LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.

Máte biele škvrny na zuboch?

Máte biele škvrny na zuboch?

Aj vy mate na zuboch biele kriedové škvrny, fľaky a suchú odvápnenú sklovinu? Väčšinou výrazne viditeľné ráno? Takže počas dňa by ste nemali ignorovať pitný režim, rovnako deti aj dospelí. Voda je zázračná tekutina, dostatok tekutín v organizme zabezpečí  redšiu slinu, takže plak na zuboch má menšiu šancu tvoriť sa.Plak je vlastne vrstva  baktérií,  zvyškov jedla zlepeného slinami, ktoré sa lepia na sklovinu.


V medzizubných priestoroch musí byť zabezpečená hygiena, samozrejme aj všetky plochy zubov musia byť dokonale očistené. Hladký  povrch zuba, ktorý vnímame jazykom, nemôže pacient kontrolovať a teda ani zbadať, že nastal problém. Signálom začínajúceho problému je zvyčajne až krvácanie, bolesť zuba alebo ďasna. Škvrny na trvalých zuboch môžu vzniknúť dlhodobým pôsobením plaku na ich povrch. Predovšetkým u tých pacientov, ktorí ešte nikdy neabsolvovali dentálnu hygienu, nemajú správnu techniku čistenia, nevedia rozoznať ako vyzerá povlak na zuboch a netušia, že obsahuje veľké množstvo baktérií zodpovedných za odvápnenie na zuboch.

 

Odvápnenie, biele škvrny vznikajú aj dlhodobým pôsobením kyselín nachádzajúcich sa v potrave. Ovocie, kyslé nápoje, sladké sirupy, vody, sladkosti všeobecne s obsahom cukru sú považované za drogu, ktorá ničí zubnú sklovinu.

 

Po každom jedle klesá pH v ústach a nastáva proces demineralzácie. Ak si po jedle dostatočne vypláchnete ústa čistou vodu, pH sa zvýši a pomocou slín dôjde k remineralizácii. Slina má totiž čistiacu schopnosť a prvky, ktoré obsahuje, enzýmy, vápnik, fluorid a iné zabezpečia rýchly proces remineralizácie.

 

U nás aplikujeme pacientom po každej dentálnej hygiene na čistú sklovinu  remineralizačný  krém. Nanáša sa aplikačnou tyčinkou, hodinu pacient nič nekonzumuje a nepije a 24 hodín by nemal piť žiadne farebné nápoje a rovnako nekonzumovať nič čo farbí sklovinu -  červené víno, cvikla, černice, maliny a pod.

 

Dokonale hladký povrch, nevysušená, neodvápnená sklovina zubov, krásne hladká, viditeľne aj na pocit v ústach. Tak by mala vyzerať zdravá, pevná, lesklá sklovina. Veľmi dôležitá je výživa. Ak našu ambulaciu navštvi detský pacient, požiadame rodičov aby vyplnili výživový protokol. Je to záznam, ktorý rodičia vypĺňajú podľa toho, čo dieťa konzumuje a vypije nasledujúcich 48 hodín. Podľa protokolu potom zisťujeme, ako dlho je sklovina v kyslom prostredí, koľko cukru deti konzumujú počas dňa a večer, keď zaspávajú po vypití mlieka s neočistenými zubami. 

 

Týmto zápisom môžeme získať kontrolu nad cukrom a dokonca rodičia sú sami prekvapení, čo všetko ich deti skonzumujú počas jedného dňa. Je veľmi dôležité, aby v protokole uviedli pravdu. Potom nasleduje ďalšia fáza s cieľom minimalizovať v strave cukor z obchodu a nahradiť ho ovocím, ale v čase keď ho organizmus dokáže spracovať.  Len tak možno dosiahnuť dokonale hladkú sklovinu či už mliečneho alebo trvalého chrupu.

Výrazne odvápnené škvrny, suchá kriedová škvrna,  začínajúci zubný kaz sa dá zastaviť pravidelným čistením a zvlhčovaním skloviny správnymi prípravkami. Na prvom mieste je v tomto prípade mechanické odstraňovanie plaku zo zubov vhodnými pomôckami.

Archívny článok
Tlačiť
Kategória: Zuby a choroby

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je Gert-bau s.r.o., Gorkého 3, 811 01 Bratislava, IČO: 36 674 435. Prihlásením sa prostredníctvom kontaktného formulára dobrovoľne súhlasíte so spracovaním svojich osobných údajov prevádzkovateľom v zmysle § 14 zákona o ochrane osobných údajov a čl. 7 GDPR. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané výlučne za účelom spracovania a vyhodnotenia súťaže. Po 15 dni spracovania súťaže sa osobné údaje zlikvidujú. Poskytnutie osobných údajov, ako aj udelenie súhlasu s ich spracovaním je dobrovoľné a tento súhlas je možné kedykoľvek odvolať na e-maile gdpr@lenprezeny.sk.


Dnes je 31. 10. 2020, meniny má Aurélia.
OBJAVTE ÚČINKY PROTINOLU VO VYNOVENEJ LÍNII KRÉMOV ANEW OD AVONU!
Pre zdravie aj krásnu pleť – doprajte si doma ozdravné aj wellness rituály!
OBJAVTE BLAHODARNÉ ÚČINKY ADAPTOGÉNOV UKRYTÝCH V NOVEJ LÍNII AVON ADAPT!
Stavte na trendové dekoratívne novinky od AVONu!
Poradna
Náhodný článok
Allianz – SP vyplatila poškodeným v Prešove už takmer štvrť milióna eur Allianz – SP vyplatila poškodeným v Prešove už takmer štvrť milióna eur
Obyvatelia okolitých bytov, ktorí utrpeli škodu po tragickom výbuchu plynu v bytovom dome na Mukačevskej ulici v Prešove, už vďaka vyplatenému poistnému plneniu mohli začať s opravami poškodeného majetku. Allianz – SP im doteraz z poistenia bytového domu a z poistenia domácnosti vyplatila vyše 235-tisíc eur. 
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Očarujúca Orava Hiluxe – prevarí vodu bleskovo a bez pachutepasik
Očarujúca Orava Hiluxe – prevarí vodu bleskovo a bez pachute

Počas hmlistých rán a sychravých večerov padne vhod malým aj veľkým šálka horúceho nápoja. Na zaliatie obľúbeného čaju i kávy vám skvelo poslúži antikorová rýchlovarná kanvica Orava Hiluxe v atraktívnom červenom šate, ktorá sa okamžite stane dizajnovou hviezdou vašej kuchyne. 

 

Od prvej chvíle sa zamilujete do jej sexi červenej farby, oblých tvarov, vysokého oblúka rúčky pre pohodlné uchopenie a integrovaného analógového teplomera, ktorý počas ohrevu zobrazuje aktuálnu teplotu vody. Ten ocenia hlavne milovníci čaju, ktorí vedia, že zelený čaj by sa mal zaliať vodou s teplotou 60 – 70 0C, ovocný vodou s teplotou 900 a len čierny čaj sa zalieva prevarenou vodou. Navyše, voda prevarená v antikorovej kanvici je bez zápachov a pachute, aby mohla dokonale vyniknúť čistá chuť vášho obľúbeného horúceho nápoja. Orava Hiluxe je dômyselne skonštruovaná tak, aby sa do nej čo najpohodlnejšie naberala voda, aby sa z nej krásnym prúdom liala do pohára i šálky a aby manipulácia s ňou bola pre vás potešením. Okrem príťažlivého vzhľadu prekvapí aj praktickými vychytávkami – vyberateľným filtračným sitkom na vodu, odnímateľným podstavcom otočným o 3600, svetelnou signalizáciou zapnutia a ochranou pred ohrevom bez vody. Vďaka príkonu 1 800 W prevarí vodu za okamih a po skončení úlohy sa automaticky vypne. Naraz v nej ohrejete až 1,8 litra vody, aby ste si čaj a kávu mohli vychutnať spolu s rodinou. Výborne vám poslúži aj na ohrev vody na zaliatie výživnej kaše na raňajky či rýchlej večere v podobe polievky z vrecúška.

Podmanivá kráska Orava Hiluxe môže byť vaša za 49,90 €.

www.orava.eu

 

Zobraziť celú novinku
Pomoc od Kauflandu je každým nákupom bližšie pasik
Pomoc od Kauflandu je každým nákupom bližšie

Po štvrtý raz spúšťa obchodný reťazec kampaň na pomoc ľuďom v núdzi. Za každý výrobok z produktového radu Z lásky k tradícii predaný od štvrtka 29. 10. do stredy 2. 12. 2020 prispeje 5 centmi na nákup vozidiel pre terénne sociálne služby Slovenského Červeného kríža. 

Cieľom projektu je podpora a posilnenie vybavenia terénnych sociálnych služieb Slovenského Červeného kríža (SČK) a šírenie povedomia o potrebe odbúravania sociálnej izolácie. Tej je na Slovensku menej práve aj vďaka pracovníkom SČK, ktorí pomáhajú ľuďom v núdzi dostať sa tam, kam potrebujú – k lekárovi, na úrad alebo na návštevu rodiny. Práca terénnych sociálnych služieb SČK spočíva v poskytovaní prepravnej a opatrovateľskej služby, ale aj v sociálnom poradenstve či rozvoze šatstva a potravinovej pomoci. Prepravná služba zahŕňa aj poskytnutie asistencie počas prepravy či pri návštevách lekára.

 

„Rok 2020 je pre viaceré domácnosti náročnou skúškou. Zamestnanci terénnych sociálnych služieb Slovenského Červeného kríža robia výnimočnú prácu, ktorou zlepšujú životné podmienky ľudí v núdzi na celom Slovensku. Pomáhali aj počas prvej vlny pandémie, keď roznášali potraviny najviac ohrozeným ľuďom. Rozšírením ich flotily o ďalšie vozidlá budú takto ešte viac pripravení podávať pomocnú ruku ľuďom, ktorí sú na nich odkázaní – ľuďom v núdzi, hendikepovaným, onkologickým pacientom, mamičkám s deťmi alebo tým, ktorí bývajú v nedostupnom teréne, na miestach s nepravidelnou medzimestskou dopravou alebo nemajú možnosť vyjsť z domu bez pomoci,“ uviedla Lucia Vargová, hovorkyňa Kaufland Slovensko.

 

Podľa pána Mariána Fronka, vodiča SČK, prináša každý pracovný deň nový príbeh. Všetky však majú spoločnú jednu vec – pomoc druhým ľuďom. Napríklad pani Márii Vargovej, klientke terénnych sociálnych služieb SČK, pomáha služba postarať sa o dcéru.„Moja dcéra má ťažké zdravotné postihnutie. Službu využívame najmä na jej prepravu za rôznymi lekárskymi vyšetreniami. Je to vynikajúca pomoc a sme radi, že máme túto možnosť,“ povedala pani Mária Vargová a dodala, že by priala Slovensku viac takýchto vozidiel.

 

Od spustenia projektu v roku 2017 vďaka pomoci Kauflandu SČK rozšíril flotilu už o 16 nových špeciálne upravených terénnych vozidiel, ktoré pomáhajú v rámci 17 územných spolkov: Banská Bystrica, Bratislava-mesto, Brezno, Horehronie, Humenné, Košice-okolie, Levice, Liptovský Mikuláš, Poprad, Prešov, Rožňava, Senica, Snina, Topoľčany, Trebišov, Žiar nad Hronom a Žilina.

 

V prvom polroku 2020 sa terénne služby SČK museli výrazne prispôsobiť prísnym opatreniam v súvislosti s pandémiou COVID-19. Prevoz klientov sa síce výrazne obmedzil, zvýšil sa však počet ľudí, ktorí boli na pomoc zvonku odkázaní. Autá sme preto plne využívali na rozšírený rozvoz obedov pre seniorov a ťažko zdravotne postihnutých obyvateľov, donášku nákupov a liekov, materiálnu pomoc a pomoc pre repatriantov v štátnych karanténnych centrách,“ ozrejmila Zuzana Rosiarová Kesegová, generálna sekretárka SČK.

 

Tento rok sa vďaka spolupráci s Kauflandom bude môcť táto služba rozšíriť do ďalších regiónov, kde aktuálne ešte nie je, alebo posilniť vo veľmi vyťažených regiónoch. Stačí len kúpiť výrobok z produktového radu Z lásky k tradícii a zákazník podporí hneď dve oblasti – terénne sociálne služby SČK aj slovenských dodávateľov.

 

Zobraziť celú novinku
Pozor na prechladnutie, radšej si prikúrte – expresne zo zásuvky!pasik
Pozor na prechladnutie, radšej si prikúrte – expresne zo zásuvky!

S príchodom jesene nás niekedy aj v interiéri nepríjemne zaskočí chlad. Pri vysokom poklese teplôt neraz systémové vykurovanie nestíha, alebo naň jednoducho zabudneme a po návrate z mrazivého interiéru sa ocitneme v nedostatočne nevykúrenej miestnosti. 

 

Alebo ak sedíme blízko chladného múra, cítime, ako nám „ťahá“ na chrbát, od nôh. Ak sa nechceme prechladnúť, mali by sme prikúriť a postarať sa tam o svoj maximálny teplotný komfort. Nemusíme sa však hneď babušiť do hrubých neforemných svetrov a nazúvať si extra teplé babičkine štrikované ponožky, expresne vám v interiéri vyladí teplotu mini teplovzdušný ohrievač Orava VL-100 mini. Má mini rozmery, ale slušnú výhrevnú silu. Oceníte ho, keď potrebujete vyladiť teplotu v spálni, v kancelárii či v garáži, alebo ste sa vybrali s rodinou na chatu či do nevykúrenej chalupy. Zapojíte ho do elektrickej zásuvky, nastavíte si na ňom jeden z 2 stupňov rýchlosti ventilácie teplého vzduchu a požadovanú teplotu od 15 do 32 0C. K dispozícii má aj časovač od 1 do 12 hodín. Všetky aktuálne nastavenia prehľadne vidíte na veľkom LCD displeji. Expresne vyhreje miestnosti do 16 m2, má zabudovanú teplotnú poistku proti prehriatiu a môže byť váš len za 19,90 €.

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
Trnavská Baterkáreň: Prispôsobujeme sa novej situácii najlepšie, ako viemepasik
Trnavská Baterkáreň: Prispôsobujeme sa novej situácii najlepšie, ako vieme

Nová situácia, nové nariadenia, nové skúsenosti. Meníme naše životy za pochodu, snažíme sa prispôsobiť, prežiť a mnohé činnosti presúvame viac do online priestoru. Pandémia mení mnohým priority. S druhou vlnou sa opäť vraciame k udržateľnejšiemu spôsobu života. Viac pozornosti venujeme sebe, svojim blízkym, prostrediu, v ktorom bývame. Opatrnejšie narábame s peniazmi a dávame nepotrebným veciam druhú šancu. 

Ak hľadáte inšpiráciu pre less waste domácnosť alebo sa pokúšate žiť šetrnejšie a udržateľnejšie, nakuknite do Baterkárne. Jej zakladateľky Janka Reháková a Simona Hlaváčová učia a motivujú ľudí meniť návyky s prihliadnutím na vlastné možnosti a životné prostredie. Ako fungujú princípy cirkulárnej ekonomiky v praxi, je vidieť na aktivitách, ktoré pravidelne organizujú.

Hlavnou myšlienkou Baterkárne, komunitného centra v Trnave, je ukázať ľuďom, aké jednoduché je žiť zodpovednejšie. Stačí začať malými krôčikmi – menej nakupovať, viac upcyklovať, vymieňať, požičiavať a zbytočne neplytvať zdrojmi.              

Každý jeden človek môže začať v oblasti, v ktorej sa cíti komfortne. Či už je to vyprataním nepotrebných vecí v skrini či hračiek v detskej izbe,  triedením odpadu, nakupovaním len nutných vecí alebo používaním znovupoužiteľných materiálov v domácnosti. Možností, ako začať, je naozaj veľa, prinášame zopár tipov:

 

-   Majte vždy poruke vlastnú látkovú tašku na nákup potravín namiesto kupovania jednorazovej

-   Používajte látkové vrecká na nákup ovocia a zeleniny namiesto plastových vreciek

-   Dámy môžu vyskúšať bavlnené znovupoužiteľné odličovacie tampóny namiesto jednorazových

-   V kuchyni nahraďte klasickú hubku lufou – lufa je prírodná a kompostovateľná 

-   Vlastná fľaša na vodu vždy so sebou namiesto kupovania plastových

-   Využívajte znovupoužiteľné nádoby na čapovanie drogérie namiesto kupovania stále nových

-   Vlastné nádoby na obed so sebou namiesto jednorazových plastových

-   ... a mnoho ďalších mini krôčikov, ktoré dokáže každý z nás. Dôležitým spoločným menovateľom je nevytvárať odpad, neplytvať financiami, brať ohľad na životné prostredie, zlepšiť si kvalitu života a ísť príkladom svojmu okoliu

 

No čo urobiť s vecami, ktoré nepotrebujete a sú stále funkčné? V Baterkárni majú šancu na druhý domov. V jej komunitnom ReUse centre, ktoré je prvým na Slovensku, sa mesačne vyzbiera množstvo oblečenia, hračiek, rastlín, školských pomôcok, potrieb pre zvieratká, dekorácií aj veci pre ručné práce. Tie putujú do swapov a Charitatívneho sekáča, kde si nájdu nových majiteľov, ktorí ich ešte radi nosia a používajú. „Sme veľmi rady, že ľudia si na naše  centrum rýchlo zvykli. Prichádzajú k nám naozaj ľudia všetkých vekových kategórií z Trnavy a okolia, prinášajú veci, ktoré sú ešte funkčné, čisté, ale už ich nevyužívajú. Za september sme zachránili pred vyhodením 800 kusov hračiek, 290 kusov vecí do domácnosti, 100 kusov kníh a 340 kusov hračiek. V auguste to bolo 110 kilogramov oblečenia,“ hovorí Janka Reháková, zakladateľkaBaterkárne.

 

 

Bezhlavé nakupovanie ide postupne bokom. Do krvi sa nám dostáva viac zodpovednosti a ohľaduplnosti.Naším hnacím motorom je práve komunita, ktorá sa do našich aktivít zapája, sleduje naše témy, súťaže, inšpiratívnych hostí a zostala verná nášmu obchodíku s kvalitnou čapovanou drogériou a prírodnou dekoratívnou kozmetikou, ktorú je možné objednať aj cez e-shop. Vďaka týmto ľudom ešte dnes fungujeme, za čo im patrí veľké ďakujeme. Veríme, že aj túto etapu spoločne zvládneme,dopĺňa Simona Hlaváčová z Baterkárne.

Vzdelávacie programy, workshopy, kurzy aj podporné skupiny pre mamičky a obľúbený Knižný klub sú súčasťou osvety Baterkárne. Súčasná situácia však mnohé aktivity opäť pozastavila. Zodpovednosť voči komunite je pre nás prvoradá.  Riadime sa opatreniami ÚVZ a väčšinu aktivít presúvame do online priestoru. Prednášky a rozhovory so zaujímavými hosťami už vysielame len formou sociálnych sietí. Veci do swapov stále zbierame v rovnakom režime, záujemcovia ich nájdu vystavené priamo v Baterkárni. Záujemcovia si môžu vybrané veci taktiež rezervovať online v albumoch na Facebooku a následne osobne vyzdvihnúť,“ spresňujú fungovanie Sima a Janka.

Mimoriadne opatrenia spustené od 24. októbra  sa dotýkajú aj Baterkárne – no svoje brány nezatvára. Ako drogéria môže fungovať naďalej. Môžete si vybrať z ponuky kvalitnej kozmetiky či čistiacich prostriedkov a nakúpiť z bezpečia domova či priamo v prevádzke.

 

V Trnave robíme taktiež donášku tovaru,“ hovorí Simona a jedným dychom dodáva: „Veci z komunitného ReUse centra sa budeme snažiť čo najviac fotiť a postovať na sociálne siete, aby sme naďalej mohli vracať veci do obehu a šetriť tak planétu i zdroje.“

Sima a Janka zároveň vyzývajú ľudí, aby podporovali svoje obchodíky a podniky, nezabúdali na ne. Veria, že len spolupráca, empatia a spolupatričnosť nás vytrhnú z marazmu. A ak potrebujete poradiť, neváhajte ich kontaktovať, budú sa snažiť pomôcť, koľko je v ich silách. „Neuzatvárajme sa do seba, necíťme hnev, spolu dokážeme viac, ideme ďalej,“ dodávajú na záver mladé ženy.

 

Aktuálny program udalostí a viac informácií nájdete na www.baterkaren.sk,                  facebookovom profile BaterkarenTrnava instagramovom účte baterkaren_trnava

Zobraziť celú novinku
Tesco darovalo hygienické balíčky  pre 50-tisíc slovenských mamičiekpasik
Tesco darovalo hygienické balíčky pre 50-tisíc slovenských mamičiek

Detské plienky, vlhčené utierky pre celú rodinu či špeciálne balíčky vzoriek kozmetiky určené pre starostlivosť o bábätká a prakticky zabalené aj na cestovanie. To všetko darovalo Tesco desiatkam tisíc slovenských mamičiek, aby im pomohlo počas prvých dní a týždňov po narodení dieťatka. Mamičky si tak mohli priamo otestovať obľúbené výrobky vlastnej značky Tesca pod názvom Fred&Flo, ktoré uľahčujú starostlivosť o bábätká.

„Darovaním balíčkov sme chceli pomôcť a zároveň aj potešiť mamičky v prvých dňoch a týždňoch od narodenia dieťatka, pretože chápeme, že práve toto obdobie patrí k tým najnáročnejším. Uvedomujeme si, že rodičovstvo prináša mnohé radosti, ale zároveň je pre mamičky aj výzvou, a preto im chceme situáciu uľahčiť najviac, ako sa len dá. Náš obľúbený rad kvalitných produktov Fred&Flo vyvinulo Tesco tak, aby prinášal mamičkám všetko, čo potrebujú – od plienok, toaletných potrieb, vlhčených obrúskov až po užitočné príslušenstvo pre mamičku aj dieťatko. Teší nás, že slovenské mamičky si  výrobky Fred&Flo obľúbili a v obchodoch Tesca ich vyhľadávajú čoraz viac,“hovorí Lenka Kučerová, manažérka vlastnej značky Tesca Fred&Flo.

 

 

Gynekológovia rozdali nastávajúcim mamičkám v tomto roku vyše 50-tisíc balení vzoriek kozmetiky Fred&Flo pre starostlivosť o bábätká, ktorý je praktický aj na cestovanie.

Plienky vlastnej značky Tesca Fred&Flo získalo za posledných 12 mesiacov v desiatich pôrodniciach na Slovensku viac ako 10-tisíc mamičiek.

 

V najbližších mesiacoch si budú môcť mamičky na Slovensku taktiež vyskúšať zadarmo aj obľúbené vlhčené obrúsky Fred&Flo. Tesco pripravilo pre mamičky vyše 25-tisíc balení vlhčených utierok v rámci distribúcie balíčkov Happy Baby v ambulanciách gynekológov.

 „Prvé dni po narodení bábätka sú najnáročnejšie. Mamičky často nestihnú získať presnú predstavu, aké výrobky či kozmetiku, prípadne veľkosť plienok budú potrebovať. Je veľmi praktické, ak sa s výrobkami oboznámia a zorientujú čo najskôr, aby si mohli zvoliť tie, ktoré im vyhovujú najviac. Pri akomkoľvek výrobku je z pohľadu starostlivosti o bábätko dôležitá najmä kvalita, detská pokožka je veľmi citlivá už od prvého okamihu,“ vysvetľuje MUDr. Lýdia Jančíková, všeobecná lekárka pre deti a dorast z Nitry.

 

 

Vlhčené utierky značky Fred&Flo sú vhodné na rozličné príležitosti – napríklad na očistenie bábätka po jedle, pri hraní, na von aj pre celú rodinu. Obsahujú prírodné výťažky z aloe vera a kamiliek. V ponuke sú aj ekologickejšie  verzie s obsahom olivového oleja a vitamínom E na upokojenie detskej pokožky zo 100 % prírodnej bavlny. Utierky sú vyrobené zo 100 % prírodných vlákien, bavlny a viskózy.  Sú dostatočne jemné pre pokožku novorodencov a majú vyvážené pH. V ponuke Fred&Flo nájdu zákazníci Tesca napríklad aj výrobky určené pre mimoriadne citlivú pokožku.

 

Plienky Fred&Flo prinášajú špeciálnu trojkanálovú technológiu na udržanie komfortného sucha v plienke, ktorá dokáže rýchlo odstrániť vlhkosť a zabráni jej zdržiavaniu na jednom mieste. Navyše, plienky vo verzii Premium poskytnú až 12-hodinovú absorpčnú ochranu, vybavené sú aj indikátorom vlhkosti a materiálom hodvábnym na dotyk.

 

Zobraziť celú novinku
Tesco na Slovensku ďalej rastie: V petržalskej Galérii otvárajú ďalšie obchodypasik
Tesco na Slovensku ďalej rastie: V petržalskej Galérii otvárajú ďalšie obchody

Reťazec Tesco pokračuje na Slovensku v raste a rozširuje ponuku služieb pre slovenských zákazníkov. Napriek vypuknutiu koronakrízy otvoril počas tohto roka dva nové supermarkety a výrazne rozšíril dostupnosť Tesco Online nákupov. Tesco si pripravilo pre slovenských zákazníkov aj ďalšie novinky. Nákupné centrum Galéria v Petržalke otvára čoraz viac obchodov vrátane reštauračných prevádzok či kaviarní. Zákazníci v bratislavskom Ružinove si môžu od tohto týždňa vyskúšať rýchly nákup bez kompromisov v novom obchode Žabka.

„Tesco sa stará o slovenských zákazníkov už 24 rokov, počas ktorých vybudovalo širokú sieť 152 obchodov rozličných formátov naprieč celou krajinou. Tento rok sme ju posilnili nielen vďaka dvojici nových obchodov Tesca, ale takisto rozšírením Tesco Online nákupov pre 600-tisíc nových zákazníkov, otvorením nákupného centra Galéria v Petržalke a naštartovaním novej franchisovej siete. Som nesmierne hrdý na prácu všetkých 9 000 kolegov Tesca, vďaka ktorej sme v uplynulých mesiacoch ešte viac potvrdili náš záväzok voči slovenským zákazníkom. Nakupujúci vedia, že sa na nás môžu spoľahnúť za každých okolností, a v našom úsilí prinášať tie najlepšie služby pokračujeme vytrvalo ďalej,“ zdôraznil Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

 

Zákazníci si rýchlo obľúbili nové supermarkety Tesca na Farského ulici v Bratislave a v meste Turany na severe Slovenska. Súčasťou skupiny Tesco sú aj obchody Žabka, ktoré s úspechom ponúkajú služby zákazníkom v susednom Česku. Žabka dnes otvorila svoj prvý obchod už aj na Slovensku, konkrétne v polyfunkčnom komplexe Perla Ružinova v Bratislave. Nakupujúcim ponúka rýchly nákup bez kompromisov, a to vďaka sortimentu približne dvetisíc potravín a kompaktnej ploche predajne zhruba 105 štvorcových metrov.

 

Galéria v Petržalke ponúkne 50 prevádzok

Čoraz väčšiemu záujmu nakupujúcich sa tešia prevádzky, ktoré sú súčasťou nového nákupného centra Tesco Galéria v Petržalke. Vybudovanie tohto nákupného centra s plochou 11-tisíc štvorcových metrov je najväčšou investíciou Tesca na Slovensku počas uplynulých troch rokov.

 

Tesco Galéria v Petržalke prináša zákazníkom aj naďalej obľúbený hypermarket, ktorý zostávaobchodom Tesca s najširšou ponukou sortimentu na Slovensku. Z celkovej plochy nového nákupného centra zaberá približne 60%. Spolu s hypermarketom je v novom nákupnom centre zákazníkom k dispozíciiaj mnoho prevádzok overených i nových značiek. V Galérii Petržalka sú otvorené obchody akoH&M, New Yorker, Sinsay, Intersport, Dráčik, Deichmann či dm drogerie markt.

 

Jednotlivé obchody sprístupňujú ich prevádzkovatelia postupne, vždy s ohľadom na vývoj epidemiologickej situácie – na otvorenie čakajú už len posledné prevádzky, s ich otvorením počíta Tesco už čoskoro.

 

Obyvatelia Bratislavy a okolia môžu už dnes v Tesco Galérii využívať aj služby ako lekáreň, kaderníctvo, oprava obuvi, kľúčová služba, nechtové štúdio, kvetinárstvo a pobočky bánk či operátora Telekom. Čoskoro v centre pribudne aj predajňa operátora Orange.


 

Nakupujúci si môžu oddýchnuť v troch kaviarňach. Tesco otvorilo v nákupnom centre Galéria už aj foodcourt – aktuálne si môžu zákazníci vybrať z ponuky talianskej a ázijskej kuchyne. V krátkom čase pribudne reštaurácia s izraelskou kuchyňou a obľúbený Regal Burger.

 

Nová Tesco Galéria v bratislavskej Petržalke:

  • Nové nákupné centrum ponúkne viac ako 50 obchodov, kaviarní a reštaurácií;
  • Predajne:H&M, New Yorker, Sinsay, Intersport, Dráčik, Deichmann, dm drogerie markt, Orsay, ŠEVT, Matyšák, Starý Otec či Panta Rhei, Pepco, Bepon, Delia Caffe, BioTech USA, čoskoro pribudne Materasso;
  • Služby: lekáreň, kaderníctvo, oprava obuvi, kľúčová služba, nechtové štúdio, kvetinárstvo a mobilný operátor Slovak Telekom. Čoskoro v centre pribudne aj predajňa mobilného operátora Orange;
  • Banky: Prima Banka, Raiffeisenbank;
  • Dve kaviarne, čoskoro pribudne tretia;
  • Foodcourt: Reštaurácie s talianskou a ázijskou kuchyňou, čoskoro v centre pribudne exotická kuchyňa aj obľúbený Regal Burger;
  • Nový detský kútik s modernými technológiami;
  • Otváracie hodiny: 9.00 – 21.00 hod.

Zdroj foto: Tesco SR

Zobraziť celú novinku
Obľúbené Somat tablety teraz v novom ProNature radepasik
Obľúbené Somat tablety teraz v novom ProNature rade

Trvalá udržateľnosť predstavuje pre spoločnosť Henkel dlhodobo jednu z hlavných tém, ktorým sa aktívne venuje. Toto snaženie sa premieta do pravidelných inovácií naprieč celým portfóliom jej značiek. Aktuálne prináša jednu i v rámci obľúbenej značky na automatické umývanie riadu Somat. Nový rad Somat ProNature ponúka spotrebiteľom účinnú čistiacu silu, no v prírodnom zložení a s ohľadom na životné prostredie. 

Novinka ProNature na automatické umývanie riadu od značky Somat so sebou prináša niekoľko praktických vylepšení, ako aj ekologickejší prístup smerom k trvalej udržateľnosti.

Svedčí o tom aj získanie prestížneho certifikátu Eco Label, ktorý udeľuje Európska únia. Pre značku je to uznanie, že spĺňa vysoké environmentálne normy počas celého životného cyklu produktov. Certifikát Eco Label hodnotí dôsledné dodržiavanie prísnych kritérií a požiadaviek, ktoré znižujú dopad na životné prostredie, ako napríklad minimalizácia a recyklovateľnosť obalov, zníženie negatívnych účinkov na vodné organizmy, obmedzenie alebo úplne vylúčenie nebezpečných chemických látok a biologickú odbúrateľnosť.

 

Nové tablety Somat All IN 1 tablety z radu ProNature sa perfektne a rýchlo rozpúšťajú. Výsledkom bude čistý a lesknúci sa riad, zatiaľ čo vy sa môžete venovať rodine, priateľom alebo svojim koníčkom.

 

Somat All IN1 tablety z radu ProNature sú až z 94% prírodného zloženia a obsahujú presne 0% parfému, vďaka čomu sú výrazne menej zaťažujúce smerom k životnému prostrediu. Navyše, účinné trojvrstvové tablety sú dostupné v 100% recyklovanom kartónovom obale, čím značka potvrdzuje svoju orientáciu smerom k trvalej udržateľnosti.

Novinka je dostupná v dvoch veľkostiach: 36 tabliet za MOC 13,99 € a 60 tabliet za MOC 17,99 €.  

Zdroj: Marta T.

 

Zobraziť celú novinku
 Mimoriadna zbierka Tesca pomohla ľuďom v núdzipasik
Mimoriadna zbierka Tesca pomohla ľuďom v núdzi

Spoločné úsilie Tesca a jeho zákazníkov sa vyplatilo, mimoriadna letná potravinová zbierka úspešne pomohla rodinám a jednotlivcom v ťažkých životných situáciách. Reťazec spustil zbierku v promptnej reakcii na vypuknutie koronakrízy. 

Vo všetkých 152 obchodoch Tesca na Slovensku prebiehala od 19. júna 2020 do konca augusta 2020. Celkovo zákazníci Tesca darovali 28 ton potravín, čo predstavuje 67-tisíc porcií jedla pre ľudí v ťažkých životných situáciách. Práve vďaka zbierke sa podarilo podať pomocnú ruku veľkému  množstvu ľudí v núdzi a rovnako to je aj pri ďalších aktivitách, ktorými Tesco každý deň podporuje tých najzraniteľnejších, či už ide o darovanie nepredaných potravín alebo mimoriadny potravinový dar v hodnote 172-tisíc eur ohlásený na jar po vypuknutí pandémie.

 

Tesco spustilo vo svojich obchodoch mimoriadnu potravinovú zbierku v rekordne krátkom čase, aby pomohlo tam, kde je to najviac potrebné. Čoraz viac ľudí naprieč spoločnosťou pociťuje už aj ekonomické dosahy koronakrízy. Veľkou pomocou pre tých najzraniteľnejších bol už mimoriadny dar potravín i ďalších výrobkov od Tesca v hodnote 172-tisíc eur. Potravinová zbierka následne vytvorila jedinečnú príležitosť pre každého zo zákazníkov Tesca, ktorí mohli v období 10 týždňov darovať trvanlivé či drogériové produkty v ktoromkoľvek z obchodov reťazca.

 

„Vďaka potravinovej zbierke sme pomoc rodinám v núdzi dokázali ešte viac zintenzívniť a vyzbieraných viac ako 28 ton potravín je bezpochyby fantastickým výsledkom. V Tescu hovoríme, že aj malá pomoc môže mať veľký význam, a práve potravinová zbierka je dokonalým naplnením nášho zodpovedného prístupu. Sme hrdí na to, aký veľký záujem mimoriadna potravinová zbierka vzbudila, a nesmierne si vážime príspevok každého jedného zákazníka, ktorý sa rozhodol pomôcť spolu s nami. Rovnako tak ďakujeme kolegom z Tesca za ich dobrovoľnícku pomoc v obchodoch. V neposlednom rade sa chceme poďakovať partnerom z Potravinovej banky Slovenska a ďalších charít, pretože vďaka ich zapojeniu sa podarilo darované výrobky bezpečne a rýchlo doručiť tým najzraniteľnejším,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

 

 

„Sme veľmi vďační Tescu za promptnú reakciu pri riešení dôsledkov koronakrízy. Táto mimoriadna situácia výrazným spôsobom zasiahla do života rodín na Slovensku a mnohé z nich majú, žiaľ, problém zaobstarať si jedlo či iné nevyhnutné výrobky. Vďaka Tescu a jeho zákazníkom sme dokázali podať pomocnú ruku tým najzraniteľnejším. Všetky darované výrobky sme distribuovali tým, ktorí ich potrebujú najviac – či už ide o seniorov, ľudí bez domova alebo kohokoľvek iného, kto sa vplyvom koronakrízy ocitol v ťažkej životnej situácii,“uviedol Marko Urdzík, riaditeľ Potravinovej banky Slovenska.

 

Tesco si uvedomuje, že pomoc ľuďom ohrozeným koronakrízou je potrebná neustále.  Po vypuknutí krízy v apríli reťazec pomohol tým najzraniteľnejším vďaka potravinovému daru v hodnote 172-tisíc eur, ktorý zahŕňal potraviny a ďalšie nevyhnutné výrobky. Tesco pomáha každodenne ľuďom v núdzi aj vďaka darovaniu nepredaných potravín. Význam takéhoto darovania sa naplno potvrdil práve v uplynulých mesiacoch koronakrízy. Starostlivosť o ľudí v núdzi sa stala potrebnou viac ako kedykoľvek predtým a vďaka programu darovania potravín sa podarilo pomôcť mnohým rodinám či jednotlivcom: od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci tohto roka reťazec daroval vyše 28 ton potravín, z ktorých bolo pripravených viac ako 66-tisíc porcií jedla. Takéto skvelé čísla sa Tescu podarilo dosiahnuť vďaka tomu, že nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi všetkých 152 obchodov reťazca.

 

 

Zobraziť celú novinku
Prichádza Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké – výnimočná horká chuť piva bez kvapky alkoholu pasik
Prichádza Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké – výnimočná horká chuť piva bez kvapky alkoholu

Najpredávanejšia slovenská značka Zlatý Bažant rozširuje svoje portfólio 0,0% pív a uvádza nový Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké.  Novinka je úplne bez alkoholu, charakteristická výraznejšou sladovou vôňou a vyššou horkosťou, vďaka čomu ponúka plnú pivnú chuť. Obľúbená značka tak odpovedá na dopyt zákazníkov. Prostredníctvom novinky prináša pôžitok preferovanej horkejšej chute, a to zároveň aj tým zákazníkom, ktorí sa chcú úplne vyhnúť konzumácii alkoholu. 

Novinka Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké je vyrobená metódou tzv. studenej, alebo inak povedané riadenej, fermentácie. Kvasenie pri tejto metóde prebieha pri veľmi nízkej teplote, vďaka ktorej kvasinky neprodukujú žiadny alkohol, no napriek tomu sa uchová typická plná pivná chuť. Výsledkom je tak pivo úplne bez alkoholu, výnimočnej chuti, ktoré je zároveň charakteristické výraznejšou sladovou vôňou a vyššou horkosťou (28 EBU).

 

„Novinka Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké je reakciou hurbanovského pivovaru na aktuálne preferencie našich spotrebiteľov, ktorí stále častejšie vyhľadávajú pivo horkejšej chuti. Zároveň pokračujeme v nasledovaní aktuálnych, moderných trendov v životnom štýle, s čím súvisí rastúci dopyt po variantoch bez alkoholu. Pivá v ponuke Zlatý Bažant 0,0% sú určené všetkým, ktorí nechcú robiť kompromisy medzi plnou pivnou chuťou a obsahom alkoholu,“ informuje Peter Tureček, Brand manažér značky Zlatý Bažant.

 

Novinka tak úspešne dopĺňa portfólio 0,0% pív obľúbenej značky, ktoré dnes zároveň ponúka: Zlatý Bažant 0,0% Svetlé a Zlatý Bažant 0,0% Tmavé.  Vďaka nulovému obsahu alkoholu si možno pivá Zlatý Bažant 0,0% vychutnať vo všetkých situáciách, v ktorých je tolerancia alkoholu nulová – či už za volantom, pri pracovnom obede i v práci alebo pri aktívnom športe. Jednoducho kedykoľvek a kdekoľvek.

 

Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké je dostupný v 500 ml plechovke za odporúčanú cenu 0,96 €.

 

Foto: Adobestock

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Tesco podáva pomocnú ruku seniorom  v čase koronakrízy pasik
Tesco podáva pomocnú ruku seniorom v čase koronakrízy

Tescu záleží na tom, aby prinášalo nakupujúcim bezpečný nákup potravín a potrebných výrobkov za každých okolností. Najviac ohrození zákazníci potrebujú najmä v súčasnom náročnom období starostlivosť navyše. Reťazec preto podáva pomocnú ruku slovenským seniorom a ide príkladom, ako pristupovať k starším ľuďom s rešpektom a toleranciou. Seniori sú súčasťou každej z komunít, v ktorej Tesco pôsobí a stará sa o to, aby život v nej bol čo najlepší. Za svoj zodpovedný prístup k starším ľudom Tesco najnovšie získalo nezávislé ocenenie Senior Friendly.

„V Tescu si uvedomujeme, že úctivý prístup k seniorom, spojený s toleranciou a empatiou, je v súčasnej mimoriadnej situácii potrebný ešte viac ako doposiaľ. Seniori odovzdávajú nadchádzajúcej generácii svoje poznatky a tie najlepšie skúsenosti zo života. Vážime si všetkých nakupujúcich seniorov a vždy vyvíjame maximálne úsilie, aby sme ich obslúžili najlepšie, ako je to len možné, a to s patričným rešpektom, úctou a vždy s ohľadom na ich konkrétne potreby. Seniori sú nielen zákazníkmi Tesca, ale zároveň u nás pracuje 1 200 kolegov nad 55 rokov, z toho mnohí sú už v seniorskom veku. Veľmi sa tešíme z ocenenia Senior Friendly, ktoré je potvrdením nášho úsilia starať sa o seniorov pri ich každodennom nákupe a vytvárať skvelé miesto na prácu pre starších kolegov,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

„Aj seniorský vek je krásnym obdobím života. Mali by sme ho prežiť čo najviac aktívne, v spokojnosti a v neposlednom rade sa venovať odovzdávaniu skúseností mladšej generácii. V súčasnom náročnom období sa ešte viac zvýraznila potreba solidarity, úcty a rešpektu od mladšej generácie práve voči seniorom, ktorí teraz patria k najviac  ohrozeným. Ocenenie Senior Friendly udeľujeme firmám a organizáciám, ktoré idú príkladom. Veľmi si vážime každú, hoci aj malú aktivitu, ktorá seniorom skvalitní ich život. A verte, že rovnako si takéto dôležité iniciatívy všímajú aj samotní seniori. Tešíme sa, že ocenenie tento rok dostala aj spoločnosť Tesco, a držíme jej palce, aby naďalej pokračovala v prospešných aktivitách pre našich starších obyvateľov, aby sa naďalej cítili potrební a rešpektovaní,“ dopĺňa Miloš Nemeček, zástupca iniciatívy Senior Friendly a člen Výkonného výboru Európskej únie seniorov.

 

Tesco prináša už viac ako 24 rokov potraviny do slovenských domácností. Obchody reťazca sa stali obľúbeným miestom nákupu pre mnohých slovenských seniorov. V období po vypuknutí koronakrízy sa Tesco zodpovedne stará o bezpečnosť zákazníkov i kolegov a dohliada na prísne hygienické rutiny a dodržiavanie všetkých preventívnych opatrení. Platí to aj v prípade vyhradeného nákupného času pre seniorov – v pracovných dňoch od 9. do 11. hodiny.

 

Tesco získalo ocenenie Senior Friendly 2020 aj s jeho oficiálnou plaketou za mimoriadne aktivity pre seniorov. Ocenenie bolo podľa organizátorov udelené najmä za aktívnu podporu seniorov, ktorí sa v čase pandémie ocitli v núdzi.

 

„V súčasnej mimoriadnej situácii robíme všetko pre to, aby sme zabezpečili dostatok potravín pre všetkých a aby sme ochránili zdravie zákazníkov a našich kolegov. Za každých okolností však myslíme aj na tých najzraniteľnejších. Tesco po vypuknutí koronakrízy darovalo potraviny a ďalšie nevyhnutné výrobky v hodnote 172-tisíc eur ľuďom, ktorí ich najviac potrebovali, vrátane mnohých seniorov. Tešíme sa, že sme takýmto spôsobom dokázali podať pomocnú ruku mnohým rodinám a jednotlivcom v ťažkej životnej situácii,“ zdôrazňuje Veronika Bush z Tesca.

 

 

Tesco sa stará o slovenských seniorov a chráni ich zdravie každý deň:

  • Všetkých 153 obchodov Tesca na Slovensku daruje nepredané potraviny ľuďom v núdzi. Každý deň tak podporujú aj mnohých seniorov, ktorí sa ocitli v neľahkej životnej situácii.
  • Tesco chce prinášať tie najlepšie služby pre slovenských seniorov – mnohí rodinní príslušníci seniorov objednávajú pre svojich najbližších komfortné doručenie potravín domov vďaka službe Tesco Online nákupy. Služba je čoraz obľúbenejšia aj u samotných seniorov. V súčasnosti je dostupná pre 2 milióny ľudí na Slovensku. Pre ľudí, ktorí sa nenachádzajú v dostupnosti Tesco Online nákupov, je dostupná služba Tesco Zásielka. Ide o vopred pripravené balenie 24 trvanlivých potravín a ďalších potrebných výrobkov.
  • K ochrane zdravia (nielen seniorov) prispieva aj dostupnosť 67 automatických externých defibrilátorov, ktoré sú k dispozícii v hypermarketoch Tesco na Slovensku.
  • V rámci uplynulých ročníkov grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame získali podporu od Tesca aj domovy sociálnych služieb. Vďaka obľúbenému grantu sa doposiaľ podarilo podporiť takmer miliónom eur realizáciu 1 155 úžasných komunitných projektov na Slovensku. Príkladom iniciatívy pre seniorov je vybudovanie Senior Fitnes Parku. O grant požiadala nezisková organizácia Centrum sociálnych služieb – Margaréta v obci Bajč v Nitrianskom kraji. Udelený jej bol najvyšší možný grant 1 300 eur.
  • Každý z kolegov Tesca má nárok využiť jeden pracovný deň ročne na ľubovoľnú dobrovoľnícku činnosť – kolegovia z Tesca sa takouto formou zúčastňujú aj na dobrovoľníckych aktivitách v domovoch dôchodcov a domovoch sociálnych služieb.
Zobraziť celú aktualitu
Nadácia Tesco pomáha už 10 rokov podporí najlepšie projekty na záchranu jedlapasik
Nadácia Tesco pomáha už 10 rokov podporí najlepšie projekty na záchranu jedla

Máte zaujímavý nápad, ako bojovať proti potravinovému odpadu?  Nadácia Tesco teraz prináša jedinečnú príležitosť pre neziskové organizácie, obce, školy, škôlky alebo príspevkové organizácie, ktoré aktívne pristupujú k znižovaniu množstva potravinového odpadu. Tie najlepšie nápady na boj proti plytvaniu potravinami podporí novým grantovým programom Záchranári jedla. Záujemcovia o grant môžu prihlasovať svoje projekty až do 6. novembra 2020, a to cez webovú stránku corporate.tesco.sk.

Tesco je dlhodobo lídrom v boji proti potravinovému odpadu na Slovensku. Vo svojich prevádzkach znížilo množstvo potravinového odpadu len za tri roky o 71 %. Všetkých 153 obchodov Tesca zároveň daruje nepredané potraviny ľuďom v núdzi.Vlani Tesco darovalo 1 943 ton potravín Potravinovej banke Slovenska a miestnym dobročinným organizáciám. Keďže potravinový odpad je zásadnou celospoločenskou výzvou, reťazec chce svojimi aktivitami inšpirovať aj ďalších.

 

„Nadácia Tesco pomáha slovenským komunitám už 10 rokov a jej úspešné pôsobenie teraz pokračuje ďalším dôležitým míľnikom. Nový grant Záchranári jedla prináša unikátnu šancu pre najlepšie projekty zamerané na boj proti plytvaniu potravinami. Prihlásené projekty môžu priniesť napríklad vzdelávacie aktivity či praktické príklady toho, ako sa dá zachrániť jedlo ešte pred tým, než sa z neho stane odpad. Každý z víťaznej trojice projektov získa podporu v sume 10-tisíc eur na realizáciu. O najlepších projektoch rozhodne odborná komisia a víťazné projekty budú vyhlásené na konci novembra,“ prezradila správkyňa Nadácie Tesco Veronika Bush.

 

„S radosťou som akceptovala ponuku byť súčasťou odbornej komisie pri výbere najlepších projektov oceňovaných v rámci grantu Záchranári jedla. Potravinový odpad patrí medzi základné ukazovatele pozitívnej zmeny smerom k udržateľnému hospodárstvu a cirkulárnej ekonomike. Prevencia vzniku potravinového odpadu ovplyvňuje celý dodávateľský reťazec vrátane koncového spotrebiteľa a rovnako má významný dopad na celý ekosystém i cieľ dosiahnuť uhlíkovú neutralitu,“uviedla Petra Csefalvayová z Inštitútu cirkulárnej ekonomiky (INCIEN).

 

,,Až tretina potravín na svete končí ako odpad. Je to číslo, ktoré mrazí a ktoré zásadne prispieva k emisiám skleníkových plynov. Pritom stačí tak málo, neplytvať a ak už nejaké potravinové prebytky vzniknú, naložiť s nimi tak, aby sa z nich nestal odpad. Ďakujem za pozvanie do hodnotiacej komisie a za to, že môžeme podporiť Záchranárov jedla, ktorí už dnes podnikli akčné kroky v predchádzaní vzniku potravinového odpadu," doplnila Denisa Rášová, koordinátorka platformy Obehové Slovensko.

 

Prihlášky do grantového programu Záchranári jedla je možné podávať do 6. novembra 2020, bližšie informácie sú zverejnené na webovej stránke corporate.tesco.sk.

Nadácia Tesco už okrúhlych 10 rokov pomáha zlepšovať život v komunitách naprieč Slovenskom. K jej spoločensky prospešným aktivitám patrí aj boj proti plytvaniu potravinami. V uplynulých rokoch doň investovala už viac ako 300-tisíc eur. Vďaka Nadácii Tesco sa podarilo ešte viac zlepšiť distribúciu nepredaných potravín ľudom v núdzi či napríklad zrealizovať mnoho obľúbených vzdelávacích aktivít. To všetko v spolupráci s dlhoročnými partnermi z neziskového sektora ako Živica, Free-Food, Ekotopfilm, Depaul či Potravinová banka Slovenska.

 

Hoci je Tesco spoločnosťou s medzinárodnou pôsobnosťou, vždy sa snaží pomáhať tam, kde je to najviac potrebné, a zároveň byť dobrým susedom pre miestne komunity. Reťazec je nielen lídrom v boji proti plytvaniu potravinami, ale zároveň dlhodobo prináša pozitívnu zmenu, a to vďaka iniciatívam v oblasti spoločenskej zodpovednosti. Príkladom je grantový program Vy rozhodujete, my pomáhame, vďaka ktorému sa doposiaľ podarilo podporiť takmer miliónom eur realizáciu 1 155 úžasných komunitných projektov. V jeho súčasnej edícii Tesco opäť podporí viac ako 230 projektov.

 

Aktivity Tesca v oblasti spoločenskej zodpovednosti a pokrok, ktorý sa darí dosiahnuť, sumarizuje správa Plán malých pomocí. Reťazec ju vydal tento rok už po druhý raz.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco pokračuje v raste: Otvára ďalší obchod na strednom Slovenskupasik
Tesco pokračuje v raste: Otvára ďalší obchod na strednom Slovensku

Sieť Tesca na Slovensku sa rozrástla už na 153 obchodov. Zákazníci môžu od dnešného dňa využívať na svoje nákupy supermarket Tesca v Banskej Bystrici na Rudohorskej ulici. Reťazec pokračuje na Slovensku v raste, a to aj napriek pretrvávajúcej koronakríze. Už skôr v tomto roku otvoril dva nové supermarkety v Turanoch a v bratislavskej Petržalke, kde priniesol takisto nové nákupné centrum Galéria s 50 prevádzkami.

"Napriek mimoriadnej situácii Tesco pokračuje v napĺňaní svojho záväzku ďalej rásť a investovať na slovenskom trhu, kde dlhodobo pôsobí. Za viac ako 24 rokov sme vybudovali širokú sieť obchodov rozličných formátov, ktorá sa aktuálne rozrástla na 153 prevádzok. Veľké ďakujem patrí všetkým kolegom Tesca, pretože len vďaka ich fantastickej práci dokážeme byť teraz ešte bližšie k našim zákazníkom a ich potrebám. Dnešným otvorením nového obchodu ešte viac rozširujeme naše pôsobenie v Banskej Bystrici, kde dlhodobo prevádzkujeme napríklad aj obľúbený hypermarket Tesco. Verím, že zákazníci si rovnako obľúbia aj nový supermarket na Rudohorskej ulici,“ uviedol Ľubomír Mišík, manažér pre riadenie malých formátov Tesca na Slovensku.

 

 

Mnohí nakupujúci v Banskej Bystrici si už vyskúšali aj online donášku potravín Tesco Online nákupy. Reťazec ju od mája spustil pre 600-tisíc nových zákazníkov vrátane Banskej Bystrice, Zvolena a okolia.

 

Nový supermarket Tesca je tretím obchodom Tesca otvoreným počas tohto roka – ďalšie sa nachádzajú v Turanoch a bratislavskej Petržalke. Reťazec tento rok otvoril aj nové nákupné centrum Galéria v bratislavskej Petržalke s 50 prevádzkami. Súčasťou skupiny Tesco je aj nová franchisingová sieť Žabka, ktorá koncom septembra otvorila prvý obchod na rýchly nákup v hlavnom meste Slovenska.

 

 

Tesco dnes otvorilo nový supermarket v Banskej Bystrici priamo v centre sídliska Sásová na Rudohorskej ulici. Pre nakupujúcich je k dispozícii bezplatné parkovisko priamo pri novom obchode. Predajňa ponúka 3 800 produktov vrátane čerstvých i trvanlivých potravín a ďalších potrebných výrobkov ako drogéria, kozmetika či krmivo pre domáce zvieratá. Predajná plocha obchodu predstavuje 300 štvorcových metrov. Vďaka otvoreniu nového supermarketu prinieslo Tesco aj za súčasných mimoriadnych okolností pracovnú príležitosť pre 20 nových kolegov.

 

V prvom týždni od otvorenia predajne získajú všetci zákazníci, ktorí nakúpia minimálne v hodnote 10 eur, zľavu 10 %. Pri nákupe stačí predložiť kupón z letáka.

 

 

Vo všetkom, čo Tesco na Slovensku robí, zohráva dôležitú úlohu podpora komunít. Pri príležitosti otvorenia nového supermarketu reťazec podporí komunitné Divadlo z Pasáže pôsobiace v Banskej Bystrici. Z každého nákupu nad 10 eur daruje divadlu 1 euro, a to počas prvých dvoch dní po otvorení obchodu. „Naše divadlo je unikátom v strednej a východnej Európe – ako prvé a momentálne jediné mestské komunitné divadlo, v ktorom hrajú ľudia s mentálnym postihnutím. V našej činnosti prepájame kultúrnu, umeleckú a sociálnu oblasť a v tomto roku oslavujeme už 25. výročie od nášho založenia. Podpora od Tesca je pre nás úžasným povzbudením do ďalšej práce a veľmi si ju vážime,“povedal Matúš Petričko, riaditeľ banskobystrického divadla.

 

Nový supermarket sa – rovnako ako všetkých 152 ďalších predajní Tesca – zapojí do programu darovania nepredaných potravín. Ľuďom v núdzi tak bude pomáhať každý deň, nepredané potraviny bude distribuovať Slovenské misijné hnutie. Po vypuknutí koronakrízy je pomoc najzraniteľnejším ešte naliehavejšia ako v minulosti. Od začiatku koronakrízy Tesco darovalo už 1 074 ton nepredaných potravín, čo predstavuje takmer 2,6 milióna porcií jedla.

 

Aby sa zákazníci cítili pri nákupe maximálne bezpečne, v novom obchode Tesca sú samozrejmosťou opatrenia zavedené na ochranu zdravia kolegov a zákazníkov.

 

 

Nový supermarket Tesca v Banskej Bystrici:

  • Otváracie hodiny: od pondelka do soboty, 6.00 – 21.00 hod., v nedeľu: 7.00 – 21.00 hod.
  • Sortiment vyše 3 800 produktov
  • Pracovnú príležitosť dostalo  20 nových kolegov Tesca
  • Predajná plocha supermarketu: 300 štvorcových metrov
  • Zákazníkom sú k dispozícii 2 klasické pokladne a 2 samoobslužné pokladne
  •  

Zdroj: Tesco SR

Zobraziť celú aktualitu
Tesco prináša pozitívnu zmenu a rozvíja spoluprácepasik
Tesco prináša pozitívnu zmenu a rozvíja spolupráce

Každý deviaty človek na svete trpí podvýživou, no napriek tomu tretina potravín končí ako odpad. Potraviny už dnes vytvárajú 8 % emisií skleníkových plynov. Hrozí pritom, že o 10 rokov sa dostanú až na samý vrchol v rebríčku zdrojov emisií. Potravinový odpad a plytvanie jedlom sú zásadnými výzvami, ktoré budú mať čoraz väčší vplyv na život každého z nás. Žiadajú si preto ucelený prístup a efektívne riešenia, ktoré naozaj pomôžu. Počas dnešnej expertnej diskusie sa na tom zhodli odborníci z verejného, súkromného i neziskového sektora.

Dnes sa uskutočnil 3. ročník unikátneho podujatia venovaného téme potravinového odpadu na Slovensku, a to pri príležitosti Medzinárodného dňa povedomia o potravinovom odpade. Bolo vysielané online s cieľom sprístupniť diskusiu aj širokej verejnosti. V spolupráci s platformou Circular Slovakia ho zorganizoval reťazec Tesco, ktorý je lídrom v boji proti plytvaniu potravinami v sektore maloobchodu.

 

„V Tescu chápeme, aké dôležité je zodpovedne pristupovať k zdrojom našej planéty a spolupracovať pri tom s ostatnými. Len za krátke tri roky sa nám podarilo znížiť množstvo potravinového odpadu o skvelých 71 %. Ide však o príliš komplexný problém, ktorý nedokážeme vyriešiť sami. Uvedomujeme si, že spoločne dokážeme vždy viac, a preto sme odhodlaní naďalej usilovne pracovať na znižovaní množstva potravinového odpadu – v úzkej spolupráci s charitatívnymi organizáciami, vládnymi inštitúciami a dodávateľmi. Naša dnešná diskusia bola inšpiratívnym stretnutím aj pre mňa osobne. Veľké ďakujem patrí všetkým odborníkom zo štátnej, súkromnej i neziskovej sféry, ktorí prijali naše pozvanie. Som rád, že sme mohli priniesť nové zaujímavé podnety aj pre ľudí, ktorí nás sledovali online. Verím, že sa nám na ceste k trvalej udržateľnosti podarí Slovensko posunúť vpred,“uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

„Tešíme sa, že sa nám v spolupráci s Tescom podarilo zorganizovať dnešnú diskusiu. Boj proti potravinovému odpadu – rovnako ako celé obehové hospodárstvo – stojí a padá na spolupráci verejného, súkromného, mimovládneho sektora, ako aj akademickej a vedecko-výskumnej obce. Zavádzanie zelených inovácií, udržateľných riešení a nových postupov – to všetko dokážeme len prostredníctvom spolupráce. Iná cesta ako vzájomná spolupráca neexistuje,“ zdôraznila Denisa Rášová, koordinátorka platformy Circular Slovakia.

 

 

Nástup pandémie koronavírusu ešte viac prehĺbil výzvy spojené s potravinovým odpadom. Súčasným tempom sa nepodarí celosvetovo naplniť cieľ udržateľného rozvoja OSN 12.3, ktorým je zníženie množstva potravinového odpadu o polovicu do roku 2030. Tesco ho splnilo na Slovensku už v minulom roku. V rámci svojho stredoeurópskeho podnikania sa to reťazcu podarilo tento rok – s predstihom skvelých 10 rokov.  Ak sa situácia nezmení, do roku 2030 sa poľnohospodársko-potravinársky sektor stane najväčším zdrojom skleníkových plynov. Viac vlád, organizácií a súkromných firiem musí preto začať konať, ak sa má nelichotivý trend zmeniť.

 

Svojím ekologickým prístupom chce byť na Slovensku vzorom prezidentská kancelária. „Ochrana klímy a životného prostredia je jednou z kľúčových priorít pani prezidentky. Slovensko sa ako prvé z okolitých krajín zaviazalo k európskemu cieľu uhlíkovej neutrality do roku 2050. Znamená to, že vyprodukujeme len toľko emisií oxidu uhličitého (CO2), koľko sme schopní zachytiť alebo redukovať kompenzačnými opatreniami. Úrad pani prezidentky si stanovil svoj vlastný cieľ byť uhlíkovo neutrálny do 2030 ako prvá verejná inštitúcia. Chce začať od seba a byť motiváciou a inšpiráciou aj pre ostatné verejné a súkromné inštitúcie v krajine. Príkladmi sú už dnes naše konkrétne realizované či plánované kroky: zelená infraštruktúra a integrácia obnoviteľných zdrojov energie, výsadba stromov a zelene, kompostovanie a triedenie odpadu, ekologické dary či podávanie jedál pri prezidentských návštevách, ktoré budú vyrobené z lokálnych potravín,“ povedal Norbert Kurilla, poradca prezidentky SR pre životné prostredie, zmenu klímy, energetiku a podnikateľské prostredie.

 

Odborníci upozorňujú aj na ďalšie súvislosti, ktoré sú dôležité z pohľadu boja proti plytvaniu potravinami. Ak by sa všetky potraviny využili na svoj účel, pomohlo by to výrazne znížiť chudobu. „Dnes nám však chýbajú ucelené štatistiky, koľko potravinového odpadu vzniká a vplyvom akej činnosti. Čísla, o ktorých sa verejne hovorí, sú poväčšine odhady s nedostatočnou mierou presnosti. Aby sme mohli prinášať tie najlepšie riešenia, potrebujeme čo najpresnejšie čísla. To je aj našou úlohou a tejto problematike sa venujeme už od roku 2016. Spracúvame metodiky, ktoré pomáhajú vyskúmať, koľko potravín a v ktorej časti potravinárskeho reťazca končí ako odpad. Takto sme spracovali metodiky zamerané na domácnosti, školské jedálne a aktuálne ich pripravujeme aj pre prvovýrobcov a prvospracovateľov,“ uviedol Martin Polovka, riaditeľ Výskumného ústavu potravinárskeho NPPC.

 

Práve Tesco ide pri zbieraní a analyzovaní dát príkladom – a nielen to, reťazec všetky údaje o svojom potravinovom odpade aj transparentne zverejňuje už od roku 2017. Tesco verí, že to, čo sa dá odmerať, je možné následne lepšie manažovať. K rovnakému prístupu teraz reťazec inšpiruje aj svojich dodávateľov. „Veľmi ma teší, že minulý týždeň piati stredoeurópski dodávatelia Tesca po prvýkrát transparentne zverejnili svoje dáta o potravinovom odpade, medzi nimi aj slovenská spoločnosť Brop. Ďalší piati dodávatelia sa zaviazali, že tak urobia v budúcom roku,“doplnil Martin Kuruc z Tesca.

Aby Tesco podporilo aj ďalšie iniciatívy v boji proti plytvaniu potravinami,  aktuálne vyhlásilo aj grantovú výzvu Záchranári jedla. V rámci nej podporí Nadácia Tesco sumou 10-tisíc eurtri projekty zamerané práve na znižovanie plytvania potravinami.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco opäť pomôže komunitám, podporí vyše 230 lokálnych  projektovpasik
Tesco opäť pomôže komunitám, podporí vyše 230 lokálnych projektov

Nové lavičky v parkoch, kurzy nordic walkingu, mestské úle a mnohé ďalšie užitočné projekty na zlepšenie života v komunitách vznikli vďaka grantovému programu Tesca Vy rozhodujete, my pomáhame. Reťazec sa stará o slovenské komunity, v ktorých pôsobí, už viac ako 20 rokov, a to aj v čase po nástupe koronakrízy. Aktuálne Tesco vyhlásilo už 8. edíciu obľúbeného programu na podporu lokálnych projektov. Nápady a iniciatívy, ako zlepšiť kvalitu života vo svojom meste či v obci, môžu neziskové organizácie, školy či samosprávy prihlásiť až do 18. októbra, a to online na webstránke reťazca.

„V Tescu vyvíjame za každých okolností maximálne úsilie smerom k pomoci komunitám, a preto dlhodobo podporujeme iniciatívy, ktoré skrášľujú okolie a zlepšujú život vo všetkých regiónoch, kde pôsobíme. Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa nám doposiaľ podarilo podporiť takmer miliónom eur realizáciu 1 155 úžasných komunitných projektov. V jeho súčasnej edícii opäť rozdáme 170-tisíc eur na víťazné projekty. O podpore pre vybrané projekty rozhodnú zákazníci Tesca hlasovaním počas novembra a decembra tohto roka. Aj týmto spôsobom prinášame pre každého jedinečnú možnosť podieľať sa zlepšovaní života vo svojej komunite. Už teraz sa tešíme na nové nápady a iniciatívy – očakávame, že v aktuálnej edícii pribudnú aj návrhy, ako sa vyrovnať so súčasnou mimoriadnou situáciou po nástupe koronakrízy či ako podporiť zdravie a imunitu,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

Vďaka podpore Tesca dokážu miestne organizácie, školy či samosprávy skrášľovať svoje okolie, pomáhať zlepšovať životy ľudí i zvierat či podporovať deti a mládež vo voľnočasových aktivitách v komunitách naprieč Slovenskom.

 

Z doručených prihlášok vyberie komisia odborníkov zložená zo zástupcov Tesca aj Nadácie Pontis 231 finalistov. Už v januári budúceho roka – aj na základe hlasovania zákazníkov – autori vybraných projektov získajú podporu z grantového programu vo výške 300, 600 alebo
1 300 eur.

 

V uplynulých edíciách programuVy rozhodujete, my pomáhame rozdali zákazníci Tesca najviac hlasov projektom na podporu športu a zdravia. V ostatnej siedmej edícii sa do hlasovania zapojil rekordný počet nakupujúcich – zákazníci reťazca odovzdali až 4 milióny žetónov získaných za každý nákup do hlasovacieho zariadenia.

Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame sa zrealizovalo v regiónoch napríklad:

 

  • 48 kultúrnych podujatí
  • 36 ihrísk
  • 63 vzdelávacích aktivít
  • 17 úprav verejných záhrad a parkov
  • 9 detských táborov
  • 4 dopravné ihriská
  • 3 pomoci pre útulky pre zvieratá
  • 5 aktivít na ochranu včiel

 

Zdroj: Tesco SR

 

Zobraziť celú aktualitu
Developer CRESCO REAL ESTATE napriek koronakríze zvýšil predaj o tretinupasik
Developer CRESCO REAL ESTATE napriek koronakríze zvýšil predaj o tretinu

Recesia ekonomiky sa v aktuálnej situácii zatiaľ v realitnom a stavebnom trhu neodrazila. Potvrdzuje to najväčší rezidenčný developer na Slovensku CRESCO REAL ESTATE. Developer najväčšej štvrte Slnečnice v hlavnom meste zvýšil predaj v druhom kvartáli o tretinu. Počas pandémie však klesol počet investičných nákupov.

Hoci aj naša spoločnosť pocítila utlmený dopyt, potešilo nás, že išlo o krátkodobú situáciu, ktorá sa prejavila najvýraznejšie v apríli tohto roka. V nasledujúcich mesiacoch však krivka záujmu zákazníkov o nové bývanie zaznamenala stúpajúcu tendenciu. V druhom kvartáli sme predali o 30 % viac bytov ako v prvom štvrťroku tohto roka. Veľmi pozitívne sa vyvíja tretí kvartál, kde sme už na číslach predaja z druhého kvartálu,“ hovorí Michal Pauer, obchodný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE v Bratislave. 

 

Podľa neho ani  sprísnenie získania hypoték počas pandémie počet kupujúcich príliš neovplyvnilo. „Klesol však počet investičných nákupov, čo tvorilo zhruba 10% našich klientov. V období vrcholiacej koronakrízy sme predávali rozlohou väčšie byty, aktuálne je už opäť záujem o celé portfólio. Ponuka bývania v Bratislave je stále veľmi obmedzená, a preto očakávame, že aj ceny novostavieb v určitých lokalitách ešte porastú,“ vysvetľuje M. Pauer.

 

 

Trend záujmu o menšie byty potvrdzuje aj záujem klientov o dostupné mestské bývanie v ostatnej etape Slnečníc –  POP.  Hoci spoločnosť spustila jej predaj len začiatkom roka, v prvom objekte je predaných už 35 % bytov. Dôvodom je nielen dostupné mestské bývanie, ale aj blízkosť budúcej električky a menšia rozloha bytov – prevažujú jedno- a dvojizbové.  

 

Aktuálne má CRESCO REAL ESTATE v najväčšej štvrti Slnečnice rozostavaných približne 1 500 bytov, z nich takmer polovicu plánuje do konca roka aj úplne dokončiť.

Developer rovnako ako ostatné spoločnosti od začiatku koronakrízy pristúpil k opatreniam na ochranu zdravia zamestnancov, klientov aj budúcich obyvateľov. „Reštrikčné opatrenia v súvislosti s koronakrízou sa, samozrejme, dotkli aj našej spoločnosti, ale skôr vo význame sprísnených hygienických pravidiel dodržiavaných na stavbách či krátkodobých výpadkov v subdodávkach alebo dočasného nedostatku pracovných síl. Zásadnejšie to však neovplyvnilo časové harmonogramy projektov realizovaných CRESCO REAL ESTATE,“ dodáva Michal Pauer.

 

Slovenská spoločnosť CRESCO REAL ESTATE vlani opäť potvrdila pozíciu najväčšieho rezidenčného developera na Slovensku. Vyplýva to aj z rebríčka TOP 10 lídrov vo výstavbe nových bytovna slovenskom trhu magazínu INDEX*. Za prvenstvo vďačí developer projektu Slnečnice – novej štvrti na bývanie v bratislavskej Petržalke. Cieľom developera je v lokalite postaviť do roku 2030 vyše 10-tisíc bytov.

 

CRESCO REAL ESTATE doteraz celkovo dokončil na Slovensku 4 170 bytov, z nich až 60 % tvoria byty v Slnečniciach. Aktuálne je vo výstavbe v novej mestskej štvrti ďalších 1 370 bytov.

 

Etapa POP v petržalských Slnečniciach v blízkosti budúcej električky. ZDROJ: CRESCO REAL ESTATE

 

Zobraziť celú aktualitu
Dvesto kolegov Tesca včera neprišlo do prácepasik
Dvesto kolegov Tesca včera neprišlo do práce

Približne dvesto kolegov Tesca neprišlo včera do práce. Dôvodom je jeden z obľúbených benefitov, ktorý reťazec už tradične poskytuje svojim kolegom. Rodičia prváčikov dostali aj tento rok platené voľno, aby mohli svojho školáka pripraviť a osobne odprevadiť do školy. Takýto benefit oceňujú kolegovia Tesca najmä v súčasnej mimoriadnej situácii – v dôsledku koronakrízy prebieha prvý školský deň v mnohých školách za upravených podmienok. Tesco im práve vďaka obľúbenému benefitu umožnilo, aby strávili významný deň svojho dieťaťa spolu s ním a odprevadili ho do školy.

„V Tescu nám záleží na spokojnosti každého jedného kolegu, a preto pri ponuke benefitov a výhod pre kolegov Tesca samozrejme myslíme aj na rodičov detí. Podporujeme našich kolegov v rôznych životných situáciách, pretože rozumieme, že rodina zohráva v živote každého z nás dôležitú úlohu. Aj preto si môžu kolegovia v Tescu dopriať voľno na dôležité okamihy rodinného života, ku ktorým patrí prvý školský deň či narodenie dieťaťa. Okrem tohto benefitu sme tento rok darovali viac než 1 600 kolegom finančný príspevok na nákup školských potrieb či oblečenia. Ďalších 106 čerstvých rodičov dostalo balíček hygienických potrieb vlastnej značky Tesco Fred&Flo pre bábätká,“uviedla Miroslava Rychtárechová, manažérka personálneho oddelenia Tesca na Slovensku.

 

Tesco chce, aby sa kolegovia mali čo najlepšie v práci aj doma so svojimi najbližšími. Napĺňanie tohto cieľa potvrdzuje množstvo iniciatív reťazca – príkladom je letný tábor, ktorý reťazec pravidelne pripravuje pre deti kolegov. Hoci sa tento rok pre mimoriadnu situáciu neuskutočnil, v spolupráci s Nadáciou Tesco sa – aj napriek mimoriadnym okolnostiam –  podarilo podporiť 202 zdravotne či sociálne znevýhodnených detí, a to sumou viac než 36-tisíc eur.

Reťazec podporuje kolegov nielen pri významných rodinných udalostiach, ale pomáha im aj v ťažkých životných situáciách. Program Tesco Anjel podáva pomocnú ruku aj v podobe finančných príspevkov pre kolegov, ktorí sa ocitnú v núdzi. Odborná pomoc na Dobrej linke pomoci pomáha kolegom z Tesca zvládnuť náročné situácie, a to v pracovnom i súkromnom živote.

Aj vďaka týmto aktivitám a benefitom sa Tescu dlhodobo darí byť obľúbeným slovenským zamestnávateľom. Potvrdzujú to priamo názory kolegov – až 89 % sa vyjadrilo, že Tesco považuje za skvelé miesto na prácu.

Zobraziť celú aktualitu
Deň narcisov v obchodoch Tesca: zákazníci prispeli na pomoc onkologickým pacientom 53-tisíc euramipasik
Deň narcisov v obchodoch Tesca: zákazníci prispeli na pomoc onkologickým pacientom 53-tisíc eurami

Nakupujúcim a kolegom Tesca záleží na ľuďoch s ťažkým životným osudom. Potvrdili to aj počas tohtoročného Dňa narcisov špeciál, keď sa v 152 obchodoch naprieč celým Slovenskom vyzbieralo viac než 53-tisíc eur na pomoc onkologickým pacientom. Kolegovia Tesca sa na obľúbenej verejnej zbierke podieľali ako dobrovoľníci.

 

Reťazec Tesco promptne zareagoval na mimoriadnu situáciu a zapojil sa do verejnej zbierky Deň narcisov špeciál, ktorú organizuje Liga proti rakovine. Tradičná akcia na pomoc onkologickým pacientom sa tento rok v dôsledku koronakrízy konala v náhradnom termíne, a to v posledný júlový deň. Zapojiť sa mohli zákazníci v každom zo 152 obchodov Tesca na Slovensku. Reťazec navyše pomohol spropagovať aj ďalšie možnosti, ako sa do Dňa narcisov zapojiť, a to formou SMS správy alebo online.

 

„V Tescu si uvedomujeme význam každej pomoci pre rodiny a jednotlivcov v ťažkej situácii. Platí to najmä v súčasnom neľahkom období, keď mnohí z nás čoraz viac negatívne pociťujú ekonomické dôsledky koronakrízy. Popri našich ďalších aktivitách na pomoc komunitám sme sa s hrdosťou stali partnerom verejnej zbierky Deň narcisov špeciál a pomohli tam, kde bola naša pomoc v aktuálnej mimoriadnej situácii najviac potrebná. Veľmi sa tešíme, že zákazníci Tesca chcú pomáhať a mnohí z nich sa v niektorom z našich obchodov rozhodli podporiť onkologických pacientov. Veľké ďakujem patrí kolegom, ktorí prispeli tým najcennejším, svojím časom. Viac ako 400 našich kolegov sa zapojilo ako dobrovoľníci a aktívne vysvetľovali zákazníkom, ako sa môžu  do tejto špeciálnej zbierky zapojiť. Spoločnými silami sa nám podarilo vyzbierať skvelých 53-tisíc eur,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

„Liga proti rakovine je tu pre pacientov s rakovinou už 30 rokov a v období po nástupe koronakrízy tu bola pre nich ešte intenzívnejšie. Verejná finančná zbierka Deň narcisov prechádzala tento rok veľkou skúškou. Pôvodne bola naplánovaná v tradičnom jarnom období, avšak vplyvom mimoriadnej situácie sme pristúpili k zodpovednému rozhodnutiu odložiť jej konanie. Tešíme sa, že sa nám podarilo zorganizovať Deň narcisov špeciál v náhradnom termíne, a to predovšetkým vďaka zapojeniu partnerov. Tesco patrí k našim dlhoročným partnerom a máme veľkú radosť, že umožnilo svojim zákazníkom prispieť do zbierky,“ povedala Eva Kováčová, výkonná riaditeľka Ligy proti rakovine.

 

Onkologickí pacienti sú počas pandémie jednou z najrizikovejších skupín.  Práve verejná zbierka Deň narcisov predstavuje 70 % zdrojov príjmu na realizáciu projektov Ligy proti rakovine. Zákazníci Tesca tak svojím príspevkom umožnili pokračovanie dôležitých projektov, ktoré pomáhajú onkologickým pacientom.

 

 

Tescu záleží na komunitách

Komunity a pomoc ľuďom zohrávajú dôležitú úlohu vo všetkom, čo Tesco na Slovensku robí. Aj počas koronakrízy reťazec organizuje viacero aktivít, vďaka ktorým každý deň podáva pomocnú ruku tým najzraniteľnejším. Tesco podporilo rodiny a jednotlivcov v núdzi vďaka najväčšiemu mimoriadnemu potravinovému daru v hodnote 172-tisíc eur, ktorý pozostával z potravín a ďalších nevyhnutných výrobkov.

 

Aj v čase mimoriadnej situácie pokračovalo Tesco s darovaním nepredaných potravín. Od vypuknutia pandémie v marci tohto roka daroval reťazec už 737 ton potravín, z ktorých bolo pripravených takmer 1,8 milióna porcií jedla. Takéto skvelé čísla sa Tescu podarilo dosiahnuť vďaka tomu, že nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi všetkých 152 obchodov reťazca.

Aktuálne prebieha vo všetkých obchodoch Tesca mimoriadna potravinová zbierka, a to do konca augusta. Zapojiť sa do nej môžu nakupujúci pri svojom bežnom nákupe: v priestore za pokladničnou zónou stačí darovať hoci len jeden výrobok zo sortimentu trvanlivých potravín či drogérie.

 

S distribúciou výrobkov darovaných v rámci zbierky pomáhajú Tescu dlhoroční partneri. Potravinová banka Slovenska a ďalší charitatívni partneri sú garanciou, že darované potraviny a ďalšie produkty sa bezpečne dostanú k zraniteľným skupinám obyvateľstva, seniorom alebo tým, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii v dôsledku straty zamestnania. Spolu s Tescom darovali zákazníci doposiaľ viac než 22 ton potravín. Číslo bude rásť ešte do konca augusta, dokedy bude potravinová zbierka v obchodoch Tesca prebiehať.

Zobraziť celú aktualitu
Revolučný spôsob odšťavovania lisovaním – až 10x viac biologicky aktívnych látok a väčšia výťažnosťpasik
Revolučný spôsob odšťavovania lisovaním – až 10x viac biologicky aktívnych látok a väčšia výťažnosť

Zužitkujte zdravím nabité kúsky ovocia a zeleniny na maximum a doprajte si vitamíny u vás doma v atraktívnej podobe ako chutnú vylisovanú šťavu s pomocou machra na odšťavovanie. 

Nízkootáčkový odšťavovač Orava Taurus precízne odšťavuje vitamínové bomby a získava z nich maximum nutričných hodnôt, vitamínov a chuti. Predstavuje revolučný spôsob domáceho odšťavovania: ovocie aj zeleninu lisuje ako mlynček na mäso a tak z nej získava oveľa väčšie množstvo šťavy, ktorá obsahuje až 10-krát viac biologicky aktívnych látok v porovnaní s tou, ktorú by ste odšťavovali vysokootáčkovými odstredivými odšťavovačmi. Keďže počas odšťavovania lisovaním nedochádza k oxidácii, vitamíny v takto získanom moku ostávajú uchované v maximálnej miere. Orava Taurus má príkon len 200 W, čo je podstatne menej, ako majú vysokootáčkové odšťavovače, takže vám po „žmýkaní" šťavy z darov prírody neostane „nevyžmýkaný" aj váš rodinný rozpočet. Disponuje veľkým podávacím hrdlom na celé kúsky ovocia a zeleniny, vďaka čomu sa pri spracovaní úrody vyhnete prácnemu a časovo náročnému krájaniu na malé kúsky. Šťava a dužina z ovocia  a zeleniny sa pri lisovaní zbierajú do osobitných nádob. Dužinu po vylisovaní nevyhadzuje, ale ju recyklujte veľmi chutným spôsobom – dajú sa z nej pripraviť fajné krémové polievky, omáčky, karbonátky, placky aj sladké múčniky. Po vysušení je skvelá na prípravu domácich sušených čajov.

 

Nízkootáčkový odšťavovač Orava Taurus disponuje maximálnym počtom otáčok 68/min., má tichý motor s hlučnosťou len 80 dB a reverzný chod motora, ktorý bráni upchatiu aj pri odšťavovaní maxi porcie vitamínov bez potreby čistenia medzi jednotlivými dávkami. V atraktívnej červenej farbe môže byť váš za 99 €.

 

Viac informácií o kvalitných odšťavovačoch aj iných kuchynských pomocníkov na spracovanie úrody nájdete na: www.orava.eu

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio