LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
Káva nielen pre pôžitkárov

Káva nielen pre pôžitkárov

Autor: Iva I.

Najstaršie stopy histórie kávy vedú do Etiópie a do Kene. O objavení „čierneho zlata“ vypovedajú početné legendy. Dnes je káva obľúbeným nápojom a jejvplyv na náš organizmus je už niekoľko rokov predmetom rôznych...

Kedy je srdce zdravé

Kedy je srdce zdravé

Vedeli ste, že až deväť z desiatich Slovákov má minimálne jeden rizikový faktor pre vznik kardiovaskulárneho ochorenia a že za takmer polovicu úmrtí na Slovensku môžu kardiovaskulárne problémy?

Liečba srdcového zlyhávania

Liečba srdcového zlyhávania

Autor: Erika Z.

Liečba chronického srdcového zlyhávania je komplexná. Jej cieľom je udržanie pacientov v čo najlepšom fyzickom stave, predĺženie a skvalitnenie života a zníženie počtu úmrtí. Dôležitú úlohu v liečbe majú diétne a režimo...

Liečivé nápoje pre srdce

Liečivé nápoje pre srdce

Pomôcť srdcu môžeme aj pitím rôznych nápojov z prírodných zdrojov. Najjednoduchším nápojom je voda z roztopeného ľadu.

Hypertenzia

Hypertenzia

Autor: Erika Z.

Celosvetovo trpí vysokým krvným tlakom 20 - 50 % dospelej populácie, čo je najmenej miliarda dospelých ľudí. Podľa Framinghamskej štúdie sa hypertenzia rozvinie takmer u všetkých ľudí, ktorí žijú dostatočne dlho. Zároveň al...

Ako sa lieči cukrovka druhého typu?

Ako sa lieči cukrovka druhého typu?

Najdôležitejším cieľom liečby je znížiť hladinu cukru v krvi na normálne hodnoty - normoglykémiu s hodnotami glykémie 4,5 až 7,5 mmol/l. Ak má byť liečba diabetu úspešná, musí sa na nej podieľať sám pacient, jeho rodina i...

Srdcové zlyhávanie

Srdcové zlyhávanie

Autor: Erika Z.

Chronické srdcové zlyhávanie sa dá bez preháňania tiež nazvať epidémiou dnešnej doby. Výskyt srdcového zlyhávania pomaly stúpa s pribúdajúcim vekom, prudko sa zvyšuje v populácii nad 65 rokov. Súhrnné celoživotné riziko pr...

Poznajte svoj krvný tlak

Poznajte svoj krvný tlak

Autor: Barbora R.
Pondelok, 13. máj 2019

Hypertenzia je globálna epidémia. Z dôvodu vysokého krvného tlaku alebo hypertenzie zomrie na svete ročne viac než 7 miliónov ľudí. Už 12-krát bude 17. mája Svetový deň hypertenzie. Jeho cieľom je podporiť verejné povedomie o ...

Máte svoje srdce pod kontrolou?

Máte svoje srdce pod kontrolou?

Autor: Inka I.

Až 7 miliónov ľudí celoročne zomiera na choroby spôsobené vysokým krvným tlakom. Na Slovensku ním trpí takmer polovica obyvateľstva. Vďaka tomu, že nebolí a zo začiatku sa neprejavuje výraznými symptómami, dostal vysoký krvn...

Liečba vysokého cholesterolu

Liečba vysokého cholesterolu

Autor: Erika Z.

Rozhodnutie o potrebe liečby vysokého cholesterolu nezávisí len od jeho výšky, ale aj od celkového kardiovaskulárneho rizika. Údaje hovoria o tom, že genetika sa na vysokej hladine cholesterolu podieľa v približne 60 % ...

Strana:  1  2  3

Dnes je 01. 08. 2021, meniny má Božidara.
Poradna
Náhodný článok
Desatoro moderného prania Desatoro moderného prania
Pranie bielizne je pre väčšinu z nás zložitá a vyčerpávajúca činnosť. Všetko je ale vecou systému a cviku. Osvojte si spolu s nami niekoľko jednoduchých rád, ktoré vám ušetria čas, námahu i peniaze. 
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Počuli ste už o funkčnej vode? Nabije vás poriadnou dávkou energie a osvieženia!pasik
Počuli ste už o funkčnej vode? Nabije vás poriadnou dávkou energie a osvieženia!

Ak nám počas dňa dôjde energia, siahneme po káve, čokoláde alebo energetickom drinku. Teraz je tu ale okamžitá vzpruha z prírody. Funkčná voda hydratuje a zároveň vás naštartuje ako dve kvalitné espressá.

Tiež patríte k tým ľuďom, ktorí bez rannej šálky kávy fungujú len na 25 %? Niet divu. Väčšina z nás začína deň šálkou voňavej čiernej tekutiny, ktorej účinok sa prejaví už za pár minút. A deň sa môže začať. Potom prídu na rad rokovania, počas ktorých sa podáva káva, stretnutie s priateľmi pri kávičke, a keď večer ešte potrebujeme rýchlo dokončiť prácu, nabijeme sa ďalšou kávou alebo energetickým drinkom.

 

Ako nás kofeín povzbudí?

Kofeín je alkaloid, ktorý sa prirodzene vyskytuje v prírode. Svojou schopnosťou stimulovať centrálnu nervovú sústavu zvyšuje našu pozornosť a odbúrava pocit vyčerpanosti. Okrem toho mierne zvyšuje tlak, nakopne metabolizmus, zlepší sústredenosť. Počas tréningu aktivuje svalové vlákna, čím prispieva k zvýšeniu sily a vytrvalosti a súčasne zlepšuje odbúravanie tukov. Odporúča sa neprekročiť dávku 400 mg kofeínu na deň, čo sú približne štyri šálky kávy. Väčšie množstvo kávy zaťažuje žalúdok, môže spôsobovať nervozitu a navyše len málokto dodržiava pitný režim, ktorý znamená 1 pohár vody na každú šálku kávy.

 

 

 

Silná ako dve espressá

S funkčnou vodou sa nemusíte obávať ani nedostatku energie, ani dehydratácie. Funkčná voda Tchibo Coffizz v sebe spája osvieženie čerstvej vody s funkčnými benefitmi zelených kávových zŕn 100 % Arabicy. Na rozdiel od umelých energetických nápojov tak ponúka číru silu prírody bez zbytočnej záťaže žalúdka. A dáme ruku do ohňa, že chuť kofeínovej vody Tchibo Coffizz vás zaručene prekvapí. Keďže kofeín v nej nie je nositeľom chute, s príchuťou marakuje alebo citróna s mätou si ju obľúbia aj tí, ktorým káva príliš nevonia. Pokiaľ si strážite líniu, je táto jemne sýtená voda pre vás ideálna: kofeín dokáže nabudiť metabolizmus a obsahom cukru je voda Tchibo Coffizz blízka minerálnym vodám a nie sladeným limonádam.

Vďaka praktickému baleniu v pollitrovej fľaši tak máte svoj povolený doping stále so sebou, či už idete na dlhú cestu autom, vysokohorskú turistiku, na prechádzku s dieťaťom a hanbu vám nespraví ani ako nápoj podávaný na mítingoch. Funkčnú vodu Coffizz od Tchibo si jednoducho zamiluje každý!

 

Foto: Unsplash – Peter Conlan, Tchibo

 

Zobraziť celú novinku
LETNÉ VÝPREDAJE V AVIONE BUDÚ DLHŠIEpasik
LETNÉ VÝPREDAJE V AVIONE BUDÚ DLHŠIE

Klasické letné výpredaje mimo online sveta sú v plnom prúde aj v nákupnom centre Avion v Bratislave. Počas júla aj augusta si môžu návštevníci najväčšieho centra na Slovensku dopriať výhodnejšie nákupy až so zľavami od 20 % do 70 %. Do výpredajov sa tento rok zapájajú netradične aj prevádzky, ktoré nepatria ku klasickým hráčom letných výpredajov ako napríklad kníhkupectvá či predajcovia kancelárskych potrieb.  

Po pandemickom období potrvajú tento rok obľúbené letné výpredaje dlhšie. Výpredajom pomáha nielen chuť ľudí nakupovať osobne v kamenných predajniach po pandemickej prestávke či výhodné zľavy, ale aj horúčavy.

 

 „V uplynulých rokoch trvali letné výpredaje do predstavenia nových jesenných kolekcií – teda do konca júla. Predpokladáme, že tohtoročný scenár bude podobný, no je možné, že niektorí predajcovia predĺžia svoje výpredaje až do augusta. Potvrdzujem, že záujem návštevníkov o letné nákupy je vysoký, návštevnosť dokonca prevyšuje záujem v období pred pandémiou. Novinkou je, že zapojiť sa do výpredajov chcú aj prevádzky, ktoré sa v minulosti nezapájali, ako sú napríklad kníhkupectvá,“ prezrádzaKatarína Michaliaková, marketingová manažérka Avionu v Bratislave.

 

 

Podľa nej za vysokou návštevnosťou Avionu stoja aj ďalšie faktory – ľudianajmä počas tropických dní spoja príjemné s užitočným. Ochladia sa v klimatizovaných priestoroch Avionu pri výhodných nákupoch a doprajú si príjemné posedenie pri obede či káve v gastro pasáži alebo na terase.

 

Letné výpredaje v Avione sa začali v polovici júna zľavami aj od 50 % a pokračujú ďalšími vlnami zliav do 70 %.  Najsilnejšími hráčmi počas výpredajov sú štandardne módne značky. Samozrejme, že zákazníci nájdu zvýhodnené ponuky aj v sortimente bytových doplnkov, kozmetiky či elektroniky.

 

Aktuálne zľavy vybraných značiek v bratislavskom Avione:

  • H&M: do70 %
  • Alpine Pro: do 60 %
  • Alain Delon: do 60 %
  • Deichmann: do 50 %
  • Cropp: do 50 %
  • FaxCopy: 80 %
  • GrandOptical: 50 %
  • Mohito: do 50 %
  • Reserved: do 50 %
  • Pupa Milano: do 50 %

Aktuálnu ponuku letných zliav nájdete na webe Avionu.

Zobraziť celú novinku
Tesco na Slovensku oslavuje 25 rokov, otvára nový supermarketpasik
Tesco na Slovensku oslavuje 25 rokov, otvára nový supermarket

Už 25 rokov prináša reťazec Tesco zákazníkom na Slovensku ich obľúbené potraviny. Za ten čas sa stal neoddeliteľnou súčasťou života rodín naprieč krajinou – ako miesto na nákup, na prácu, silný partner slovenských dodávateľov i dobrý sused v komunitách. 25 rokov na Slovensku oslávi Tesco otvorením novej 154. predajne. Reťazec ju otvára v Nitre, teda v meste, kde pred 25 rokmi Tesco na Slovensku začínalo. Navyše, v roku 1999 tu otvorilo prvýhypermarket. Od piatka 25. júna 2021 si budú môcť obyvatelia mesta pod Zoborom i okolia nakúpiťvšetko potrebnév novom supermarkete Nitra Prior na Štefánikovej triede.  

Príbeh Tesca sa začal na Slovensku písať v roku 1996, keď kúpilo sieť siedmich obchodných domov vrátane jedného v Nitre. O tri roky tu Tesco neskôr otvorilo prvý hypermarket na Slovensku. Práve tu symbolicky reťazec oslavuje aj svoju štvrťstoročnicu – otvorením 154. obchodu Nitra Prior.

 

„Od samého začiatku sme zákazníkom prinášali nové spôsoby nakupovania – predstavili sme prvé hypermarkety, kde si mohli nakúpiť všetko potrebné pod jednou strechou – od najširšieho výberu potravín, ktoré boli dovtedy len ťažko dostupné, cez oblečenie až po práčku či televízor. Ako prví na trhu sme priniesli nákup potravín online, najnovšiu módu za dostupné ceny vďaka F&F, program Clubcard pre verných zákazníkov, služby operátora Tesco mobile, samoobslužné pokladne, službu Scan & Shop a mnoho ďalšieho. Za ten čas sa zmenili naši zákazníci, ale zmenili sme sa aj my, aby sme boli stále miestom, kde nakupujúci vždy dostanú niečo navyše,“ hovorí generálny riaditeľ Tesca na Slovensku Martin Kuruc.

 

Tesco od svojho príchodu na Slovensko pred štvrťstoročím prináša najnovšie trendy v nakupovaní. Slováci si vďaka Tescu mohli prvýkrát nakúpiť vo veľkom v hypermarkete s nákupnými vozíkmi a širokou pokladničnou zónou. Po prvýkrát si mohli pod jednou strechou vybrať nielen spomedzi širokého výberu potravín, ale aj nepotravinového tovaru vrátane elektroniky či oblečenia a sezónneho tovaru. Za 25 rokov Tesco na Slovensku otvorilo 154 predajní rozličných formátov, 5 nákupných centier OC Galéria, 3 distribučné centrá a 18 čerpacích staníc. Súčasťou skupiny Tesco je dnes už aj 6 obchodov Žabka na západnom Slovensku, ktoré prinášajú rýchly nákup pre každého.

 

Reťazec Tesco uviedol ako prvý unikátny vernostnýprogram Clubcard, a to ešte v roku 2010, odkedy pomáha rodinným rozpočtom zákazníkov. Rovnako tak prišiel ako prvý so samoobslužnýmpokladnicami, ktorých odvtedy Tesco nainštalovalo vo svojich obchodoch už viac ako 700 naprieč celým Slovenskom.

 

Toto všetko by nebolo možné bez spolupráce s partnermi a dodávateľmi reťazca. Počas 25 rokov Tesco neustále podporovalo stovky slovenských dodávateľov, ktorí rástli spolu s reťazcom, rozširovali výrobu a prijímali nových zamestnancov.

Otvorením novej predajne Tesca v Nitre reťazec potvrdzuje záväzok voči zákazníkom v regióne a meste, kde Tesco naďalej prevádzkuje i obľúbený hypermarket. Aj v novom supermarkete Prior Nitra sú pritom samozrejmosťou inovácie Tesca ako nákup so Scan&Shop – vďaka aplikácii v smartfóne – či samoobslužné pokladne.

 

 

„Nový supermarket Tesco v OD Nitra na rozlohe takmer 1 300 m2ponúkne zákazníkom široký sortiment 12-tisíc výrobkov. Ide o čerstvé a trvanlivé potraviny i ďalšie produkty, a to vrátane výrobkov našej vlastnej značky či napríklad rozšíreného sortimentu alternatívnych potravín, teda pre ľudí so špeciálnymi výživovými potrebami. Nitrania sú takpovediac historicky zvyknutí na predajňu Tesco v tomto obchodnom dome, a preto veríme, že sa k nám radi opäťvrátia do nových moderných priestorov,uviedol M. Kuruc  z Tesca. Novootvorená predajňa prináša pracovnú príležitosť pre 20 kolegov Tesca, pričom reťazec tento rok vytvorí celkovo 200 nových pracovných miest.

 

Nový obchod bude otvorený od pondelka do piatka od 6.00 hod. do 21.00 hod., v nedeľu od 7.00 do 21.00 hod. Zákazníci môžu zadarmo parkovať na vonkajších parkovacích terasách obchodného domu.

 

 

Tesco pri všetkých aktivitách myslí na ochranu prírodných zdrojov a vytrvalo pokračuje v napĺňaní záväzkov v oblasti trvalej udržateľnosti. Svoj zodpovedný prístup Tesco potvrdzuje aj v obchodnom dome v Nitre, kde reťazec spúšťa už druhý zberný automat na vrátenie PET fliaš a plechoviek na Slovensku. Zbernýautomat spúšťa reťazec v predstihu pred zavedením povinného zálohovania PET fliaš a plechoviek od januára 2022. Navyše, vďaka tomuto projektu Tesco prispeje na revitalizáciu zelene v Nitre.

 

Tesco sa stará o komunity

Reťazec za žiadnych okolností nezabúda na komunity a podporu tých najzraniteľnejších. Deň čo deň darujeme nepredané potraviny zo všetkých našich 153 predajní a teší ma, že teraz k nim pribudne aj nový obchod v Nitre. Doposiaľ sme už darovali 15 miliónov porcií jedla pre ľudí v núdzi. Pravidelne organizujeme potravinové zbierky, aby sme pomohli spolu s našimi zákazníkmi. Rozdali sme viac ako milión eur na podporu komunitných projektov naprieč celým Slovenskom,“dopĺňa M. Kuruc z Tesca.

 

Tesco pri príležitosti otvorenia nového obchodu podporíZariadenie sociálnych služieb v Nitre „Viničky“. Organizácia sa venuje poskytovaniu sociálnych služieb starším a ťažko zdravotne postihnutým ľuďom užvyše 30 rokov. Počas prvých troch dní odotvorenia daruje Tesco z každého nákupu nad 5 eur 1 euro zariadeniu Viničky. „Tesco s Viničkami spolupracuje dlhodobo. Rovnako sme aj prijímateľom potravinovej pomoci z Tesca. Za toto všetko a ľudský prístup pracovníkov patrí Tescu veľká vďaka,“ hovorí  Janka Moravčíková – riaditeľka Zariadenia sociálnych služieb „Viničky“ v Nitre a podpredsedníčka Potravinovej banky Slovenska.

Zobraziť celú novinku
Slnečnice sa rozrastú o nové prevádzky, privítajú aj unikátne YEMEpasik
Slnečnice sa rozrastú o nové prevádzky, privítajú aj unikátne YEME

V najväčšom rezidenčnom projekte na Slovensku v Slnečniciach je záujem nielen o bývanie, ale napriek pandémii prekvitá aj retail. Ponuka služieb v obľúbenej štvrti v bratislavskej Petržalke sa čoskoro rozšíri o ďalšie atraktívne prevádzky. Medzi nimi bude veľkým lákadlom pre obyvateľov aj návštevníkov Slnečníc nová predajňa potravín YEME so svojou výnimočnou ponukou. Prvá predajňa YEME v Petržalke ponúkne obyvateľom aj návštevníkom Slnečníc koncom budúceho roka kvalitné farmárske výrobky, bio potraviny, vlastné pečivo z pekárne a obľúbené bistro s terasou.

,,Naším cieľom je postupne zo Slnečníc vytvoriť nielen originálne miesto na bývanie s kvalitnou architektúrou a urbanizmom, ale komplexnú štvrť s bohatou občianskou vybavenosťou a veľkorysými verejnými priestormi, ktorá spríjemní a skvalitní život obyvateľom i návštevníkom. Obyvatelia Slnečníc už teraz môžu v blízkosti svojich domovov využívať nákupné centrum Slnečnice Market, najväčšie rodinné športovo-zábavné centrum na Slovensku LEON, rôzne služby v nebytových priestoroch. Sme veľmi potešení, že budúci rok posilnia portfólio ponúkaných prevádzok ďalšie silné značky, “ hovorí Ján Krnáč, výkonný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE.

 

 

Bistro, lokálne potraviny aj vlastná pekáreň

Do Viladomov v etape UNIQ Slnečnice sa koncom roka 2022 nasťahuje unikátny slovenský koncept potravín YEME. Značka, ktorá sa ponukou orientuje na lokálnu produkciu, chce v predajni  na ploche 800 m2 ponúkať bio ovocie a zeleninu, produkty lokálnych farmárov, vlastné lahôdkové výrobky, kvalitné mäso či ryby.

 

,,Cítime, že ľudia majú záujem o kvalitné potraviny, ale častokrát nemajú čas cestovať. Okrem príležitosti, ktorú sme v Slnečniciach dostali, je pre nás lokalita Petržalky zaujímavá z pohľadu obslúženia zákazníkov čo najbližšie v mieste ich bydliska. YEME sa rozšíri aj o strategicky zaujímavú mestskú časť nielen pre obyvateľov Petržalky, ale aj Rusoviec a Jaroviec. V YEME ponúkame také potraviny, aké majú naozaj byť – chlieb z kvásku, kvalitnej múky. Kura, ktoré behalo po vonku a malo slušný život,“ prezrádza Peter Varmuža, generálny riaditeľ a majiteľ siete predajní potravín YEME a dodáva:,,Záujem o bio potraviny rastie, ľudia čoraz viac vnímajú kvalitu potravín. Čoraz viac vnímajú prírodu. Dnes už ľudia majú kontrast, majú s čím porovnávať.“

 

 

V prvej petržalskej predajni YEME nebudechýbať ikonická remeselná pekáreň z úplne iného cesta, bohatá vinotéka a pivotéka. Zákazníci sa môžu tešiť na čerstvé kváskové chleby, slané a sladké pečivo. Aj v predajni v Slnečniciach budú môcť zákazníci proces výroby v otvorenej pekárni aj sledovať.

 

 

Miesto v novej predajni nájde aj eko drogériu a kozmetiku. Konzumenti zdravého stravovania určite uvítajú bistro s pestrou ponukou čerstvo pripravených štiav, smoothies, šalátov, zdravých raňajok, teplých obedov pripravených priamo z produktov v predajni či  kvalitnej kávy. Dobiť energiu kvalitnými produktmi z porfólia YEME či už v kaviarni alebo vonku príde vhod aj všetkým aktívnym Petržalčanom či ľuďom športujúcim v blízkosti hrádze.

,,Hoci má každá predajňa YEME vlastný charakter, ktorý do veľkej miery formujú zákazníci, zachovávame rovnaký koncept. Aj napriek rozdielnej veľkosti predajní chceme priniesť zákazníkovi rovnaký nákupný zážitok vo všetkých našich predajniach,“ dodáva Peter Varmuža.

 

Nebytové priestory lákajú aj počas pandémie

Ponuka služieb v Slnečniciach sa rozširuje s každou ďalšou dokončenou etapou projektu. Momentálne je skolaudovaných 20 - tisíc metrov štvorcových nebytových priestorov, celkovo sú v projekte v horizonte približne 10 rokov plánované komerčné priestory na ploche viac ako 55-tisíc štvorcových metrov, školské zariadenia, parky na ploche vyše 42-tisíc m2 a športoviská na ďalších viac ako sedemtisíc štvorcových metroch.

Ako ukázal minulý rok, rezidenčný trh kríza neotriasla, o byty bol v uplynulom roku veľký záujem.  Rovnako to však bolo v prípade Slnečníc aj s nebytovými priestormi, čo potvrdzujú slová Jána Sališa, leasingového manažéra CRESCO REAL ESTATE:  „O nebytové priestory bol záujem aj počas reštrikčných opatrení, po ich uvoľnení ešte výraznejšie  vzrástol. Dôkazom je, že v najbližších mesiacoch plánujeme kolaudovať ďalšie priestory, ktoré už majú svojich konkrétnych nájomníkov najmä z oblasti zdravotníctva.”

Čoskoro pribudne do retailového portfólia Slnečníc aj očná klinika s optikou, zubná klinika, urológ, medicínske centrum, kaviareň, burgráreň či predajňa so závlahami.

Záujemcovia o nebytové priestory si ich môžu v Slnečniciach nielen prenajať, ale aj kúpiť. Ak majú v štvrti aj bývanie, vedia prácu aj súkromný život skvele skĺbiť bez zbytočného cestovania po meste.

 

V Slnečniciach sú k dispozícii nebytové priestory s výmerami od 29 m2 a s flexibilnými priestorovými riešeniami. Interiéry sa dajú variabilne meniť alebo spájať podľa potrieb nájomcov.

V štvrti  bude do roku 2030 bývať vyše 21 -tisíc obyvateľov.

 

Aké ďalšie služby nájdete v Slnečniciach:

  • Nákupné centrum Slnečnice Market s predajňami akoBilla, 101 Drogerie, Planeo Elektro, JYSK, Pepco, Super ZOO, lekárňou či trafikou. Súčasťou sú ajnabíjacie stanice pre elektromobily. V jeho susedstve ponúka gastrozóna Trch pestrý výber rôznych medzinárodných kuchýň aj cukráreň s kaviarňou.
  • Rodinné centrum zábavy LEON s kaviarňou, tanečnýmmi kurzami či bazénom s morskou vodou pre detičky
  • Služby v zóne Viladomy – materská škola, detské jasle, dentálna klinika, lekáreň, potraviny, reštaurácia aj kaviareň
  • Služby v zóne Mesto - hračkárstvo, interiérové štúdio, kaderníctvo, barbershop, realitná kancelária, kaviareň a reštaurácie. V zóne Mesto v budúcnosti vyrastie aj vzdelávacie zariadenie s materskou, základnou a strednou školou.
Zobraziť celú novinku
Zábavné a chutnépasik
Zábavné a chutné

 

NaturaMed je spoločnosť známa vďaka minuloročnej celonárodnej kampani, kde darovali ročnú zásobu vitamínu D pre všetkých záujemcov zadarmo. 

 

Omega-3 Rybičky vyčnievajú z rady mnohých ďalších juniorských produktov na trhu! Vysoký obsah dôležitých omega-3, tobolky v tvare rybičiek a príchuť cukríkov, ale bez pridaného cukru - to je medzi deťmi zaručený hit. Sú tiež obohatené o vitamín D na podporu imunity! Kliknutím na odkaz nižšie si môžete objednať  ZADARMO balenie omega-3 Rybičiek. Zakrátko bude doručené priamo do vašej poštovej schránky. Toto je len bezplatná vzorka – nič viac. Jediné, čo musíte zaplatiť je poštovné v sume 1,95 €.

Zobraziť celú novinku
SodaStream prináša revolúciu na slovenskom trhu s nápojmi - s príchuťami od Pepsipasik
SodaStream prináša revolúciu na slovenskom trhu s nápojmi - s príchuťami od Pepsi

Nápoje, ktoré si môžete pripraviť doma - skvelá chuť, stačí pridať bublinky

S novými príchuťami od Pepsi prináša SodaStream do domácností chuť ikonických nápojov v praktickom balení. Perlivé, svieže a intenzívne - kultové nápoje od Pepsi si môžete odteraz urobiť za pár sekúnd. Stačí jednoducho nasýtiť ľadovo vychladenú vodu z kohútika, pridať niektorú z populárnych príchutí od Pepsi a perlivý nápoj je na svete – bez vláčenia fliaš. Sortiment príchutí Pepsi bude tvoriť klasická Pepsi, Pepsi Max, 7UP, 7UP Free, Mirinda a Mirinda Light a na Slovensku sa začnú predávať od 1. júna.

 

 

Novinky ponúkajú dokonalú chuť a svieži pôžitok pre každého – či už je to osviežujúci nápoj 7Up s limetkovou príchuťou alebo ľadovo vychladená Pepsi Max. V každej fľaške s objemom 440 ml je koncentrovaná maximálna chuť od známych značiek. Pri odporúčanom pomere miešania je možné z jedného balenia príchute pripraviť až 9 litrov nápoja. A to je ekvivalent balíka so šiestimi fľašami s objemom 1,5 litra. S príchuťami od Pepsi si doprajete nielen potešenie, ale urobíte aj niečo dobré pre životné prostredie - ušetríte množstvo plastových fliaš, ktoré potom netreba znova recyklovať.

Vďaka novým príchutiam od Pepsi, ktoré prináša SodaStream, budete mať poruke vždy zásobu čerstvých nápojov pre každú príležitosť. Vykúzlite tak perlivý nápoj pre ľubovoľný počet hostí, ktorý im s každým pohárom poskytne čisté osvieženie.

Novinka SodaStream x Pepsi = skvelá chuť, stačí pridať bublinky!

 

 

Zobraziť celú novinku
Tesco prekvapilo včelími úľmi pri obchode, pripomenulo si tak Svetový deň životného prostrediapasik
Tesco prekvapilo včelími úľmi pri obchode, pripomenulo si tak Svetový deň životného prostredia

Pri príležitosti zajtrajšieho Svetového dňa životného prostredia sa Tesco rozhodlo podporiť opeľovače a biodiverzitu v meste - na ploche vznikajúcej komunitnej záhrady Tesca pribudli včelie úle, a to priamo v blízkosti hypermarketu Tesca na Zlatých pieskoch v Bratislave.Reťazec chce touto aktivitou nielen prinášať pozitívnu zmenu v spoločnosti, ale byť inšpiráciou aj pre ďalšie firmy. Tesco pri všetkých svojich aktivitách na Slovensku myslí na prírodu a trvalú udržateľnosť.

Opeľovače vrátane včiel sú neoddeliteľnou súčasťou zdravých ekosystémov a majú významnú úlohu pre udržateľné poľnohospodárstvo a výrobu potravín. Bez opeľovačov by na pultoch chýbalo ovocie, zelenina, koreniny, oleje, ovocnéšťavy, džúsy, kakao, všetky výrobky s cukrom, kvalitnémäso, mak, káva, čaj, horčica, víno, pivo, medové produkty, oblečenie z bavlny či výrobky z kaučuku. Opeľovače prispievajú aj k ochrane biodiverzity, čím významne pomáhajú  k zdravému životnému prostrediu, a teda aj k zdraviu ľudí. Sektor potravinárstva je tak úzko prepojený so životným prostredím a jeho kvalitou.

Projekt umiestnenia včelích úľov vznikol v spolupráci s Centrom environmentálnej a etickej výchovy Živica, ktoré už niekoľko rokov podporuje opeľovače a upozorňuje na ich ohrozenie v rámciprojektu Mestské včely.Jednoduchými a ľahko uskutočniteľnými opatreniami v spolupráci s mestami inšpiruje ľudí k prírode blízkej údržbe mestskej zelene, popularizuje včelárenie a zachovanie mestskej „divočiny“. Aj vďaka takýmto projektom včely v mestách zažívajúv posledných rokoch rozmach a najnovšie sa pridal i reťazec Tesco.

 

 

Včelie úle už aj pri obchode Tesca

Na vzniku komunitnej záhrady Tesca na Zlatých pieskoch sa spolu s organizáciou Živica podieľajú priamo aj kolegovia Tesca. Jej súčasťou je od minulého roka už viac ako tridsiatka ovocných stromov a krov. Sad bude po dokončení slúžiť na oddych a trávenie voľného času kolegov Tesca a zároveň pôjde o priestor pre prírodu vo všetkých jej pestrých formách.

„Veľmi sa tešíme, že našu komunitnú záhradu po novom obohatili už aj včelie úle. Symbolicky sme si tak pripomenuli Svetový deň životného prostredia, ktorý každoročne pripadá na 5. jún. V Tescu nám záleží na ochrane prírodných zdrojov a trvalej udržateľnosti, a to vo všetkom, čo na Slovensku robíme,“  hovorí Katarína Pšenáková, CSR manažérka Tesca.

 

 

Tesco podporuje ochranu životného prostredia dlhodobo aj v rámci grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame. Počas existenie obľúbeného grantu, ktorýposkytuje financie na užitočné komunitné projekty, sa zrealizovali desiatky nápadov na ochranu včiel aj prírody naprieč Slovenskom.

 

Aj tieto projekty na podporu včiel vznikli s pomocou grantu Tesca Vy rozhodujete, my pomáhame:

  • Naše včely,o.z., Žilina– Vo včelíne za horou zveľadili okolie včelína s dôrazom na ekologický chov včiel.
  • Včielkovo, NitraProjekt medové raňajky sa stal veľmi obľúbeným prvkom vzdelávania nielen v škôlkach, deťom pomáha spoznať život včiel.
  • Základná škola Topoľčany- Škola poskytla zážitkové vyučovania priamo v školskej včelnici.
  • Občianske združenie Verejnô, Liptov- Náučné úle prístupné pre verejnosť a výsadba medonosných rastlín v predzáhradkách bytoviek.

Tesco upozornilo na veľký význam včiel a potrebu ich ochrany už v minulosti. Reťazec pripravil v spolupráci s rezortom životného prostredia pred troma rokmi zaujímavú aktivitu, ktorá sa stretla s výrazným ohlasom širokej verejnosti. Na jeden deň zmizli z regála hypermarketu v bratislavskom Lamači výrobky, pričom cieľom bolo ukázať, ako by vyzerali obchody s potravinami, keby zmizli včely a ostatnéopeľovače. V Európe je totiž dnes ohrozených až40 % včiel a 30 % motýľov. Pritom ažtakmer 75 % plodín závisípráve od opeľovačov. Ciele, záväzky a úspechy Tesca v oblasti spoločenskej zodpovednosti a trvalej udržateľnosti predstavuje správa reťazca s názvom Plán malých pomocí.

Zobraziť celú novinku
Tesco zachraňuje potraviny, ušetrilo už vyše 20-tisíc ton emisií skleníkových plynovpasik
Tesco zachraňuje potraviny, ušetrilo už vyše 20-tisíc ton emisií skleníkových plynov

Ak všetci nezmeníme svoje správanie, z potravín sa do roku 2030 stane najväčší zdroj globálnych emisií. Každý rok končí v odpadkových košoch domácností, supermarketov a iných potravinárskych prevádzok až 931 miliónov ton potravín[1]. Potraviny, ktoré sa nikdy nedostanú na náš tanier, sú zodpovedné za 8 % globálnych emisií. V aktívnom boji proti potravinovému odpadu – z farmy až na tanier – sa Tesco angažuje už od finančného roku 2016/17, keď po prvýkrát a zároveň ako prvý reťazec v strednej Európe zverejnilo svoje dáta o potravinovom odpade.

Odvtedy sa Tescu na Slovensku podarilo výrazne priblížiť k naplneniu cieľa, že žiadne potraviny vhodné na konzumáciu neskončia ako odpad, a ušetriť 20 574 ton emisií. Oceňujú to aj Slováci – na aktivitách firiem v tejto oblasti záleží  deviatim z desiatich Slovákov z reprezentatívneho prieskumu.

 

V dôsledku klimatickej zmeny a pandémie COVID-19 sa boj proti potravinovému odpadu stal ešte naliehavejší ako kedykoľvek predtým. Veľmi ma teší, že aj naďalej sa nám darí prekračovať cieľ OSN znížiť množstvo potravinového odpadu o polovicu. Záchranou 2 079 ton potravín, ktoré by inak skončili v odpade, a ich použitím na ľudskú spotrebu, Tesco na Slovensku za posledné štyri roky ušetrilo 20 574 ton emisií CO2. Podarilo sa to vďaka našej dlhodobej práci na znižovaní množstva nepredaných potravín a zvyšovaní objemu darovaných potravín. Vďaka obetavej práci našich kolegov sme dokázali pokračovať v tejto dôležitej práci aj počas pandémie. Nepredané potraviny pre ľudí v núdzi alebo ako krmivo pre zvieratá daruje na Slovensku všetkých 153 predajní Tesca. Vlani sme úspešne  redistribuovali 90 % nepredaných potravín vhodných na konzumáciu, čo nás výrazne priblížilo k splneniu nášho cieľa nevyhadzovať žiadne potraviny vhodné na ľudskú spotrebu,“hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Ľudia očakávajú podporu od reťazcov

Celospoločenský význam témy plytvania potravinami si vo veľkom uvedomujú aj Slováci, ukázali čerstvé výsledky reprezentatívneho online prieskumu agentúry MNFORCE, ktorý prebiehal na vzorke 500 respondentov na konci mája. Celkovo 93 % Slovákov vníma pozitívne aktivity firiem a organizácií, ktoré sú aktívne v boji proti potravinovému odpadu.

 

Väčšina opýtaných si pritom tému znižovania potravinového odpadu spája práve s Tescom – 64 % respondentov označilo Tesco ako spoločnosť, ktorá je aktívna v tejto oblasti. Účastníci prieskumu sa vyjadrili aj k tomu, kto by im osobne mal pomôcť znižovať množstvo vyprodukovaného potravinového odpadu. Aj tu Slováci potvrdili, že zodpovednú úlohu Tesca vnímajú pozitívne.

 

Pomocnú ruku od reťazcov očakáva 51 % opýtaných, nasleduje štát a samospráva (46 %) či potravinárske firmy (40 %). 29 % respondentov by ocenilo pomoc od reštaurácií, 13 % od celebrít a influencerov a 9 % od neziskového sektora. Opýtaní si mohli zvoliť aj viacero odpovedí, možnosti „všetci z vymenovaných“ označila tretina respondentov (34 %).

 

 

Rastie tlak na klímu a zdroje planéty

Štvrtina celosvetových emisií pochádza z potravín. Emisie z potravín sú vyššie ako tie, ktoré vyprodukujú jednotlivé krajiny, s výnimkou USA a Čína[1]. Podľa údajov OSN vzrastie v nasledujúcich 30 rokoch svetová populácia o dve miliardy, z aktuálnych 7,7 miliardy na 9,7 miliardy v 2050[2].S rastom populácie porastie aj tlak na klímu a už obmedzené zdroje planéty.

 

Cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3 „znížiť do roku 2030 množstvo potravinového odpadu o polovicu“ dosiahlo Tesco v strednej Európe minulý rok, teda o celých 10 rokov skôr, ako stanovila OSN. Na Slovensku sa to reťazcu podarilo ešte o rok skôr, v roku 2019, teda s predstihom 11 rokov.

 

Najnovšie dáta ukazujú, že Tesco pokračuje v prekračovaní cieľa OSN a do dnešného dátumu sa mu podarilo znížiť množstvo potravinového odpadu v strednej Európe už o 69 %.

 

Zníženie objemu odpadu je výsledkom úsilia Tesca vrátane:

  • ešte efektívnejšieho objednávania a prognózovania pri čerstvých potravinách
  • priebežného vyhodnocovania zloženia nášho sortimentu, vďaka ktorému zákazníkom ponúkame relevantné produkty v neposlednom rade lepšieho riadenia procesov pri znižovaní cien pred vypršaním dátumu spotreby

 

Úsilie Tesca znižovať množstvo potravinového odpadu prekračuje hranice jeho prevádzok – maloobchodný reťazec vyzýva potravinársky priemysel, aby aj ďalšie spoločnosti a organizácie nasledovali jeho príklad a začali merať a uverejňovať vlastné dáta, ktoré im umožnia prijímať cielené kroky na zníženie množstva odpadu.

 

Nikto nedokáže vyhrať boj proti potravinovému odpadu sám. Preto sa už od  roku 2016/17, keď sme prvýkrát zverejnili naše dáta, snažíme vniesť do dodávateľského reťazca viac transparentnosti. Preto vítame, že desať našich stredoeurópskych dodávateľov sa pridalo k Tescu a v septembri tohto roka uverejnia svoje dáta o potravinovom odpade. Naša spoločná zodpovednosť je pomáhať znižovať množstvo potravinového odpadu z farmy až na tanier zákazníka,“ dodáva  Martin Kuruc.

 

Pokrok Tesca pri znižovaní množstva potravinového odpadu:

Tesco je jedinou spoločnosťou na Slovensku, ktorá uverejňuje dáta o potravinovom odpade. Robí tak pravidelne už od roku 2016/17.

  • Vo finančnom roku 2020/21 spoločnosť Tesco na Slovensku predala 557 486 ton potravín, 8 549 ton sa nepredalo zákazníkom. Išlo o potraviny vhodné na ľudskú spotrebu, krmivo pre zvieratá, ale aj potraviny, ktoré už neboli vhodné na darovanie a skončili ako odpad.
  • Celkový objem nášho odpadu v uplynulom roku dosiahol 3 098 ton, čo je skvelý výsledok, a tvorí len 0,55 % z celkového množstva všetkých potravín.V porovnaní v naším východiskovým rokom 2016/17 ide o 69 % zníženie, čo znamená, že naďalej prekračujeme cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3 – do roku 2030 znížiť množstvo potravinového odpadu o polovicu.
  • Vďaka dlhodobému partnerstvu s Potravinovou bankou Slovenska a jej lokálnymi partnermi sme v minulom roku darovali 2 079 ton potravín.Z tohto množstva bolo pripravených päť miliónov porcií jedla pre ľudí v núdzi.
  • Z našich obchodov na Slovensku sme úspešne darovali dobročinným organizáciám alebo ako krmivo pre zvieratá 90 % nepredaných potravín vhodných na konzumáciu, čo znamená, že sa približujeme k naplneniu nášho záväzku nulového potravinového odpadu.
  • Od roku 2016/17 sme prostredníctvom darovania pre ľudí zachránili 6 430 ton potravín. Tým, že sme zabránili, aby sa z nich stal odpad, sme ušetrili  až 20 574 ton emisií. Okrem toho sme darovali 8 897 ton ako krmivo pre zvieratá.

 

Ďalšie informácie o výsledkoch  Tesca v boji proti plytvaniu potravinami nájdete na corporate.tesco.sk


 

 

Zobraziť celú novinku
Prémiovú minerálnu vodu Römerquelle nájdete po novom aj v 100 % recyklovanej 1,5 litrovej PET fľašipasik
Prémiovú minerálnu vodu Römerquelle nájdete po novom aj v 100 % recyklovanej 1,5 litrovej PET fľaši

Coca-Cola uvádza na celý slovenský trh nové balenie svojej značky prírodnej minerálnej vody Römerquelle. Po novom bude dostupná už aj v obľúbených 1,5 litrových fľašiach, a to v rámci celého trhu. Keďže pre spoločnosť je kľúčová udržateľnosť jej obalov, voda Römerquelle bude balená do PET fliaš vyrobených zo 100 % recyklovaného materiálu, tzv. rPET. 

Spoločnosti Coca-Cola HBC a Coca-Cola Company tak pokračujú v napĺňaní spoločných záväzkov k udržateľnosti a cirkularite na poli obalových materiálov, ktoré vychádzajú zo spoločnej celosvetovej iniciatívy World Without Waste. Po nedávnom uvedení stopercentne recyklovanej PET fľaše pre svoju značku minerálnych vôd Natura na českom trhu

 prichádzajú s rozšírením aj o značku prémiových minerálnych vôd Römerquelle. Rovnako ako 0,5 litrové balenie bude aj to nové, 1,5 litrové, v tzv. rPET fľaši. Ide o označenie fľaše, ktorá je 100 % vyrobená z recyklovaného PET materiálu z bývalých fliaš.

 

 

„Voda Römerquelle v 100 % rPET fľaši je ukážkou, ako zabezpečiť cirkularitu v nápojových obaloch, je vyrobená z recyklovaných fliaš a dá sa plnohodnotne ďalej recyklovať,“uviedol Michal Čubrík, manažér pre externé vzťahy spoločnosti Coca-Cola HBC ČR a SR, a dodal: „Udržateľnosť a zodpovednosť za naše obaly je pre nás v Coca-Cola HBC kľúčovou témou. Naše záväzky a ciele v tejto oblasti sú vysoko ambiciózne.“

 

„Spoločnosť Coca-Cola sa zaviazala, že do roku 2025 bude v celom svojom portfóliu plastových fliaš používať aspoň 50 % recyklovaného materiálu. Voda Römerquelle je naším lídrom, ale podiel recyklátu navyšujeme aj pri ostatných produktoch. Už dnes sú všetky naše obaly 100-percentne recyklovateľné,“ uviedla Veronika Němcová, riaditeľka komunikácie a udržateľnosti v spoločnosti Coca-Cola ČR a SR.

 

 

 

Prírodná minerálna voda Römerquelle pochádza zo zdroja 400 metrov pod povrchom a je približne 5 300 rokov stará, čo zaručuje jej stopercentnú čistotu a vysokú kvalitu. Vďaka svojej vyváženej mineralizácii s vysokým obsahom vápnika a horčíka a naopak nízkym obsahom sodíka je vhodná na každodennú spotrebu a má dobrú, neutrálnu chuť. Značka Römerquelle bola založená ako rodinná firma v roku 1965. Čerpaná a stáčaná je v rakúskom meste Edelstal (Burgenland), kde je od roku 1962 schválená pre verejné liečebné využitie. Do rodiny Coca-Cola patrí od roku 2003. Názov Römerquelle v nemčine znamená rímsky prameň a od rímskych čias živila našu vitalitu a oživovala všetky naše zmysly. Predáva sa vo variantoch bez príchuti sýtená, nesýtená a s príchuťou citrónovej trávy.

 

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Tesco a WWF spájajú sily aby znížili  ekologickú stopu pasik
Tesco a WWF spájajú sily aby znížili ekologickú stopu

Dnes, keď nám Deň vyčerpania prírodných zdrojov (Earth Overshoot Day) pripomína nadmerný konzum, WWF (Svetový fond na ochranu prírody) a Tesco prinášajú správu o partnerstve, ktoré má dlhodobý cieľ podporovať udržateľnosť pri nakupovaní v Česku, Maďarsku a na Slovensku.

Tohtoročný svetový Earth Overshoot Day pripadá na 29. júl 2021 slovenský pripadol na 31. máj 2021). Dnes ľudstvo spotrebovalo toľko prírodných zdrojov, koľko dokáže Zem za jeden rok obnoviť. Pre náš životný štýl a nároky by sme potrebovali 1,7 planéty. Tú však máme len jednu, a ak chceme zaistiť jej budúcnosť pre ľudí, všetci musíme prispieť k zmene. Spôsob, akým produkujeme, distribuujeme a konzumujeme potraviny, tvorí významnú časť našej ekologickej stopy. Potraviny sa stávajú najväčším zdrojom emisií skleníkových plynov a ich produkcia je do veľkej miery zodpovedná za stratu biodiverzity a biotopov. Až 40 % všetkého vyprodukovaného jedla končí ako odpad. Podľa práve zverejnenej spoločnej štúdie Tesca a WWF ?Driven to Waste? potraviny, ktoré sa nikdy nedostanú na stôl spotrebiteľov, sú zodpovedné až za 10 % globálneho objemu emisií skleníkových plynov . To je takmer dvojnásobok ročných emisií vyprodukovaných autami v USA a Európe. Podľa tejto správy zverejnenej minulý týždeň končí až 1,2 miliardy ton potravín ročne ako odpad priamo na farmách v porovnaní s 931 miliónmi ton, ktoré takto končia v maloobchode a u spotrebiteľov. Správa upozorňuje na to, že potravinový odpad je zodpovedný nielen za emisie, ale aj za spotrebu vody v objeme 304 miliónov olympijských bazénov a na jeho produkciu potrebujeme pôdu s rozsahom väčším ako celý Indický polostrov. V strednej a východnej Európe je až 61,5 % prirodzených biotopov ovplyvnených poľnohospodárstvom . Preto Tesco a WWF spájajú sily, aby zvýšili povedomie o udržateľných stravovacích návykoch, podporili zdravie spotrebiteľov a zmiernili environmentálny dosah našej produkcie a spotreby potravín. ?Náš systém produkcie potravín sa spolieha na prírodu, ale príroda má problém. Earth Overshoot Day nám dnes pripomína, že si doslova spotrebúvame budúcnosť ? a spôsob, akým produkujeme a konzumujeme potraviny, má na tom veľký podiel. Vítam preto spoluprácu s jedným z najväčších maloobchodných reťazcov v Maďarsku, na Slovensku a v Českej republike, ktorého cieľom je zmena smerom k udržateľnejším a tiež zdravším možnostiam nakupovania v týchto krajinách,? hovorí Andreas Beckmann, riaditeľ WWF pre strednú a východnú Európu (WWF CEE). Matt Simister, generálny riaditeľ spoločnosti Tesco pre strednú Európu, dopĺňa: ?Je pre nás potešením spolupracovať s organizáciou s takou mierou odbornosti a zanietenia, akú má WWF. Zdieľame túžbu znížiť vplyv potravinárskeho priemyslu na planétu a prispieť k zmene, ktorá bude smerovať k udržateľnejšej konzumácii a produkcii. Potraviny sú základom nášho zdravia a zdravia našej planéty a naši zákazníci od nás očakávajú pomoc pri riešeniach. Naše partnerstvo s WWF pomôže zvyšovať povedomie a podnecovať dopyt po udržateľných rozhodnutiach vo všetkých úrovniach potravinového reťazca.? Partnerstvo Tesco a WWF v stredoeurópskom regióne sa zameria na tri kľúčové oblasti: ? Zvyšovanie povedomia kolegov Tesca o úlohe, ktorú môžu zohrať pri znižovaní vplyvu aktivít biznisu na životné prostredie a prírodu; ? Povzbudzovanie záujmu a povedomia zákazníkov o udržateľných voľbách pri výbere potravín; ? Spolupráca s dodávateľmi a partnermi s cieľom zvyšovať povedomie o ?best practice?, teda najlepších riešeniach v oblasti udržateľnej produkcie zdravých a cenovo dostupných potravín pre zákazníkov. Earth Overshoot Day sa tento rok vrátil na hodnoty spred dvoch rokov (pripadol na 26. júl 2019) po minuloročnom posune, pod ktorý sa podpísali opatrenia prijaté v boji s pandémiou ? obmedzenie výroby, dopravy, ale aj ťažby v lesoch a pralesoch (minulý rok pripadol na 22. august 2020).
Zobraziť celú aktualitu
Po živelných udalostiach stúpol záujem o poistenie majetkupasik
Po živelných udalostiach stúpol záujem o poistenie majetku

Ničivé tornádo, ktoré spustošilo celé dediny na Morave, silné dažde a záplavy v Rudne nad Hronom či výbuch bytového domu v Prešove. Všetky tieto veľké škodové udalosti majú jedno spoločné – kompletne zničili domov a majetok ľudí, ktorých zasiahli.

 

 

Vyčíňanie živlov mnohých rozhýbalo

Mnohí sa práve po takýchto udalostiach začali zaujímať o svoje poistky. „Deň po tornáde na Morave sme na našom webe, v časti poistenia majetku, zaznamenali až trojnásobný počet návštev oproti priemeru. Až doteraz ostala návštevnosť nášho online poistenia majetku zvýšená o približne 25 percent. Tento trend sa odráža aj v počte uzatvorených poistných zmlúv,“ približuje hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne Lucia Strnad Muthová.

 

Hoci záujem o poistenie majetku ovplyvňuje viacero faktorov, po tornáde na Morave eviduje najväčšia poisťovňa na trhu zvýšený záujem o poistenie privátneho majetku vo všetkých predajných kanáloch, či už je to predaj online, prostredníctvom obchodníkov alebo v pobočkách. Klienti Allianz, najmä z miest a obcí susediacich s Českou republikou, v posledných týždňoch oveľa častejšie kontaktovali obchodníkov, ktorí im spravujú poistenia. „Klienti sa najčastejšie informovali, či ich poistka kryje aj tornádo, mnohí prehodnocovali a aktualizovali svoje poistné sumy tak, aby pokrývali celú hodnotu majetku. V jednom prípade klient, ktorý chcel svoju novostavbu poistiť až po tom, ako sa do nej nasťahuje, teraz iniciatívne kontaktoval obchodníka a svoj nedokončený dom si chcel poistiť čo najskôr. Niektorí majitelia nehnuteľností, ktorí celé roky bývali v nepoistených domoch, sa až teraz rozhodli poistiť si ich,“ približuje L. Strnad Muthová.

 

 

TORNÁDO UŽ V ZÁKLADNOM POISTENÍ

Tornádo je v Allianzi automaticky kryté už v základnom balíku majetkového poistenia Môj domov, spolu s ostatnými živlami. Nie je teda potrebné si ho špeciálne pripoisťovať. Zároveň nie je podstatné, či išlo o tornádo, víchricu alebo silný vietor - ale kryté sú škody spôsobené prúdením vzduchu rýchlosťou aspoň 75 km za hodinu.

 

V poistke aj náhradné bývanie

Poistený má nárok na úhradu všetkých vzniknutých škôd podľa poistnej zmluvy. Ak mu tornádo zničilo strechu, okná či časť domu, odškodné od poisťovne by mu malo pokryť všetky opravy alebo výmenu poškodených častí tak, aby sa jeho majetok dostal do pôvodného stavu. Ak mu vznikla totálna škoda, tzn. že prišiel o celý dom a jeho dom nebol podpoistený, vyplatené poistné plnenie by mu malo stačiť na zabezpečenie nového domu rovnakých parametrov. Ak sa jeho domácnosť stala neobývateľnou, poistený má nárok aj na náhradné ubytovanie, v sume nákladov do 50 eur/deň po dobu maximálne 90 dní. Poistenie mu navyše kryje aj odstránenie, vyčistenie a vysušenie poistených vecí a stavebných súčastí, vrátane strhnutia poškodených častí a odvoz sutiny a zvyškov na najbližšiu skládku a ich likvidáciu, a to nad rámec poistnej sumy - do výšky 20 % z celkovej poistnej sumy.

 

Neriskujte podpoistením

Podpoistenie je asi najčastejšou chybou pri poistení majetku. Týka sa najmä starších zmlúv, keď si majitelia kúpili dom pred 20-30 rokmi, poistili ho a viac poistnú sumu neaktualizovali. „Podpoistenie znamená, že výška sumy, na ktorú máme svoju nehnuteľnosť poistenú, nepokrýva reálnu hodnotu nášho majetku. V prípade škody tak poisťovňa klientovi vyplatí len pomernú časť vzniknutej škody a svoj majetok si nebude môcť obnoviť do pôvodného stavu,“ upozorňuje L. Muthová. Allianz odporúča svoju poistku prehodnotiť minimálne každých 5 rokov, alebo po rekonštrukcii či väčšej obnove zariadenia. Od minulého roka začal Allianz prehodnocovať staršie majetkové poistky svojich klientov, informuje ich o potrebe aktualizácie a posiela im nové ponuky. Viac informácií nájdete tu:

Zobraziť celú aktualitu
Do Slnečníc sa sťahujú lekári špecialisti, otvárajú ambulancie aj klinikypasik
Do Slnečníc sa sťahujú lekári špecialisti, otvárajú ambulancie aj kliniky

Po unikátnych potravinách Yeme sa o obchodné priestory v petržalských Slnečniciach v Bratislave zaujímajú aj majitelia špecializovaných ambulancií či kliník. Špecialistov priťahuje nielen pokojná a dostupná lokalita s množstvom zelene, flexibilné priestory, ale aj počet obyvateľov. V najväčšom rezidenčnom projekte do jari budúceho roka pribudne detská poliklinika, urológ či očná klinika s optikou. Život v štvrti Slnečnice každou novou službou naberá na kvalite a komforte.

Ako ukázal minulý rok, rezidenčným trhom kríza zásadne neotriasla. Záujem o byty sa vlani napriek krátkodobým výpadkom v predaji, vo výstavbe či v braní úverov spôsobeným lockdownom zásadne nezmenil. Rovnakú tendenciu zaznamenali v Slnečniciach aj  obchodné priestory.

 

„Záujem o obchodné priestory výrazne pandémia neovplyvnila, dokonca tento rok aj vďaka uvoľneným opatreniam počet záujemcov vzrástol. Slnečnice sú zaujímavé nielen pre poskytovateľov retailu, ale čoraz viac aj pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. Do deviatich mesiacov otvoríme až tri zdravotnícke prevádzky. Podľa lekárov majú totiž Slnečnice nielen dostupnú polohu v blízkosti prírody s flexibilným priestorom, ale aj veľký potenciál klientov spomedzi obyvateľov Slnečníc aj Petržalčanov,“ hovoríJán Sališ, Head of Leasing, CRESCO REAL ESTATE v Bratislave.

 

Detská poliklinika pribudne na jeseň

Mnohých rodičov poteší správa, že v septembri tohto roka pribudne v zóne Mesto v Slnečniciach detská poliklinika.Dr. Martin, klinika doteraz známa ako poskytovateľka stomatologických služieb, sa plánuje v Slnečniciach zamerať aj na komplexnú zdravotnú starostlivosť pre deti.

 

Keďže sa nám na stomatologickej klinike veľmi osvedčila práve detská stomatológia, rozhodli sme sa pridať do portfólia služieb našej značky aj kompletnú starostlivosť o najmenších. Detská poliklinika v Slnečniciach sa bude volať Dr. Martinko, čo jasne naznačuje, pre koho bude určená. Rodičia tu pod jednou strechou nájdu okrem stomatológie aj pediatriu, detskú jednodňovú chirurgiu či urológiu. Časom plánujeme rozšíriť služby aj o ďalšie špecializácie. Koncept chceme zrealizovať tak, aby sa u nás deti necítili ako u lekára, ale ako v ich vlastnom detskom svete,“prezrádza Daniel Kodaj, spoluzakladateľ značky Dr. Martin. Dr. Martinko bude sídliť na ploche 260 m2.

 

V septembri 2021 otvorí v rovnakej zóne novú ambulanciu aj urológ s vyše 15-ročnými skúsenosťami zo Spojeného kráľovstva.  

 

Nová očná klinika s optikou myslí aj na deti

V novej očnej klinike s optikou sa od marca budúceho roka skúsení špecialisti z oblasti oftalmológie a očnej optiky budú okrem preventívnej očnej starostlivosti, diagnostiky a liečenia očných ochorení špecializovať predovšetkým na laserové operácie oka. Na ploche vyše 350 m2 nájdete ambulancie a operačné sály, ktoré budú vybavené najmodernejším zariadením.

Nezabudlo sa ani na tých najmenších. Opticko-pleoptické centrum nájdete na 1. poschodí spolu s ambulanciami určenými práve pre detských pacientov. Na prízemí sa bude nachádzať očná optika s okuliarovými rámami svetových značiek, ale aj s dizajnérskymi kúskami. Oční optici pomôžu s výberom kvalitného rámu a okuliarových šošoviek podľa nameraných dioptrií, ale postarajú sa aj o kvalitný servis .

 

 

Služby sa rozrastú na 55-tisíc m2

Ponuka vybavenosti v Slnečniciach sa rozširuje s každou ďalšou dokončenou etapou projektu. Momentálne je skolaudovaných 20-tisíc štvorcových metrov obchodných priestorov, celkovo sú v projekte v horizonte približne 10 rokov plánované komerčné priestory na ploche viac ako 55-tisíc štvorcových metrov, školské zariadenia, parky na ploche vyše 42-tisíc m2 a športoviská na ďalších viac ako sedemtisíc štvorcových metroch. Záujemcovia o obchodné priestory si ich môžu v Slnečniciach nielen prenajať, ale aj kúpiť. Ak majú v štvrti aj bývanie, vedia prácu i súkromný život skvele skĺbiť bez zbytočného cestovania po meste. V Slnečniciach sú k dispozícii obchodné priestory s výmerami od 29 m2 a s flexibilnými priestorovými riešeniami. Interiéry sa dajú variabilne meniť alebo spájať podľa potrieb nájomcov.

V štvrti  bude do roku 2030 bývať vyše 21 – tisíc obyvateľov.

 

 

Aké ďalšie služby nájdete v Slnečniciach už teraz:

  • Nákupné centrum Slnečnice Market s predajňami akoBilla, 101 Drogerie, Planeo Elektro, JYSK, Pepco, Super ZOO, lekárňou či trafikou. Súčasťou sú ajnabíjacie stanice pre elektromobily. V jeho susedstve ponúka gastrozóna Trch. pestrý výber rôznych medzinárodných kuchýň aj cukráreň s kaviarňou.
  • Rodinné centrum zábavy LEON s kaviarňou, tanečnými kurzami či bazénom s morskou vodou pre detičky.
  • Služby v zóne Viladomy – materská škola, detské jasle, dentálna klinika, lekáreň, potraviny, reštaurácia aj kaviareň.
  • Služby v zóne Mestohračkárstvo, interiérové štúdio, kaderníctvo, realitná kancelária, kaviareň a reštaurácia. V zóne Mesto v budúcnosti vyrastie aj vzdelávacie zariadenie s materskou, základnou a strednou školou.
Zobraziť celú aktualitu
Slovensko míňa na prevenciu najmenej v rámci Európy pasik
Slovensko míňa na prevenciu najmenej v rámci Európy

Na Slovensku ročne zomrie na odvrátiteľné úmrtia až 11 000 ľudí. Odvrátiteľné alebo aj zbytočné úmrtia sú indikátorom stavu zdravotníctva v danej krajine. Veľká časť z týchto úmrtí by nenastala, ak by pacienti dostali včasnú zdravotnú starostlivosť, prípadne efektívnu a inovatívnu liečbu. Slovensko je v štatistikách odvrátiteľných úmrtí dlhodobo medzi najhoršími krajinami v rámci Európy, napriek tomu, že vieme čo konkrétne robiť, aby sme znížili počet týchto úmrtí. 

Tento stav by mohla zmeniť systémová zmena v zdravotníctve, ktorej dôležitou súčasťou by mala byť aj prevencia a edukácia spoločnosti. Zhodli sa odborníci v rámci diskusie Talkie o zdraví.

 

Odvrátiteľné úmrtia sú všetky úmrtia do 75 rokov, ktorým by sa dalo včasnou a kvalitnou zdravotnou starostlivosťou predísť. Medzi ne patria liečiteľné úmrtia, ktoré by nemali existovať, ak by bola v systéme dostupná efektívna zdravotná starostlivosť a dostupná liečba a preventabilné úmrtia, ktoré súvisia s rizikovými ovplyvniteľnými faktormi, akými sú obezita, požívanie alkoholu či fajčenie. Slovensko je v štatistikách odvrátiteľných úmrtí dlhodobo medzi najhoršími krajinami v rámci Európy, pod nami sú už len krajiny ako Maďarsko či Rumunsko. Viceprezident Asociácie na ochranu práv pacientov (AOPP) PharmDr. Dominik Tomek hovorí, že stav v ktorom sa slovenský zdravotný systém nachádza je výsledkom dlhodobého finančného, strategického, ale aj edukatívneho zanedbania.

 

Zuzana Dolinková zo Zväzu ambulantných poskytovateľov tvrdí, že v otázke nielen odvrátiteľných úmrtí, ale aj stavu zdravotníctva ako takého je najdôležitejšia prevencia. „Ak chceme šetriť finančné zdroje v zdravotníctve musíme investovať do preventívnych programov, do skvalitnenia ambulantnej starostlivosti, ktorá je v porovnaní s nemocničnou lacnejšia, ale aj do skríningových programov na včasné zachytenie ochorení,“ vysvetľuje. V otázke prevencie je však Slovensko taktiež na chvoste v rámci Európy. Na prevenciu ako takú míňame v priemere 15€ na hlavu. Pre porovnanie, krajiny ako Španielsko, Taliansko či Švajčiarsko minú na prevenciu od 100 do 200€ na jedného obyvateľa. „Problémom je aj dostupnosť liečby. Od roku 2011 schválila EMA 91 inovatívnych onkologických liekov, do minulého týždňa ich bolo na Slovensku dostupných 31,“ dopĺňa zdravotnícky analytik Martin Smatana.

 

Zatiaľ čo v zahraničí sa o edukatívne kampane a prevenciu obezity či fajčenia starajú rezorty zdravotníctva, na Slovensku takáto iniciatíva zo strany štátu stále chýba. Podľa Janky Bittó Cigánikovej by mali byť dôležitým hráčom v otázke prevencie zdravotné poisťovne. „Štát by mal poisťovniam zadať jasnú požiadavku na zníženie počtu výskytu konkrétnych ochorení. Poisťovňa by mala poskytnúť riešenie ako to chce urobiť, koľko financií na to potrebuje a štát by mal následne kontrolovať aj konkrétne výsledky.“ Predsedníčka zdravotníckeho výboru NR SR dodáva, že vláda a politici sa menia, ale ak by bola spolupráca s poisťovňami nastavená jasne a transparentne, v otázke prevencie by zohrali dôležitú úlohu.

 

S edukatívnymi a preventívnymi kampaňami pre pacientov prichádzajú dlhodobo pacientske organizácie. Dominik Tomek z AOPP vysvetľuje, že od štátu nedostávajú na podporu preventívnych kampaní žiadnu finančnú podporu. Pacientske organizácie sú preto často financované tretími stranami, rôznymi organizáciami či farmaceutickými spoločnosťami, čo pacientsku organizáciu následne diskvalifikuje v diskusiách s rezortom zdravotníctva. Cigániková dodáva, že je potrebné prísť s programom zo strany štátu, ktorý bude podporovať aktivity pacientskych organizácií a neohrozí tým ich nezávislosť.

 

V otázke znižovania odvrátiteľných úmrtí zohrávajú dôležitú rolu aj rizikové faktory. Medzi ne patrí nesprávna životospráva, obezita, alkohol či fajčenie. WHO nepredpokladá, že by sa v dlhodobom horizonte znížil počet fajčiarov. Napriek tomu existujú krajiny, ktoré si vytvárajú vlastné programy na ozdravenie spoločnosti a svojich obyvateľov. Napríklad v Anglicku existuje bonifikačná schéma, ktorej cieľom je presvedčiť pacientov, aby prestali fajčiť. Ak to nedokážu, lekár im odporučí, aby prešli na menej škodlivé náhrady tabakových výrobkov. Janka Bittó Cigániková hovorí, že na fajčenie a postupného ozdravovanie spoločnosti treba myslieť pri tvorbe daňovej politiky. „Keď zvyšujeme ceny tabakových výrobkov, mali by sme ich cenovo odlíšiť od iných nikotínových náhrad. Pokiaľ sú ceny klasických tabakových výrobkov a menej škodlivých náhrad na rovnakej úrovni, postoj fajčiara to nezmení a náhradu klasických cigariet si nevyberie. Ak človek nevie skoncovať s fajčením úplne, je určite lepšie, ak prejde na niektorú z nikotínových náhrad akoby mal zostať pri klasických cigaretách,“ dodáva.

 

Aby sa zmenil nielen prístup k prevencii, ale aj liečbe a dostupnosti zdravotnej starostlivosti, je potrebných niekoľko zásadných zmien a reforiem. Podľa Martina Smatanu je dôležitá optimalizácia siete nemocníc, reforma zákona o lieku, ktorý by mal sprístupniť viacero inovatívnych liekov, ale v neposlednom rade si reformu vyžaduje aj ambulantná sféra a určenie priorít zdravotnej politiky. „Podľa môjho názoru by sa mohla posilniť aj úloha Úradu verejného zdravotníctva. Ten sa historicky sústredil vždy len na hygienu a menej na verejné zdravie. Pomôcť v prevencii či včasnej diagnostike by preto mohli napríklad aj poradne verejného zdravia,“ vysvetľuje. Zuzana Dolinková zo Zväzu ambulantných poskytovateľov hovorí, že prevencia a preventívne programy by mali byť súčasťou aj Plánu obnovy a podľa nej je dôležité podporiť aj ambulantný sektor, nielen všeobecných lekárov, ale aj špecialistov. Predsedníčka zdravotníckeho výboru NR SR dodáva, že v našom zdravotníckom systéme chýba meranie výsledkov a prínosov pre pacienta, absentuje tu analýza hodnoty za peniaze. Dominik Tomek z AOPP vníma ako jeden z výrazných problémov zdravotníctva chýbajúce strategické plánovanie. Podľa neho je zároveň najrýchlejším a najúčinnejším spôsobom ako znížiť veľkú časť úmrtí vakcinácia. Nielen proti COVIDU, ale aj proti chrípke, pneumokokom či ďalším ochoreniam, ktorým sa vďaka pokroku vedy a technológií dá účinne predchádzať.

Záznam z diskusie Talkie o zdraví, ktorej hlavnou témou boli odvrátiteľné úmrtia, si môžete pozrieť tu:

https://www.youtube.com/watch?v=NqrlpnQn3as

Zobraziť celú aktualitu
Slováci rozhodli - najobľúbenejšími sú  výrobky značky Tescopasik
Slováci rozhodli - najobľúbenejšími sú výrobky značky Tesco

Výrobky vlastnej značky Tesco sú medzi zákazníkmi čoraz obľúbenejšie a reťazec v tomto smere na Slovensku vyniká! Najnovšie uspel aj v konkurencii ďalších produktov a práve výrobky s logom Tesco až v deviatich kategóriách označili zákazníci z celého Slovenska v programe Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021za najobľúbenejšie. Tesco tak prekonalo rekordy ostatných ročníkov ocenenia.O ocenenie tento rok zabojovalo rekordných 137 noviniek v 45 kategóriách.

Vážime si toto skvelé hodnotenie od našich zákazníkov. Už 25 rokov prinášame zákazníkom na Slovensku skvelú hodnotu za peniaze, a to aj vďaka výrobkom značky Tesco, ktoré neustále inovujeme, aby reflektovali aktuálne trendy. Privátne značky nám umožňujú prinášať zákazníkom širokú ponuku produktov značkovej kvality za dostupné ceny. Teší nás, že až 35 % produktov značky Tesco pochádza od slovenských dodávateľov a ich počet neustále rastie. Aj týmto spôsobom pomáhame lokálnym firmám dostať sa na zahraničné trhy a rásť s nami ešte viac,“ hovorí Erik Šiatkovský, komerčný riaditeľ pre Tesco na Slovensku.

 

 

Tesco výrobky sa stali víťazmi v 9 kategóriách – Balené mäso, Cereálie a sušené plody, Čokolády, Polotovary na varenie, Sladké pečivo, Slané pečivo, Šunky, Dámska hygiena a Zmrzliny. Voľbu spotrebiteľa organizuje skupina Atoz Marketing Services na Slovensku už desať rokov.

 

Zákazníkom záleží aj na udržateľnosti

Nezávislý program Voľba spotrebiteľov už desať rokov oceňuje nové a inovované výrobky uvedené na slovenský trh. Ocenené produkty sú vyhlásené na základe prieskumu prebiehajúceho na reprezentatívnej vzorke dvetisíc respondentov prostredníctvom nezávislého prieskumu organizovaného výskumnou agentúrou NielsenIQ.

 

„Medzi nomináciami dlhodobo rastie počet registrácií zameraných na zdravý životný štýl. Naprieč všetkými kategóriami je oproti posledným ročníkom vidieť ešte väčší tlak na ekológiu a udržateľnosť,“ uvádza Tatiana Koššová, country manager pre Slovensko usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services, a dodáva:„Osobne mám veľkú radosť, keď vidím silný trend inovácií, ktorý je win-win pre spotrebiteľov, výrobcov, ale aj dlhodobo pre životné prostredie. Výrobcovia pochopili, že v prístupe k ekológii a udržateľnosti sme všetci na jednej lodi.“

 

Recyklovateľné obaly aj menej cukru

Tesco neustále zlepšuje svoje výrobky.Ešte v roku 2019 sa v strednej Európe zaviazalo, že do roku 2025 budú mať všetky výrobky vlastnej značky reťazca 100 % recyklovateľné obaly. Reťazec tak prispieva k budovaniu systému tzv. uzatvorenej recyklačnej slučky. V prípade, že obal zohráva dôležitú úlohu pri ochrane produktu, reťazec vždy pracuje na tom, aby materiál obalu bol plne recyklovateľný alebo opakovane použiteľný.

 

Tesco v máji tohto roka ohlásilo aj ambicióznu stratégiu, ktorá zákazníkom pomôže stravovať sa zdravšie a udržateľnejšie. V regáloch reťazca postupne pribudne ešte viac zdravších potravín vlastnej značky s upraveným zložením či ďalšie rastlinné alternatívy mäsa.

Pozitívnou zmenou prešli vybrané produkty vlastnej značky Tesca už skôr. Reťazec znížil objem cukru v nealkoholických nápojoch vlastnej značky na menej ako 5 gramov, čo je – pre lepšiu ilustráciu – jedna čajová lyžička na každých 100 mililitrov. To znamená, že tieto výrobky obsahujú v priemere o 24 % kalórií menej.

 

Najobľúbenejšie výrobky vlastnej značky Tesco podľa hlasovania vo Voľbe spotrebiteľov 2021:
 

kategórii Balené mäso jednoznačne zabodoval prémiový produkt za dostupnú cenu Tesco Finest hovädzí steak – kvalitný írsky hovädzí steak z vysokej roštenky pochádza z plemena Aberdeen Angus

 

kategórii Cereálie a sušené plody za víťazov označili spotrebitelia Tesco zmesi orechov a ovocia. Tesco ponúka širokú ponuku známych i menej obvyklých druhov a kombinácií, napríklad zmes goji, mandlí, semienok či kokosu, desiatovú zmes orechov a hrozienok alebo sušené mango a ananás.

 

Zákazníci si v kategórii Čokolády za víťaza vybrali Tesco Švajčiarsku čokoládu s kakaom s celosvetovo uznávanou certifikáciou Rainforest Alliance, ktorá certifikuje a spája farmárov, lesníkov, firmy a spotrebiteľov, ktorí tvoria svet, kde ľudia a príroda prosperujú v harmónii. Spolupráca s Rainforest Alliance podporuje kakaové farmy a zaručuje dostupné a udržateľné produkty.

 

Tesco výrobok získal prvé miesto aj v kategórii Dámskej hygieny – výrobky značky Tesco Pro Formula Eco sú vyrobené zo 100 % prírodných vlákien.

 

V kategórii Polotovary na varenie označili zákazníci za víťaza Tesco Grill Master mäso – kvalitné marinované mäso na grilovačky doma aj na cestách.

 

Kategórie Slané pečivo a Sladké pečivo priniesli Tescu víťazstvo za čerstvé pečivá, ktoré pripravuje vo vlastných peciach v predajniach.

 

V kategórii Šunky získalo Tesco víťazné miesto s unikátnou Tesco Finest bravčovou šunkou údenou na bukovom dreve.

 

Kategória Zmrzliny priniesla Tescu prvé miesto hneď za dve novinky – Tesco Zmrzlina v kornútkuso zaujímavou chuťou popcornu alebo slaného karamelu. Zmrzliny vlastnej značky reťazca taktiež používajú kakao s certifikáciou Rainforest Alliance.

Zobraziť celú aktualitu
Žuvačky ORBIT, motivujú ľudí k tomu, aby získali svoju iskru späťpasik
Žuvačky ORBIT, motivujú ľudí k tomu, aby získali svoju iskru späť

Spoločnosť Mars spúšťa v strednej Európe novú televíznu kampaň žuvačiek ORBIT® nazvanú "Získaj svoju iskru späť". Nový televízny spot "Keď nastane tá chvíľa" ukazuje, ako to bude vyzerať, keď sa život vráti späť do normálu, zároveň chce podporiť sebavedomie ľudí a povzbudiť ich k nadväzovaniu kontaktov. Práve v týchto chvíľach sa bude hodiť aj svieži dych a osvieženie na cestách. 

Cieľom novej kampane je motivovať ľudí k tomu, aby po dlhej dobe strávenej doma, získali svoju iskru späť. Kampaň komunikuje myšlienku zábavným spôsobom, ale zároveň nechýba ani trochu zveličenia, ktoré je v tejto náročnej dobe potrebné.

 

„Veľmi ma teší, že môžeme spustiť našu novú televíznu kampaň na žuvačky ORBIT® aj na Slovensku, a nadviazať tak na jej veľký úspech vo Veľkej Británii. Spoty sú ladené veľmi optimisticky a perfektným spôsobom vystihujú koniec lockdownu. Kampaň prináša veľa úsmevných momentov cez vyobrazenie radostného návratu k normálu v čase, keď už je to bezpečné. Zároveň oznamuje zásadnú správu o tom, aké dôležité sú žuvačky v našom každodennom živote,"uvádza Emma Hompot, manažérka portfólia žuvačiek a cukroviniek v spoločnosti Mars v strednej Európe.

 

 

Myšlienku, s ktorou ľudia hľadia na svet bez lockdownu, vykreslila značka ORBIT® za použitia trochu zveličeného fungovania ľudí po skončení všetkých obmedzení. Kampaň tak predstavuje svetlejšiu stránku reality a kladie dôraz na znovu nájdenú energiu, ktorú v sebe ľudia majú na bežné veci, ktoré boli predtým súčasťou ich každodenných životov. Vzrušenie a radosť zo života bez sociálnej izolácie sa v rámci jednotlivých spotov premietajú do mnohých scenárov, a to vrátane zániku virtuálnych pracovných schôdzok, návratu vášnivého bozkávania na verejnosti a obnovenie ranného dochádzania do práce. Príklady ľudí, ako je unavená matka snažiaca sa pracovať z domu alebo dievča, ktoré povstalo z hromady krabíc od pizze, ukazujú, ako môžu žuvačky ORBIT® vrátiť ľuďom sebavedomie v akomkoľvek kontexte.

 

Reklamy vytvorené v spolupráci s agentúrou Energy BBDO sú súčasťou kampane na žuvačky ORBIT® "Získaj svoju iskru späť," ktorá povzbudzuje ľudí k tomu, aby znovu nechali vyniknúť svoje sebavedomie a aby si po náročnom roku 2020 mohli užiť nabitý rok 2021.

 

Josh Gross a Pedro Pérez, hlavní kreatívni riaditelia agentúry Energy BBDO, ku kampani uviedli: „Až nastane tá chvíľa a obmedzenia skončia, nebudeme len potichu opúšťať naše domovy, kupovať si ráno noviny v trafike cestou do kancelárie a nebudeme len súčasťou každodennej rutiny. To nie. Vrátime sa v plnej sile a pomôžeme svetu získať jeho iskru späť! Jedno balenie žuvačiek ORBIT®, až nastane tá chvíľa."

 

Video si môžete pozrieť tu: www.youtube.com/playlist?list=PLdSKaAudRtcl76c1dSXeJ4rJTNjVYnxQ9

Zobraziť celú aktualitu
Tesco je hrdým partnerom komunít už 25 rokov, opäť podporí najlepšie lokálne projektypasik
Tesco je hrdým partnerom komunít už 25 rokov, opäť podporí najlepšie lokálne projekty

Tesco na Slovensku sa už 25 rokov neprestajne stará o všetky komunity, v ktorých pôsobí. Aktuálne podporí reťazec po deviatykrát lokálne projekty na zlepšenie života po celom Slovensku sumou takmer 170-tisíc eur. Od pondelka 14. júna 2021  štartuje zákaznícke hlasovanie v rámci grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhamevo všetkých predajniach Tesca. Zákazníci tak môžu opäť po ročnej prestávke – v ktoromkoľvek spomedzi 153 obchodov Tesca – rozhodnúťo výške odmeny pre vybrané komunitné projekty v ich lokalite. Na Slovensku tak pribudnú nové ihriská, včelíny, knižnice, opravené pamiatky aj športovéakcie. V priebehu doterajších ôsmich edícií programu zákazníci podporili 1 400 projektov spolu vyše 25 miliónmi hlasov a Tesco rozdalo víťazným projektom celkovú sumu viac ako 1 milión eur.

„Tesco je už 25 rokov hrdou súčasťou komunít naprieč Slovenskom. Počas tohto obdobia intenzívne podporujeme komunity a iniciatívy, ktoré skrášľujú okolie a zlepšujúživot vo všetkých regiónoch, kde pôsobíme.Za štvrťstoročie sme v spolupráci s našimi lokálnymi partnermi zrealizovali množstvo užitočných projektov, od pomoci ľuďom v núdzi cez podporu vzdelávacích, športových či kultúrnych podujatíažpo výstavbu parkov či revitalizáciu zelene. Neustále, a zvlášťpočas uplynulého neľahkého roka, sme potvrdzovali, že zákazníci, kolegovia a ich komunity sa na nás môžu spoľahnúťza každých okolností. Teší nás, že opäť po roku môžeme spustiť dôležitú a obľúbenúčasť programu Vy rozhodujete, my pomáhame, a to hlasovanie zákazníkov v predajniach. V predchádzajúcich edíciách  sme podporili 1 400 verejnoprospešných projektov celkovou sumou vyše 1 milión eur,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

O výške podpory vybraných komunitných projektov rozhodnú zákazníci hlasovaním až do 11. júla 2021. Za nákup v Tescu získajúhlasovacížetón, ktorýmôžu priradiťjednému z troch vybraných projektov vo svojom regióne.Projekt s najväčším počtom žetónom na 1. mieste získa odmenu 1 300 eur, projekt na druhom mieste 600 eur a na treťom mieste 300 eur.

 

Z vlastnej skúsenosti môžeme potvrdiť, že grantový program Vy rozhodujete, my pomáhame je fantastickou príležitosťou pre budovanie užitočného projektu vo vlastnej komunite. Podpora získaná v rámci grantového programu nám veľmi pomohla, a to konkrétne pri zlepšení biodiverzity flóry, zabezpečení potrebnej starostlivosti o včely, propagácii včelárstva v okolí a najmä budovania si vzťahu ľudí s prírodou. Som presvedčený, že i súčasné obdobie koronakrízy nám ukázalo, aké dôležité je podporovať užitočné komunitné projekty. Na Slovensku dokážeme byť silní v rozličných lokálnych iniciatívach v stovkách miest a obcí naprieč krajinou. Keď spojíme sily, môžeme ich skvelým spôsobom ešte viac rozvíjať v prospech nás všetkých. Veľmi pekne ďakujeme Tescu za doterajšiu skvelú spoluprácu a podporu" dodáva Július Cíba, predseda OZ Naše včely.

 

Za projekty neziskových organizácií, škôl, samospráv aj miestnych organizácií môžu zákazníci v Tescu hlasovať do 11. júla 2021. Z rekordného počtu prihlásených 477 nápadov a ideí vybrala odborná komisia 231 finalistov. Príležitosť dostali i návrhy projektov, ktoré pomáhajú vyrovnať sa so súčasnou mimoriadnou situáciou po nástupe koronakrízy či podporiť zdravie a imunitu.

 

 

Prostredníctvom programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa Tescu doposiaľ podarilo podporiť vyše miliónom eur realizáciu 1 400 užitočných a zaujímavých komunitných projektov. Zrealizované projekty pomohli skrášliť komunity, zlepšiť životy ľudí i zvierat, či podporiť deti a mládežvo voľnočasových aktivitách napriečSlovenskom.

 

Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa zrealizovalo v regiónoch napríklad:

 

  • 92 kultúrnych podujatí
  • 45 ihrísk
  • 154 vzdelávacích aktivít
  • 111 úprav verejných záhrad a parkov
  • 11 detských táborov
  • 16 pomocí pre útulky pre zvieratá
  • 7 aktivít na ochranu včiel

 

Pravidlá programu a informácie o všetkých edíciách sú na https://tesco.sk/pomahame/.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco je špeciálnym partnerom Dňa narcisov, pomôže spolu s dodávateľmi i zákazníkmipasik
Tesco je špeciálnym partnerom Dňa narcisov, pomôže spolu s dodávateľmi i zákazníkmi

Onkologické ochorenie  si, žiaľ, ani počas koronakrízynevyberá  prestávku. Liga proti rakovine preto zdôrazňuje, že ani verejnoprospešná zbierka Deň narcisov nemôže mať pauzu. Hoci napriek uvoľneniu protiepidemických opatrení sa 25. ročník musí zaobísť bez tradičných dobrovoľníkov v uliciach, narcis môžete získať v každom spomedzi 153 obchodov Tesca na Slovensku. Pripnutím narcisu a dobrovoľným príspevkom urobíme dôležité gesto pre onkologických pacientov. 

„Narcis, ktorý je symbolom spolupatričnosti, pomoci a nádeje pre ľudítrpiacich rakovinou, chceme a  potrebujeme odovzdaťľuďom. Vieme, že je mnoho takých, ktorívnímajúzmysel a užitočnosťprojektov realizovaných Ligou proti rakovine a radi na ne prispejú. Opäťsme museli pristúpiťk zodpovednému riešeniu na ochranu verejného zdravia pred koronavírusom. Poslednýročník poznačil pokles výnosu zbierky, čo v nevyspytateľnom a neistom čase pandémie bolo pochopiteľné. Život však ide ďalej, žiaľ, rakovina nemápauzu, preto pauzu nemôže mať ani naša pomoc a my veríme, že ani pomoc ľudí vo forme finančného príspevku pauzu mať nebude,“ približuje Eva Kováčová, výkonná riaditeľka Ligy proti rakovine.

 

Zbierka Deň narcisov prebiehala v predajniach Tesco aj minulý rok. ZDROJ FOTO: TESCO SR

 

Prispieť môže každý! A to hneď viacerými spôsobmi:

  • Od 10. do 12. júna 2021 exkluzívne vo všetkých 153 obchodoch Tesca, a to buď vo forme príspevku do pokladničky, alebo použitím špeciálnych kupónov s označením Deň narcisov počas platby za nákup
  • Od 7. júna 2021: vybraných 300-tisíc domácností naprieč Slovenskom si nájde obálku s narcisom a informáciami o možnostiach podpory Dňa narcisov
  • Online a SMS zbierka – od 7. do 20. júna 2021 prostredníctvom  SMS na 848 (hodnota SMS je 3 €) alebo priamo na účet zbierky SK09 0900 0000 0054 5454 5454
  • Virtuálny narcis môžete získať v online zbierke na www.dennarcisov.sk

V tomto roku je špeciálnym partnerom Dňa narcisov spoločnosť Tesco. Práve v 153 predajniach reťazca naprieč celým Slovenskom môžete získať narcis a dobrovoľne prispieť.

 

„Tak ako je narcis 25 rokov symbolom spolupatričnosti a pomoci onkologickým pacientom, aj Tesco je tu pre svojich slovenských zákazníkov, kolegov a komunity už25 rokov. Počas štvrťstoročia sme ukázali, že pri nich stojíme v dobrých aj zlých časoch. Som hrdý, že Tesco je partnerom Dňa narcisov a vďaka našim kolegom prinesieme žlténarcisy ľuďom nacelom Slovensku, aby sme spoločne podporili onkologických pacientov,“ zdôraznil Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku, a doplnil:Veľmi sa teším, že vďaka spolupráci s našimi slovenskými dodávateľmipodporíme Deň narcisov aj finančne, a to výťažkom z predaja vybraných produktov.

 

Slovenskí dodávatelia Vitazel a Boni Fructi pomôžu onkologickým pacientom spolu s reťazcom Tesco. Za každé predané Tesco Finest paradajky Hranáčik a Tesco jahody slovenské 250 g v sieti Tesco venujú finančný príspevok Lige proti rakovine. Tesco celkový príspevok zdvojnásobí. Dodávatelia aj reťazec prispejú sumou 3 centy za každý predaný produkt.

„Zbierku takého rozsahu, ako má Deň narcisov, nie je jednoduché zorganizovať. Či už sa koná v uliciach, alebo ju realizujeme náhradnou formou. Nešlo by to bez dobrovoľníkov, na ktorých sa opäť tešíme v budúcom roku. A nešlo by to bez partnerov, ktorípri nás stoja aj v tomto náročnom čase.  Ďakujeme za nasadenie, ochotu, finančné krytie časti nákladov a spoločnézdolávanie prekážok, ktoré sa pri organizácii zbierky naprieč Slovenskom vyskytli. Vážime si a ďakujeme za podporu všetkým partnerov,“ dopĺňa Eva Kováčová.

Ako sa použijú prostriedky vyzbierané počas Dňa narcisov?

 

Finančné prostriedky vyzbierané počas Dňa narcisov použije Liga proti rakovine na pokračovanie v realizácii overených a užitočných projektov, ktoré sú určené na priamu pomoc onkologickým pacientom a ich rodinám. K nim patria: bezplatná Onkoporadňa (0800 11 88 11), Sieť onkopsychológov – bezplatné individuálne i skupinovéporadenstvo, rodinná týždňovka, relaxačné pobyty pre pacientov, ubytovacie zariadenia pre rodičov hospitalizovaných detí liečených na rakovinu, jednorazový finančný príspevok v hmotnej núdzi, bezplatné programy v Centrách pomoci Ligy proti rakovine Bratislava, Košice, Martin.  Z výnosu Dňa narcisov sa pravidelne realizujúaj aktivity v oblasti prevencie a informovanosti verejnosti o predchádzaníonkologickým ochoreniam.

Viac informácií o zbierke: www.dennarcisov.sk

Zobraziť celú aktualitu
Prieskum ukazuje, že vzťahy medzi susedmi sú pre Slovákov rovnako dôležité ako kvalita škôlpasik
Prieskum ukazuje, že vzťahy medzi susedmi sú pre Slovákov rovnako dôležité ako kvalita škôl

V apríli zrealizovala značka Opavia na Slovensku prieskum vnímania susedských vzťahov a ich vplyvu na život. Ako Slováci vnímajú svoje vzťahy so susedmi a ako sú pre nich tieto vzťahy dôležité? Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že viac ako tretina všetkých opýtaných sa so svojimi susedmi pozná osobne a má s nimi dobré vzťahy. Takmer polovica (46 percent) pozná svojich susedov iba zbežne. Pozitívnym zistením je, že až 90 percent respondentov potvrdilo, že je možné zlepšiť vzťahy so susedmi spoločnými aktivitami.

Väčšie mesto, väčšia anonymita medzi susedmi

Výsledky prieskumu potvrdzujú, že s veľkosťou mesta rastie  anonymita medzi susedmi. Až 61 percent účastníkov prieskumu z veľkých miest (mestá, kde je počet obyvateľov vyšší ako 20 000)  pozná svojich susedov len zbežne. Oproti tomu v menších mestách a obciach, v ktorých počet obyvateľov nepresahuje 5 000, sú si susedia bližší. V malých mestách svojich susedov veľmi dobre pozná až polovica opýtaných.

 

V rámci krajov Slovenska majú najlepšie vzťahy so susedmi obyvatelia Prešovského kraja

Výrazné rozdiely v susedských vzťahoch sa ukázali  medzi jednotlivými regiónmi Slovenska. V Bratislavskom kraji až 30 percent respondentov uvádza, že svojich susedov pozná len z videnia. Opakom je Prešovský kraj, kde takto odpovedalo len necelých sedem percent opýtaných.

Až 40 percent respondentov z Prešovského kraja deklarovalo, že svojich susedov pozná osobne a má s nimi priateľský vzťah. Je to najvyššie číslo spomedzi všetkých krajov Slovenska.

Viac ako štyri pätiny (86 percent) opýtaných vo všetkých krajoch sa zhodli, že by im k zlepšeniu vzťahov pomohli spoločné aktivity ako napríklad vhodne zariadený dvor, detské ihrisko či klubovňa.

 

Susedské vzťahy sú rovnako dôležité ako kvalitné školy a dostupné obchody

V životoch Slovákov hrajú vzťahy so susedmi veľmi dôležitú úlohu. Pre 85 percent opýtaných sú dobré vzťahy so susedmi rovnako dôležité ako dostupnosť obchodov, kvalita škôl či blízkosť športovísk a prírody. Viac ako polovica respondentov je ochotná urobiť proaktívny krok k zlepšeniu svojich vzťahov so susedmi. Napríklad ponúknuť pomoc alebo sa postarať o čistotu bytového domu.

 

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio