LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...

Keď trápia zriedkavé choroby

Autor: aka
Keď trápia zriedkavé choroby

Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe. Výsledkom je zhoršenie fyzického aj psychického stavu pacienta, neadekvátna alebo aj škodlivá liečba, strata sebavedomia a dôvery v zdravotnícky systém. 


Ak vás alebo niekoho vo vašom okoli trápi zriedkvá choroba a neviete nájsť informácie čo robiť, na koho obrátiť, kde hľadať pomoc či dozvedieť sa o chorobe viac, prípadne aj o tom, ako ju zvládajú iní, určite vám pomože nový projekt Občianskeho združenia Zriedkové choroby. Špecializovaný osvetový portál www.zriedkavechoroby.sk je svojím obsahom unikátny nielen na Slovensku a v Čechách, ale aj v regióne celej strednej Európy. 

 

U nás tristotisíc ľudí...

 

Hlavným cieľom portálu je prinášať komplexné informácie o problematike zriedkavých chorôb. Ide síce o ojedinelé diagnózy, ale pacientov, ktorí nimi trpia, je veľa. Vo svete žije približne 300 miliónov ľudí so zriedkavou chorobou, v Európe ich je približne 30 miliónov a na Slovensku sa ich počet odhaduje na 300-tisíc. Väčšinu zriedkavých chorôb predstavujú genetické poruchy, zvyšok sú zriedkavé druhy rakoviny, autoimunitné poruchy, vrodené malformácie, ale aj niektoré infekčné choroby. „V štátoch EÚ sa choroba považuje za zriedkavú, keď postihuje menej ako 5 osôb zo 100 000. Polovica pacientov sú deti, u 80 % pacientov ide o genetickú poruchu. Mnohí ľudia zažívajú tzv. diagnostickú odyseu, dlhú cestu k diagnóze, ktorá môže trvať aj niekoľko rokov,“ hovorí MUDr. Marta Hájková, CSc., MPH, hlavná odborníčka MZ SR pre pneumológiu a ftizeológiu. 

 

 

Podľa prieskumu až 25 % pacientov pátra po diagnóze od 5 do 30 rokov, čo je pre mnohých veľmi frustrujúce, v priemere 17 % pacientov podstúpi vplyvom zlej diagnostiky operáciu. „Otázka starostlivosti o pacientov so zriedkavými chorobami je jednou z priorít európskej zdravotníckej starostlivosti. Ministerstvo zdravotníctva skoncipovalo Zoznam pracovísk pre zriedkavé choroby, ktorý pozostáva z 59 pracovísk, pričom 17 z nich má štatút expertízneho pracoviska. Ďalším krokom bude zapojenie Slovenskej republiky do európskych referenčných sietí s cieľom zamerať sa na výskum zriedkavých chorôb,“ uvádza podpredseda Komisie pre zriedkavé choroby MUDr. Štefan Laššán, PhD. z Ministerstva zdravotníctva SR, ktoré je jedným z partnerov osvetového verejnoprospešného portálu.

 

Komplexné informácie

 

Portál ponúka komplexné informácie, aktuality, zoznamy odborníkov, špecializovaných pracovísk, zoznamy a linky na zahraničné platformy. Prepája odbornú i laickú verejnosť. Jedinečnosť portálu spočíva v tom, že tam nájdete najväčšiu databázu reálnych pacientskych príbehov, s opismi príznakov chorôb i s informáciami či webovými linkami, kde sa viete s pacientami skontaktovať. Portál však upozorňuje, že opis príznakov, podaný priamymi skúsenosťami pacientov, neslúži na samodiagnostiku, všetky zdravotné problémy treba konzultovať s lekármi. Potreba informovať a prepájať komunity vznikla na základe mnohých rozhovorov, ale aj z vlastnej skúsenosti. Chceme podať pomocnú ruku ľuďom bez pacientskej identity, ktorí žijú často v izolácii a zažívajú pocit bezmocnosti a ktorí pátrajú po diagnóze na internete, väčšinou v cudzom jazykua v odbornej terminológií, ktorej nerozumejú. Pochybujú, nevedia ako ďalej,“objasňuje dôvody vzniku portálu Mgr. Tatiana Kubišová z OZ Zriedkavé choroby. 

Tlačiť

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Dnes je 22. 10. 2021, meniny má Sergej.
Poradna
Náhodný článok
Náš majetok najčastejšie ničí dážď, najväčšie škody spôsobuje oheň Náš majetok najčastejšie ničí dážď, najväčšie škody spôsobuje oheň
Atmosférické zrážky, povodne a víchrice. To sú tri prírodné živly, ktoré najčastejšie ničia náš majetok. Vyplýva to zo štatistík Allianz – Slovenskej poisťovne, ktorá zmapovala poistné udalosti, ktoré od roku 2013 spôsobili prírodné živly na našich domoch, bytoch, chatách, vozidlách a ďalšom majetku. Dážď tak podľa údajov od januára 2013 spôsobil až 16 325 škôd na majetku klientov za viac ako 1,27 milióna eur. Druhým najškodovejším prírodným živlom boli povodne a záplavy, ktoré zapríčinili 14 542 škôd. Tretím najčastejším škodcom boli víchrice, ktoré zanechali 9882 škôd.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Povedz mi, v čom doma chodíš, a ja ti poviem, či si oddýchnešpasik
Povedz mi, v čom doma chodíš, a ja ti poviem, či si oddýchneš

 

Aj takto by sme mohli parafrázovať známe porekadlo. Pretože ak si chceme naozaj oddýchnuť po náročnom dni, je dôležitý aj materiál, z ktorého je naše domáce oblečenie.

 

 

Tiež si vychutnávate ten príjemný pocit, keď sa po únavnom dni konečne prezlečiete z pracovného do domáceho oblečenia? Nie je nad to, cítiť sa doma príjemne, pohodlne, nebyť obmedzovaná síce pekným, ale nie práve najpohodlnejším oblečením. Zabudnite však na vyťahané tepláky, v ktorých trávite voľné chvíle po práci, alebo cez víkendy! Doma, pre seba a pre svojich najbližších, môžete byť predsa tiež oblečená pekne, a pritom sa cítiť veľmi pohodlne. K pocitu absolútneho komfortu spolu s dobrým strihom prispeje materiál, z ktorého je oblečenie vyrobené.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jedným z najdokonalejších materiálov je kašmír. Pokiaľ ste ešte nemali tú česť s poddajnou vlnou zo srsti kašmírskych kôz, odporúčame vám zoznámiť sa s ňou. Jemné vlákna neškriabu, netvoria žmolky, v lete chladia a v zime hrejú. V Tchibo dostanete kašmírové oblečenie či už z čistého kašmíru, alebo zo zmesi recyklovaného kašmíru a vlny. Mäkučký kašmír sa získava z vlny šťastných kôz, chovaných spôsobom zodpovedným voči zvieratám. Dostatok krmiva, vody, pohybu a čerstvého vzduchu sa premieta aj do kvality ich srsti. Kúpou kašmírového oblečenia v Tchibo tak prispievate aj týmto zvieratám na ich dobré životné podmienky.

 

 

Ani ľahký mušelín za kašmírom v pohodlnosti nezaostáva. Táto voľne splývavá tkanina je nádherne ľahká a napriek tomu vám v nej ani v zime chladno nebude. Ľahký mušelín z čistej biobavlny má vynikajúcu schopnosť vyrovnávať teplotu. 

 

 

Podobne príjemné je oblečenie z biobavlny, resp. zo zmesi biobavlny a elastanu. Biobavlna sa pre Tchibo pestuje za dodržiavania prísnych podmienok, v porovnaní s bežným pestovaním sa pri jej pestovaní používajú iba prírodné hnojivá a pesticídy. Kupovaním výrobkov z biobavlny sa tak môžete cítiť dvojnásobne dobre - za seba v príjemnom oblečení a za budúce generácie, ktorým prispievate k čistejšiemu životnému prostrediu.

Zobraziť celú novinku
Nové vysávače od Samsungu poháňa umelá inteligencia, samy sa vyčistia a upozornia na prekážkypasik
Nové vysávače od Samsungu poháňa umelá inteligencia, samy sa vyčistia a upozornia na prekážky

Spoločnosť Samsung Electronics uvádza na slovenský trh dva nové modely vysávačov – tyčový vysávač Jet 90 Complete a robotický vysávač Jet Bot AI+, ktoré zmenia váš zážitok z upratovania a zjednodušia starostlivosť o čistotu vašej domácnosti. Model Jet 90 Complete a aj robotický vysávač Jet Bot AI+ sú už v predaji u väčšiny partnerov. Odporúčaná maloobchodná cena vysávača Jet 90 Complete je 689 Eur a modelu Jet Bot AI+ je 1499 Eur.

Výnimočný sací výkon s filtráciou

Jet 90 Complete je tyčový bezvreckový 2v1 vysávač s 550 W invertorovým motoroms dlhu životnosťou, ktorý generuje konštantný sací výkon až 200 W. Aktuálny výkonový stupeň je možné kontrolovať na digitálnom LED displeji, ktorý je umiestnený na rukoväti spolu s dotykovými ovládačmi výkonu a vypnutia vysávača. Vďaka aerodynamickému dizajnu vzduchového systému sa optimalizuje prúdenie vzduchu a pomocou viacstupňovej filtrácie Jet Cyclone sa zachytí až 99,999 % prachových častíc a minimalizuje sa strata satia. Jet 90 Complete je vhodný aj do domácnosti alergikov, pretože disponuje certifikátom SLG a BAF.

 

Vysávač s objemom prachovej nádoby 0,8 l poskytuje sací výkon priamo na kefe v troch stupňoch – 18, 40 a 200 W – a to počas celej doby vysávania, čomu zodpovedá aj čas prevádzky – 60, 30 a 6 minút. Nabíjanie vymeniteľnej batérie 21,9 V Li-Ion s LED indikátorom trvá 3,5 hodiny. Dizajnová nabíjacia stanica Z Station s držiakom na príslušenstvo umožňuje nabíjať až 2 batérie naraz, takže po vybití je možné batériu len vymeniť za druhú a pokračovať vo vysávaní. Vďaka jej samostatnému, štíhlemu prevedeniu ju môžete umiestniť kamkoľvek. Aj po 500 nabíjacích cykloch si batéria zachová viac ako 70 % pôvodnej kapacity.

 

Hygienická čistota

Zachyťte jemný prach z tvrdých podláh a zo štrbín pomocou kefy Soft Action Brush, ktorá je pretkaná antistatickými striebornými vláknami. Kefa tiež bráni tomu, aby sa do vysávača zamotávali chlpy domácich miláčikov. Pomocou kefy Turbo Action môžete vysať jemné prachové častice na kobercoch i tvrdých podlahách. Kefa sa otočí približne 3 750× za minútu. Hlava otočná o 180 stupňov umožňuje ľahko meniť smer a vyčistiť každý kút. Vďaka hmotnosti ručnej časti 1,66 kg bude vysávanie ľahké a najmä vďaka pohotovostnému režimu bude vysávač vždy pripravený pomôcť. Sacie príslušenstvo je možné prakticky uchytiť na základni. Vysávač sa jednoducho čistí, nádoba na prach je plne umývateľná a rovnako jednoducho vyčistíte aj rotačnú kefu.

 

Pre ešte komfortnejšie čistenie je k dispozícii aj vysýpacia stanica (predáva sa samostatne), ktorá je zladená so všetkými modelmi tyčových vysávačov z radu Jet a dodáva sa v bielej a striebornej farbe. Nádoba na prach je 400-krát hygienickejšia než bežné nádoby na prach a má vzduchotesnú konštrukciu, ktorá zabezpečuje 99,999 % filtráciu.Vrecko s objemom 2 l stačí vymeniť každé 2 až 3 mesiace, podľa naplnenia. Keď je plné, modrá LED notifikačná dióda na prednej strane sa rozsvieti na červeno. Odporúčaná maloobchodná cena vysýpacej stanice (VCA-SAE903/GE a VCA-SAE904/GE) je 169 Eur.

 

Model Jet 90 Complete je na slovenskom trhu k dispozícii v striebornej farbe a jeho odporúčaná maloobchodná cena je 689 Eur. K dispozícii sú aj nižšie modely. Jet 70 easy sa dodáva v bielej farbe za odporúčanú maloobchodnú cenu 459 Eur a Jet 60 turbo v modrozelenej farbe za 399 Eur.

 

Robotický vysávačJet Bot AI+

Druhú novinku predstavuje robotický vysávač Jet Bot AI+ s umelou inteligenciou. Vďaka technológií Jet AI Object Recognition ľahko vyčistí priestory v okolí a udržuje si bezpečný odstup od krehkých objektov či akejkoľvek činnosti, ktorá predstavuje potenciálne nebezpečenstvo. Senzor LiDAR presne monitoruje polohu vysávača Jet Bot AI+, ktorý skenuje miestnosť, optimalizuje cestu a zhromažďuje informácie o vzdialenostiach a rozmiestnení nábytku v domácnosti pomocou Jet Live. V aplikácií SmartThings si môžete vytvárať „no-go zóny“ alebo virtuálne steny na mape vášho domova.

 

Počas vysávania vás bude upozorňovať LED osvetlenie a zvuková signalizácia, ktorá informuje o stave vysávača. Po vysávaní sa robot automaticky vráti do svojej Clean Station, ktorá odstráni prach pomocou technológie Air Pulse. Viacvrstvový filtračný systém potom dokáže pohltiť až 99,999 % aj tých najjemnejších prachových zrniek. Všetky súčasti prachového koša s objemom 0,2 l sú kompletne umývateľné, takže ich budete môcť udržiavať v dokonalej čistote a špičkovom hygienickom stave.

 

Vysávač zvládne dôkladne vyčistiť tvrdé podlahy a koberce so sacím výkonom 30 W. Inteligentné nastavenie intenzity sania vysávača Jet Bot AI+ rozpozná typ povrchu, množstvo prachu a automaticky upraví výkon. Čas vysávania je 90 minút a vysoko kapacitná Li-ion 21,6 V mAh batéria s dlhou životnosťou sa nabije za 210 minút.

 

Robotický vysávač máte možnosť nastaviť na rôzne módy: Max (čistenie s maximálnym sacím výkonom), Smart (čistenie s automatickým prispôsobením sacieho výkonu podľa povrchu), Normal (čistenie s nižším sacím výkonom a šetrenie energie), Spot Cleaning (čistenie vami vybraného priestoru). Pomocou semišovej rotačnej kefy viete rýchlo a účinne vysávať domácnosť bez obáv z poškodenia podlahy a zároveň kefa zamedzuje namotávaniu vlasov a chlpov domácich miláčikov. Špeciálny systém nožov udržuje hlavicu dlhodobo čistú. Model Jet Bot AI+ je na slovenskom trhu dostupný v bielej farbe. Odporúčaná maloobchodná cena je 1499 Eur. K dispozícii sú však aj nižšie modely. Samsung Jet Bot s odporúčanou maloobchodnou cenou 539 Eur a Jet Bot+ za 729 Eur. Oba modely sa rovnako dodávajú v bielej farbe.

 

Ďalšie informácie o nových vysávačoch nájdete na stránkach https://www.samsung.com/sk/vacuum-cleaners/.

Zobraziť celú novinku
Tesco zlepšuje službu Online nákupy, prináša doručenie už v deň objednávkypasik
Tesco zlepšuje službu Online nákupy, prináša doručenie už v deň objednávky

Všetko, čo potrebujete. Kedykoľvek. Reťazec Tesco opäť zlepšuje službu Tesco Online nákupy, v rámci ktorej teraz ponúka aj doručenie nákupu v deň objednávky. Novinka je aktuálne k dispozícii v Bratislave a čoskoro už vo všetkých dovozových lokalitách. Online nákupy s Tescom ponúkajú naprieč Slovenskom najširší sortiment potravín i ďalších výrobkov. Zákazníci oceňujú, že reťazec priebežne rozširuje zoznam lokalít, kam vám nákup doručí.

Tesco na Slovensku už 25 rokov prináša každý deň niečo navyše – pre zákazníkov, kolegov, komunity i celú planétu. Obľúbenosť online nakupovania so službou Tesco Online nákupy neustále rastie a možnosť nakupovať z pohodlia domova využíva čoraz viac ľudí. Podľa výsledkov reprezentatívneho prieskumu NMS Market Research v súčasnosti nakupuje potraviny online takmer každý piaty Slovák či Slovenka (v pomernom vyjadrení ide o 19 % respondentov).

 

Prínosom služby Tesco Online nákupyje úspora času, ale aj možnosť plánovať si nákupy vopred, z pohodlia a bezpečia domova a mať tak rozpočet domácnosti pod kontrolou. Počet zákazníkov, ktorí si nákupy plánujú vopred, vzrástol v desaťročnom porovnaní z 54 % už na 66 %, ukázal prieskum NMS Market Research.

 

Tesco navyše ponúka najširší sortiment vyše 15-tisíc obľúbených produktov za rovnaké ceny ako vo svojich kamenných obchodoch. Cena i kvalita týchto produktov sú rovnaké ako pri osobnom nákupe. O ich výber sa starajú vyškolení kolegovia, tzv. pickeri, ktorí sú imaginárnymi očami aj rukami zákazníka. Novinkou je, že zákazníci si môžu odteraz nechať doručiť svoj nákup v deň objednania.

 

„Naším cieľom je poskytnúť všetkým zákazníkom tú najvyššiu možnú kvalitu a najkomfortnejšie služby. Preto je pre nás dôležité neustále zlepšovať naše služby pre zákazníkov, aby si mohli rýchlo a bez problémov nakúpiť potrebné výrobky z pohodlia a bezpečia domova. V Tescu sme teraz zašli ešte o krok ďalej z pohľadu neustáleho zlepšovania služby Tesco Online nákupy – nakupujúcim prinášame možnosť doručenia ich nákupu ešte v deň objednávky. Mám veľkú radosť z predstavenia našej novinky, pretože je odpoveďou na neustále sa vyvíjajúce potreby a preferencie našich zákazníkov. Doručenie ešte v deňobjednávky je aktuálne dostupnév rámci Bratislavy. Všetko, čo potrebujete. Kedykoľvek,“ povedal Martin Bulla, prevádzkový riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Rovnako tak budú môcť zákazníci v hlavnom meste po novom využiťaj zlepšenúslužbu Klikni&Vyzdvihni. Po vytvorení a zadaníonline nákupu si ho budúmôcťvyzdvihnúť vo zvolenom čase vo vybranom obchode Tesca –a to všetko v Bratislave už aj v rovnakýdeň.

Služba online nakupovania Tesco dokáže pružne reagovať na meniace sa potreby slovenských zákazníkov. Svedčia o tom aj zmeny, ktorými služba v poslednom čase prešla:

  • Zdvojnásobenie kapacity pre online nákupy v spolupráci s externým logistickým partnerom.
  • Rozšírená dostupnosť online nakupovania (nové lokality ako napríklad Trenčín, Banská Bystrica, Poprad, Dunajská Streda, Brezno či LiptovskýMikuláš). Na rozširovanídostupnosti služby Tesco neustále pracuje.
  •  
  • Ešte širšia ponuka nepotravinového tovaru o nový sortiment potrieb pre domácnosť, papiernictva, malých domácich elektrospotrebičov a elektrických výrobkov pre osobnú starostlivosť, batérie, žiarovky či hračky pre deti.
  •  
  • Služba Tesco Online nákupy sa stala dôležitou pomocou pre zákazníkov v čase koronakrízy – napríklad aj pre mnohých nakupujúcich, pre ktorých bolo náročné ísť si nakúpiť do obchodu práve v tomnajhoršom období pandémie. V medziročnom porovnaní (marec 2020 – marec 2021) narástol počet objednávok zhruba o 170 %.
  • Tesco Online nákupy sú v súčasnosti k dispozícii viac ako 2,8 milióna zákazníkov na Slovensku, resp. 1,1 milióna domácností.
  • V Tescu myslíme na ochranu životného prostredia a planéty – možnosť doručenia nákupu bez plastových tašiek.
  • Čerstvosť a garancia kvality, na ktorú sa môžu zákazníci pri online nákupe spoľahnúť za každých okolností.

Služba Tesco Online nákupy sa bude na základe potrieb zákazníkov aj naďalej zlepšovať, aby bolo nakupovanie pre nich ešte príjemnejšie a pohodlnejšie.

Zobraziť celú novinku
Zdravé NATUR polievky od Podravkypasik
Zdravé NATUR polievky od Podravky

Chutné jedlo plné zdravých ingrediencií, pripravené len za 15 minút? Siahnite po NATUR polievkach od Podravky! Zasýtia, zahrejú a vyzbroja telo zdravím a vitalitou. Polievky sú pripravené zo 100 % prírodných, kvalitných a starostlivo vybraných ingrediencií a bez pridanej soli. Polievkovú zmes stačí vysypať do vriacej vody, variť 15 minút, pridať soľ alebo ochucovadlo či bujón Podravka NATUR a dobrota je na stole. S poctivými NATUR polievkami s červenou šošovicou, pohánkou a bulgurom sa stane skvelou kuchárkou každá z nás. Bez námahy a s dobrým pocitom, že ste urobili niečo navyše pre zdravie celej rodiny. Viac na www.podravka.sk.

 

 

NATUR polievka s červenou šošovicou

Červená šošovica je veľmi výživná a ľahko stráviteľná strukovina, ktorá nenafukuje. V NATUR polievkach od Podravky tvorí so zmesou kvalitnej zeleniny chutné, výdatné a výživné jedlo, ktoré zahreje najmä v sychravom počasí. So 100% prírodnými a zeleninovými ingredienciami je vhodná aj pre vegetariánov.

Podravka NATUR polievka s červenou šošovicou: 0,99 €/120 g

 

 

 

 

 

 

 

NATUR polievka s pohánkou

Superfood pohánka sa vracia do našich jedálničkov z viacerých dôvodov: má vysoký obsah bielkovín a vlákniny, je tiež bohatá na vitamíny a minerály. Posilňuje imunitu, je dobrá pre srdce a dokonca aj na chudnutie! V NATUR polievke od Podravky ju dopĺňajú ovsené vločky, chutná zelenina a ďalšie prírodné ingrediencie. Je výbornou voľbou pre všetkých, ktorí nemajú čas na zdĺhavé varenie a zároveň chcú pre seba to najlepšie. Na svoje si prídu aj vegetariáni.

Podravka NATUR polievka s pohánkou: 0,99 €/120 g

 

 

 

 

 

 

NATUR polievka s bulgurom

Bulgur je známy najmä pre svoje blahodárne účinky na organizmus, navyše zasýti a je ľahko stráviteľný. Táto obilnina je v NATUR polievke od Podravky skombinovaná s tou najlepšou zeleninou nielen pre harmóniu chutí, ale aj dávku zdravia, ktorú v sychravom období všetci potrebujeme. Doprajte si výživné a poctivé jedlo, ktoré zahreje nielen v žalúdku, ale aj na duši. Vhodná aj pre vegetariánov.

Podravka NATUR polievka s bulgurom: 0,99 €/120 g

 

Viac o NATUR polievkach a ďalších produktoch Podravka nájdete na www.podravka.sk.

Zobraziť celú novinku
Kláštorná Kalcia: Čím viac námahy, tým vyššia potreba vápnikapasik
Kláštorná Kalcia: Čím viac námahy, tým vyššia potreba vápnika

Aj vy sa už tešíte, že prišlo babie leto a máte v pláne poriadne sa zapotiť na záhrade alebo sa pustiť do dlho odkladaných opráv na chalupe? Tak popri dostatočnom príjme tekutín a energie nezabudnite ani na príjem vápnika, ktorý je veľmi dôležitý pre správnu činnosť našich svalov. Pri fyzickej námahe ho svaly potrebujú vo zvýšenej miere, a ak nechcete, aby si ho „ukradli“ z kostí, je potrebné vápnik priebežne dopĺňať, ideálne v jeho prirodzenej forme. Prirodzene bohatá na vápnik je aj minerálna voda Kláštorná Kalcia, ktorá správne doplní váš pitný režim aj počas jesenných prác.

Nielen v živočíšnych potravinách

Práve pitný režim dostatočne bohatý na vápnik je ideálnou cestou, ako pri námahe doplniť stratené tekutiny a túto minerálnu látku. „Pri sledovaní príjmu vápnika sa nemusíme sa spoliehať len na mliečne výrobky, vajcia a ryby, ktoré sú u nás jeho najznámejšími zdrojmi. Okrem maku, zeleniny, strukovín, či výrobkov zo sóje nám ho v ľahko vstrebateľnej forme dodajú práve minerálne vody so zvýšeným obsahom vápnika,“ vysvetľuje MUDr. Adela Penesová, PhD., lekárka a odborníčka na pohyb a obezitu.

 

Vápnik ovplyvní aj využitie prijatej energie

Pri každej fyzicky náročnej činnosti, či už je to vaše povolanie, športový výkon alebo namáhavá záľuba, si musíme poriadne rozložiť sily a prijať dostatok energie, aby naše svaly vládali. „Vápnik sa podieľa nielen na pevnej stavbe kostí a zubov, ale vplýva na množstvo ďalších, nemenej dôležitých procesov v našom tele. Okrem toho, že má rozhodujúci vplyv na správne fungovanie kostrových svalov ahladkej svaloviny ciev a vnútorných orgánov, vápnik zlepšuje aj metabolizmus - využiteľnosť glukózy ako zdroja energie. Takže by nemal chýbať v našej strave špeciálne pri zvýšenej fyzickej náročnosti našich aktivít,“ hovorí
MUDr. Adela Penesová, PhD.

 

Vápniková desiata

Pri plánovaní najbližšieho pracovného víkendu alebo popoludnia na záhrade či chalupe si teda nezabudnite zbaliť aj dostatok potravín prirodzene bohatých na vápnik, ideálne takých, ktoré vám dodajú energiu, ale nezaťažia vaše trávenie.  Hlad vám zaženie a energiu dodá celozrnný chlieb s rastlinnou nátierkou zo sóje, ktorá je rovnako ako ďalšie strukoviny bohatá na vápnik, vitamíny a cukor zase doplnia mrkva a jablko a ako pitný režim si zoberte minerálnu vodu bohatú na vápnik. Vaše telo tak dostane dostatočnú dávku živín, ktoré mu pomôžu zvládnuť plánované jesenné činnosti.

 

Napite sa vápnika

K slovenským minerálkam, prirodzene bohatým na významný obsah vápnika, patrí aj prírodná minerálna voda Kláštorná Kalcia. S celkovou mineralizáciou 1 840 mg/l a obsahom vápnika 287 mg/l doplní Kláštorná Kalcia chýbajúci vápnik pri zvýšenej telesnej námahe. Obsahuje aj dostatočné množstvo horčíka, takže naše telo vie obe látky efektívne využiť a navyše má aj nízky obsah sodíka, ktorého má väčšina z nás v strave dostatok. Kláštorná Kalcia je dostupná v sýtenej a jemne sýtenej verzii, v 1,5- a 0,5-litrovom balení. Fľaše Kláštornej Kalcia sú vyrobené zo 100 % rPET, teda iba z recyklovaného PET materiálu.  www.klastorna.sk   

 

 

Zobraziť celú novinku
Dôležité úsilie Tesca a jeho partnerov: Potravinový odpad  znižuje už 80 dodávateľovpasik
Dôležité úsilie Tesca a jeho partnerov: Potravinový odpad znižuje už 80 dodávateľov

Nedávno publikované údaje WWF a globálny výskum spoločnosti Tesco Driven to wasteodhadujú, že takmer 10 % všetkých emisií skleníkových plynov je výsledkom plytvania potravinami – od farmy na tanier. To je ekvivalent takmer dvojnásobku ročných emisií, ktoré produkujú všetky autá, ktoré  jazdia v USA a Európe. Správa ukazuje, aké dôležité je znižovať straty a plytvanie potravinami v celom dodávateľskom reťazci, nielen v maloobchode a spotrebe. Do roku 2030 sa potravinový dodávateľský reťazec stane jediným najväčším zdrojom globálnych emisií a bude generovať viac emisií ako letecký priemysel, ak nezmeníme svoje správanie.

Organizácia pre výživu a poľnohospodárstvo (FAO) odhaduje, že ročne sa v distribúcii, maloobchode a domácnostiach vyhodí 1,3 miliardy ton. Nedávna správa Driven to Waste: Global Food Loss on Farms naznačuje, že na farmách po celom svete vznikne ďalších 1,2 miliardy ton potravinových strát a odpadu. Nová štúdia poukazuje na to, že zo všetkých vyprodukovaných potravín vo svete sa nezje zhruba až 40 percent, čo je výrazne viac ako pôvodne odhadovaný objem 33 percent.

 

Zvrátiť neželaný stav dokážu potrebné opatrenia, a preto Tesco nielenže pracuje na znižovaní plytvania potravinami vo svojich vlastných prevádzkach, ale spolupracuje aj so svojimi dodávateľmi na znižovaní plytvania potravinami z farmy na tanier. Na globálnej úrovni 80 dodávateľov Tesca zverejňuje údaje o potravinovom odpade a postupuje potrebným smerom vedúcim k zníženiu plytvania potravinami. Deväť z týchto dodávateľov má pritom sídlo v strednej Európe, jeden z nich pôsobí aj na Slovensku.

 

„Zníženie plytvania potravinami je jednoduchá cesta k zníženiu emisií uhlíka z potravín. Oceňujem úsilie našich dodávateľov, že sa k nám pridali – či už pri monitorovaní, meraní alebo riešení potravinového odpadu na svojich farmách. Z hľadiska zmeny klímy je publikovanie správ o plytvaní jedlom veľkým krokom k zníženiu vplyvu potravín na emisie skleníkových plynov, pretože nemáme čas plytvať,“ hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Deväť dodávateľov vlastnej značky Tesco (ABP, AM FRESH, BROP Slovakia, G's CE, Hilton Food, Daifressh, Mastergood, La Lorraine a Greenyard Frozen) zverejňuje svoje údaje o potravinovom odpade ako súčasť spoločného záväzku bojovať proti plytvaniu potravinami v strednej Európe. Predstavujú 25 % podiel predaja vlastných značiek čerstvých potravín v Tescu, a preto ich opatrenia na znižovanie množstva potravinového odpadu môžu výrazne pomôcť zvrátiť tento negatívny trend.

 

Príkladom jednoduchých vecí, ktoré pomáhajú v boji proti plytvaniu potravinami, je slovenský dodávateľ vlastnej značky pre Tesco BROP. Táto spoločnosť začala ako producent zemiakov v roku 2005. Aj vďaka spolupráci s Tescom sa stala úspešným dodávateľom pre všetky naše stredoeurópske prevádzky, zásobuje nielen Slovensko, ale aj Maďarsko a Českú republiku. Stala sa významným producentom cibule, kapusty, cesnaku, mrkvy a petržlenu. Spoločnosť BROP berie svoj podnikateľský úspech vážne a stará sa o životné prostredie i planétu. S týmto cieľom v spolupráci s Tescom začal BROP merať svoj potravinový odpad a dnes spoločnosť vydáva svoju druhú správu o plytvaní potravinami, v ktorej sa uvádza, že dokázali zachrániť 70 ton vypestovaných plodín, čo predstavuje 13,3 % zníženie množstva potravinového odpadu oproti minulému roku.

 

„Hlavným rozdielom v tomto roku bolo úspešné uvedenie nášho nového radu ,Baby potato‘ na trh v Českej republike a na Slovensku a očakávame, že bude uvedený na trh aj v Maďarsku. Vďaka tomuto radu sme znížili množstvo zemiakov, ktoré zostali bez zberu, o 70 ton v porovnaní s východiskovými údajmi,“ vysvetľuje riaditeľ spoločnosti BROP Juraj Mačaj.

 

Vďaka kombinovaným účinkom zmeny klímy a ochorenia COVID-19 je boj proti plytvaniu potravinami naliehavejší než kedykoľvek predtým. COVID-19 a zmena klímy medzitým odhalili aj nedostatky v globálnom potravinovom systéme, čím sa zvyšuje plytvanie potravinami, čo má vplyv na príjmy poľnohospodárov a zvyšuje počet ľudí, ktorí nemajú k dispozícii dostatok potravín.

 

Potravinový odpad je nielen ekonomickým a sociálnym problémom, ale má aj významné environmentálne dôsledky. Jednou z najväčších výziev 21. storočia je nakŕmiť rastúcu populáciu a zároveň vytvoriť udržateľný a bezpečný potravinový systém. Potraviny, ktoré nie sú zjedené, spracované alebo kompostované správnym spôsobom, výrazne zvyšujú naše emisie CO2 a zároveň zdroje na ich výrobu sú tiež plytvaním, ktoré si nemôže dovoliť ani naša planéta, ani my. Každá iniciatíva, ktorá sa zaoberá plytvaním potravinami, je krokom k našej udržateľnej budúcnosti. Preto WWF vyzýva všetky zainteresované strany, aby do roku 2030 znížili plytvanie potravinami na polovicu a znížili straty potravín. Svetové potravinárske spoločnosti by k tomu mali výrazne prispieť a dúfame, že pri týchto snahách budú maximálne transparentné,“ dodáva Irena Lucius, regionálna riaditeľka pre ochranu prírody v rámci WWF pre strednú a východnú Európu.

 

Spolupráca s ostatnými je pre Tesco kľúčom v boji proti plytvaniu potravinami. Celkovým prístupom spoločnosti Tesco vždy bolo čo najviac využívať potraviny stále vhodné na konzumáciu. Príkladom je produktový rad Perfectly Imperfect, vďaka ktorému Tesco dokáže ponúknuť vybrané kusy ovocia či zeleniny s netypickým tvarom, avšak plnohodnotnou chuťou.  Tesco zároveň neúnavne pracuje na distribúcii nepredaných potravín do potravinovej banky a miestnych charitatívnych organizácií a motivuje zákazníkov, aby neplytvali potravinami doma. Tesco podporuje mnoho mimovládnych aktivít, ktoré pomáhajú zamerať sa na plytvanie potravinami na Slovensku a prinášať širšie pozitívne zmeny.

Viac informácií o údajoch o plytvaní potravinami od dodávateľov a spoločnosti Tesco nájdete na: corporate.tesco.sk

 

  • Celkový objem odpadu v Tescu uplynulom roku dosiahol 3 098 ton, čo je skvelý výsledok a tvorí len 0,55 % z celkového množstva všetkých potravín. V porovnaní s naším východiskovým rokom 2016/17 ide o 69 % zníženie, čo znamená, že Tesco naďalej prekračuje cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3 – do roku 2030 znížiť množstvo potravinového odpadu o polovicu.

 

  •  Vďaka dlhodobému partnerstvu s Potravinovou bankou Slovenska a jej lokálnymi partnermi Tesco v minulom roku darovalo 2 079 ton potravín. Z tohto množstva bolo pripravených päť miliónov porcií jedla pre ľudí v núdzi.
  •  
  • Z obchodov Tesco bolo redistribuovaných 90 % nepredaných potravín vhodných na konzumáciu, čo znamená, že sa Tesco približuje k naplneniu záväzku nulového potravinového odpadu.
  •  
  • Od roku 2016/17 Tesco prostredníctvom programu darovania pre ľudí v núdzi zachránilo 6 430 ton potravín. Tým, že Tesco zabránilo, aby sa z nich stal odpad,  ušetrilo až 20 574 ton emisií. Okrem toho Tesco darovalo 8 897 ton ako krmivo pre zvieratá.

 

Zobraziť celú novinku
Hračky z Happy Meal budú ekologicképasik
Hračky z Happy Meal budú ekologické

Udržateľnosť a šetrný prístup k životnému prostrediu je vo viacerých oblastiach podnikania pre spoločnosť McDonald's dlhodobým globálnym záväzkom. Jedno z ďalších udržateľných riešení známej spoločnosti sa dotkne hračiek v obľúbenom Happy Meal menu. Spoločnosť sa zaviazala, že do roku 2025 prejde na tzv. udržateľný program hračiek. Aktuálne v reštauráciách McDonald's na Slovensku dochádza k postupnému dopredaju súčasných hračiek, ktoré  v blízkej budúcnosti nahradia ekologické varianty, a tak znížia spotrebu plastu až o 90 %.

Vedeli ste McDonald's je už desiatky rokov celosvetovo jeden z najväčších distribútorov detských hračiek? Znie to neuveriteľne, no Happy Meal už viac ako štyri desaťročia prináša radosť rodinám na celom svete. Vytvára pre deti výnimočný zážitok, ktorého súčasťou je potešenia z chutného jedla spolu s  ikonickou hračkou. Tak ako McDonald's, aj jeho zákazníci sa aktívne zaujímajú o ochranu životného prostredia a zmysluplné udržateľné riešenia. Preto sa spoločnosť rozhodla v rámci svojich dlhodobých globálnych záväzkov voči planéte k ďalšiemu významnému kroku.

 

Po výmene plastových slamiek za papierové, odstránení plastového obalu zmrzliny McFlurry a prechodu na drevený príbor, sa McDonald's zaviazal k zníženiu spotreby nerecyklovateľného plastu aj pri hračkách v Happy Meal-e. Už teraz dochádza v reštauráciách McDonald's k dopredaju klasických hračiek a postupnému prechodu na tzv. udržateľný program hračiek. V realite to bude znamenať, že materiály na výrobu hračiek budú obnoviteľné alebo z recyklovaných plastov, či bioplastov (vyrobené z kukurice, sóje, cukrovej trstiny či vlákniny). Cieľom je túto celosvetovú transformáciu hračiek naplniť do konca roka 2025, dokedy bude každá hračka v každom Happy Meal menu na celom svete udržateľnejšia.

 

„Tento krok je ďalším logickým krokom, ktorým spoločnosť McDonald's prispieva k zlepšeniu a pozitívnemu vplyvu na životné prostredie. Udržateľnosť a šetrný prístup spoločnosti k nášmu okoliu a planéte Zem je náš dlhoročný globálny záväzok. Tento konkrétny krok by mal viesť k 90 % zníženiu využívania plastov v našich hračkách. Napríklad vybrané časti doskových hier budú vyrobené z prírodných materiálov, iné hračky budú vyrobené z recyklovaného alebo bioplastu. Dochádza tak nielen k zmene materiálov, ale prichádzame aj s novým typom hračiek. Prechod k udržateľným hračkám Happy Meal už dlhší čas prebieha vo Veľkej Británii a v Írsku, dokončený je vo Francúzsku. Na Slovensku sme už v tomto roku mali jednu sériu hračiek, ktorá bola vyrobená a zabalená v materiáloch pochádzajúcich z udržateľných zdrojov. Do konca tohto roka dôjde k vypredaniu plastových hračiek tak, ako ich naši zákazníci poznajú a prechodu na ich ekologicky ohľaduplnejší variant. Od roku 2022 sa tak naši zákazníci môžu tešiť na hračky, ktoré budú súčasťou udržateľného programu,“ povedala Lucia Poláčeková, PR Supervízorka pre McDonald's na Slovensku.

 

 

Zobraziť celú novinku
Vyrazte na jeseň do exteriéru a pribaľte si aj Genius loci!pasik
Vyrazte na jeseň do exteriéru a pribaľte si aj Genius loci!

Ani jeseň a s ňou prichádzajúce chladnejšie počasie by nemalo vás ani vaše deti odradiť od častých pobytov v prírode. Pohyb na čerstvom vzduchu prospieva zdraviu, posilňuje imunitu a turistické výkony dodajú aj malým pútnikom pocit sebavedomia, že túru lesom zvládli a šťastlivo došli až do cieľa.

Využite čas víkendov a jesenných prázdnin na objavovanie slovenských hradov – a na malých výletníkov bude na hradoch čakať odmena, ktorú si sami nájdu a s láskou odložia ako spomienku.Pribaľte im do výletníckej batožiny originálny 3D zberateľský album slovenských hradov Genius loci.

 

 

Kreslený kamarát – zvedavá surikata Locik – v ňom deťom aj dospelým prezradí zaujímavosti o 8 slovenských hradoch v 5 regiónoch Slovenska. Nechýba v ňom Oravský hrad, Budatínsky hrad, hrad Strečno, Zvolenský hrad, hrad Modrý kameň, Fiľakovský hrad, Kežmarský hrad a Ľubovniansky hrad: navštevovať ich môžete systematicky od západu na východ (alebo naopak), alebo náhodne - keď budete prechádzať okolo niektorého z hradov na návštevu rodiny či kamarátov. Okrem pútavých informácií nájdu deti v albume Genius loci aj rôzne pikošky o tajomstvách hradov a atraktívne hádanky.

 

Jeho veľkou prednosťou je možnosť uchovať si na hrad originálne spomienky v podobe predmetov, ktoré si deti sami nájdu na hrade a v jeho okolí. Kamienok, ktorý sa dieťaťu pripletie do cesty na hradnom nádvorí, kúsok konárika, či iný originálny spomienkový predmet dieťa ľahko vloží do priesvitnej polgule v albume, zalepí a suvenír ostane aj po rokoch bezpečne uložený na svojom mieste, nezapatroší sa v útrobách detskej izby. Na hradoch už viac nemusíte kupovať predražené a neosobné prefabrikované suveníry! Vaše dieťa bude mať z návštevy každého hradu svoj originálny suvenír, ktorý si s láskou našlo a na ktorom mu záleží. Budete prekvapení, aké kreatívne je vaše dieťa, a čo všetko si do albumu povkladá. Genius loci sa tak stane jeho vlastným autorským dielom, ku ktorému sa bude s láskou vracať.

Album výborne poslúži aj ako cestovateľský denník, keďže si pri každom hrade môže vaša ratolesť dopísať presný dátum návštevy hradu a aj to, kto s ňou túto atrakciu navštívil.

3D zberateľský album Genius loci o slovenských hradoch kúpite za 12 € na webovej stránke

www.locik.sk

Zobraziť celú novinku
 Vyzbrojte sa proti vírusom na maximum s čajom TEEKANNE Imunitapasik
Vyzbrojte sa proti vírusom na maximum s čajom TEEKANNE Imunita

Len tak sa pohodlne posadiť, popíjať horúci čaj a pritom robiť kus práce pre svoju imunitu. Že to znie dobre? S bylinným čajom TEEKANNE Imunita môžete svoju obranyschopnosť príjemne posilniť vďaka vybranej zmesi liečivých rastlín, ktoré v hrnčeku skvele chutia a telu prinášajú pre boj proti vírusom len to najlepšie.

Sychravá jeseň a s ním spojený zvýšený výskyt chorôb je opäť tu, a je preto najvyšší čas zoceliť svoju imunitu na maximum. Pravidelný pohyb, zdravý jedálniček plný antioxidantov, dostatočný pitný režim a plnohodnotný spánok doplňte čajom TEEKANNE Imunita a budete sa cítiť na útok bacilov pripravení.

 

Zmes v sebe obsahuje nechtík lekársky, ktorého blahodarné účinky sú, okrem iného, aj podpora normálnej funkcie pečene a čriev, teda orgánov, ktoré sú pre zdravú imunitu kľúčové. Mäta pieporná prirodzene posilňuje odolnosť organizmu a imunitu podporuje aj lahodná citrónová verbena. Obranyschopnosť podporuje aj vitamín C, ktorý navyše prispieva k ochrane buniek pred oxidačným stresom. Všetko korunuje aromatický rooibos, lahodná bylina z južnej Afriky s hrejivou chuťou.

 

Nedajte žiadnym vírusom šancu a starajte sa o svoje zdravie s predstihom. TEEKANNE Imunita vás v tom podporí.

 

Objavte aj ďalšie chute čajov Teekanne alebo vyskúšajte čajové recepty. Pre viac informácií a tipov navštívte www.teekanne.cz.

 

TEEKANNE Imunita kúpite za cenu 1,6 EUR.

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Najmenšie ponožky sa už nestrácajúNajmenšie ponožky sa už nestrácajú: PLANEO Elektro a značka Beko takto pomohli bábätkám: PLANEO Elektro a značka Beko takto pomohli bábätkámpasik
Najmenšie ponožky sa už nestrácajúNajmenšie ponožky sa už nestrácajú: PLANEO Elektro a značka Beko takto pomohli bábätkám: PLANEO Elektro a značka Beko takto pomohli bábätkám

Náročná situácia v zdravotníctve je všeobecne známy pojem. Netýka sa len lekárov, sestričiek a pacientov, ale aj najmenších detičiek, ktoré práve prišli na svet. Chorí a mierne nezrelí novorodenci na jednotke intenzívnej starostlivosti ležia v inkubátore v špeciálnom polohovateľnom „hniezde“ Neobed..

„Momentálne máme iba dva Neobedy, ktoré sme si financovali sami. Pranie týchto hniezd, ako aj ponožiek, čiapočiek a oblečenia pre detičky je cestou centrálnej práčovne zdĺhavé, navyše sa drobné veci strácajú a preto ich sanitárky radšej perú ručne v umývadle na oddelení,“ vysvetlila vo svojej prosbe o sponzorský dar primárka MUDr. Monika Rosoľanková z Novorodeneckého oddelenia II. GPK UNB Ružinov a požiadala PLANEO Elektro o automatickú práčku pre oddelenie.

 

 

Bábätkám na Antolskej už perú a sušia vecičky v novej práčke so sušičkou Beko.

Spoločnosť FAST Plus, a.s, ktorej obchodnou značkou je PLANEO Elektro, oslovila dodávateľa bielej techniky Beko. „Na tento účel Beko poskytlo hneď dve automatické práčky so sušičkou HTV 8736 XS0. Keďže v Ružinove už medzitým požadovanú pomoc dostali, tieto dva spotrebiče smerovali na novorodenecké oddelenie do Petržalky na Antolskú a na Kramáre, kde ich tiež potrebovali,“ hovorí marketingový riaditeľ PLANEO Elektro Martin Siblík.

 

Roman Kantor, generálny riaditeľ Beko pre Česko a Slovensko, považuje dar zároveň za vyjadrenie vďaky zdravotníkom. „Značka Beko vyrába domáce spotrebiče od práčiek až po kávovary. Na Slovensku je známa už viac než 15 rokov a spoločnosť FAST Plus, a. s., je jednou z jej hlavných distribútorov. Sme veľmi radi, že sme mohli spolu s FAST Plus pomôcť tam, kde to má zmysel. Personál nemocníc má náročnú, ale nenahraditeľnú prácu a preto si vždy ceníme príležitosť, keď môžeme aspoň trocha uľahčiť ich prácu a touto peknou formou im poďakovať za obetavosť a starostlivosť.“

 

 

Práčka so sušičkou Beko pomáha aj personálu na bratislavských Kramároch.

Sme veľmi radi, že sa nám podarilo nájsť sponzora pre našich malých pacientov. Personálu na novorodeneckých oddeleniach práčky so sušičkou ušetria nielen strácajúce sa oblečenie, ale predovšetkým množstvo času, čím uľahčia náročnú a zodpovednú prácu pri starostlivosti o najmenších človiečikov,“ dodáva iniciátorka akcie, primárka MUDr. Monika Rosoľanková.

Zobraziť celú aktualitu
AVION V BRATISLAVE MÁ NOVÚ MARKETINGOVÚ MANAŽÉRKU pasik
AVION V BRATISLAVE MÁ NOVÚ MARKETINGOVÚ MANAŽÉRKU

Najväčšie nákupné centrum na Slovensku Avion v Bratislave zmenilo marketingovú manažérku. Od septembra tohto roka je za marketingové kampane centra, jeho komunikáciu a brand Avionu zodpovedná Petra Vojtasová. Nová manažérka na pozícii nahradila Katarínu Michaliakovú. 

„Náročné obdobie pandémie nás naučilo vo väčšej miere využívať online priestor nielen na prácu, ale aj na vzdelávanie, nákupy a zábavu. Mojím zámerom je správne nastaviť online a offline komunikáciu centra tak, aby naši zákazníci dostali čo najpríjemnejší nákupný zážitok v bezpečnom prostredí. Dôležitým cieľom nášho tímu bude v najbližších mesiacoch aj podpora našich partnerov a komunít v aktuálnej zložitej situácii,hovorí Petra Vojtasová, nová marketingová manažérka Avionu v Bratislave.

 

Petra Vojtasová sa venuje marketingu profesionálne vyše 13 rokov. Ako marketingová asistentka pôsobila štyri roky aj v nákupnom centre Avion. Jej náplňou bola na pozícii od roku 2012 až do roku 2016 koordinácia eventov, príprava marketingových plánov a stratégií aj správa sociálnych sietí centra.

Následne v roku 2017 získala skúsenosti aj na pozícii senior marketingovej špecialistky v nákupnom centre Bory Mall.

Od roku 2018 pôsobila ako výkonná riaditeľka v reklamnej agentúre Popcorn v Bratislave. Jej tím pripravoval kreatívne kampane pre klientov z rôznych oblastí biznisu.

Petra ovláda angličtinu, absolvovala školenia v oblasti marketingovej stratégie, digitálneho marketingu, sociálnych sietí aj komunikácie s médiami.

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco po novom ešte ambicióznejšie: Klimatická neutralita už do roku 2035pasik
Tesco po novom ešte ambicióznejšie: Klimatická neutralita už do roku 2035

Tesco získalo už v minulosti prvenstvo v stanovení si cieľa byť uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou do roku 2050. Reťazec teraz prichádza s ešte ambicióznejším záväzkom – zaviazal sa dosiahnuť nielen uhlíkovú, ale aj klimatickú neutralitu vo všetkých svojich prevádzkach, a to už do roku 2035. Dôležité aktivity k naplneniu svojich cieľov – tak v oblasti trvalej udržateľnosti, ako aj spoločenskej zodpovednosti – Tesco užtretírok po sebe zverejnilo v rámci správy Plán malých pomocí. 

Konkrétne dosahy klimatických zmien sa už začínajú prejavovať na celom svete vrátane Európy. Výkyvy počasia, ako sú napríklad suchá, silné dažde, záplavy a zosuvy pôdy, sú čoraz častejšie. Zmeny podnebia majú za následok aj zvyšovanie hladín morí a oceánov, ich prekysľovanie a stratu biodiverzity. Tesco si uvedomuje naliehavú potrebu prinášať pozitívnu zmenu v oblasti trvalej udržateľnosti a v boji s klimatickou zmenou ide príkladom.

 

V tomto kritickom roku boja proti klimatickej zmene potrebujeme rovnako záväzky i aktivity, ako naplniť naše ciele. Som nesmierne hrdý na to, čo sme v strednej Európe už dokázali – vrátane prechodu na využívanie certifikovanej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov vo všetkých našich obchodoch a zníženia uhlíkových emisií v regióne od roku 2015 o 67 %. Naším zámerom je pomôcť aj zákazníkom prejsť na udržateľnejšie stravovanie, čo je aj cieľom nášho nového partnerstva s WWF na Slovensku (Svetový fond na ochranu prírody). Naše nové záväzky prinesú bezprecedentnú úroveň transparentnosti z pohľadu našej emisnej stopy. Zároveň nám umožnia identifikovať a riešiť tie oblasti, v ktorých sú potrebné naliehavé zmeny,“ hovorí Matt Simister, CEO pre Tesco v strednej Európe.

 

Klimatická neutralita:

Všetky vyprodukované skleníkové plyny vypustené do atmosféry sú vybalansované ich odstránením z atmosféry rôznymi spôsobmi.

 

Uhlíková neutralita:

Akýkoľvek CO2 vypustený do atmosféry je vybalansovaný množstvom CO2 odstráneným z atmosféry.

 

Skleníkové plyny (emisie):

CO2 (oxid uhličitý), CH4 (metán), CFC (chlórfluórovaný uhľovodík), 

N2O (oxid dusný).

 

Nový cieľ Tesca dosiahnuť klimatickú neutralitu do roku 2035 sa týka všetkých prevádzok reťazca nielen na Slovensku, ale aj v Spojenom kráľovstve, Írsku a v ostatných krajinách strednej Európy, kde spoločnosť pôsobí.

 

 

Zároveň sa reťazec zameria aj na produkty vlastnej značky a dodávateľský reťazec, v ktorom chce zabezpečiť klimatickú neutralitu do roku 2050, a to v súlade s cieľom OSN udržať globálne otepľovanie pod 1,5 stupňa Celzia. Záväzok sa týka produkcie všetkých skleníkových plynov, ktoré vznikajú v rámci dodávateľského reťazca  –od získavania surovín a výroby potravín, kde emisie produkuje najmä poľnohospodárska a potravinárska výroba, až po používanie produktov vlastnej značky reťazca v domácnosti vrátane plytvania potravinami či podpory udržateľnejších stravovacích návykov zákazníkov.

 

V priebehu nasledujúcich 12 mesiacov Tesco zverejní jasný plán na dosiahnutie svojich nových cieľov vrátane podrobných plánov dekarbonizácie pre niektoré z jeho kľúčových oblastí produkcie emisií.

 

Plán malých pomocí prináša nové výzvy

Už tretí rok vydáva Tesco na Slovensku správu s názvom Plán malých pomocí, ktorá prináša detailné čísla a konkrétne záväzky reťazca. Popri témach ako ochrana životného prostredia či klimatická zmena sa venuje správa Tesca aj každodennému životu zákazníkov.

Udržateľnejšia a zelenšia budúcnosť si žiada ucelený prístup s konkrétnou stratégiou. Nový Plán malých pomocí preto opisuje prístup reťazca k environmentálnym a sociálnym výzvam, ktoré vie reťazec najvýraznejšie pozitívne ovplyvniť. Obsahuje konkrétne dáta o pokroku Tesca v boji proti plytvaniu potravinami, aktivitách zameraných na znižovanie odpadu, ponuke udržateľných a zdravých potravín a podpore kolegov a komunít na celom Slovensku. Tesco si uvedomuje, že pokrok v trvalej udržateľnosti sa dá zrealizovať len spoločne – s pomocou kolegov, zákazníkov, dodávateľov a ďalších partnerov. Plán malých pomocí je nielen príležitosťou, ako sa podeliť o úspechy a aktuálne ciele, ale zároveň prináša inšpiráciu aj pre ďalšie firmy.

 

Dôležité míľniky Tesca dosiahnuté v boji proti klimatickej zmene:

·         Vo všetkých prevádzkach reťazca vrátane 154 obchodov a troch distribučných centier na Slovensku Tesco využíva elektrickú energiu iba z certifikovaných obnoviteľných zdrojov.

·         Tescu na Slovensku sa podarilo za ostatné štyri roky ušetriť až 20 574 ton emisií vďaka efektívnemu darovaniu nepredaných potravín vhodných na ľudskú konzumáciu. Súčasťou stratégie Tesca je záväzok, aby žiadne potraviny, ktoré sa dajú skonzumovať, neboli zbytočne vyhodené. Tesco minulý rok už zabezpečilo, že 90 % nepredaných potravín, vhodných na ľudskú konzumáciu, bolo distribuovaných ľuďom v núdzi alebo ako krmivo pre zvieratá.

·         Potraviny, ktoré sa nikdy nedostanú na náš tanier, sú zodpovedné vo svete až za 8 % globálnych emisií skleníkových plynov. V aktívnom boji proti potravinovému odpadu – z farmy až na tanier – sa Tesco angažuje už od finančného roku 2016/17, keď po prvýkrát a zároveň ako prvý reťazec v strednej Európe zverejnilo svoje dáta o potravinovom odpade. Cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3 „znížiť do roku 2030 množstvo potravinového odpadu o polovicu“ dosiahlo Tesco na Slovensku  už v roku 2019, teda s predstihom 11 rokov. Najnovšie dáta ukazujú, že Tesco pokračuje v prekračovaní cieľa OSN a do dnešného dátumu sa mu podarilo znížiť množstvo potravinového odpadu na Slovensku o 69 %.

·         V celej distribučnej sieti reťazec využíva vlastné logistické služby a minimalizuje tak počet prázdnych vozidiel na cestách. Produkty sú vyzdvihnuté priamo u dodávateľov a Tesco im takto ušetrí časť nákladov na dopravu tovaru do distribučných centier. Vlani dokázal reťazec týmto spôsobom ušetriť až 2,1 milióna kilometrov, ktoré by boli inak najazdené bez nákladu. Ako ilustruje Plán malých pomocí Tesca, toto číslo predstavuje úsporu 1,6 milióna kg emisií CO2.

·         Tesco spojilo sily s WWF, aby spoločne priniesli zmenu  stravovacích návykov, podporili zdravie spotrebiteľov a zmiernili environmentálny dosah produkcie a spotreby potravín. Partnerstvo Tesco a WWF CEE sa zameria na tri kľúčové oblasti:

?  Zvyšovanie povedomia kolegov Tesca o úlohe, ktorúmôžu zohrať pri znižovaní vplyvu aktivít biznisu na životné prostredie a prírodu;

?  Povzbudzovanie záujmu a povedomia zákazníkov o udržateľných voľbách pri výbere potravín;

?  Spolupráca s dodávateľmi a partnermi s cieľom zvyšovať povedomie o „best practice“, teda najlepších riešeniach v oblasti udržateľnej produkcie zdravých a cenovo dostupných potravín pre zákazníkov.

 

Ďalšie informácie o stratégii a cieľoch Tesca v trvalej udržateľnosti nájdete na corporate.tesco.sk

Zobraziť celú aktualitu
Trojnásobný úspech pre Tesco: Najzodpovednejšia veľká firma podľa odborníkovpasik
Trojnásobný úspech pre Tesco: Najzodpovednejšia veľká firma podľa odborníkov

Tesco patrí medzi najzodpovednejšie firmy na Slovensku! V prestížnom ocenení Via Bona Slovakia získal reťazec ocenenie hneď v dvoch kategóriách, a to Zodpovedná veľká firma a Výnimočný zamestnávateľ. Spolu s tým bola reťazcu udelená aj Cena verejnosti. Tesco sa už 25 rokov stará o zákazníkov, kolegov a všetky komunity všade tam, kde pôsobí. Aj v čase pretrvávajúcej koronakrízy reťazec podáva pomocnú ruku tam, kde je to najviac potrebné.

„Zodpovedné podnikanie, trvalá udržateľnosť a firemná filantropia sú súčasťou našich aktivít už štvrťstoročie. Bolo pre mňa nesmiernou cťou – tak v mene Tesca, ako aj všetkých našich kolegov a kolegýň – prebrať ocenenie Via Bona za naše zodpovedné podnikanie na Slovensku. Veľmi ma teší, že si práve naše 25. výročie môžeme symbolicky pripomenúť aj takto. Nadovšetko som hlavne nesmierne hrdý na to, čo sme minulý rok, počas náročnej pandemickej situácie dosiahli. Napriek obrovskej vyťaženosti a náporu na našich kolegov sme našim zákazníkom a komunitám dokázali priniesť viac ako kedykoľvek predtým. Som veľmi hrdý na úsilie každého jedného kolegu a kolegyne v Tescu a ďakujem zaň,“hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Via Bona Slovakia je jedinečné ocenenie pre firmy za inšpiratívne príklady v oblasti zodpovedného podnikania a firemnej filantropie. V aktuálnom ročníku získali firmy ocenenie v 7 kategóriách.O víťazoch rozhodli odborné nezávislé komisie, pričom vyberali spomedzi 71 prihlásených nominácií. Mená víťazov boli zverejnené na slávnostnom galapodujatí v stredu 8. septembra 2021. Tesco získalo ocenenie v trochkategóriách –  Zodpovedná veľká firma, Výnimočný zamestnávateľ a Cena verejnosti.

 

Ocenenie Via Bona Slovakia v hlavnej kategórii Zodpovedná veľká firma bolo udelené Tescu na Slovensku za dlhodobú stratégiu trvalej udržateľnosti, flexibilnú reakciu na pandémiu smerom ku komunite a zamestnancom a za boj proti plytvaniu potravinami.

  • Popri neustálej pomoci ľuďom v núdzi reťazec prináša pozitívnu zmenu aj v ďalších témam spoločenskej zodpovednosti a trvalej udržateľnosti. Detailné čísla a  konkrétne záväzky reťazca v týchto oblastiach predstavuje správa Tesca s názvom Plán malých pomocí. Stratégia zodpovedného podnikania Tesca stojí na štyroch hlavných pilieroch, ktorými sú ľudia, planéta, produkty a miesta. „Chceme dlhodobo prinášať pozitívnu zmenu a uvedomujeme si, že udržateľnejšia a zelenšia budúcnosť si žiada ucelený prístup s konkrétnou stratégiou. Naša stratégia Plán malých pomocí sa preto sústredí na konkrétne oblasti, ktoré veríme, že dokážeme najviac pozitívne ovplyvniť. Zároveň je skvelou príležitosťou, ako sa podeliť o naše úspechy, aktuálne ciele a  byť inšpiráciou pre ďalšie firmy,“ dodáva generálny riaditeľ Tesca na Slovensku Martin Kuruc.

 

  • Tesco na Slovensku ide príkladom, ako prinášať bezpečnejší nákup a podávať pomocnú ruku najzraniteľnejším v čase koronakrízy, ktorá priniesla výzvy pre celý sektor maloobchodu. Tesco na jej vypuknutie reagovalo promptne. Prioritou reťazca bola – a naďalej zostáva – ochrana zdravia kolegov a zákazníkov zavedením a kontrolou dodržiavania hygienických opatrení. Najviac zraniteľným skupinám kolegov ponúklo Tesco platené voľno počas najhoršej pandemickej situácie a všetkým kolegom v prvej línii za ich obetavú prácu opakovane vyplatilo mimoriadny bonus. Tesco výrazne rozšírilo dostupnosť služby Online nákupov  a zvýšilo počet dodacích časových úsekov o 90 %. Ľuďom v núdzi reťazec v spolupráci s Potravinovou bankou daroval od vypuknutia koronakrízy celkovo 2 788 ton potravín.

 

  • Tesco je lídrom v boji proti plytvaniu potravinami. Doposiaľ sa mu podarilo znížiť potravinový odpad v prevádzkach o 69 %, a tak naplnilo jeden z cieľov OSN (znížiť potravinový odpad o polovicu). V aktívnom boji proti potravinovému odpadu – z farmy až na tanier – sa Tesco angažuje už od finančného roku 2016/17, keď po prvýkrát a zároveň ako prvý reťazec v strednej Európe zverejnilo svoje dáta o potravinovom odpade. Odvtedy sa Tescu na Slovensku podarilo výrazne priblížiť k naplneniu cieľa, že žiadne potraviny vhodné na konzumáciu neskončia ako odpad, a ušetriť viac ako 20-tisíc ton emisií. Oceňujú to aj Slováci – na aktivitách firiem v tejto oblasti záleží deviatim z desiatich Slovákov z reprezentatívneho prieskumu.

Druhé spomedzi ocenení, a to konkrétne v kategórii Výnimočný zamestnávateľ, získala spoločnosť Tesco za komplexnú podporu inklúzie a diverzity, ako aj presadzovania rodovej rovnosti a rovnosti príležitostí.

 

„V Tescu robíme už 25 rokov všetko pre to, aby sme každý deň vytvárali skvelé miesto na prácu. Zamestnávame tisícky kolegýň a kolegov z rozličných prostredí, s rôznymi životnými cieľmi a ambíciami. Dôležitou hodnotou Tesca je práve táto pestrosť, diverzita, ktorú naše kolegyne a kolegovia vytvárajú, a to v spojení s inkluzívnym prostredím, kde je každý vítaný. Vďaka tomu dokážeme, spoločným úsilím a odhodlaním, prekonať aj najnáročnejšie prekážky, ako bolo napríklad vypuknutie koronakrízy. Náročné obdobie, ktoré sa stalo azda najlepším potvrdením toho, aký fantastický tím v Tescu tvoríme. Ako zamestnávateľ sa neustále pozeráme, ako čo najviac podporiť naše kolegyne a kolegov,“ hovorí Miroslava Rychtárechová, personálna manažérka Tesca na Slovensku.

 

Tesco je tretím najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Témy ako diverzita a inklúzia sú pre spoločnosť kľúčové. Tento rok reťazec vydal ako prvý zamestnávateľ na trhu unikátnu Správu o napĺňaní stratégie v oblasti diverzity a inklúzie. Tá prináša súhrn informácií, ako sa reťazcu darí v tejto oblasti a aj plány do budúcnosti. Reťazec chce byť napríklad čo najviac ústretový k rodine a ešte viac podporovať kolegyne a kolegov napríklad po návrate z dlhodobej PN alebo tých so zmenenou pracovnou schopnosťou zo zdravotných dôvodov. Inkluzívna kultúra je neoddeliteľnou súčasťou značky a hodnôt Tesca. Až 89 % kolegýň a kolegov verí, že v Tescu môžu byť sami sebou bez strachu z odsudzovania. Zároveň 92 % percent kolegýň a kolegov by odporučilo Tesco ako skvelé miesto na prácu.

  • V Tescu je rovnosťv odmeňovanímuža a ženy samozrejmosťou –na rovnakej pozícii reťazec platírovnakúmzdu ženám aj mužom. 
  • V súvislosti s rôznorodosťou potrieb kolegýň a kolegov Tesco zaviedlo nadštandardné, adresnébenefity. Príkladom je podpora pre čerstvých rodičov ako zvýšenie materskej dávky do úrovne 100 % čistej mzdy, otcovské voľno, podpora pri adopcii či podpora pre tých, ktorí plánujú mať rodinu. 
  • Tesco dlhodobo zamestnáva ľudí, ktorí odrážajú rôznorodosť spoločnosti. Jedným z príkladov je čoraz väčšia integrácia ľudírómskeho pôvodu aj ľudí so zdravotným znevýhodnením.
  • Pozitívnu zmenu Tesco prináša aj pri zamestnávaní ľudí so zdravotným znevýhodnením a zmenenou pracovnou schopnosťou. V roku 2020 takto v Tescu pracovalo 6,9 % z celkového počtu kolegýň a kolegov, čo potvrdzuje inkluzívny prístup Tesca ku každému kolegovi a kolegyni.
  • Reťazec zaviedol aj školenia o inkluzívnom prostredí pre všetkých kolegov a kolegyne a zrealizoval už dve edície trojtýždňového online Festivalu rôznorodosti a diverzity, na ktorom sa doteraz zúčastnilo vyše 3 500 kolegov a kolegýň.

Nezávislá komisia Via Bona už ocenila aktivity Tesca v oblasti zodpovedného podnikania aj v minulosti – v roku 2017. Za prínos v oblasti zodpovednej spotreby a výroby bolo Tescu udelenéocenenie Via Bona – Cena za príspevok k napĺňaniu cieľov udržateľného rozvoja 2017. 

 

Zobraziť celú aktualitu
Súťaž Chupa Chups pomôže deťom. Detským domovom daruje kolobežky pasik
Súťaž Chupa Chups pomôže deťom. Detským domovom daruje kolobežky

Na Slovensku žije v detských domovoch, ktoré sa v roku 2019 zmenili na Centrá pre deti a rodiny, takmer 5 000 detí a mladých ľudí. Rok pandémie koronavírusu ešte viac zhoršil situáciu týchto detí vyrastajúcich bez rodičov. Nezostali však bez pomoci a pomáhajú im vychovávatelia, dobrovoľníci, študenti a firmy, ku ktorým sa pripojila aj obľúbená značka cukroviniek Chupa Chups, a rozhodla sa venovať deťom kolobežky českej značky Yedoo. Podobnú pomoc Chupa Chups poskytne aj deťom v českých zariadeniach pre ohrozené deti – v Klokánkoch.

Centrá pre deti a rodiny vychovávajú a pripravujú deti na skutočný, samostatný život. Na Slovensku funguje približne 70 takýchto zariadení. V centrách žijú deti, o ktoré sa nemôžu starať ich vlastní rodičia z rôznych dôvodov, alebo nemôžu vyrastať so svojimi príbuznými či v pestúnskej starostlivosti. Rovnako ako ich rovesníci, aj tieto deti sa počas pandémie ocitli v sociálnej izolácii, a počas lockdownu sa museli spoľahnúť na online komunikáciu s učiteľmi a kamarátmi. V mnohých prípadoch sa v týchto zariadeniach o počítač či tablet muselo pri dištančnom vyučovaní deliť viacero detí.

 

Nečakaná kríza doľahla aj na rozpočty týchto zariadení, a práve tu sa ukázalo, aká dôležitá je úloha dobrovoľníkov, darcov a sponzorov, ktorí pomáhali aj počas náročných covidových mesiacov.

 

Pomôcť sa rozhodla aj značka cukroviniek Chupa Chups, ktorú dôverne poznajú deti aj rodičia. Chupa Chups deťom v slovenských detských domovoch (Centrách pre deti a rodiny) prostredníctvom spotrebiteľskej súťaže daruje kolobežky českej značky Yedoo a podporí tak aj aktívne trávenie času u detí. Prieskumy režimu dňa detí totiž ukázali, že  takmer 80 % z nich sa nevenuje žiadnej fyzickej aktivite*, pritom práve šport má na fyzické i duševné zdravie detí nenahraditeľný vplyv. Darovať deťom radosť z pohybu môžu samotní súťažiaci. Stačí si nakúpiť produkty Chupa Chups za symbolickú cenu 1,49 € a zaregistrovať účtenku. Chupa Chups následne vyžrebuje šťastlivcov, ktorí vyhrajú jednu kolobežku pre seba, a zároveň ich nechá rozhodnúť, do ktorého detského domova poputuje druhá kolobežka. Viac informácií o súťaži nájdete na www.chupachups.sk

 

zdroj: Prieskum Úradu verejného zdravotníctva,

https://www.uvzsr.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=3239:motivujte-svoje-deti-knpohybu-anhybte-sa-snnimi-ste-pre-ne-najlepi-vzor-okrem-lepej-fyzickej-kondicie-a-imunity-im-pomoete-rozvinu-zodpovednos-cieavedomos-zmysel-pre-estnu-hru-anvydr&catid=56:tlaove-spravy&Itemid=62

 

Zobraziť celú aktualitu
Najviac škôd spôsobili tento rok povodne pasik
Najviac škôd spôsobili tento rok povodne

Silné nárazové búrky a následné záplavy na strednom Slovensku, tornádo na východnom Slovensku, ale aj víchrice a krupobitia vo viacerých častiach Slovenska. Tento rok ničia majetok klientov Allianz – Slovenskej poisťovne najmä prírodné živly. Od začiatku roka 2021 do polovice augusta eviduje najväčšia poisťovňa na trhu už 5780 poistných udalostí na majetku, spôsobených prírodou za viac ako 5 miliónov eur. Takmer 90 % z nich sú škody na majetku privátnych klientov.

Najviac škôd tento rok spôsobili jednoznačne povodne a záplavy. „Klienti nám od začiatku roka nahlásili už 2000 škôd na majetku, spôsobených povodňami a záplavami, čo je viac ako tretina škôd spôsobených živlami. Účet za ne presiahol 1,2 milióny eur. Hneď za nimi nasledovali víchrice, ktoré boli tento rok mimoriadne silné a poškodili majetok 1265-tim klientom. Výška nákladov za škody po víchriciach dosiahla takmer 1,2 milióna eur,“ približuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz Milan Rajec. Tretí najškodovejší živel boli atmosférické zrážky, ktoré spôsobili 1064 škôd.

 

Z pohľadu výšky nákladov je jednoznačne najškodovejším prírodným živlom krupobitie. „Pri krupobití ide často o škody veľkého rozsahu, či už na úrode, priemyselnom, ale aj súkromnom majetku, ktoré sa nezriedka pohybujú v státisícoch eur. Od začiatku roka evidujeme 375 poistných udalostí spôsobených ľadovcom za takmer 1,9 milióna eur,“ upresňuje M. Rajec. Veľké škody napáchal ľadovec najmä v Košickom kraji, kde spôsobil škodu na úrode slnečníc za viac ako 111-tisíc eur, v inom prípade poškodil vystavené vozidlá autosalónu za 150-tisíc eur. Ďalšou veľkou škodou boli povodňou zaplavené obilné silá v okrese Rimavská Sobota, kde škoda dosiahla 160-tisíc eur.

 

Medzi najväčšie poistné udalosti privátnych klientov patria jednoznačne poškodenia rodinných domov povodňami, ale aj krupobitím. „Klientovi v Pezinku silný dážď podmyl betónové základy chaty, spôsobil praskliny múrov a zvlnenie drevenej podlahy altánku. Škoda presiahla 26-tisíc eur. Evidujeme tiež viacero rozsiahlych škôd z májových záplav v Rudne nad Hronom, kde sa pretrhla hrádza a vyliaty potok zaplavil časť obce. Jeden z klientov nám nahlásil poškodenie domu, keď príval vody vyrazil vstupné dvere a zaplavil mu prízemie až do výšky 70 cm. Škodu sme vyčíslili na takmer 19-tisíc eur. V inom prípade krupobitie poškodilo strechu terasy rodinného domu a spôsobilo škodu za 20-tisíc eur,“ vymenúva M. Rajec.

 

klienti prehodnocujú svoje poistky

Časté rozsiahle škody spôsobené prírodnými živlami spôsobili väčší záujem ľudí o poistnú ochranu svojho majetku. „Už pár dní po júnovom tornáde na Morave a viacerých povodniach na Slovensku, ale i v okolitých krajinách, sme na našom webe, v časti poistenia majetku, zaznamenali až trojnásobný počet návštev oproti priemeru. Návštevnosť online poistenia majetku sa zvýšila o približne 25 %. Tento trend sa odráža aj v počte uzatvorených poistných zmlúv. Klienti sa zaujímajú o uzatvorenie poistenia, ale aj o zvýšenie poistnej sumy, ktorá už nezodpovedá súčasnej hodnote ich majetku,“ dopĺňa hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová.

Viac informácií o poistení majetku nájdete tu.

Zobraziť celú aktualitu
Obľúbené výrobky teraz ešte výhodnejšie,  Tesco pomôže zákazníkom s Clubcard znížiť cenypasik
Obľúbené výrobky teraz ešte výhodnejšie, Tesco pomôže zákazníkom s Clubcard znížiť ceny

Tesco prináša verným zákazníkom opäť raz niečo navyše – svoje obľúbené výrobky teraz budú môcť získať ešte výhodnejšie. Vernostný program Clubcard je už dnes vstupenkou do sveta zliav od Tesca a reťazec teraz ešte viac odmení držiteľov karty Clubcard za ich vernosť. Konkrétne im ponúkne výhodnejšie ceny vybraných potravín a ďalších výrobkov, a to v súčasnom náročnom období koronakrízy, ktorá negatívne zasiahla rozpočty mnohých rodín naprieč krajinou.

Novinka pomôže nakupujúcim, ktorí si potrebujú rodinný rozpočet naplánovať vopred, alebo napríklad tým, ktorí chcú tráviť menej času vyhľadávaním ponúk. Dostupnejšie ceny vybraných výrobkov – so zľavami do 50 % – sú dostupné automaticky pre každého zákazníka, ktorý pri nákupe predloží svoju kartu Clubcard, či už v jej fyzickej podobe, alebo smartfónovú verziu.
 
Takmer milión zákazníkov s kartou Clubcard na Slovensku získa od 18. augusta 2021 prístup k ešte výhodnejším cenám potravín a ďalších výrobkov, a to vrátane mnohých obľúbených značiek aj výrobkov vlastnej značky Tesco. Nová ponuka pod názvom Clubcard ceny prináša zľavy na produkty ako napríklad múka so zľavou 33 %, maslo so 48 % zľavou či prací gél so zľavou až 50 %.
 
 
Postačí jednoduché naskenovanie mobilnej aplikácie Clubcard či vernostnej karty pri pokladni alebo pri nákupe online – presne tak, ako boli zákazníci Tesca zvyknutí aj doposiaľ. 
„Už 25 rokov prináša Tesco zákazníkom na Slovensku ich obľúbené potraviny za výhodné ceny. Za ten čas sa stalo neoddeliteľnou súčasťou života rodín naprieč krajinou – nielen ako miesto na nákup, ale aj na prácu, ako silný partner slovenských dodávateľov i dobrý sused v komunitách. Veľmi sa teším, že nakupujúcim opäť prinášame niečo navyše, tak ako je to našou ambíciou už viac než štvrťstoročie. Verní zákazníci Tesca získajú prístup k ešte výhodnejším cenám potravín a ďalších výrobkov vďaka vernostnej karte Clubcard. Takýmto spôsobom sme znížili ceny produktov, aby sme zákazníkov odmenili za vernosť a zároveň sa vedeli spoľahnúť, že si u nás vždy nakúpia za dostupné ceny. Tescu záleží na tom, aby zákazníci dokázali ľahko nájsť svoje obľúbené produkty v obchode a zaplatili menej,“ vysvetľuje Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.
 
Tesco pomáha nakupujúcim na Slovensku plánovať si svoj rozpočet a nákupy vopred, čo oceňujú aj samotní zákazníci. Podľa exkluzívneho, reprezentatívneho prieskumu agentúry NMS Market Research pre Tesco z júna 2021 vzrástol vplyvom koronakrízy ešte viac počet ľudí, ktorí si nákupy aj rodinný rozpočet vopred plánujú – z 54 % až na 66 % v protiklade so spontánne nakupujúcimi. Podľa prieskumu si zároveň väčšina Slovákov, konkrétne 76 %, vyberá miesto na nákup potravín aj podľa toho, aké ceny potravín a výrobkov ponúka.
 
Clubcard ceny prinášajú dostupnejšie ceny nielen pri stovkách potravín, ale týkajú sa aj nepotravinového tovaru ako napríklad značky oblečenia F&F.
 
Ešte výhodnejšie ceny s Clubcard budú vždy jasne vyznačené aj pri samotných výrobkoch vystavených v regáloch vo všetkých 154 predajniach Tesco.
 
 
Tesco denne znižuje ceny pre všetkých 
Rozpočty domácností nielen na Slovensku už druhý rok ovplyvňuje pretrvávajúca mimoriadna situácia. Tesco preto opätovne aj na jar 2021 odštartovalo dlhodobé zníženie cien stoviek najpredávanejších produktov pre všetkých zákazníkov, aby pomohlo rodinám v súčasnom období, keď sú rozpočty domácností ovplyvnené pandémiou.
 
Popri výhodnejších cenách výrobkov vďaka programu Clubcard ceny sa zákazníci môžu aj naďalej spoľahnúť pri svojom nákupe na Tesco – takto nájdu zákazníci v Tescu
najvýhodnejšie ceny podľa nasledovných označení výrobkov:
Clubcard ceny – výrobky s označením Clubcard znižuje ceny 
Nižšia cena – stovky výrobkov dostupných za najvýhodnejšie ceny označené modro-bielym logom
Naša cena – modré logo označuje dlhodobo nízke ceny stoviek potravín, prevažne ide o výrobky vlastnej značky reťazca
Týždňové akcie – Tesco pokračuje aj naďalej v cenových akciách trvajúcich kratšie obdobie jedného týždňa. Zákazníci ich poznajú z letákov dostupných tak v tlačenej, ako aj digitálnej online podobe
Do programu Clubcard sa môže zapojiť každý!
Aktuálna novinka programu Clubcard je jednou z mnohých výhod, ku ktorým majú zákazníci prístup prostredníctvom vernostnej karty Clubcard – spolu s bodmi, poukážkami, odmenami a kupónmi. 
 
Na Slovensku aktívne využíva vernostný program Clubcard takmer milión ľudí. Až polovica všetkých nákupov na Slovensku prebieha práve s vernostnou kartou. Zákazníci Tesca tak na Slovensku doteraz ušetrili vďaka Clubcard pri svojich nákupoch vyše 11 miliónov eur. 
 
Zobraziť celú aktualitu
Tesco a WWF spájajú sily aby znížili  ekologickú stopu pasik
Tesco a WWF spájajú sily aby znížili ekologickú stopu

Dnes, keď nám Deň vyčerpania prírodných zdrojov (Earth Overshoot Day) pripomína nadmerný konzum, WWF (Svetový fond na ochranu prírody) a Tesco prinášajú správu o partnerstve, ktoré má dlhodobý cieľ podporovať udržateľnosť pri nakupovaní v Česku, Maďarsku a na Slovensku.

Tohtoročný svetový Earth Overshoot Day pripadá na 29. júl 2021 slovenský pripadol na 31. máj 2021). Dnes ľudstvo spotrebovalo toľko prírodných zdrojov, koľko dokáže Zem za jeden rok obnoviť. Pre náš životný štýl a nároky by sme potrebovali 1,7 planéty. Tú však máme len jednu, a ak chceme zaistiť jej budúcnosť pre ľudí, všetci musíme prispieť k zmene. Spôsob, akým produkujeme, distribuujeme a konzumujeme potraviny, tvorí významnú časť našej ekologickej stopy. Potraviny sa stávajú najväčším zdrojom emisií skleníkových plynov a ich produkcia je do veľkej miery zodpovedná za stratu biodiverzity a biotopov. Až 40 % všetkého vyprodukovaného jedla končí ako odpad. Podľa práve zverejnenej spoločnej štúdie Tesca a WWF ?Driven to Waste? potraviny, ktoré sa nikdy nedostanú na stôl spotrebiteľov, sú zodpovedné až za 10 % globálneho objemu emisií skleníkových plynov . To je takmer dvojnásobok ročných emisií vyprodukovaných autami v USA a Európe. Podľa tejto správy zverejnenej minulý týždeň končí až 1,2 miliardy ton potravín ročne ako odpad priamo na farmách v porovnaní s 931 miliónmi ton, ktoré takto končia v maloobchode a u spotrebiteľov. Správa upozorňuje na to, že potravinový odpad je zodpovedný nielen za emisie, ale aj za spotrebu vody v objeme 304 miliónov olympijských bazénov a na jeho produkciu potrebujeme pôdu s rozsahom väčším ako celý Indický polostrov. V strednej a východnej Európe je až 61,5 % prirodzených biotopov ovplyvnených poľnohospodárstvom . Preto Tesco a WWF spájajú sily, aby zvýšili povedomie o udržateľných stravovacích návykoch, podporili zdravie spotrebiteľov a zmiernili environmentálny dosah našej produkcie a spotreby potravín. ?Náš systém produkcie potravín sa spolieha na prírodu, ale príroda má problém. Earth Overshoot Day nám dnes pripomína, že si doslova spotrebúvame budúcnosť ? a spôsob, akým produkujeme a konzumujeme potraviny, má na tom veľký podiel. Vítam preto spoluprácu s jedným z najväčších maloobchodných reťazcov v Maďarsku, na Slovensku a v Českej republike, ktorého cieľom je zmena smerom k udržateľnejším a tiež zdravším možnostiam nakupovania v týchto krajinách,? hovorí Andreas Beckmann, riaditeľ WWF pre strednú a východnú Európu (WWF CEE). Matt Simister, generálny riaditeľ spoločnosti Tesco pre strednú Európu, dopĺňa: ?Je pre nás potešením spolupracovať s organizáciou s takou mierou odbornosti a zanietenia, akú má WWF. Zdieľame túžbu znížiť vplyv potravinárskeho priemyslu na planétu a prispieť k zmene, ktorá bude smerovať k udržateľnejšej konzumácii a produkcii. Potraviny sú základom nášho zdravia a zdravia našej planéty a naši zákazníci od nás očakávajú pomoc pri riešeniach. Naše partnerstvo s WWF pomôže zvyšovať povedomie a podnecovať dopyt po udržateľných rozhodnutiach vo všetkých úrovniach potravinového reťazca.? Partnerstvo Tesco a WWF v stredoeurópskom regióne sa zameria na tri kľúčové oblasti: ? Zvyšovanie povedomia kolegov Tesca o úlohe, ktorú môžu zohrať pri znižovaní vplyvu aktivít biznisu na životné prostredie a prírodu; ? Povzbudzovanie záujmu a povedomia zákazníkov o udržateľných voľbách pri výbere potravín; ? Spolupráca s dodávateľmi a partnermi s cieľom zvyšovať povedomie o ?best practice?, teda najlepších riešeniach v oblasti udržateľnej produkcie zdravých a cenovo dostupných potravín pre zákazníkov. Earth Overshoot Day sa tento rok vrátil na hodnoty spred dvoch rokov (pripadol na 26. júl 2019) po minuloročnom posune, pod ktorý sa podpísali opatrenia prijaté v boji s pandémiou ? obmedzenie výroby, dopravy, ale aj ťažby v lesoch a pralesoch (minulý rok pripadol na 22. august 2020).
Zobraziť celú aktualitu
Po živelných udalostiach stúpol záujem o poistenie majetkupasik
Po živelných udalostiach stúpol záujem o poistenie majetku

Ničivé tornádo, ktoré spustošilo celé dediny na Morave, silné dažde a záplavy v Rudne nad Hronom či výbuch bytového domu v Prešove. Všetky tieto veľké škodové udalosti majú jedno spoločné – kompletne zničili domov a majetok ľudí, ktorých zasiahli.

 

 

Vyčíňanie živlov mnohých rozhýbalo

Mnohí sa práve po takýchto udalostiach začali zaujímať o svoje poistky. „Deň po tornáde na Morave sme na našom webe, v časti poistenia majetku, zaznamenali až trojnásobný počet návštev oproti priemeru. Až doteraz ostala návštevnosť nášho online poistenia majetku zvýšená o približne 25 percent. Tento trend sa odráža aj v počte uzatvorených poistných zmlúv,“ približuje hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne Lucia Strnad Muthová.

 

Hoci záujem o poistenie majetku ovplyvňuje viacero faktorov, po tornáde na Morave eviduje najväčšia poisťovňa na trhu zvýšený záujem o poistenie privátneho majetku vo všetkých predajných kanáloch, či už je to predaj online, prostredníctvom obchodníkov alebo v pobočkách. Klienti Allianz, najmä z miest a obcí susediacich s Českou republikou, v posledných týždňoch oveľa častejšie kontaktovali obchodníkov, ktorí im spravujú poistenia. „Klienti sa najčastejšie informovali, či ich poistka kryje aj tornádo, mnohí prehodnocovali a aktualizovali svoje poistné sumy tak, aby pokrývali celú hodnotu majetku. V jednom prípade klient, ktorý chcel svoju novostavbu poistiť až po tom, ako sa do nej nasťahuje, teraz iniciatívne kontaktoval obchodníka a svoj nedokončený dom si chcel poistiť čo najskôr. Niektorí majitelia nehnuteľností, ktorí celé roky bývali v nepoistených domoch, sa až teraz rozhodli poistiť si ich,“ približuje L. Strnad Muthová.

 

 

TORNÁDO UŽ V ZÁKLADNOM POISTENÍ

Tornádo je v Allianzi automaticky kryté už v základnom balíku majetkového poistenia Môj domov, spolu s ostatnými živlami. Nie je teda potrebné si ho špeciálne pripoisťovať. Zároveň nie je podstatné, či išlo o tornádo, víchricu alebo silný vietor - ale kryté sú škody spôsobené prúdením vzduchu rýchlosťou aspoň 75 km za hodinu.

 

V poistke aj náhradné bývanie

Poistený má nárok na úhradu všetkých vzniknutých škôd podľa poistnej zmluvy. Ak mu tornádo zničilo strechu, okná či časť domu, odškodné od poisťovne by mu malo pokryť všetky opravy alebo výmenu poškodených častí tak, aby sa jeho majetok dostal do pôvodného stavu. Ak mu vznikla totálna škoda, tzn. že prišiel o celý dom a jeho dom nebol podpoistený, vyplatené poistné plnenie by mu malo stačiť na zabezpečenie nového domu rovnakých parametrov. Ak sa jeho domácnosť stala neobývateľnou, poistený má nárok aj na náhradné ubytovanie, v sume nákladov do 50 eur/deň po dobu maximálne 90 dní. Poistenie mu navyše kryje aj odstránenie, vyčistenie a vysušenie poistených vecí a stavebných súčastí, vrátane strhnutia poškodených častí a odvoz sutiny a zvyškov na najbližšiu skládku a ich likvidáciu, a to nad rámec poistnej sumy - do výšky 20 % z celkovej poistnej sumy.

 

Neriskujte podpoistením

Podpoistenie je asi najčastejšou chybou pri poistení majetku. Týka sa najmä starších zmlúv, keď si majitelia kúpili dom pred 20-30 rokmi, poistili ho a viac poistnú sumu neaktualizovali. „Podpoistenie znamená, že výška sumy, na ktorú máme svoju nehnuteľnosť poistenú, nepokrýva reálnu hodnotu nášho majetku. V prípade škody tak poisťovňa klientovi vyplatí len pomernú časť vzniknutej škody a svoj majetok si nebude môcť obnoviť do pôvodného stavu,“ upozorňuje L. Muthová. Allianz odporúča svoju poistku prehodnotiť minimálne každých 5 rokov, alebo po rekonštrukcii či väčšej obnove zariadenia. Od minulého roka začal Allianz prehodnocovať staršie majetkové poistky svojich klientov, informuje ich o potrebe aktualizácie a posiela im nové ponuky. Viac informácií nájdete tu:

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio