LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
ŠTIPĽAVÉ KVARTETO

ŠTIPĽAVÉ KVARTETO

Autor: Oxana

„Rastliny nemajú len jednu kvalitu. Sú tiež kombináciou teplôt a chutí, ktoré im prepožičiavajú špecifické vlastnosti a liečivé schopnosti,“ hovorí známa česká bylinkárka Venuša Studničková.

...

Ginko elixír mladosti

Ginko elixír mladosti

Autor: Sandra S.

Všetci občas zabúdame. Raz zabudneme, kde sme si položili okuliare, kľúče, inokedy si nevieme spomenúť, komu sme požičali knihu. Nie je na tom nič hrozné. Väčšina z nás však s pribúdajúcim vekom môže rátať s...

Gaštany- zdravá jesenná pochúťka

Gaštany- zdravá jesenná pochúťka

Autor: INA

K jeseni neodmysliteľne patria aj gaštany, a to nielen na výzdobu nášho príbytku. Svojou chuťou a vôňou vytvárajú pokojnú a čarovnú atmosféru. Chuť gaštanov je špecifická a jemná zároveň. Gaštany majú širok...

Včelie zlato

Včelie zlato

Autor: karolínka
Štvrtok, 13. august 2020

Rozprávky a legendy prisudzujú medu jedinečné výživné vlastnosti a liečivé účinky. Odjakživa bol ospevovaný ako afrodiziakum a elixír mladosti.

Tajomná púštna rastlina – ruža z Jericha nikdy nezvädne

Tajomná púštna rastlina – ruža z Jericha nikdy nezvädne

Autor: AG

Ruža z Jericha jerastlina, ktorá nikdy nezvädne. V krátkom čase, pri dostatku svetla a vody, sa z nej stane bohatá zelená rastlina. Ak jej vodu odoprietezvinie sa do klbka a uschne. Po čase, keď ju opäť zalejete, sa znovu rozvinie do...

V čom je výnimočné kúzlo slovenských byliniek

V čom je výnimočné kúzlo slovenských byliniek

Autor: Danica D.
Pondelok, 22. jún 2020

Záľuba v zbieraní, pestovaní a používaní liečivých rastlín má u nás naozaj dlhú tradíciu. Vďačíme za to pestrej škále byliniek, voľne dostupných v našich lesoch, záhradách a na lúkach, ale tiež hlbokým znalostiam, kto...

Čínska medicína a alergie

Čínska medicína a alergie

Pondelok, 11. máj 2020

Podľa čínskych lekárov sú alergie znakom nerovnováhy organizmu. Väčšina alergií zasahuje dýchacie orgány a kožu.

Ovešajte sa striebrom

Ovešajte sa striebrom

Autor: Antonia

Strieborné a zlaté šperky skrývajú v sebe obrovskú silu. Dokážu spomaliť starnutie buniek, tíšia záchvaty hnevu, upokojujú nervový systém. Dokonca excelentne ničia vírusy a hoja rany.

Diagnóza z očí

Diagnóza z očí

Autor: Antonia

Vraví sa, že oči sú oknom do duše človeka. No nielen to. Oči nie sú len zrkadlom duše, ale aj tela a našich zdravotných problémov. Je v nich totiž zapísaná každá zmena, ktorá sa v organizme udeje.

Sila kameňov

Sila kameňov

Už odpradávna sú opradené najrôznejšími mýtmi a legendami. Ľudia hovoria o kameňoch šťastia, iní o ich liečivých účinkoch a ďalší o prekliatych kameňoch. Liečitelia veria, že svetlo a energia vyžarujúca z kameňa majú ...

Strana:  1  2  3  4

Dnes je 27. 02. 2021, meniny má Alexander.
ZAMILUJTE SA DO VYŽIVUJÚCICH KRÉMOV NA RUKY OD AVONU
KRÁSNA NA VALENTÍNA
Zvlhčí vzduch, prevonia interiér a poskytne vám benefity aromaterapie
POCÍŤTE EŠTE VÄČŠÍ PÔŽITOK S NOVOU VÔŇOU OD AVONU
Poradna
Náhodný článok
Výbavička pre bábätko Výbavička pre bábätko
  Skôr ako si domov z pôrodnice prinesiete maličký uzlíček, je potrebné mu prichystať zopár vecí, aby sa mal ako v bavlnke. Spolu s veľkou dávkou lásky vám pomôžu vstúpiť do novej kapitoly svojho života a uľahčia život s bábätkom. 
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Štýlové streetfoodové recepty pre vás a vašich priateľovpasik
Štýlové streetfoodové recepty pre vás a vašich priateľov

Na streetfoodové dobroty, ktoré dôverne poznáte z trhov a festivalov, už nemusíte čakať! Šikovná česká blogerka Markéta v troubě pripravili pre vás chutné a jednoduché recepty s McCain hranolčekmi Crispers, ktoré sú ako vystrihnuté zo streetfoodového jedálneho lístka.

Recepty sú pripravené aj v duchu ďalších trendov: uvedomelé varenie a neplytvanie jedlom #nowastingfood. Oba trendy nabádajú pripravovať jedlá zo surovín, ktoré máme bežne v domácnosti a ak aj nevyužijeme celé balenie niektorej potraviny, môžeme ho odložiť na inokedy. Vychutnajte si streetfoodové jedlá v pohodlí domova.
 
 
 
MINI ŠPÍZY S KURACÍM MÄSKOM
 
1 balenie hranolčekov McCain Crispers
2 ks kuracie prsia
obľúbené korenie na kuracie mäso
1 červená cibuľa
1 balenie cherry paradajok
½ brokolice
1 červená paprika
soľ a korenie
olej podľa potreby
250 g kyslej smotany
zelené bylinky
Kuracie prsia nakrájame na menšie kocky, okoreníme a sprudka zo všetkých strán orestujeme na panvici na troche oleja. Papriku, cibuľu a blanšírovanú brokolicu nakrájame na menšie kúsky. Na špajle napichujeme striedavo pripravenú zeleninu a orestované kuracie mäso.
 
McCain Crispers pripravíme v rúre podľa návodu na obale. Medzitým zľahka opečieme špízy na grilovacej panvici tak, aby zelenina zostala chrumkavá.
 
Hotové minišpízy podávame s McCain Crispers a s dipom z kyslej smotany, ktorú zmiešame s nasekanými bylinkami, soľou a korením.
 
 
 
ZAPEČENÉ PLNENÉ ŠAMPIÓNY
 
1 balenie hranolčekov McCain Crispers
8 ks väčších šampiňónov
200 g tvrdého syra – gouda alebo cheddar
200 g šunky vcelku
1 vajce
1 balenie cherry paradajok
1 téglik kyslej smotany
1 červená cibuľa
soľ a korenie
Šampiňóny očistíme, z klobúčikov vyberieme hlúbiky. Rúru rozohrejeme na 180 °C. Šampiňónové klobúky naplníme zmesou nakrájaného syra a šunky na kocky, vajíčok, červenej cibuľky a cherry paradajok. Dáme piecť na cca 20 minút.
 
Pripravíme tiež hranolčeky McCain Crispers podľa návodu na obale.
 
Podávame spoločne, pridáme tiež dip z kyslej smotany s nasekanou zvyšnou červenou cibuľkou, soľou a korením.
 
 
 
ZELENINOVÉ PLACKY SO SYROM
 
1 balenie hranolčekov McCain Crispers
1 cuketa
2 mrkvy
150 g tvrdého syra – cheddar
2 vajcia
hrsť strúhanky
soľ a korenie
nasekané bylinky
kyslá smotana
valeriánka (známa aj ako poľníček)
zväzok reďkoviek
Cuketu nastrúhame nahrubo, zľahka osolíme a necháme 20 minút stáť. Potom vytlačíme a vylejeme všetku vodu, ktorú cuketa pustila. Pridáme nahrubo nastrúhanú mrkvy, syr na kocky, vajcia, nasekané bylinky či korenie strúhanku podľa potreby. Tvarujeme tenké placky a opekáme na panvici z oboch strán dozlatista.
 
Medzitým pripravíme hranolčeky McCain Crispers podľa návodu na obale.
 
Podávame so šalátikom z valeriánky a reďkoviek, pridáme tiež jed
noduchý dip z kyslej smotany, prelisovaného cesnaku, soli a korenia.
 
 
 
MÄSOVÉ GUĽÔČKY S PARADAJKOVÝM DIPOM
 
1 balenie hranolčekov McCain Crispers
600 g mletého bravčového mäsa
1 vajce
1 malá cibuľa
nasekané bylinky
hrsť strúhanky
soľ
korenie
4 paradajky (čerstvé alebo v plechovke)
1 strúčik cesnaku
1 lyžička trstinového cukru
hrsť zelených byliniek
soľ, čierne korenie
1 chilli paprička
 
 
Mleté mäso zmiešame s nasekanou cibuľkou najemno, nasekanými bylinkami, soľou, korením, vajcom, podľa potreby pridáme trochu strúhanky a vytvarujeme guľôčky vo veľkosti pingpongovej loptičky. Opekáme na panvici dozlatista zo všetkých strán, potom necháme dopiecť v rúre približne 10 minút na 180 °C.
 
Pripravíme hranolčeky McCain Crispers podľa návodu na obale.
 
Dip pripravíme z paradajok z plechovky či čerstvých sparených paradajok, zbavených šupky. Do mixéra vložíme paradajky, prelisovaný cesnak, nasekané bylinky, lyžičku cukru, soľ, korenie a premixujeme dohladka, môžeme pridať aj kúsok chilli papričky.
 
Mäsové guľky podávame spolu s paradajkovým dipom a streetfoodovými hranolčekmi McCain Crispers.
 
Viac informácií o spoločnosti McCain nájdete na www.mccain.sk.
Zobraziť celú novinku
Milka má čokoládu s emotikonmi pasik
Milka má čokoládu s emotikonmi

Značka čokolád Milka spoločnosti Mondel?z International uviedla na trh svoju najobľúbenejšiu čokoládu Milka Alpenmilch v limitovanej verzii. V jednotlivých štvorčekoch sú namiesto loga značky vytlačené emotikony, ktoré možno poskladať do najrôznejších odkazov. Kampaň, ktorú so špeciálnym produktom značka spája v reklame aj na sociálnych sieťach, má ľudí viesť ku kreativite pri vytváraní milých, pekných a potešujúcich správ a pozdvihnúť náladu pomocou veľmi jednoduchého a ľahko realizovateľného gesta.

 

„Prebiehajúca pandémia a s tým súvisiace nové situácie, ktorým vo svojich životoch zrazu musíme čeliť vrátane obmedzení spoločenských kontaktov, so sebou neprinášajú dobrú náladu,“ hovorí Jakub Barvínek, manažér značky Milka.

„A nemusia to byť vždy veľké gestá, často stačí naozaj málo, aby sme sa navzájom rozveselili, a tak si aj pomohli. Stručný odkaz pomocou poskladaných smajlíkov, sŕdc a milých slov je úplnou drobnosťou, ale radosť urobí naozaj každému, kto ho dostane,“ dodáva Barvínek s tým, že originálne odkazy možno vytvárať aj prostredníctvom webových stránok značky.

 

Súčasťou kampane je aj súťaž o vankúšiky Milka pre najjemnejšie zaspávanie. Spotrebitelia ich môžu získať za nákup akéhokoľvek produktu Milka a po následnej registrácii pokladničného bloku do súťaže. Každý deň  značka rozpošle výhercom päťdesiat vankúšikov. Myšlienku láskyplných odkazov podporuje aj aktuálna reklamná kampaň, ktorá beží v televízii. V dvadsaťsekundovom spote pomôže malý chlapec svojmu susedovi nájsť strateného psa. Za jeho nájdenie tento totiž ponúka odmenu v podobe veľkej kopy čokolády Milka.

http://www.mynewsdesk.com/cz/mondelez-cz-sk7

Zobraziť celú novinku
Tesco sadí stromy naprieč krajinou, myslí aj na okolie obchodovpasik
Tesco sadí stromy naprieč krajinou, myslí aj na okolie obchodov

Reťazec Tesco je obľúbeným miestom pre nákupy slovenských domácností už 25 rokov. Záleží mu na tom, aby sa zákazníci cítili čo najpríjemnejšie nielen pri nákupe, ale aj v okolí každého Tesca na Slovensku. Reťazec sa venuje skrášľovaniu a zveľaďovaniu verejne dostupných priestranstiev, a to nielen tých v okolí prevádzok Tesca, ale aj v komunitách, kde žijú zákazníci a kolegovia Tesca. 

Počas obdobia troch rokov podporil výsadbu 300 stromov v okolí slovenských škôl. Na tento rok si reťazec pripravil zaujímavé novinky v okolí obchodov vo viacerých mestách.


„V Tescu chceme byť dobrým susedom všetkým komunitám, v ktorých pôsobíme – za obdobie troch rokov sme podporili vysadenie 300 stromov v okolí slovenských škôl. Záleží nám na tom, aby sa zákazníci i kolegovia cítili čo najpríjemnejšie v každom Tescu. Ideme preto príkladom, aj čo sa týka prostredia v blízkosti našich obchodov a máme veľkú radosť z noviniek, ktoré pripravujeme v spolupráci s neziskovými organizáciami Živica a Ekopolis, pretože prispejú k zvýšenej kvalite vonkajšieho priestranstva v bezprostrednom okolí obchodov Tesca,“uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

 

Za hypermarketom Tesco Zlaté Piesky, kde sa nachádza taktiež centrálna kancelária Tesca v Bratislave, aktuálne vzniká komunitný sad. Tesco plánuje zaujímavé novinky v okolí vybraných obchodov na Slovensku aj v spolupráci s Nadáciou Ekopolis. Už tento rok sa reťazec spoločne s nadáciou zameria na úpravu priestorov pri obchodoch v Humennom, Partizánskom, Prešove a Trnave.

 

 

Tesco chce potešiť zákazníkov i kolegov

Na vytvorení komunitného sadu pri Tescu Zlaté Piesky sa podieľajú kolegovia Tesca, a to s podporou neziskovej organizácie Živica. Pôjde o miesto, ktoré podporí pestrosť prírody nachádzajúcej sa v mestskom prostredí a pomôže chrániť staré odrody ovocných drevín.„Potešila nás pozitívna spätná väzba kolegov Tesca, ktorí sa aktívne zapájali už pri vytváraní prvých návrhov nového komunitného sadu pri hypermarkete Tesco Zlaté Piesky v Bratislave. Uvedomujeme si význam prírody v mestskom prostredí a veríme, že skrášľovanie okolia našich obchodov poteší našich zákazníkov a kolegov,“ dodala Veronika Bush z Tesca.

 

Komunitný priestor umiestnený za hypermarketom Tesco Zlaté Piesky vzniká v spolupráci so združením Živica, ktoré realizuje Projekt školských ovocných sadov SadOVO, dlhodobo podporovaný Nadáciou Tesco. Cieľom projektu je záchrana starých a krajových odrôd jabloní a hrušiek, a to spolu so základnými a strednými školami na Slovensku. Každý rok vysadia žiaci a učitelia desiatky stromov vzácnych odrôd, nad ktorých ochranou preberajú patronát a starostlivosť práve školy – počas troch rokov sa takto podarilo vysadiť už tri stovky stromov jabloní a hrušiek. „Cieľom projektu je nielen samotná výsadba stromov starých odrôd, ale hlavne oboznámenie škôl s ich pestrosťou, významom, ohrozením a potrebou ich ochrany,“ povedala Andrea Uherková, koordinátorka projektu SadOVO zo Živice.

 

Nadácia Tesco poskytuje finančné prostriedky na projekt SadOVO už tri roky. Tento rok sa reťazec Tesco do ochrany ovocného dedičstva zapája aj v praktickej rovine. Reťazec spolu so svojimi kolegami vytvoril prvotný návrh využitia priestoru za hypermarketom, ktorý následne pomohli dokončiť odborníci z Fakulty ekológie a environmentalistiky vo Zvolene. Tá je odborným garantom projektu a pomáha navrhovať komunitný sad tak, aby bol čo najbližšie k potrebám prírody a mal čo najvyššiu ekologickú hodnotu.

Prvé sadenie ovocných stromov za bratislavským hypermarketom už prebehlo a pri výsadbe pomáhali aj kolegovia z Tesca. Sadenie bolo spojené s workshopom pestovania ovocných stromov, výstavou plodov starých odrôd, ochutnávkou muštov či sušeného ovocia. Celkovo až 33 vzácnych drevín vytvorí sad, ktorý bude slúžiť opeľovačom rôznych druhov hmyzu, ako sú napríklad včely.

 

Pozitívna zmena čaká aj ďalšie obchody

Tesco plánuje zaujímavé novinky v okolí vybraných obchodov na Slovensku aj v spolupráci s Nadáciou Ekopolis. Už tento rok sa reťazec spoločne s nadáciou zameria na úpravu priestorov pri obchodoch v Humennom, Partizánskom, Prešove a Trnave.

Dôraz bude kladený na rozvoj rozmanitosti prírody v mestskom prostredí – vrátane ochrany a podpory pôvodných druhov rastlín a živočíchov. Vybrané priestory tiež skrášlia kvetnaté záhony založené z vhodne vybraných rastlín tak, aby prilákali rôzne druhy dôležitých opeľovačov.

 

Chýbať nebudú ani zaujímavé prvky dôležité pre zachovanie pestrosti prírody. Príkladmi sú skalnaté políčka, drevené prvky, domčeky pre voľne žijúce druhy včiel či vtáčie búdky. Zmeny prospejú prírode a potešia návštevníkov či okoloidúcich vytvorením priestoru na oddych. Prostredníctvom informačných tabúľ prinesú aj zaujímavé informácie.

Zobraziť celú novinku
ZNAČKY V AVIONE PONÚKAJÚ NOVOROČNÉ VÝPREDAJE AŽ DO 70 %. FUNGUJÚ ONLINE AJ CEZ VÝDAJNÉ MIESTA pasik
ZNAČKY V AVIONE PONÚKAJÚ NOVOROČNÉ VÝPREDAJE AŽ DO 70 %. FUNGUJÚ ONLINE AJ CEZ VÝDAJNÉ MIESTA

Hoci koronasituácia zatvorila väčšinu obchodov, prevažná časť predajní v najväčšom nákupnom centre na Slovensku Avion funguje neustále cez vlastné e-shopy. Mnohé z nich majú v Avione aj svoje výdajné miesta.  Zákazníci si tak môžu dopriať nákupy v novoročných zľavách až do 70 % formou online nákupov a vyzdvihnúť si balíček v Avione spolu s kávou alebo jedlom so sebou.

Okrem potravín, lekární a drogérie, služieb mobilných operátorov, bánk či čistiarní, pošty sú v Avione k dispozícii aj mnohé prevádzky v Gastro pasáži. „So sebou“ si tak zákazníci môžu popri nákupoch vyzdvihnúť aj dobroty z celého sveta ako vietnamské Pho, talianske cestoviny na rôzne spôsoby z I LOVE PASTA alebo čerstvo upečenú pizzu z PIZZA HUT. Pre vegetariánov je ideálny napríklad Hummus a Couscous bar a pre milovníkov mäsa Regal Burger. 
  
„Robíme všetko pre to, aby zákazníci Avionu mali aj počas lockdownu prístup nielen k potravinám a rozmanitým službám, ale aj k svojim obľúbeným značkám a výpredajom. V aktuálnych podmienkach sa niektoré predajne dočasne zmenili na výdajne ako napríklad ZARA Slovensko, DATART či NAY. Jednotlivé veci stačí objednať v e-shope a v Avione si ich jednoducho vyzdvihnúť. Na webstránke Avionu sme vytvorili samostatnú sekciu, kde pravidelne aktualizujeme zoznam otvorených výdajných miest našich predajní. Väčšina značiek však má aj vlastné e-shopy. Túto iniciatívu sme podporili špeciálnou online kampaňou. Podporujeme tak aj prevádzky, ktoré nemajú práve v našom nákupnom centre výdajné miesto. Z takéhoto predaja síce naše centrum neprofituje, no v týchto ťažkých časoch považujeme za veľmi dôležité pomôcť našim nájomníkom a ich biznisu,“ vysvetľuje Katarína Michaliaková, marketingová manažérka Avionu v Bratislave, ktorý patrí do skupiny INGKA Centres.
 
Novoročné výpredaje podľa nej potrvajú približne do konca februára a zľavy prevažne módy, športového tovaru či elektroniky sa pohybujú až do 70 %.
 
Aktuálny zoznam výdajných miest a e-shopov predajní v Avione nájdu zákazníci na webstránke avion.sk a na sociálnych sieťach centra.  
 
Avion pripravil pre zákazníkov aj niekoľko tipov, ako nakupovať rozumne len to, čo skutočne milujeme. Tipy neplatia len pre výpredaje, ale sú použiteľné kedykoľvek: 
 
1. Naplánujte si veci, ktoré potrebujete kúpiť. Spravte si zoznam a snažte sa vyhnúť impulzívnym nákupom a nákupom za odmenu, ktoré sú často ovplyvnené emóciami a bývajú nepremyslené. 
2. Porovnajte si jednotlivé ponuky dostupné na trhu. Sledujte materiály, recenzie, odporúčania známych. Porovnajte si jednotlivé funkcie a zvážte, ktoré z nich sú pre vás dôležité. Následne si vyberte tú najlepšiu ponuku. 
3. Odolajte takým produktom, ktoré naozaj nepotrebujete. Aj keď sú skutočne výhodné. 
4. Nebojte sa zbaviť svojich starých vecí, ktoré už neplnia svoju funkciu, a nahraďte ich novými. Staré darujte, separujte či pošlite ďalej tomu, komu ešte poslúžia. 
5. Nakupujte to, čo skutočne milujete a prinesie vám dlhodobo pridanú hodnotu.
 
Zdroj: Avion Bratislava
Zobraziť celú novinku
Zvlhčí vzduch, prevonia interiér a poskytne vám benefity aromaterapiepasik
Zvlhčí vzduch, prevonia interiér a poskytne vám benefity aromaterapie

Počas vykurovacej sezóny, kedy hrejú radiátory na maximum, býva často v interiéroch extrémne suchý vzduch. To neprospieva ani pleti, ani nášmu zdraviu. Keď sú sliznice nosohltana a dýchacích ciest vysušené, ľahšie sa tu usádzajú patogény, suchý vzduch nás dráždi na kašeľ a spôsobuje aj podráždenie sliznice očí, takže nás štípu, sú skôr unavené a ľahšie sa začervenajú. 

Vtedy oceníte služby šikovného ultrazvukového zvlhčovača vzduchu Orava HUM-42. Stačí doň naliať vodu, zapnúť – a hneď sa dýcha ľahšie! Ultrazvukové vlnenie štiepi molekuly vody na jemné mikročiastočky a tie sa potom vo forme ľahkej hmly rovnomerne rozptýlia do celého interiéru. Ak do vody pridáte aj pár kvapiek éterického oleja, vzduch začne krásne voňať a vy si môžete užívať výhody aromaterapie. Nespornou prednosťou Orava HUM-42 je, že sa voda ani esenciálne oleje v nej pri zvlhčovaní vzduchu neohrievajú ako pri klasickej vonnej lampe, vďaka čomu si éterické oleje uchovávajú svoju originálnu vôňu a liečivé účinky. Svieža eukalyptová, čajovníková, či borovicová vôňa z kvalitného esenciálneho oleja uľahčuje dýchanie a pomáha aj pri nádche a prechladnutí.

 

 

Citrusové vône zas dodávajú energiu a motivujú k výkonu, levanduľa vám uľahčí zaspávanie a pomôže vám uvoľniť  telo aj myseľ po náročnom dni. Ultrazvukový zvlhčovač vzduchu a aromadifuzér Orava HUM-42 pracuje tíško, pri relaxe vás nebude rušiť. Má veľkoryso dimenzovanú nádobu na vodu s objemom až 4 litre, takže bez potreby dolievania funguje podľa nastavenia intenzity výkonu od 14 až do 35 hodín. Keď sa voda vo zvlhčovači minie, zariadenie sa automaticky vypne. Intuitívne sa ovláda, jednoduchým stlačením tlačidla umožňuje zvyšovať a znižovať intenzitu stúpajúcej vodnej hmly. Hoci je samotný zvlhčovač biely, vďaka zabudovanému LED svetlu krásne svieti až 7 farbami, ktoré sa plynulo menia. Tú najpríjemnejšiu si potom ľahko nastavíte stlačením ikonky priamo na zvlhčovači. Orava HUM-42 tak vôňou, farbami a príjemne zvlhčeným vzduchom u vás doma vyčaruje dokonalú wellness atmosféru a vytvorí optimálne podmienky pre zdravší domov.

Orava HUM-42 môže byť váš za 39,90 €.

www.orava.eu

Zobraziť celú novinku
AVION ZÍSKAL ZELENÝ CERTIFIKÁT BREEAMpasik
AVION ZÍSKAL ZELENÝ CERTIFIKÁT BREEAM

Najväčšie nákupné centrum na Slovensku Avion v Bratislave za svoje aktivity v oblasti trvalej udržateľnosti získalo prestížny zelený certifikát BREEAM In Use. Centrum, ktoré patrí do skupiny INGKA Centres, prešlo náročnou certifikáciou počas minulého roka. 

Niekoľkomesačná certifikácia Avionu zahrnovala nielen energetický audit, ale aj množstvo ďalších aktivít, ktoré pomáhajú zabezpečiť trvalú udržateľnosť zdrojov a berú ohľad na našu planétu, ako napríklad separácia odpadu, zapojenie návštevníkov a nájomníkov do ekologických aktivít, vzdelávacie aktivity či podpora komunít. Aktivity aj investície podporujúce trvalú udržateľnosť sú základným pilierom dlhodobej stratégiespoločnosti INGKA Centres. VlaniAvion predstavil novú stratégiu na podporu udržateľnosti Eko príbeh 2021. 

 

Napriek mimoriadnej situácii sme neprestali myslieť na našu planétu. V minulom roku sme zrealizovali množstvo menších aj väčších projektov, ktoré podporujú trvalú udržateľnosť a berú ohľad na životné prostredie. Aktivity v oblasti udržateľnosti sú pre našu spoločnosť INGKA Centres základným pilierom dlhodobej stratégie,“ hovorí Igor Tvarožek, prevádzkový manažér nákupného centra Avion Shopping Park v Bratislave, ktoré patrí do skupiny INGKA Centres.

 

Nové kompostéry

Novinkou je napríklad zavlažovanie zelene v areáli z vlastnej studne, ekologické odstraňovanie buriny či zaobstaranie kompostérov. Tieto zariadenia využíva centrum nielen na spracovanie potravinového odpadu, ale aj na opadané lístie. Vyprodukovanú kompostovú zmes ponúkne centrum aj verejnosti pre ich záhradky.

 

„Naším cieľom je do roku 2023 zhodnocovať až 100 % vyprodukovaného odpadu v rámci centra. Aktuálne má Avion recyklačný index na úrovni zhodnotenia vyprodukovaného odpadu 60 %, zvyšok končí na skládke. Veríme, že sa nám podarí postupne úplne eliminovať odpad určený na skládku v úzkej spolupráci s našimi nájomníkmi aj návštevníkmi,“ prezrádza Igor Tvarožek.

 

Recyklácia žiariviek aj zber LP platní

Avion pripravil pre návštevníkov rôzne novinky na ekologickú recykláciu odpadu aj z domácností. V podzemnej garáži nájdu návštevníci šesť ekoboxov – špeciálnych kontajnerov na separovanie žiaroviek, batérií či drobného elektra. K dispozícii sú aj nové boxy na odloženie nepotrebných kníh, časopisov a LP platní, ktoré potom poputujú do knižníc a antikvariátov. Návštevníci tak pomôžu nielen planéte, ale ušetria aj priestor v domácnosti a ekologicky sa zbavia nepotrebných vecí. V centre sú aj smetné koše s možnosťou separácie papiera a plastu.

 

 

Ďalšie aktivity Avionu v oblasti trvalej udržateľnosti:

Avion víta a podporuje aj ekologickejšie formy dopravy. Od septembra tohto roka si môžu majitelia elektromobilov nabiť svoje tátoše zadarmo na dvoch z celkovo ôsmich elektrostaníc vybudovaných v spolupráci so spoločnosťou GreenWay.Pre cyklistov sú k dispozícii stojany na bicykle monitorované kamerovým systémom spolu so servisnou stanicou, v areáli sú umiestnené aj tzv. bikesharing stanice Slovnaft Bajk. Fanúšikovia kolobežiek nájdu v Avione špeciálne miesta na odkladanie a nabíjanie elektrokolobežiek pri vchode č. 4 (od McDonald’s). Priestor je monitorovaný kamerami a okrem iného je možnosť uzamknutia i dobíjania kolobežky.

 

  • Avion sa tento rok zapojil aj do zelenej iniciatívy hlavného mesta Bratislavy 10-tisíc stromov. V novembri tím centra podporil výsadbu 18 nových stromčekov v bratislavskom Ružinove pri jazere Rohlík, ktoré je obľúbeným voľnočasovým miestom.

 

  • Centrum sa dlhodobo snaží aj na vlastnú prevádzku využívať čo najviac ekologických riešení.Všetky centrá Avion v Česku aj na Slovensku nakupujú len elektrinu z obnoviteľných zdrojov už 13 rokov. Centrá osvetľujú úsporné LED svietidlá manažované systémom inteligentného svietenia DALI.
Zobraziť celú novinku
Tesco koná zodpovedne, ušetrilo 8,4 milióna vešiakov značky F&Fpasik
Tesco koná zodpovedne, ušetrilo 8,4 milióna vešiakov značky F&F

Trvalá udržateľnosť je naďalej prioritou Tesca, a to naprieč celým podnikaním reťazca. Platí to aj v prípade značky odevov F&F, ktorá sa – najviac, ako je to len možné – usiluje o opätovné využívanie plastov. Tesco sa tak podieľa na ochrane vzácnych prírodných zdrojov, čo potvrdili aj najnovšie skvelé čísla objemu ušetrených plastov.

 

Jednoduchý systém opätovného vrátenia vešiakov a spolupráca s dodávateľom umožnili Tescu dosiahnuť ďalší úspech v trvalej udržateľnosti. Reťazcu sa podarilo ušetriť viac ako 8,4 milióna plastov s celkovou hmotnosťou viac ako 308 ton.

 

Po roku od zavedenia systému sa Tescu podarilo opätovne použiť viac ako 8,4 milióna vešiakov F&F s celkovou hmotnosťou vyše 308 ton. Táto súhrnná štatistika platí pre Tesco v Českej republike, Poľsku, Maďarsku a na Slovensku.

Na Slovensku reťazec zachránil vyše 1,5 milióna vešiakov predstavujúcich 56 ton plastov, ktoré by inak pravdepodobne skončili v koši.

 

„Nielen nám v Tescu, ale aj našim zákazníkom záleží na ochrane životného prostredia, k čomu neodmysliteľne patrí znižovanie používania nadbytočných plastov. Zabezpečiť udržateľné podnikanie je našou prioritou, preto sme sa už pred dvoma rokmi zaviazali, že do roku 2025 budú všetky produkty vlastnej značky v 100 % recyklovateľných alebo opätovne použiteľných obaloch. Okrem toho sme sa rozhodli urobiť o krok viac a dohodli sme sa s dodávateľom vešiakov pre rad našich odevov F&F na novom systéme, ktorý zabezpečí ich opätovné použitie. Vďaka systému ,druhej šance‘ šetríme prírodné zdroje, znižujeme množstvo plastového odpadu aj uhlíkovú stopu. Je to opäť jedna z našich malých pomocí, ktorá má veľký význam,” hovorí  Renáta Horáková, manažérka tímu F&F pre strednú Európu.

 

Vešiaky na odevy sú zvyčajne vyrobené z čierneho plastu, ktorý sa ťažko recykluje: pre infračervené žiarenie používané v triediacich zariadeniach môžu byť nepostrehnuteľné a je veľmi ťažké zmeniť farbu pigmentu. Opätovné použitie vešiakov je pravdepodobne najlepším riešením na zníženie ich vplyvu na životné prostredie. Podľa analýzy TIC, dodávateľa vešiakov na odevy spoločnosti Tesco, opätovným používaním vešiakov sa  ušetrí 34 % emisií uhlíka a 86 % vody. Tieto odhady zahŕňajú celý reťazec vrátane procesov zberu a prepravy.

 

Recyklácia vešiakov je ďalším krokom v úsilí spoločnosti Tesco o zníženie vplyvu plastového odpadu a obalov na životné prostredie. Na jar v roku 2019 spoločnosť Tesco v strednej Európe prijala verejné záväzky s cieľom zvýšiť udržateľnosť svojich výrobkov. Spoločnosť sa zaviazala, že všetky obaly vlastných výrobkov budú do roku 2025 už 100 % recyklovateľné alebo opätovne využiteľné a do roku 2050 bude Tesco uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou. Doteraz sa Tescu podarilo zo svojich výrobkov odstrániť už 454 ton ťažko recyklovateľných plastov za krátke obdobie - jeden a pol roka.

 

Viac informácií o stratégii udržateľnosti Tesca nájdete tu.

Zobraziť celú novinku
Lúčny med Medokomerc na posilnenie imunitypasik
Lúčny med Medokomerc na posilnenie imunity

Už naše babičky vravievali, že lúčny med je najlepším bojovníkom proti bolestiam hrdla, kašľu či zápalu dýchacích ciest. Vyrábali si z neho rôzne domáce medicíny a sirupy (napr. medvedie mlieko – mlieko, med a rum). Nič vám nebráni si je ale namiešať aj dnes! Prirodzene a ľahko tak posilníte svoju imunitu.

 

Kvetový lúčny med pochádza z kvetového nektáru. Lahodný med zlatistej farby charakteristický svojou sladkou chuťou je ľahko stráviteľný a vhodný pre okamžité dodanie energie, pričom nemá takmer žiaden tuk. Obsahuje až 0,5% rastlinných bielkovín a minerálne látky ako horčík, draslík, vápnik, mangán a železo. Má antioxidačné, antibakteriálne a probiotické vlastnosti.

Antioxidanty obsiahnuté v mede z divých kvetov neutralizujú účinky voľných radikálov, čo znižuje riziko vzniku viacerých chorôb. Okrem toho zmierňuje zápaly v tele, vyrovnáva bakteriálne hladiny a zvyšuje absorpciu živín z našej stravy. Vďaka blahodarným liečivým látkam, ktorými sa pýši, je ideálny pre celkovú regeneráciu organizmu a prevenciu pred ochorením.

Ochutnajte Lúčny med od spoločnosti Medokomerc s chuťou a vôňou rozkvitnutej lúky, ktorý odporúčame v najväčšom balení 900 g, aby ste tak mali poriadnu zásobu pre seba aj svojich blízkych. Pre viac informácií navštívte webovú stránku https://www.medokomerc.cz/

Zobraziť celú novinku
Tesco pred Vianocami rozšírilo Online nákupy a pridalo nové lokality pasik
Tesco pred Vianocami rozšírilo Online nákupy a pridalo nové lokality

Tesco sa stará o predvianočné nákupy svojich zákazníkov aj vďaka službe Tesco Online nákupy,ktorá prináša bezpečnejší nákup potravín a ďalších výrobkov z pohodlia domova. Službu Tesco Online nákupy si budú môcť pred Vianocami vyskúšať nakupujúci v nových lokalitách. Tesco výrazne rozšírilo pokrytie služby, ktorá je tak po novom k dispozícii už pre 2,8 milióna ľudí, resp. 1,1 milióna domácností naprieč celým Slovenskom. Výhody Tesco Online nákupov sú dostupné už aj pre zákazníkov napríklad v Dunajskej Strede, Brezne, Liptovskom Mikuláši či ďalších mestách a obciach. Navyše, reťazec opäť posilnil kapacitu služby v existujúcich lokalitách – v medziročnom porovnaní je dostupných 90 % dodacích časových úsekov navyše.

Reťazec Tesco prináša zákazníkom jednoduchý a bezpečnejší predvianočný nákup vďaka službe Online nákupy. Tie sú skvelou pomocou pre všetkých nakupujúcich Tesca, ktorí si chcú v predvianočnom období nakúpiť z pohodlia domova čerstvé i trvanlivé potraviny či ďalšie potrebné výrobky. Nakupujúci oceňujú službu Tesco Online nákupov najmä v súčasnej mimoriadnej situácii a jej prínosy ako komfort, úspora času či bezpečná donáška si pochvaľujú napríklad aj mnohí ľudia, pre ktorých je v súčasnosti náročné ísť si nakúpiť do obchodu.

 

„V Tescu robíme všetko pre to, aby sme pred Vianocami zabezpečili čo najbezpečnejší nákup pre všetkých našich zákazníkov. Záleží nám na tom, aby v každej slovenskej domácnosti počas sviatočných dní nič z potravín nechýbalo a aby mali naši zákazníci čo najkrajšie Vianoce aj napriek aktuálnemu náročnému obdobiu. Zákazníkom aj v súčasnej mimoriadnej situácii prinášame všetko potrebné pod jednou strechou – či už v našich 153 obchodoch rozličných formátov naprieč krajinou alebo pohodlne dostupné cez internet vďaka obľúbeným Tesco Online nákupom. Veľmi sa teším, že najobľúbenejšia služba online donášky potravín na Slovensku je po novom opäť dostupnejšia: jej výhody si teraz v predvianočnom období môže vyskúšať až 2,8 milióna ľudí, respektíve 1,1 milióna domácností, a to vďaka rozšíreniu dostupnosti služby do nových lokalít,“ hovorí Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

 

Reťazec sprístupnil Tesco Online nákupy pred Vianocami v nasledujúcich mestách:Dunajská Streda, Gabčíkovo, Nové Zámky, Topoľčany, Bánovce nad Bebravou, Žiar nad Hronom, Brezno, Detva, Hriňová, Liptovský Hrádok, Liptovský Mikuláš. Pribudlo aj pokrytie mnohých ďalších lokalít (celý zoznam je priložený nižšie na záver tlačovej správy). Zákazníci si dostupnosť služby vo svojej lokalite môžu overiť jednoducho: podľa PSČ a miesta bydliska na webstránke služby.

 

Navyše, Tesco pred vianočnými sviatkami posilnilo kapacitu služby aj v existujúcich lokalitách. „V porovnaní s decembrom 2019 si teraz môžu zákazníci zvoliť pre bezpečné doručenie svojho vianočného nákupu až o 90 % dodacích časových úsekov viac. Máme z toho veľkú radosť, pretože vďaka tomu dokážeme obslúžiť v súčasnom mimoriadnom období ešte viac zákazníkov. Obrovské ďakujem patrí kolegom Tesca za ich dôležitú prácu od vypuknutia koronakrízy – len vďaka ich fantastickému pracovnému nasadeniu sme dokázali rozšíriť naše online nákupy a byť opäť raz ešte bližšie k zákazníkom a ich potrebám,“ dodáva Martin Kuruc.

 

Tesco rozšírilo službu Online nákupov tento rok už niekoľkokrát. Od mája 2020 ju môže využívať aj 600-tisích nových zákazníkov v Trenčíne, Banskej Bystrici, Poprade a okolí. V reakcii na vypuknutie koronakrízy Tesco na jar pridalo aj 40 % nových dodacích časových úsekov, ktoré si zákazníci môžu zvoliť pre doručenie svojho nákupu. Reťazec sprístupnil aj novú službu Tesco Zásielka dostupnú v lokalitách, kde nie je možné využiť nákup prostredníctvom Tesco Online nákupov. Tesco Zásielka pozostáva z vopred pripraveného balenia 24 trvanlivých potravín a základnej drogérie. Balíček doručí zákazníkom kuriér po zadaní objednávky.

 

Tesco chce prinášať zákazníkom skvelú hodnotu pri ich nákupoch každý deň. Reťazcu záleží na tom, aby prinášal bezpečnejšie nákupy pre nakupujúcich. Zákazníci si môžu vybrať medzi obchodmi Tesca, kde nájdu všetko potrebné pod jednou strechou a môžu vyžiť napríklad inovatívny nákup so službou Scan&Shop alebo sa môžu rozhodnúť pre pohodlný spôsob nakupovania vďaka Tesco Online nákupom. Tesco ponúka aj službu Klikni a Vyzdvihni umožňujúcu vyzdvihnutie nákupu vo vybraných predajniach Tesca vo zvolenom čase, ktorý nakupujúcemu najviac vyhovuje.

 

Ďalšie nové lokality Tesco Online nákupov, ktoré pribudli v decembri 2020:

Kuchyňa, Pernek pri Malackách, Gajary, Jakubov, Suchohrad, Záhorská Ves, Rohožník na Záhorí, Veľké Leváre, Malé Leváre, Doľany pri Častej, Častá, Suchá nad Parnou, Dolné Orešany, Horné Orešany, Smolenice, Trstín, Bíňovce, Boleráz, Bohdanovce nad Trnavou, Jaslovské Bohunice, Dolné Dubové, Dechtice, Kátlovce, Dolná Krupá, Dolný Lopašov, Chtelnica, Nižná pri Piešťanoch, Dežerice, Veľké Kostoľany, Veselé pri Piešťanoch, Drahovce, Veľké Blahovo, Orechová Potôň, Kráľovičove Kračany, Baka, Gabčíkovo, Dolný Bar, Vydrany, Vrakúň, Rohovce, Blatná na Ostrove, Horný Bar, Holice na Ostrove, Michal na Ostrove, Horná Potôň, Lehnice, Blahová, Bánov pri Nových Zámkoch

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Žabka pokračuje v rýchlej expanzii,  tento týždeň otvorí dva obchodypasik
Žabka pokračuje v rýchlej expanzii, tento týždeň otvorí dva obchody

Žabka pokračuje v rýchlej expanzii na Slovensku. Počas februára 2021 otvorí celkovo tri nové obchody, z toho dve prevádzky pribudnú počas jediného týždňa. Od dnešného dňa je pre zákazníkov dostupná Žabka na Špitálskej ulici v centre Bratislavy a v piatok pribudne obchod Žabky v širšom centre mesta Šamorín. Zákazníci si tak budú môcť „skočiť“ na nákup a pohodlne ho vybaviť doslova za pár minút už v piatich Žabkách na Slovensku.

Čerstvá káva so sebou a starostlivo vyberaný sortiment čerstvých i trvanlivých potravín a ďalších potrebných výrobkov. Taká je ponuka Žabky, ktorú nájdu zákazníci v každom jej obchode na Slovensku. Rýchly nákup bez kompromisov so Žabkou si od tohto týždňa budú môcť vyskúšať aj nakupujúci v dvoch ďalších lokalitách.

 

„Veľmi sa tešíme, že Žabka na Slovensku ďalej rastie a otvára nové prevádzky pre nakupujúcich. Navyše, tri obchody otvára Žabka v krátkom čase jediného mesiaca. Máme radosť z tohto úspechu a veríme, že si naši zákazníci obľúbia nákup so Žabkou aj v novootvorených obchodoch. Obrovské poďakovanie celému tímu Žabky, franchisingovým partnerom a novým kolegom za fantastickú prácu pri otváraní nových obchodov. Rovnako veľké ďakujem za to, ako sa v neľahkom čase koronakrízy starajú o našich zákazníkov a prinášajú im rýchly, pohodlný a bezpečnejší nákup,“ uviedol Miroslav Ďurana, generálny manažér Žabky na Slovensku.

 

FOTO: Nová Žabka na Špitálskej ul. v Bratislave ponúka okrem čerstvých i trvanlivých potravín aj pečivo a čerstvú kávu so sebou. ZDROJ FOTO: Žabka, SR

 

Druhá Žabka v centre Bratislavy


Žabka na Špitálskej ulici prináša od utorka 23. februára 2021 rýchly nákup bez kompromisov, a to vďaka sortimentu zloženého z viac 2 300 výrobkov. Novinkou, ktorú ponúkne v tomto obchode, bude napríklad rozšírená ponúka cereálií, orieškov či sušeného ovocia.

 

„Zákazníci sa môžu spoľahnúť, že v Žabke vždy nájdu všetko potrebné – napríklad na rýchle raňajky, obed či iné jedlo kedykoľvek počas dňa. Spolu so starostlivo vyberaným sortimentom čerstvých i trvanlivých potravín a ďalších výrobkov dennej spotreby je samozrejmosťou aj vždy čerstvá káva so sebou,“vysvetlil Miroslav Ďurana.

 

Predajňa s rozlohou 135 štvorcových metrov je k dispozícii každý deň vrátane víkendov od 6. do 23. hodiny.

 

Žabka na Špitálskej ulici v Bratislave ponúka aj rýchlu donášku potravín prostredníctvom obľúbenej mobilnej aplikácie Bolt Food. Ide o službu navyše, vďaka ktorej podáva Žabka pomocnú ruku zákazníkom v súčasnej náročnej situácii. Po zadaní online objednávky vybraných potravín je nákup doručený kuriérom pred dvere zákazníka v časovom intervale desiatok minút. Platba prebieha bezkontaktne, prostredníctvom platobnej karty v mobilnej aplikácii Bolt Food.

 

Každú Žabku na Slovensku prevádzkuje skúsený franchisingový partner. Obchod na Špitálskej ulici – rovnako aj Žabku v obchodnom dome Prior Bratislava otvorenú tento mesiac – vedie skúsený podnikateľ  Miroslav Prymus, ktorý má bohaté skúsenosti z maloobchodných reťazcov či z oblasti exportu a logistiky.

 

 

Žabka už aj v Šamoríne

Nákup so Žabkou si budú môcť vyskúšať od piatka 26. februára 2021 už aj obyvatelia mesta Šamorín.

Nová predajňa Žabky na Hlavnej ulici v širšom centre mesta ponúkne zákazníkom dvetisíc výrobkov. Ľudia si môžu nákup pohodlne a rýchlo vybaviť každý deň od 6. až do 23. hodiny. Obchod má rozlohu 94 štvorcových metrov. Pre prvých návštevníkov oboch obchodov v deň otvorenia je pripravená káva a koláč zadarmo.

Žabka je podnikateľským konceptom, ktorý funguje vo forme franchisingovej spolupráce. To znamená, že každú Žabku na Slovensku prevádzkuje skúsený franchisingový partner, ktorý sa môže vždy spoľahnúť na podporu a know-how od skúseného tímu Žabky. Franchisingový partner získava vďaka spolupráci plne vybavenú predajňu s pravidelným zásobovaním.

 

„V súčasných náročných časoch prinášame nielen nové obchody, ale aj zaujímavú príležitosť na vlastné podnikanie. Naďalej rozširujeme taktiež spolupráce s majiteľmi či prenajímateľmi vhodných priestorov – privítame preto zaujímavé tipy na priestory, kam by sa mohla Žabka rozšíriť,“ dodal Miroslav Ďurana. Žabka má aktuálne záujem o rozšírenie predajní najmä v Bratislave, Trnave či okolitých mestách v rámci západného Slovenska.

 

Žabka dlhodobo úspešne pôsobí v susednom Česku – aj tu pokračuje v expanzii, keď za obdobie februára otvorila štyri nové obchody. Na Slovensku otvorila prvý obchod v septembri 2020, konkrétne v polyfunkčnom komplexe Perla Ružinova v Bratislave. Na jeseň minulého roka pribudol aj ďalší obchod v Trnave a tento rok medzičasom aj nová prevádzka v priestoroch obchodného domu na Kamennom námestí v Bratislave. Spolu s novými prevádzkami na Špitálskej ulici v Bratislave a v Šamoríne má Žabka na Slovensku dovedna päť predajní.

Zobraziť celú aktualitu
Allianz je opäť najlepšie komunikujúcou poisťovňou pasik
Allianz je opäť najlepšie komunikujúcou poisťovňou

Allianz – Slovenská poisťovňa opäť obhájila prvenstvo v súťaži Hermes Komunikátor roka 2020, keď sa stala najlepšie komunikujúcou poisťovňou na trhu. Pozíciu najlepšieho komunikátora medzi poisťovňami obhájila v 7. ročníku súťaže, ktorá hodnotí komunikáciu spoločnosti so zákazníkom.

Allianz získala hneď dve prvenstvá, keď sa stala najlepšie komunikujúcou podľa reprezentatívneho prieskumuspoločnosti MEDIAN SK, vykonaného na vzorke 12-tisíc respondentov, aj podľa hlasovania verejnosti.

 

Rýchla, efektívna a transparentná komunikácia je dlhodobo jednou z priorít spoločnosti Allianz, preto nás vždy teší, ak ju ocenia ako najlepšiu aj naši klienti. O to viac, že pozíciu najlepšie komunikujúcej poisťovne na trhu sme obhájili aj v pandemickom roku 2020, ktorý bol aj v oblasti komunikácie so zákazníkom veľkou výzvou. Je to ocenenie práce a úsilia všetkých našich kolegov, ktorí s našimi klientmi komunikujú pri riešení poistných udalostí, uzatváraní poistenia, zmenách na zmluvách, ale aj prostredníctvom reklamných kampaní či komunikácie s novinármi,“vysvetľuje hovorkyňa Allianz – Slovenskej poisťovne Lucia Muthová.

 

Ocenenia za najlepšiu komunikáciu so zákazníkom udeľovali v kategóriách bankovníctvo, poisťovníctvo, telekomunikácie, obchodné reťazce a automobily.

Slávnostné vyhlasovanie víťazov prebiehalo vzhľadom na pretrvávajúcu pandemickú situáciu online. 

 

Zobraziť celú aktualitu
VALENTÍN V ČASE KORONY? SLÁVNOSTNÁ VEČERA Z REŠTAURÁCIEpasik
VALENTÍN V ČASE KORONY? SLÁVNOSTNÁ VEČERA Z REŠTAURÁCIE

Slovákov čaká netradičný sviatok zaľúbených – lockdownový Valentín. Koronasituácia valentínske zvyky zaľúbených Slovákov však veľmi neovplyvnila, zvýšila však počet fanúšikov tohto milého sviatku.

Podľa aktuálneho online prieskumu Avionu na svojej sociálnej sieti bude Valentína oslavovať 80 % opýtaných. Ďalších 14 % ho oslávi po skončení lockdownu. Celkovo tak Valentína tento rok plánuje osláviť 94 % opýtaných. Vlani malo o oslavu sviatku milencov záujem 85 % opýtaných. 

Tento rok si až 37 % zaľúbencov v bezpečí domova objedná slávnostnú večeru z reštaurácií cez donáškové služby. Ďalšie páry uprednostnia ako program  pozretie filmu (27 %) či prechádzku v prírode (15 %). „Valentínske menu, čerstvé zákusky, sladkosti, kvetinu či kozmetiku si môžu v deň Valentína kúpiť návštevníci Avionu aj v centre. Okrem potravín, lekární a drogérie, služieb mobilných operátorov, bánk či čistiarní a pošty sú v Avione k dispozícii aj mnohé prevádzky v Gastro pasáži,“hovorí Katarína Michaliaková, marketingová manažérka Avionu v Bratislave.

 

Darčekovým hitom medzi zaľúbencami bude tento rok okrem večere opäť sladkosť (39 %), plyšák či šperk (12 %) a kvety (8 %). Novinkou je darčekový kupón na zážitok či dovolenku po uvoľnení pandemických opatrení. Vyše 70 % opýtaných plánuje do valentínskej zábavy investovať do 20 eur.

 

Hoci koronasituácia zatvorila väčšinu obchodov, prevažná časť predajní v najväčšom nákupnom centre na Slovensku Avion funguje cez vlastné e-shopy. Mnohé z nich majú v Avione aj svoje výdajné miesta. 

 

Aktuálny zoznam výdajných miest a e-shopov predajní v Avione nájdu zákazníci na webstránke avion.sk a na sociálnych sieťach centra. 

 

Zobraziť celú aktualitu
Žabka prináša rýchly nákup bez kompromisov už aj v centre Bratislavypasik
Žabka prináša rýchly nákup bez kompromisov už aj v centre Bratislavy

Žabka otvorila v krátkom čase na Slovensku už tretí obchod, jej najnovšia prevádzka obslúži zákazníkov priamo v srdci Bratislavy. Nová predajňa potravín sa nachádza v priestoroch obchodného domu Prior Bratislava na Kamennom námestí. Samozrejmosťou je čerstvá káva so sebou a starostlivo vyberaný sortiment čerstvých a trvanlivých potravín. Rýchly nákup so Žabkou ocenia napríklad ľudia na ceste do zamestnania či z práce domov a rovnako tak aj návštevníci centra hlavného mesta.

„Tešíme sa, že v krátkom čase otvárame už druhú predajňu Žabky v Bratislave a zároveň tretiu na Slovensku. Náš nový obchod na Kamennom námestí prináša rýchly nákup bez kompromisov vďaka starostlivo vyberanému sortimentu – ponúkame v ňom dvetisíc produktov vrátane čerstvých i trvanlivých potravín či drogérie. Zákazníci sa môžu spoľahnúť, že v Žabke vždy nájdu všetko potrebné napríklad na rýchle raňajky, obed či iné jedlo kedykoľvek počas dňa. Veľmi sa tešíme, že aj tento obchod ponúkne rýchlu donášku potravín prostredníctvom obľúbenej mobilnej aplikácie Bolt Food. Ide o službu navyše, ktorou podávame pomocnú ruku našim zákazníkom v súčasnej náročnej situácii,  a veríme, že si rýchlo obľúbia aj tento spôsob nákupu so Žabkou,“uviedol Miroslav Ďurana, generálny manažér Žabky na Slovensku.

 

Žabka, ktorá patrí do skupiny Tesco,  prináša rýchly nákup bez kompromisov v novej lokalite, a to napríklad pre ľudí, ktorí si chcú urobiť menší nákup cestou do práce či z práce domov. Na Kamennom námestí obslúži zákazníkov naďalej aj obľúbený obchod Tesca ponúkajúci široký sortiment čerstvých i trvanlivých potravín či ďalších výrobkov každodennej spotreby.

 

FOTO: Kvalitné pečivo či čerstvá káva so sebou. Žabka zákazníkom prináša sortiment dvetisíc potravín a ďalších výrobkov.

ZDROJ FOTO: Žabka

 

Nová prevádzka Žabky jeotvorená (rovnako ako hypermarket Tesco) od 7. hodiny ráno do 21. hodiny večer počas pracovného týždňa,v sobotu a od 7. hodiny ráno do 20. hodiny večer a v nedeľu od 8. do 20. hodiny. počas nedele.Spolu so starostlivo vyberaným sortimentom čerstvých i trvanlivých potravín a ďalších výrobkov dennej spotreby je samozrejmosťou aj vždy čerstvá káva so sebou.

 

Potraviny Žabka v priestoroch obchodného domu na Kamennom námestí nahradili pôvodnú prevádzku Tesco Minútka. Obchod má rozlohu 93 štvorcových metrov, vďaka čomu si zákazník stihne nakúpiť v priebehu niekoľkých minút. Nový obchod majú „na skok“ obyvatelia a návštevníci historického centra Bratislavy či pracujúci, ktorí cez bratislavské Staré Mesto prechádzajú.

 

Užitočnou službou, dostupnou pre zákazníkov v okolí Žabky na Kamennom námestí, je možnosť nakúpiť si prostredníctvom donáškovej mobilnej aplikácie Bolt Food.Samozrejmosťou je rýchle doručenie – po objednávke vybratých potravín je nákup doručený kuriérom pred dvere zákazníka v časovom intervale desiatok minút. Platba prebieha bezkontaktne, prostredníctvom platobnej karty v mobilnej aplikácii Bolt Food.

Žabka je podnikateľským konceptom, ktorý funguje vo forme franchisingovej spolupráce. To znamená, že každú Žabku na Slovensku prevádzkuje skúsený franchisingový partner, ktorý sa môže vždy spoľahnúť na podporu a know-how od skúseného tímu Žabky. Franchisingový partner získava vďaka spolupráci plne vybavenú predajňu s pravidelným zásobovaním. O prevádzku novej predajne v srdci Bratislavy sa bude starať ambiciózny podnikateľ Miroslav Prymus, ktorý má bohaté skúsenosti z maloobchodných reťazcov či z oblasti exportu a logistiky.

 

Žabka dlhodobo úspešne pôsobí v susednom Česku, pričom na Slovensku otvorila prvý obchod v septembri 2020, konkrétne v polyfunkčnom komplexe Perla Ružinova v Bratislave. Na jeseň pribudol aj ďalší obchod v Trnave a prevádzka v priestoroch obchodného domu na Kamennom námestí sa stala tretím obchodom Žabky na Slovensku.

 

 

O potravinách Žabka

Žabka prináša rýchly nákup potravín bez kompromisov. Obchody patria do skupiny Tesco, pričom Žabka dlhodobo úspešne pôsobí v susednom Česku a v septembri 2020 otvorila prvý obchod už aj v hlavnom meste Slovenska. Pod sloganom „Skočte si nakúpiť“ prináša Žabka menšie predajne potravín najmä v centrách miest, v okolí strategických dopravných uzlov či v obytných zónach. Každá Žabka ponúka zákazníkom výber ich obľúbených potravín, čerstvé pečivo aj kávu so sebou.

 

Žabka je podnikateľským konceptom, ktorý funguje vo forme franchisingovej spolupráce s partnermi prevádzkujúcimi vlastnú predajňu potravín. Žabka prináša Slovákom so skúsenosťami v maloobchode alebo gastropodnikaní jedinečnú šancu viesť svoje vlastné podnikanie. Každý partner získa plne vybavenú predajňu s pravidelným zásobovaním, osvedčený podnikateľský model a know-how z Česka, rovnako tak aj školenia a dlhodobú podporu skúsených odborníkov z maloobchodu. Cieľom tímu Žabka je vytvárať a rozširovať úspešné podnikanie, ktoré každý deň pre svojich zákazníkov prináša jednoduchý a pohodlný nákup. Záujemcovia, ktorí majú skúsenosti ideálne z oblasti maloobchodu či gastrosektora, sa môžu naďalej hlásiť prostredníctvom e-mailu: info.zabka@tesco.com

 

 

Zobraziť celú aktualitu
AVION SA ZAPOJIL DO INICIATÍVY 10 000 STROMOV V BRATISLAVEpasik
AVION SA ZAPOJIL DO INICIATÍVY 10 000 STROMOV V BRATISLAVE

K zelenšej Bratislave prispeje aj najväčšie nákupné centrum na Slovensku Avion. Centrum sa v koncom roka 2020 zapojilo do inciatívy Hlavného Mesta SR Bratislavy s názvom 10 000 stromov. Tím Avionu podporil výsadbu 18 stromov okolo jazera Rohlík v mestskej časti Ružinov. Bratislavu tak v najbližších rokoch skrášlia nové stromy ako napríklad breza himalájska či jelša sivá.  

Podľa autorov iniciatívy Bratislava potrebuje viac stromov a kríkov nielen v parkoch, ale aj v uliciach, kde chýbajú. Dreviny v lete chránia ulice pred prehrievaním, zlepšujú kvalitu ovzdušia, zmierňujú následky prívalových dažďov a poskytujú útočisko pre živočíchy a dôležitý hmyz. Ulice so stromami sú krajšie a jednoducho sa v nich cítime príjemnejšie. Cieľom je v hlavnom meste do roku 2022 vysadiť 10-tisíc stromov.

 

,,Udržateľný spôsob života sa týka nás všetkých. Je to vyjadrenie našej zodpovednosti k planéte, aj preto sa Avion rozhodol zapojiť do výsadby stromov v rámci iniciatívy 10-tisíc stromov. Téma udržateľnosti je prirodzenou súčasťou našej každodennej práce v Avione,“ uviedlaNikola Bartošová, marketingová špecialistka Avionu v Bratislave, ktorý patrí do skupiny INGKA Centres.

 

 

 

Aktivity aj investície podporujúce trvalú udržateľnosť sú základným pilierom dlhodobej stratégiespoločnosti INGKA Centres. Tento rokAvion predstavil novú stratégiu na podporu udržateľnosti Eko príbeh 2021.  

 

,,Záleží nám na tom, aby naše správanie malo pozitívny dopad na životné prostredie a inšpirovalo zákazníkov. Chceme spolupracovať s komunitami, aby sme zjednotili naše spoločné úsilie a podporili lokálnych umelcov či mladých nadaných športovcov. Našou prioritou je aj organizovanie pravidelných workshopov a prednášok na tému ekológie a životného prostredia, aby sme ideu udržateľného spôsobu života pomohli šíriť ďalej,“ vysvetľuje Nikola Bartošová.

 

Centrum sa dlhodobo snaží aj na vlastnú prevádzku využívať čo najviac ekologických riešení.Všetky centrá Avion v Česku aj na Slovensku nakupujú elektrinu z obnoviteľných zdrojov už 13 rokov.

 

Avion bol medzi prvými centrami, ktoré vybudovali v spolupráci s partnermi miesta na nabíjanie elektromobilov a podporiť tak formu dopravy, ktorá je šetrnejšia k prírode. Od septembra 2020 poskytuje centrum službu nabíjania elektromobilov pre zákazníkov zadarmo.

Zobraziť celú aktualitu
Pandémia zmenila štruktúru škôd, cestovné poistenie prepadlopasik
Pandémia zmenila štruktúru škôd, cestovné poistenie prepadlo

Pretrvávajúca celosvetová pandémia zasiahla takmer všetky oblasti a sektory a ovplyvnila aj poisťovne. V Allianz - Slovenskej poisťovni sa situácia okolo koronakrízy premietla najmä do štruktúry poistných udalostí. 

Hoci v niektorých sektoroch počet poistných udalostí klesol, celková suma za vyplatené škody bola porovnateľná s predchádzajúcim rokom, keď dosiahla takmer 238 miliónov eur, v roku 2019 to bolo 247 miliónov eur. „Minulý rok nám klienti Allianz - SP nahlásili dohromady takmer 211-tisíc poistných udalostí. Priemerná výška nákladov na jednu poistnú udalosť bola 1128 eur, čo je medziročný nárast o 15 %,“ vysvetľuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz - SP Milan Rajec.

 

Cestovné poistenie prepadlo
Najväčší medziročný rozdiel zaznamenalo cestovné poistenie, kde počet poistných udalostí, ktoré klienti nahlásili zo svojich dovoleniek, klesol o takmer 60 %. „Je to pochopiteľné. Z dôvodu pandémie aj Slováci tento rok cestovali výrazne menej a menej si aj uzatvárali cestovné poistenie. Za všetky škody našich klientov v cestovnom poistení sme tak uhradili 2,7 milióna eur, rok predtým to bolo 4,3 milióna eur,“ konštatuje M. Rajec. S cestovným poistením je spojená aj najväčšia poistná udalosť, ktorú Allianz – SP v minulom roku riešila – krach jednej z cestovných kancelárií.

 

Škody na majetku napriek korone

Za škody v poistení priemyslu a podnikateľov vyplatila Allianz – SP klientom 39,6 milióna eur, čo je porovnateľné s rokom 2019 (40,3 milióna eur). Najväčšou škodou v tomto segmente bol požiar v elektrárni za takmer milión eur. Ďalšou veľkou poistnou udalosťou bola porucha turbíny v priemyselnom podniku, škoda tam dosiahla takmer 600-tisíc eur.

 

Jednou z mála oblastí, ktorú pandémia takmer neovplyvnila, bolo privátne poistenie. Vyčíňanie počasia v podobe silných víchric, búrok a krupobití, ktoré sa počas skorej jari, leta a jesene prehnali Slovenskom, spôsobili, že náklady za škody na domoch, bytoch a ďalšom majetku klientov v roku 2020 medziročne stúpli na 13,7 milióna eur. 
V životnom poistení
klienti nahlásili takmer 65-tisíc poistných udalostí, za ktoré Allianz - SP vyplatila 32,5 milióna eur, rovnako ako v roku 2019.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco patrí medzi Najzamestnávateľov Slovenska,  rozhodla široká verejnosťpasik
Tesco patrí medzi Najzamestnávateľov Slovenska, rozhodla široká verejnosť

Tesco chce byť skvelým miestom na prácu, cení si jedinečnosť všetkých kolegov a podporuje budovanie inkluzívnej kultúry a rozmanitosti. Aktivity reťazca pozitívne hodnotia aj uchádzači o prácu či aktuálni kolegovia Tesca. Potvrdzujú to výsledky nezávislej ankety Najzamestnávateľ 2020, ktorú vyhlásil portál Profesia. Tesco sa umiestnilo medzi trojicou najlepších spomedzi 20 spoločností nominovaných v kategórii obchod a služby. Reťazec naďalej vyvíja maximálne úsilie, aby prinášal niečo navyše pre svojich súčasných aj potenciálnych kolegov, aktuálne spustil nový kariérny web.

„Veľmi si vážime výborné umiestnenie v ankete Najzamestnávateľ a ďakujeme za každý hlas pre Tesco. Je to ocenenie našej doterajšej práce, ako aj záväzok ďalej sa starať o našich kolegov najlepšie, ako vieme, a to nielen férovou mzdou či širokou škálou benefitov, ale najmä budovaním otvorenej a priateľskej kultúry. Chceme, aby sa každý cítil vítaný a rešpektovaný. Záleží  nám na tom, aby každý mohol byť sám sebou a mohol naplno rozvíjať svoj potenciál. Vážime si jedinečnosť každého kolegu, podporujeme rozmanitosť a inkluzívny prístup. Našim kolegom patrí veľké ďakujem, pretože aj napriek neľahkým okolnostiam počas posledného roka potvrdili svoju kľúčovú úlohu pri zásobovaní domácností potravinami. Aj v týchto okolnostiach potvrdzujú, že žijú hodnotami Tesco a každý deň prinášajú niečo navyše  zákazníkom, iným kolegom či tým najzraniteľnejším,“uviedla Miroslava Rychtárechová, personálna manažérka Tesca na Slovensku.

 

Najzamestnávateľ je prestížna anketa, ktorej 9. ročník vyhlásila spoločnosť Profesia prevádzkujúca kariérny web pod rovnakým názvom. Anketa prináša pohľad uchádzačov i zamestnancov na Slovensku na to, ako vnímajú firmy pôsobiace na Slovensku, a to vrátane ich benefitov či celkového imidžu. V každej spomedzi 10 kategórií súťažia nominované spoločností a o víťazoch rozhoduje široká verejnosť. V kategórii „obchod a služby“ boli tento rok nominované nielen obchodné reťazce, ale aj ďalšie retailové firmy zamerané napríklad na predaj nábytku, oblečenia, obuvi, športových potrieb či IT techniky. Celkovo bolo do deviateho ročníka ankety nominovaných 237 spoločností, počet odovzdaných hlasov dosiahol 78-tisíc.

 

Nový kariérny web pre uchádzačov

Tesco naďalej vyvíja maximálne úsilie, aby napĺňalo potreby svojich súčasných aj potenciálnych kolegov, aktuálne spustilo nový kariérny web. Na webstránke kariera.tesco.sk získajú uchádzači o zamestnanie dôležité či inšpiratívne informácie o spoločnosti, a to vrátane príbehov kolegov reťazca.

 

„V súčasnej mimoriadnej situácii ešte viac narástol záujem potenciálnych uchádzačov o informácie k voľným pracovným pozíciám dostupné online. Trendom je, aby boli dostupné jednoducho, rýchlo a komfortne. Práve preto v Tescu dlhodobo spolupracujeme s najobľúbenejšími kariérnymi portálmi na Slovensku a zároveň sme najnovšie spustili aj náš nový web kariera.tesco.sk. Vďaka nemu dokážeme uchádzačom priniesť dôležité informácie o Tescu dostupné na jednom mieste. Webstránka má moderný dizajn, predstavuje našu firemnú kultúru, hodnoty i prostredie vrátane unikátnych iniciatív Tesca, akou je napríklad projekt Tesco Anjel prinášajúci vzájomnú pomoc tým kolegom, ktorí ju najviac potrebujú. Nezabudli sme ani na autentické príbehy našich kolegov. Veríme, že touto formou inšpirujeme na dynamickú a pestrú prácu v maloobchode čo najviac záujemcov, ktorí sa k nám rozhodnú pridať,“ dodala Miroslava Rychtárechová.

 

Pandémia výrazne zmenila podobu pohovorov v Tescu – aktuálne prebiehajú spravidla telefonicky alebo online. Nová webstránka je preto vítanou pomocou, ako čo najlepšie predstaviť uchádzačom Tesco ako skvelé miesto na prácu, a to ešte pred nástupom do zamestnania.

 

Reťazec sa stará o všetkých svojich kolegov na Slovensku už 25 rokov. To oceňujú aj samotní kolegovia – až 89 % z nich vníma Tesco ako skvelé miesto na prácu.

 

Význam obetavej a dôležitej práce kolegov Tesca sa naplno potvrdil v súčasnej mimoriadnej pandemickej situácii, keď zohrávajú kľúčovú úlohu pri zásobovaní obyvateľov potravinami. Reťazec ich podporuje najviac, ako je to možné – vytváraním bezpečnejšieho prostredia na prácu, vitamínovými balíčkami, plateným voľnom pre zraniteľných kolegov či tromi mimoriadnymi bonusmi za obetavú prácu a investíciou do zvyšovania ich miezd vo výške 10 miliónov eurza uplynulý rok. Navyše, Tesco počas rôznych období minulého roka intenzívne podávalo pomocnú ruku množstvu ľudí, ktorí sa vplyvom koronakrízy ocitli dočasne bez práce. Reťazec prijal  takmer tritisíc dočasných kolegov, ktorí mu pomohli pri zásobovaní obyvateľov potravinami.

Zobraziť celú aktualitu
Developer CRESCO REAL ESTATE plánuje v tomto roku spustiť predaj takmer 1 000 bytov pasik
Developer CRESCO REAL ESTATE plánuje v tomto roku spustiť predaj takmer 1 000 bytov

Napriek koronakríze najväčší rezidenčný developer na Slovensku CRESCO REAL ESTATE vlani spustil predaj stoviek nových bytov. V ponuke na realitnom trhu tak vlani pribudlo 448 bytov vo vyhľadávanej štvrti Slnečnice v bratislavskej Petržalke. Podľa developera je záujem o bývanie stabilne silný, problémom sú výpadky pracovníkov pre karantény aj pomalšie povoľovacie procesy, ktoré ešte viac zabrzdila pandémia. 

 

„V poslednom období sa vďaka odolnosti voči výkyvom na trhu prvýkrát stáva rezidenčný sektor atraktívnejším ako ten komerčný. Záujem o novostavby je stále veľmi silný. V tomto roku plánujeme spustiť predaj takmer tisíc bytov (965)  v našom najväčšom projekte Slnečnice. Vlani sa povoľovacie procesy spomalili aj pre pandémiu koronavírusu, počas prvej vlny sme pocítili výpadky pracovníkov pre karantény. Veríme, že v tomto roku sa situácia aj vďaka vakcinácii zlepší,“ hovorí Ján Krnáč, výkonný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE.

 

Trend potvrdila aj aktuálna analýza spoločnosti BENCONT– aj keď ponuka bytov v novostavbách nie je na historických minimách z roku 2019, koncom roka 2020 sa opäť znížila vďaka zvýšenému záujmu o bývanie. V Bratislave sa v poslednom kvartáli minulého roka predalo až 787 bytov v novostavbách. Podľa Bencontu je aktuálne na trhu voľných 2 523 bytov v novostavbách. Najväčší dopyt je po dvojizbových bytoch, v poslednom vlaňajšom kvartáli tvorili až 47 % predaného podielu.

 

„Môžem potvrdiť, že posledný štvrťrok vlaňajška bol u nás najsilnejší v roku. Záujem o nové bývanie neutlmil ani lockdown či sviatky. V štvrtom kvartáli sme predali tretinu z celoročného predaja,“ prezrádza Michal Pauer, obchodný riaditeľ spoločnosti CRESCO REAL ESTATE.

 

Ceny bytov nemajú dôvod klesnúť – rast stavebných nákladov a nízky počet voľných novostavieb budú ceny ešte zvyšovať: „Dopyt po novostavbách podporujú aktuálne aj hypotéky s úrokmi na historických minimách pod 1 %,“ dopĺňa Michal Pauer.

Podľa hypotekárneho špecialistu Lukáša Balnu je enormný záujem o nehnuteľnosti aj hypotéky nielen na Slovensku, ale aj v celej Európe: 

 

„V posledných rokoch sme v celej Európe zaznamenali rast životnej úrovne obyvateľov, z ktorej čerpajú aj počas koronakrízy. A investícia do nehnuteľností je atraktívna aj teraz – v uplynulom desaťročí sa ukázala totiž ako jedna z najvýnosnejších foriem investície, čo sa nezmení ani po pandémii.“

 

V Slnečniciach je aktuálne dokončených vyše 3 100 bytov a domov, vo výstavbe je ďalších 760 bytov a v štádiu prípravy viac ako 5 700 bytov.

 

Počas prvej vlny pandémie na jar 2020 sa za sprísnených hygienických opatrení pracovalo na stavbách CRESCO REAL ESTATE v 80 % režime. Predajné miesta museli byť zatvorené, developer však predaj presunul do online prostredia.

 

Koncom februára 2020, teda tesne pred prvým lockdownom, developer spustil predaj novej etapy pod názvom Slnečnice POP. „Napriek výnimočnej situácii sa za necelých šesť mesiacov predalo v prvom objekte tohto projektu 35 % bytov,“ dodáva Michal Pauer. Projekt POP, ktorý je určený predovšetkým pre aktívnych ľudí a mladé rodiny, ktorí hľadajú dostupné bývanie, na trh postupne prinesie 360 nových bytov. V prvej polovici tohto roka plánuje developer spustiť do predaja v poradí už druhý objekt.

 

Dlhodobo poddimenzovaný trh novostavieb oživil developer CRESCO REAL ESTATE aktuálne ďalšou ponukou predaja poslednej etapy v najatraktívnejšej časti Slnečníc v zóne Viladomy.  V poradí štvrtý z piatich objektov prémiovej značky UNIQ prinesie na trh celkovo 107 nových bytov.

Pre zatiaľ nerozhodnutých záujemcov o bývanie developer pripravil na webstránke Slnečnice.sk samostatnú sekciu s odpoveďami na najčastejšie otázkyľudí o kúpe bývania. 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco pomáha každý deň, v nemocniciach aj zariadeniach pre seniorovpasik
Tesco pomáha každý deň, v nemocniciach aj zariadeniach pre seniorov

Nemocnice v regiónoch naprieč Slovenskom, domovy sociálnych služieb a desiatky ďalších zariadení pre ľudí v núdzi či seniorov získali počas prebiehajúcej pandémie podporu od Tesca. Reťazec daroval potraviny, podieľal sa na zariadení miestností a prispel aj finančne, a to konkrétne 57 zdravotníckym zariadeniam.

„V Tescu dlhodobo pomáhame v komunitách tam, kde je to najviac potrebné. Uvedomujeme si, že práve teraz je potrebná aj pomoc navyše, a to zdravotníkom v prvej línii. Ich práca je v boji proti pandémii nenahraditeľná. Sami sa vystavujú obrovskému riziku, aby zachraňovali životy iných. Vážime si ich obetavú prácu a s hrdosťou podporujeme zdravotnícke zariadenia naprieč Slovenskom, aby sme im pomáhali zvládať pandémiu koronavírusu,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

Od začiatku pandémie Tesco darovalo zdravotníkom produkty v hodnote viac ako 34-tisíc eur, išlo napríklad o ovocie, zeleninu na podporu imunity, ale takisto aj pitný režim či drobné občerstvenie. „Veľmi ďakujeme obchodnému reťazcu Tesco, ktorý nám bezplatne a na dennej báze daruje ovocie i zeleninu pre zdravotníkov v našej nemocnici. Ďakujeme aj vedeniu Žilinského samosprávneho kraja, ktoré celý proces pomohlo zrealizovať,“ povedal Martin Šenfeld z MBA Nemocnice v Čadci. „Dovoľte mi touto cestou poďakovať sa Vám za Vašu pomoc a podporu pre našich zdravotníkov, ktorí každý deň pomáhajú v prvej línii, ktorú si veľmi vážime. Ďakujeme, že nám pomáhate pomáhať,“  doplnil Marián Petko, riaditeľ  nemocnice NsP v Bardejove.

 

Už počas prvej vlny reťazec pomohol aj pri zariaďovaní miestnosti  v bratislavskej univerzitnej nemocnici na Kramároch pre lekárov pracujúcich v prvej línii s pacientmi s COVID-19. Ďalším príkladom pomoci Tesca je Univerzitná nemocnica v Martine, ktorú dokážeme podporiť finančným darom takmer 3-tisíc eur vďaka rozhodnutiu darovať nemocnici  celý výnos z predaja ochranných rúšok F&F.

 

 

FOTO: Tesco pomohlo aj zdravotníkom z nemocnice v Skalici. ZDROJ: TESCO SR

 

Tesco pomáha od začiatku pandémie aj ľuďom v núdzi a seniorom deň čo deň aj vďaka darovaniu nepredaných potravín. Starostlivosť o ľudí v núdzi sa stala potrebnou viac ako kedykoľvek predtým a vďaka programu darovania potravín sa podarilo pomôcť mnohým rodinám či jednotlivcom: od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci tohto roka reťazec daroval vyše 1 500 ton potravín, z ktorých bolo pripravených viac ako 3,5 milióna porcií jedla. Takéto skvelé čísla sa Tescu podarilo dosiahnuť vďaka tomu, že nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi všetkých 153 obchodov reťazca. 

 

„Dovoľte mi úprimne sa poďakovať za podporu, ktorú počas epidémie koronavírusu preukázalo Tesco mestu Žilina. Ťažké časy vždy sprevádzajú aj jedinečné a krásne okamihy. Medziľudská solidarita, vzájomná pomoc a spolupatričnosť nám dávajú silu a nádej v lepší zajtrajšok. Aj teraz sme mali možnosť vidieť, ako si úplne neznámi ľudia nezištne pomáhali a podporovali sa. Spoločnosť Tesco nezostala v tejto situácii ľahostajná a vďaka Vám sme mohli zabezpečiť potravinovú pomoc tým, ktorí to najviac potrebovali – ľuďom v núdzi, bez domova či seniorom. Vaša pomoc bola dôkazom toho, že ľudskosť a láskavosť sa z našich sŕdc nevytráca, práve naopak, spoločne nás spojila v týchto neľahkých chvíľach,“ dodal Peter Fiabáne, primátor mesta Žilina.

 

Tesco dokáže pomáhať ľuďom v núdzi ešte viac aj vďaka zapojeniu svojich kolegov a zákazníkov. V reakcii na koronakrízu zorganizovalo Tesco mimoriadnu, letnú potravinovú zbierku. Pred Vianocami prebehla aj tradičná zimná edícia potravinovej zbierky reťazca. Zákazníci sa mohli počas zbierky vo všetkých 153 predajniach reťazca pridať k pomoci ľuďom v núdzi a darovať trvanlivé potraviny či drogériu.

 

Celkovo darovali zákazníci Tesca 128 ton potravín a drogérie počas oboch potravinových zbierok v prevádzkach Tesca. Navyše, pred Vianocami mohli nakupujúci pomôcť aj pri internetovom nákupe cez službu Tesco Online nákupy – v porovnaní s predchádzajúcim rokom v čase pandémie výrazne narástol záujem o darovanie vopred pripravených balíčkov pomoci. Všetky darované výrobky boli v spolupráci s charitatívnymi partnermi distribuované tým najviac zraniteľným – seniorom, rodičom samoživiteľom či ďalším ľuďom ohrozeným dôsledkami koronakrízy. Tesco po skončení vianočnej zbierky tradične rozdeľuje medzi spolupracujúce charitatívne organizácie aj finančnú pomoc navyše – vo výške 20 % hodnoty potravín a drogérie vyzbieraných v obchodoch.

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio