi susedmi pozná osobne a má s nimi dobré vzťahy. Takmer polovica (46 percent) pozná svojich susedov iba zbežne. Pozitívnym zistením je, že až 90 percent respondentov potvrdilo, že je možné zlepšiť vzťahy so susedmi spoločnými aktivitami.

Väčšie mesto, väčšia anonymita medzi susedmi

Výsledky prieskumu potvrdzujú, že s veľkosťou mesta rastie  anonymita medzi susedmi. Až 61 percent účastníkov prieskumu z veľkých miest (mestá, kde je počet obyvateľov vyšší ako 20 000)  pozná svojich susedov len zbežne. Oproti tomu v menších mestách a obciach, v ktorých počet obyvateľov nepresahuje 5 000, sú si susedia bližší. V malých mestách svojich susedov veľmi dobre pozná až polovica opýtaných.

 

V rámci krajov Slovenska majú najlepšie vzťahy so susedmi obyvatelia Prešovského kraja

Výrazné rozdiely v susedských vzťahoch sa ukázali  medzi jednotlivými regiónmi Slovenska. V Bratislavskom kraji až 30 percent respondentov uvádza, že svojich susedov pozná len z videnia. Opakom je Prešovský kraj, kde takto odpovedalo len necelých sedem percent opýtaných.

Až 40 percent respondentov z Prešovského kraja deklarovalo, že svojich susedov pozná osobne a má s nimi priateľský vzťah. Je to najvyššie číslo spomedzi všetkých krajov Slovenska.

Viac ako štyri pätiny (86 percent) opýtaných vo všetkých krajoch sa zhodli, že by im k zlepšeniu vzťahov pomohli spoločné aktivity ako napríklad vhodne zariadený dvor, detské ihrisko či klubovňa.

 

Susedské vzťahy sú rovnako dôležité ako kvalitné školy a dostupné obchody

V životoch Slovákov hrajú vzťahy so susedmi veľmi dôležitú úlohu. Pre 85 percent opýtaných sú dobré vzťahy so susedmi rovnako dôležité ako dostupnosť obchodov, kvalita škôl či blízkosť športovísk a prírody. Viac ako polovica respondentov je ochotná urobiť proaktívny krok k zlepšeniu svojich vzťahov so susedmi. Napríklad ponúknuť pomoc alebo sa postarať o čistotu bytového domu.

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco predstavilo nadštandardné rodinné benefity, počas materskej dorovná plat do 100 %pasik
Tesco predstavilo nadštandardné rodinné benefity, počas materskej dorovná plat do 100 %

Reťazec Tesco prichádza s novými benefitmi, ktoré sú unikátnymi nielen v sektore maloobchodu, ale i v celoslovenskom meradle. Mimoriadnu podporu od Tesca získajú kolegyne a kolegovia, ktorí si zakladajú rodinu, prípadne majú rodinu už dlhšie. Spoločnosť najnovšie ešte viac podporí aj kolegov vracajúcich sa do práce po dlhodobej PN. Nový balík jedinečných rodinných benefitov okrem iného zahŕňa  aj nadštandardnú podporu počas materskej dovolenky – Tesco dorovná kolegyniam ich plat počas celého času materskej dovolenky tak, aby dostávali 100 % svojej čistej mzdy. Benefity začnú platiť počas leta a boli oznámené tento týždeň pri príležitosti Svetového dňa kultúrnej rozmanitosti 21. mája 2021.

Tesco podporuje svoje kolegyne a kolegov pri rôznych životných udalostiach. Rodičia, pestúni alebo tí, ktorí plánujú mať rodinu, prípadne sa vracajú do práce po vážnej, resp. dlhšej chorobe, najnovšie získajú od Tesca podporu nad rámec slovenskej legislatívy. Reťazec predstavil nové unikátne rodinné benefity. Týmto spôsobom chráni zraniteľné skupiny a stará sa o to, aby kolegovia dostali potrebnú podporu práve vtedy, keď ju najviac potrebujú. Spoločnosť sa tento rok zameriava napríklad na podporu žien, osôb so zdravotným znevýhodnením a tých, ktorí sa starajú o blízku osobu.Robí tak s ambíciou vytvoriť ešte lepšie miesto na prácu pre všetky kolegyne a kolegov, ktorí majú rozličné potreby a reťazcu dlhodobo záleží na ich napĺňaní.

 

Nové benefity boli predstavené počas Festivalu diverzity, 10-dňovej série webinárov a prednášok pre kolegov Tesca zameraných na rôzne aspekty rozmanitosti a inkluzívnej kultúry. Obľúbený festival ponúka kolegom rôzne pohľady na individualitu a jedinečnosť každého z nás s cieľom podporiť rešpekt voči ostatným a rovnaké zaobchádzanie. Podujatie sa uskutočňuje pri príležitosti Svetového dňa kultúrnej diverzity 21. mája 2021.

 

V Tescu chápeme, že každý je výnimočný. Ocitáme sa v rôznych životných situáciách a prichádzame z rôznych prostredí. 74 % našich kolegov sú ženy, pričom 61 % z nich sa stará o blízku osobu. Naši kolegovia spolu vychovávajú takmer sedemtisíc detí. Zároveň 6,9 % našich kolegov sú zdravotne znevýhodnení. Naším cieľom je, aby sa všetci cítili uznávaní, rešpektovaní a aby boli motivovaní k dosahovaniu našich spoločných cieľov. Veríme, že zavedením nových rodinných benefitov dokážeme zabezpečiť, aby sme aj naďalej boli skvelým miestom na prácu pre kolegyne a kolegov s pestrými potrebami a že dokážeme poskytnúť dôležitú podporu tým, ktorí si založia rodinu,“ hovorí Miroslava Rychtárechová, personálna manažérka spoločnosti Tesco na Slovensku.

 

 

Nové unikátne rodinné benefity Tesca na Slovensku:

 

Podpora pre čerstvých rodičov:

  • Materská dovolenka: Počas trvania materskej dovolenky (34 týždňov) Tesco navýši materskú dávku do úrovne 100 % čistej mzdy. Tento benefit sa rovnako vzťahuje aj na adopciu.
  • Voľno pri adopcii: Ak rodičovi pri adopcii staršieho dieťaťa už nevzniká nárok na materskú alebo rodičovskú dovolenku, Tesco ponúka osem týždňov platenej dovolenky na adaptovanie sa na novú situáciu v rodine.
  • Otcovské voľno:Tesco poskytne otcovské voľno, počas ktorého budú mať kolegovia nárok na dva týždne platenej dovolenky po narodení ich dieťaťa alebo po zverení dieťaťa do starostlivosti.

 

 

Podpora pre tých, ktorí plánujú mať rodinu:

  • Podpora pri liečbe plodnosti: Kolegyniam a kolegom, ktorí podstupujú liečbu plodnosti, ponúkneme jeden týždeň platenej dovolenky na jeden liečebný cyklus, maximálne tri týždne.
  • Pestúnska dovolenka: Kolegyne a kolegovia, ktorí sa zúčastňujú na školeniach, aby sa stali pestúnmi, majú nárok na jeden týždeň platenej dovolenky.

 

Ďalšia podpora pre rodiny:

  • V živote môžu nastať situácie, keď kolegyne a kolegovia zistia, že potrebujú tráviť viac času so svojím dieťaťom – každý rodič dieťaťa do 18 rokov má nárok na štyri týždne neplatenej rodičovskej dovolenky za rok.
  • Aj keď v Tescu úprimne dúfame, že táto podpora nebude potrebná, v prípade úmrtia neplnoletého dieťaťa (do veku 18 rokov) ponúkneme kolegom dva týždne plateného voľna (vrátane štyroch platených dní vyplývajúcich z kolektívnej zmluvy a zo zákona).
  • Strata očakávaného dieťaťa býva rovnako bolestivá. V prípade potratu majú kolegyne nárok na týždenné platené voľno.

 

Tesco tiež predstavilo politiku postupného návratu do práce. Reťazec si uvedomuje, že návrat do práce po dlhodobej dovolenke môže byť výzvou, a to fyzicky aj psychicky.  Každá kolegyňa či kolega, ktorý sa vráti z práceneschopnosti dlhšej ako štyri mesiace z dôvodu vážneho ochorenia alebo úrazu, môže prvé štyri týždne pracovať polovicu svojho zmluvného pracovného času a bude mu vyplatená mzda, akoby odpracoval 100 % bežných pracovných hodín.

 

Nová séria iniciatív Tesca nadväzuje na úspešné benefity pre kolegyne a kolegov, ktoré reťazec predstavil počas minulých rokov:

  • Rodičia prváčikov majú v Tescu možnosť vziať si platené voľno, aby mohli svojho školáka pripraviť a osobne odprevadiť do školy v prvý školský deň.
  • Tesco myslí aj na náročné životné príbehy kolegov, ktorým pomáha vďaka dlhoročnému projektu Tesco Anjel. Prostredníctvom pravidelných zbierok a príspevkov od kolegov a priamo od spoločnosti Tesco sa podarilo vytvoriť fond, z ktorého sa uvoľňujú finančné prostriedky na pomoc kolegom v ťažkej životnej situácii.
Zobraziť celú aktualitu
Klienti postupne nahlasujú škody po búrkach a povodniachpasik
Klienti postupne nahlasujú škody po búrkach a povodniach
Búrky, ktoré sa v týchto dňoch prehnali niektorými časťami Slovenska, zanechali značné škody na majetku obyvateľov. Len od včerajšieho dňa nahlásili klienti Allianz – Slovenskej poisťovne 87 škôd spôsobených dažďom a s tým súvisiacimi záplavami a povodňami v celkovej hodnote 190-tisíc eur.
„Najviac hlásení nám prišlo z okresov Žarnovica, Martin, Žilina a Partizánske. Najčastejšie nám klienti hlásia zaplavené suterény a pivničné priestory. Doteraz najvyššou evidovanou škodou je zaplavený rodinný dom v obci Rudno nad Hronom vo výške 20-tisíc eur,“ uviedla hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne Lucia Muthová.
 
 
Škody na majetku po dažďoch a záplavách sú kryté v rámci poistenia nehnuteľnosti a domácnosti z rizika živel, ktoré je v Allianz súčasťou už základného balíka poistenia.
Škody môžu klienti nahlásiť online na www.allianzsp.sk alebo prostredníctvom infolinky 02/50 122 222..
 
Zobraziť celú aktualitu
CRESCO REAL ESTATE mení trh novostavieb: V Dúbravke do dvoch rokov vyrastú Agátypasik
CRESCO REAL ESTATE mení trh novostavieb: V Dúbravke do dvoch rokov vyrastú Agáty

Najväčší rezidenčný developer na Slovensku CRESCO REAL ESTATE posilní ponuku bývania v bratislavských novostavbách spustením nového projektu Agáty. Projekt vyrastie v bratislavskej Dúbravke, v bezprostrednom susedstve lesa, športového klubu, ale aj služieb v neďalekej nákupno-zábavnej zóne. Developer chce projektom osloviť široké spektrum záujemcov, ktorí hľadajú trvalé bývanie, komfortnú alternatívu rekreačného či víkendového bývania alebo aj dlhodobé zhodnocovanie financií cez investičnú nehnuteľnosť.

 
„Rezidenčný trh na Slovensku trpí akútnym nedostatkom bývania, najmä v novostavbách, a my sa snažíme tento dopyt uspokojiť. Projekt Agáty sa zacieľuje na široké spektrum potenciálnych klientov. Ponúkame v ňom byty, apartmány a domy určené na bývanie alebo na strednodobý či dlhodobý prenájom vrátane služieb, čo je dnes vo svete už bežný produkt,“ prezrádza Ján Krnáč, výkonný riaditeľ  CRESCO REAL ESTATE, a pokračuje: „Sme presvedčení, že vďaka multifunkčnosti ponuky a výnimočnosti prostredia si v Agátoch každý klient nájde presne to, čo hľadá.“
 
 
V kontakte s prírodou a zároveň so všetkými benefitmi mesta
Jedným z benefitov projektu Agáty je jednoznačne jeho poloha a úzky kontakt s prírodou. Tým, že sa nachádza v blízkosti chráneného územia lesa, prirodzene poskytuje súkromie a vylučuje možnosť ďalšej zástavby. Zároveň sa projekt Agáty nachádza vo výborne vybudovanej lokalite. Dostupnej nielen osobnou dopravou, ale aj MHD. Pre ešte lepšiu dostupnosť k Agátom vybuduje developer CRESCO REAL ESTATE obojstrannú zastávku MHD na Agátovej ulici. V okolí sa nachádzajú obchodné domy, školy, škôlky, nákupné centrum či zdravotnícke zariadenia. Okrem predĺženia električkovej trate až do nákupného centra v lokalite Bory je v blízkosti projektu Agáty v budúcnosti naplánovaný aj TIOP – terminál integrovanej osobnej dopravy s možnosťou nastúpiť na autobus či vlak.
 
 
Návrh projektu zveril developer osvedčenému ateliéru Compass Architekti, ktorý dlhodobo spolupracuje s developerom na jeho vlajkovom projekte – štvrti Slnečnice v bratislavskej Petržalke. „Projekt Agáty sme sa snažili koncipovať v štýle kvalitného moderného bývania spojeného s oddychom, ktorý zužitkováva dve výnimočné danosti lokality. Na jednej strane je to výborná vybavenosť a bezproblémová dostupnosť, na druhej strane je to nádherné prírodné prostredie. Veríme, že budúci obyvatelia Agátov ocenia obe tieto kvality, ktoré sú pri bývaní v meste vyhľadávanou raritou,“ hovorí architekt Matej Grébert z Compass Architekti.
 
Trvalé aj víkendové bývanie
Projekt Agáty bude pozostávať zo  121 bytov a apartmánov a 29 domov s predzáhradkami. Byty aj apartmány (s celkovou podlahovou plochou od 24,91 m2  do 105,80 m2) a tiež domy (s celkovou podlahovou plochou od 137,49 m2 do 189,77 m2) so záhradkami s výmerami od 99,69 m2 do 369,08 m2. Všetky produkty sú určené tak na dlhodobé, ako aj krátkodobé, napríklad víkendové bývanie.
 
Agáty sú však zaujímavé aj pre tých, ktorí chcú dlhodobo zhodnocovať svoje úspory a obzerajú sa po investičných nehnuteľnostiach.
 
 
„Napríklad pri kúpe dvojizbového apartmánu v cene 189 000 eur dokáže klient pri jeho následnom predaji po piatich rokoch získať výnos na úrovni  5 % p. a. V prípade financovania kúpy nehnuteľnosti formou hypotekárneho úveru môže byť priemerná ročná návratnosť investície až 15 % p. a. A to aj v prípade pesimistického scenára priemerného ročného rastu cien bytov na úrovni 3 %,“ vysvetľuje Michal Pauer, obchodný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE. (Pozn.: medziročný rast cien bytov v Bratislave bol v roku 2020 podľa NBS na úrovni takmer 12 %.)
 
Doplnkové služby pre obyvateľov Agátov ako spoločný bazén, posilňovňa či recepcia sú na trhu jedinečné a zvyšujú atraktivitu projektu aj pre segment záujemcov o bývanie v nájme.
 
Apartmány a byty sa budú ponúkať v štandarde. Všetky ponúkané typy obytných jednotiek bude možné financovať cez bežný hypotekárny úver s možnosťou zriadenia trvalého pobytu.
 
 
Široké možnosti oddychu
Dva vzniknuté vnútrobloky medzi obytnými budovami ponúknu klientom Agátov rôzne možnosti, ako tráviť voľný čas – menší vnútroblok s vonkajším bazénom bude koncipovaný skôr relaxačne, väčší dvor s hernými prvkami bude zameraný na aktívnejší oddych. V areáli bude k dispozícii aj posilňovňa. Ďalšie možnosti športového vyžitia a relaxu ponúka susedný športový klub Penati a priľahlý les.
 
„Agáty sú situované v blízkosti chráneného územia lesa a sú tak v úzkom kontakte s prírodou. Je to výborný východiskový bod do okolia – turistickými chodníkmi sa dá dostať na Devín či Devínsku Kobylu. Pozdĺž celého projektu plánujeme vybudovať aj cyklotrasu, ktorá by sa v budúcnosti mala napojiť na mestskú cyklotrasu,“ dopĺňa Ján Krnáč, výkonný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE.
 
Výstavbu Agátov plánuje developer začať v 3. štvrťroku 2021, dokončenie je plánované v 3. kvartáli 2023.
Zobraziť celú aktualitu
BILBORDY V AVIONE NENÁJDETE, CENTRUM ZNIŽUJE VIZUÁLNY SMOGpasik
BILBORDY V AVIONE NENÁJDETE, CENTRUM ZNIŽUJE VIZUÁLNY SMOG

Menej bilbordov a viac zelene. Najväčšie nákupné centrum na Slovensku Avion v Bratislave chce postupne vo svojom areáli znížiť tzv. vizuálny smog. Ten spôsobujú po celom Slovensku množstvá reklamných bilbordov, ktoré zahlcujú zmysly okoloidúcich aj verejný priestor.   

Avion sa vo svojej dlhodobej stratégii zameriava na trvalú udržateľnosť a ochranu životného prostredia. Minulý rok predstavil aj novú stratégiu na podporu udržateľnosti Eko príbeh 2021.

 

„Vlani sme dokončili revitalizáciu priestoru v okolí našej budovy. Naším plánom je pokračovať v ďalšej revitalizácii v okolí Avionu. K dnešnému dňu sme odstránili všetky mediálne plochy na Galvaniho ulici, čo predstavuje jeden bigbord a desať bilbordov, a pokračujeme ďalej. Chceme tým nielen vytvoriť príjemnejšie prostredie pre našich návštevníkov a obyvateľov Bratislavy, ale aj pridať sa k skvelej iniciatíve mestskej časti Ružinov pod vedením starostu Mateja Chrena, ktoré smerujú k postupnému odstraňovaniu reklamných plôch v hlavnom meste,“ hovorí Katarína Michaliaková, marketingová manažérka Avionu v Bratislave.

 

 

Problémom zahltenia verejného priestoru reklamnými plochami sa intenzívne zaoberá aj magistrát hlavného mesta SR, ktorý plánuje znížiť počet reklamných stavieb o dve tretiny. Aktuálne je v Bratislave vyše 2 800 reklamných plôch.

Avion za svoje aktivity v oblasti trvalej udržateľnosti získal vlani ako jedno z mála nákupných centier na Slovensku prestížny zelený certifikát BREEAM In Use. Centrum, ktoré patrí do skupiny INGKA Centres, prešlo náročnou niekoľkomesačnou certifikáciou.

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio