LenPreZdravie.sk - Magazín o zdraví
  • Keď trápia zriedkavé choroby
    Keď trápia zriedkavé choroby
    Nedostatočné skúsenosti so zriedkavými chorobami majú za následok nielen oneskorenú diagnostiku, ale aj sťažený prístup k liečbe.
  • Testovanie na HIV anonymne
    Testovanie na HIV anonymne
    Prežili ste príjemnú noc a máte pochybnosti, či je všetko v poriadku? Neváhajte a otestujte sa na HIV.
  • Šturec potrebuje pomoc
    Šturec potrebuje pomoc
    Mohutné torzo vyslúženého plavidla so slávnou minulosťou vidno už z diaľky. Remorkér Šturec bol zapísaný do zoznamu technických pamiatok pred dvomi rokmi. Na jeho palubu vedie vratká lávka a strmé schodíky...
  • Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Odborníci poradia na telefonickej linke k demencii
    Slovenská Alzheimerova spoločnosť zriadila telefonickú linku, kde sa záujemcovia môžu poradiť s odborníkmi na tému demencie. Na čísle 02 / 62 41 08 85 získajú nielen informácie o ochorení, ale môžu sa porozprávať o možnostiach prevencie a tiež zdravotníckej a sociálnej pomoci. Odborníci v poradni sú k dispozícii do konca marca, v pracovné dni v pondelok až piatok, v čase od 12.00 do 16.00 hodiny.
  •  „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    „Srdcovka“ na meranie tlaku Orava TL-200
    Rozmýšľate o praktickom vianočnom darčeku pre niekoho, kto si musí pravidelne merať tlak? V tom prípade ho poteší a príde mu vhod ...
  • Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Saforelle rešpektuje intímnu ženskú zónu
    Darujte na Vianoce mame, sestre, či kamarátke darček, ktorý ju bude denne rozmaznávať a dopraje jej skvelý pocit ženskosti.
  • Chcete zmerať deťom zrak?
    Chcete zmerať deťom zrak?
    Ako pri mnohých iných ochoreniach, aj pri poruchách zraku oplatí, že čím včasnejšie ich lekár podchytí, tým vyššia je šanca na úspešnú liečbu.
Poznáte tajomstvo hydratovanej a mladej pleti?

Poznáte tajomstvo hydratovanej a mladej pleti?

Autor: Katka B.

Všetky z nás túžia po krásnej, zdravej a žiarivej pleti. Laboratória prestížnej francúzskej kozmetickej značky Rexaline odhalili tajomstvo večne mladej pleti – a tou je voda. Spomínate si na časy, keď ste boli ešte malé b...

LUXUSNÉ VOŇAVÉ TELOVÉ OLEJE Acqua di Parma

LUXUSNÉ VOŇAVÉ TELOVÉ OLEJE Acqua di Parma

Autor: Katka B.
Pondelok, 10. august 2020

Acqua di Parma uvádza luxusné, nádherné voňavé trblietavé telové oleje Le Nobili, vytvorené z kvetov z najkrajších talianskych záhrad. Nové gestá svetla, parfumu a krásy boli vytvorené v troch sofistikovaných vôňach - Ruža, ...

Hermés uvádza jedinečný parfum - L'Ombre des Merveilles

Hermés uvádza jedinečný parfum - L'Ombre des Merveilles

Autor: Katka B.

Od roku 2004 boli vône EAU DES MERVEILLES kľúčom, ktorý otvorí dvere do krajiny zázrakov Hermés.

Osviežujúce a šťavnaté vône tohto leta z dielne Hermés

Osviežujúce a šťavnaté vône tohto leta z dielne Hermés

Autor: Katka B.

Hľadáte unikátnu, sviežu či zmyselnú vôňu, ktorá vám vyčaruje voňavú letnú záhradu u vás doma? Vyskúšajte niektorú z originálnych vôní značky Herm?s. Vône Hermés sú vyrobené pod taktovkou najväčších parfumárskych...

Nekričia vaše vlasy... Pomóc!

Nekričia vaše vlasy... Pomóc!

Autor: mz

Najväčším nepriateľom krásnych vlasov je UV žiarenie. Ak nie sú vlasy dostatočne chránené, slnečné lúče preniknú cez ochrannú vrstvu vlasu a narušia ich štruktúru. Je to zaručený spôsob, ako sa prepracovať k vysušeným,...

Krásne ruky aj nohy

Krásne ruky aj nohy

Autor: -aka-

Ak ste im v chladných dňoch venovali menej pozornosti, je načase to napraiť. Slniečko hreje, namiesto dlhých nosíme krátke rukávy a v sukniach krásne vyniknú vaše nohy. Ale, treba sa o ne starať.

Ako sa nalíčiť aby ste aj v lete zažiarili?

Ako sa nalíčiť aby ste aj v lete zažiarili?

Autor: aka
Pondelok, 13. júl 2020

V lete sice často necháme líčidlá bokom a vybehneme von len tak, ale na príležitosť sa patrí aj v tomto obodbí prikrášliť. Nie veľa, len tak trochu, aby vyniklo čo má a skryli sme to, čo práve nie je dokonalé. Ak...

Tajomstvo zdravých, pevných a lesklých vlasov je ukryté vo výžive...

Tajomstvo zdravých, pevných a lesklých vlasov je ukryté vo výžive...

Autor: aka

Krásne, zdravé a husté vlasy ako najprirodzenejšia ozdoba hlavy sú cieľom väčšiny z nás. Či už držíte prísnu diétu, máte zdravotné problémy alebo chodíte na trvalú, všetko sa negatívne prejaví na vlasoch. Vo všeobecnost...

Inšpirácie na výživu pleti

Inšpirácie na výživu pleti

Autor: Laura L.

Každá tvár potrebuje občas menší regeneračný doping, aby sa zotavila, akedže ide leto, pripravila sa na letné horúčavy. Neznamená to však, že by ste mali hneď začať hľadať číslo na vašu kozmetičku. Isteže, pravidelne tr...

Na leto by ste mali vlasy pripraviť

Na leto by ste mali vlasy pripraviť

Autor: -aka-

Je tu, niekde viac, inde menej, ale je. No príchod teplých dní treba osláviť novým trendovým účesom a extra starostlivosťou o vlasy. Kľúčom k správnej starostlivosti je vyvarovať sa rôznych chýb, zvoliť si správny ozdravujú...

Strana:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12

Dnes je 13. 08. 2020, meniny má Lubomír.
Zbavte svoje telo škodlivín a zhoďte prebytočné kilá
Podčiarknite vašu krásu vďaka novinke dekoratívnej kozmetiky  2 v 1 od AVONu!
Užite si počas leta príjemnú a sviežu sprchu s novinkami od AVONu!
Doprajte vašej rodine dávku hydratácie na celé leto s Avon Care od AVONu!
Poradna
Náhodný článok
Ošetrenie v Turecku bez jazykovej bariéry Ošetrenie v Turecku bez jazykovej bariéry
Allianz – Slovenská poisťovňa aj počas tohtoročnej letnej sezóny ponúkne svojim klientom dovolenkujúcim v Turecku služby medického konzultanta. V prípade zdravotných ťažkostí sa budú môcť spoľahnúť na poradenstvo odborníka, ktorý bude k dispozícii na známom telefónnom čísle +421 940 835 381.
Najčítanejšie články
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Cestovný poriadok
Odkiaľ:
Kam:
Dátum:
 Čas: 
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Tesco lídrom v boji proti potravinovému odpadu, znížilo ho už o 71 %pasik
Tesco lídrom v boji proti potravinovému odpadu, znížilo ho už o 71 %

Tesco na Slovensku naďalej potvrdzuje rolu lídra v boji proti plytvaniu potravinami. Počas troch rokov znížilo množstvo potravinového odpadu o skvelých 71 %. Všetkých 152 obchodov Tesca zároveň daruje nepredané potraviny ľuďom v núdzi. Tesco tak zostáva naďalej jediným reťazcom na Slovensku, ktorému sa podarilo dosiahnuť takýto úspech. Význam programu darovania potravín sa naplno potvrdil v uplynulých mesiacoch koronakrízy, kedy sa starostlivosť o ľudí v núdzi stala potrebnou viac ako kedykoľvek predtým.

Tesco si uvedomuje svoju zodpovednosť v boji proti plytvaniu potravinami, a preto začalo merať množstvo potravinového odpadu vo svojich prevádzkach a transparentne publikovať tieto údaje. Ako prvý –  a naďalej jediný – maloobchodník na Slovensku zverejnilo Tesco svoje dáta o potravinovom odpade už v roku 2017. Reťazec odvtedy pravidelne meria množstvo potravinového odpadu vo všetkých svojich prevádzkach naprieč krajinou. Za toto obdobie Tesco na Slovensku zásadne znížilo potravinový odpad vo svojich obchodoch – konkrétne o 71 %.

 

 

„Napriek tomu, že vyše 800 miliónov ľudí na svete hladuje, tretina svetovej produkcie potravín skončí ako odpad. Tento problém je ešte akútnejší v čase, keď koronakríza negatívne zasiahla mnohé rodinné rozpočty. Dôsledky celosvetovej pandémie pociťujeme vo všetkých kútoch sveta vrátane Slovenska a mnohé rodiny si v súčasnosti nedokážu každý deň kúpiť jedlo. Naďalej preto pokračujeme v napĺňaní našich záväzkov podať pomocnú ruku tým, ktorí to potrebujú najviac a neustále znižovať plytvanie potravinami na minimum,“uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

Vďaka zozbieraným údajom o potravinovom odpade má Tesco presný obraz o množstve nepredaných potravín a odpade v prevádzkach. Reťazec tak dokáže prijímať účinné opatrenia na minimalizáciu množstva potravinového odpadu. Tesco verí, že to, čo sa dá odmerať, je možné následne lepšie manažovať. Reťazec preto vyzýva aj ďalšie podniky v odvetví potravinárstva, aby sa pripojili pri meraní a zverejňovaní údajov o plytvaní potravinami.

Vlani Tesco darovalo 1 943 ton potravín Potravinovej banke Slovenska a miestnym dobročinným organizáciám. V súčasnosti je zapojených do programu darovania potravín už všetkých 152 obchodov Tesca. Hneď po otvorení sa tento rok do programu zapojili aj dva nové supermarkety Tesca: jeden v bratislavskej Petržalke a druhý v Turanoch na severe krajiny.

Ďalších 3 337 ton potravín sa podarilo reťazcu darovať ako krmivo pre zvieratá. Darované potraviny tak celkovo dosiahli 5 280 ton.


Tescu sa darí v boji proti plytvaniu potravinami a vďaka detailným dátam napreduje čoraz viac:

 

 

Na našu planétu má potravinový odpad obrovský negatívny vplyv. Z pohľadu životného prostredia sú potravinové straty a potravinový odpad zodpovedné globálne za približne 8 % emisií skleníkových plynov. Keďže boj proti plytvaniu potravinami je témou presahujúcou hranice krajín, Tesco prichádza s dobrými správami aj na stredoeurópskej úrovni. Celkovo sa počas troch rokov reťazcu podarilo znížilo množstvo potravinového odpadu už o polovicu. Reťazec tak v rámci štyroch krajín strednej Európy, v ktorých prevádzkuje svoje obchody, splnil jeden z cieľov udržateľného rozvoja stanovený medzinárodnou organizáciou OSN. Rovnaký cieľ pritom splnilo slovenské Tesco už vlani a správny smer v boji proti plytvaniu potravinami u nás potvrdili aj najnovšie čísla.

Aktuálne dáta potvrdzujúce úspechy Tesca v boji proti plytvaniu potravinami sú súčasťou širšej správy Tesca, ktorá pod názvom Plán malých pomocí sumarizuje kľúčové aktivity v oblasti spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti. Tesco zverejnilo správu už druhý rok v rade, pričom jej najnovšie vydanie informuje o dosiahnutom pokroku za uplynulý finančný rok 2019/2020.

Plán malých pomocí Tesca sa zameriava na štyri oblasti – Tesco verí, že práve tie dokáže najviac pozitívne ovplyvniť: ľudia, produkty,  planéta a miesta. „Aj malá pomoc môže mať veľký význam“ je jednou z hlavných hodnôt Tesca. Práve správa Plán malých pomocí predstavuje záväzky a dosiahnutý pokrok Tesca v oblastiach ako znižovanie plastového odpadu, zdravie a podpora zdravého životného štýlu zákazníkov, rozvíjanie potenciálu kolegov, budovanie kultúry diverzity a inklúzie či boj proti klimatickej zmene. Správa je zhrnutím kľúčových aktivít, ktoré Tesco robí, aby prinášalo zdravé, kvalitné a udržateľné produkty pre zákazníkov za dostupné ceny, vytvorilo skvelé miesto na prácu pre svojich kolegov a bolo naďalej dôveryhodným partnerom pre svojich dodávateľov.

Zobraziť celú novinku
Tesco pomôže ľuďom v núdzi ešte viac, organizuje mimoriadnu potravinovú zbierkupasik
Tesco pomôže ľuďom v núdzi ešte viac, organizuje mimoriadnu potravinovú zbierku

Tesco promptne reaguje na zložitú situáciu mnohých rodín, ktoré sa za súčasných okolností ocitli v núdzi. Ľuďom v ťažkej situácii reťazec počas koronakrízy pomohol doposiaľ najväčším jednorazovým darom potravín a ďalších potrebných výrobkov v hodnote viac ako 172-tisíc eur. Tým, ktorí to teraz najviac potrebujú, pomôže Tesco spoločne so zákazníkmi ešte viac, a to zorganizovaním mimoriadnej letnej potravinovej zbierky. Zákazníci môžu počas 10 týždňov darovať trvanlivé potraviny vo všetkých 152 obchodoch Tesca na Slovensku.

„Starostlivosť o komunity, v ktorých pôsobíme, je prirodzenou súčasťou všetkých aktivít Tesca. Chápeme, že súčasné okolnosti majú dopad na mnohé rodiny a spôsobujú im ťažkosti. Najväčším jednorazovým darovaním potravín v hodnote viac ako 172-tisíc eur sa nám podarilo pomôcť tisíckam ľudí naprieč celou krajinou. Spoločne s našimi zákazníkmi chceme teraz pomôcť ešte viac. Sme veľmi radi, že sa nám v takom krátkom čase podarilo pripraviť letnú potravinovú zbierku, ktorá prináša pre každého jednoduchú možnosť, ako pomôcť rodinám v núdzi vo svojom okolí,“ hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

Potravinová zbierka bude prebiehať rekordne dlhý čas od 19. júna do konca augusta 2020, a to v každom zo 152 obchodov na Slovensku. Zapojiť sa môžu všetci zákazníci, ktorí sa pri svojom bežnom nákupe rozhodnú zakúpiť trvanlivé potraviny navyše a darovať ich ľudom v núdzi. Môže ísť o rozličné produkty zo sortimentu trvanlivých potravín – napríklad ryžu, cestoviny, múku, cukor, olej, konzervy, zaváraniny, čaj či kávu. Samotné darovanie potravín je veľmi jednoduché a bezpečné: stačí ich odovzdať na vyznačené miesto za pokladničnou zónou.

 

 

Tesco si uvedomuje význam spolupatričnosti a solidarity v komunitách medzi kolegami aj zákazníkmi. „Každá pomoc sa teraz počíta a každý darovaný produkt má obrovský význam. V Tescu si nesmierne vážime príspevok všetkých zákazníkov, ktorých chceme povzbudiť, aby pomohli spolu s nami. Vyzbierané produkty odovzdávame Potravinovej banke Slovenska, ktorá ako náš dlhoročný partner pri podpore komunít zabezpečí ich distribúciu ľuďom v núdzi. Potraviny sa tak bezpečne dostanú k zraniteľnými skupinám obyvateľstva, seniorom či tým, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii v dôsledku straty zamestnania. Veľmi sa tešíme, že mnohí kolegovia z Tesca sa pridali k dobrovoľníkom Potravinovej banky Slovenska a vysvetľujú našim zákazníkom v obchodoch, ako sa môžu do zbierky zapojiť,“ dopĺňa Veronika Bush z Tesca.

 

„Sme veľmi radi, že naše dlhodobé partnerstvo s Tescom sa za súčasných okolností ešte viac posilnilo. Vďaka najväčšiemu jednorazovému daru potravín od Tesca sa podarilo rýchlo a efektívne podať pomocnú ruku ešte širšej skupine ľudí, ktorá to teraz najviac potrebuje. Koronakríza ovplyvnila naše každodenné životy a naďalej ohrozuje najmä tie najzraniteľnejšie skupiny obyvateľstva. Keďže pomoc pre rodiny v núdzi je potrebná neustále, urobíme všetko pre to, aby sme čo najlepšie zabezpečili distribúciu potravín darovaných v rámci mimoriadnej letnej zbierky. Vítame, že zbierka bude prebiehať v každom z obchodov Tesca, a veríme, že práve vďaka tomu sa pomoc dostane aj do tých najviac ohrozených regiónov,“ vysvetľuje Marko Urdzík, predseda Potravinovej banky Slovenska.

 

Tesco podporuje ľudí v núdzi každodenne aj vďaka darovaniu nepredaných potravín. Od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci tohto roka reťazec daroval viac než 430 ton potravín, z ktorých bolo pripravených viac ako 1,2 milióna porcií jedla. Spustením letnej potravinovej zbierky Tesco pokračuje v napĺňaní svojho záväzku podpory komunít.

Reťazec každoročne na jeseň organizuje najväčšiu potravinovú zbierku na Slovensku a pomáha tak vyčariť krajšie Vianoce pre ľudí v núdzi a sociálne slabšie rodiny naprieč celým Slovenskom. Tesco každý rok zvyšuje hodnotu vyzbieraných darov, ktoré venuje zapojeným charitatívnym organizáciám, o 20 %. Rovnako to bude aj tento rok na jeseň, keď sa uskutoční už 8. ročník obľúbenej potravinovej zbierky Tesca.

Zobraziť celú novinku
Grilujte bez obmedzení: aplikácia stráži, radí aj inšpirujepasik
Grilujte bez obmedzení: aplikácia stráži, radí aj inšpiruje

Mať návštevu a pritom vysávať vedľajšiu izbu, umývať riad alebo polievať záhony, to je dnes vďaka moderným technológiám a šikovným prístrojom už bežné. Ale grilovať a zároveň sa takmer úplne bez obmedzenia tráviť popoludnie s rodinkou?

 

Áno, grily dávnejšie v zásade tiež majú vlastnosti umožňujúce nestáť pri nich nonstop a venovať sa blízkym, kamarátom či kolegom na opačnom konci záhrady. Nastupujúca generácia riešení však ponúka dosiaľ nebývalé benefity. Kým doterajšie príslušenstvá v podstate len pasívne dodávali údaje počas grilovania, neživí pomocníci v podobe rozšírených aplikácií poskytuje už aj funkcie, ktoré vás – bez ohľadu na stupeň skúseností a zručností – aktívne, fundovane a komplexne prevedú krok za krokom od predprípravy jedla až po servírovanie.

 

Sebaistota pre začiatočníkov, viac voľnosti profesionálom

Začiatočníci vďaka takýmto poradcom rýchlo nadobudnú sebaistotu, poznatky aj grify a profíci zase ocenia minimálne to, že si môžu dovoliť trochu ležérnejší prístup. Appka všetko postráži, nič nepodcení a nikdy nezabudne na nejaké dôležité hlásenie.

Ak je teda vaša túžba blysnúť sa neporovnateľne väčšia ako reálne kulinárske umenie, čo v minulosti mohlo viesť k fiasku, alebo si túto sobotu chcete na barbecue ako hostiteľ dopriať viac voľnosti, teraz stačí spoľahnúť sa na neomylného, neúnavného a vždy ochotného asistenta. Mimochodom, kolujú podložené chýry, že ako našepkávač čoskoro bude mať hlas Amazon Alexa, aby nezostalo pri neutrálnej zvukovej signalizácii...

 

Takéto dômyselnosti pritom už od svojej pionierskej éry neboli, stále nie sú a ani nebudú prejavom lenivosti, chvastúnstva či snobstva. Aj sviatoční grilmajstri vedia, že vizuálne kontroly neprospievajú kvalite výsledku. Každé otvorenie poklopu, ktorému sa môžete vyhnúť, je teda plusom. Nuž a niet dôvodu nevyužiť aj mobilitu spolu s inými rozmaznávajúcimi prínosmi, ktoré sa núkajú.

 

 

Weber Connect Smart Grilling Hub nie je prieberčivý

Napríklad Weber evolučne prirodzene nadviazal na svoju sériu iGrill novinkou Smart Grilling Hub, ktorá je potešujúco univerzálna: dá sa využiť pri ľubovoľnom grile od tejto značky. Na báze JuneOS založené rozhranie Weber Connect je k dispozícii bezplatne pre iOS aj Android a hrdí sa všetkými vymenovanými prednosťami.

 

 

Prevratné „tajomstvo šéfkuchára“, ktoré má jasné predpoklady stať sa hlavnou témou nadchádzajúcej grilovacej sezóny, sa zmestí do krabičky približne vo veľkosti mobilu. A všetky výhody vám dopraví práve cez smartfón, čiže, samozrejme, aj vzdialene – to je jeden z hlavných príspevkov. Nič vám však nebráni podľa situácie využiť aj 9-segmentový LED displej samotného gadgetu s trojfarebnými indikáciami stavu nabitia aj pripojenia.

Zariadenie prostredníctvom zapojených meračov monitoruje celý proces a posiela rôzne notifikácie a inštrukcie: trebárs nimi vyzýva k uloženiu, otočeniu alebo vybratiu jedla. Pravidelne aktualizovaná aplikácia však dodáva aj odporúčania, triky, ba dokonca kompletné recepty vrátane predvolených konkrétnych postupov.

 

Podrobný prehľad o procese, zmena teploty aj na diaľku

Navyše, inteligentný sprievodca precízne odhaduje aj vstupnú a zostávajúcu dobu grilovania či údenia s prihliadnutím na teplotu, typ pokrmu, jeho hmotnosť, zvolený spôsob úpravy a preferovanú mieru prepečenia. Predznamenáva nasledujúce body a avizuje čas po ich dosiahnutie. Okrem toho Weber Connect navrhuje zmeny parametrov a v prípade nového radu peletových grilov SmokeFire zároveň dovoľuje vykonávať úpravy teploty aj na diaľku.

Snímačmi a senzormi nabitý Smart Grilling Hub funguje na Wi-Fi aj Bluetooth, na zadnej strane má magnet na prípadné pripnutie priamo na konštrukciu grilu, nabíja sa cez microUSB port (batéria vydrží rádovo desiatky hodín) a pojme štyri káblové teplomery, pričom v balení sú dva – jeden na pokrm a jeden tzv. ambientný na sledovanie prostredia v grile vrátane kovovej spony na pripnutie k roštu.


Zobraziť celú novinku
Tesco rozširuje ponuku výrobkov Finest, prémiová kvalita z celého svetapasik
Tesco rozširuje ponuku výrobkov Finest, prémiová kvalita z celého sveta

Reťazec Tesco rozširuje ponuku vlastnej značky najvyššej kvality Finest. Pribudli do nej novinky ako napríklad Fair Trade kávy, čaj s Rainforest certifikáciou, pesto na taliansky spôsob či rôzne druhy prémiových džemov. Slováci si tak môžu dopriať ešte viac obľúbených špecialít z celého sveta, ktoré zaujmú originálnou receptúrou. Tesco im navyše uľahčí nákupy, zákazníci po novom nájdu výrobky Finest v obchode na jednom mieste.

„Zákazníci Tesca si budú môcť  opäť dopriať produkty Finest, ktoré zaujmú originálnou receptúrou, spôsobom spracovania alebo pôvodom surovín. Do ponuky Finest aktuálne pridávame novinky z Talianska, Srí Lanky, Spojeného kráľovstva, Kolumbie, Sumatry aj ďalších krajín. Nakupujúcim zároveň uľahčíme nakupovanie a zlepšíme nákupný zážitok, keďže produkty Finest nájdu po novom v predajniach ešte ľahšie, a to spolu na jednom mieste, v centrálnej uličke obchodu. Pripravili sme si aj novinku navyše: tieto obľúbené produkty našej privátnej značky ponúkneme odteraz vo všetkých našich 64 hypermarketoch na Slovensku,“ prezrádzaEva Šimečková, manažérka vlastnej značky Tesca pre strednú Európu.

 

 

Špeciality Tesco Finest obľubujú nielen gurmáni hľadajúci inšpirácie pre svoje kulinárske experimenty, ale aj zákazníci, ktorí si chcú vychutnať produkty prémiovej kvality s originálnymi receptúrami z celého sveta.

 

V rozšírenej ponuke Tesco Finest nájdete napríklad:

  • kávy z Kolumbie a Sumatry s certifikáciou Fair Trade, ktorá zaručuje, že výrobky spĺňajú najvyššie sociálne, ekonomické a environmentálne štandardy. Káva zo Sumatry je špecifická svojou intenzívnou arómou horkej čokolády z malých indonézskych fariem. Kolumbijská káva ponúka vďaka intenzívnemu praženiu výraznú orechovú chuť,
  •  
  • ručne pripravené lupienky zo zemiakov posypané morskou soľou, poliate jablčným octom či s príchuťou sladkých čili papričiek od britských odborníkov s niekoľkoročnými skúsenosťami s výrobou lupienkov. Zelenina sa starostlivo ručne smaží v malých dávkach, aby boli správne chrumkavé, a následne sa poctivo dochucujú,
  •  
  • pestá na taliansky spôsob so sušenými paradajkami alebo s čerstvou bazalkou, parmezánom, syrom Pecorino a píniovými orieškami. Zaujímavosťou je, že výroba pesta prebieha len v určitej sezóne, keď má ligúrska bazalka svoju najvýraznejšiu chuť,
  •  
  • zelený čaj s mätou s Rainforest certifikáciou, ktorá pri výrobe produktov zaisťuje zachovanie biodiverzity a využívanie udržateľných postupov. Listy zeleného čaju sú zbierané na plantážach Srí Lanky, kde dostatok vlhkosti a zrážok vytvára ideálne podmienky na pestovanie čaju výnimočnej kvality. Balenie obsahuje až 30 % listov mäty piepornej a jednotlivé porcie sú vkladané do našich špeciálnych pyramídových vreciek z biologicky rozložiteľnej sieťoviny,
  •  
  • rôzne druhy prémiových džemov zo sliviek, malín, čiernych ríbezlí a marhúľ so zachovanými kúskami ovocia.

 

Tesco Finest dlhodobo ponúka sofistikované chute z celého sveta – ďalšími príkladmi sú rôzne druhy syrov, olivy z rozličných regiónov Grécka alebo čipsy s octovou príchuťou. Pre milovníkov kvalitných sladkostí prináša Tesco Finest delikatesy ako omáčku s príchuťou slaný karamel, čokolády vyrobené z kvalitných kakaových bôbov alebo zdravé müsli. Obľúbené sú aj vína od celosvetovo známych a generáciami overených výrobcov či javorový sirup.

 

Slovenskí dodávatelia rastú s Tescom

 

Tesco neustále rozvíja dlhodobé partnerstvá s mnohými slovenskými dodávateľmi aj pri produktoch vlastnej značky. Ich podnikanie sa tak prirodzenou cestou rozširuje do ďalších krajín, kde reťazec pôsobí.

 

„Slovenským dodávateľom vytvárame vďaka našej spolupráci priestor na ďalší rast ich podnikania a posilnenie zamestnanosti v regiónoch. Pri výrobe produktov vlastnej značky spolupracujeme s takmer stovkou slovenských spoločností. Veľmi sa tešíme na naše ďalšie plány, ktorých dôležitou súčasťou je vývoj úplne nových, zaujímavých výrobkov,“ dodáva Eva Šimečková, manažérka vlastnej značky Tesca pre strednú Európu.

 

Súčasťou sortimentu Tesco Finest sú aj slovenské výrobky. Zákazníci Tesca obľubujú napríklad päť rôznych druhov ovocia v čokoláde od slovenského dodávateľa Encinger, ktorý dodáva produkty aj do obchodov Tesco na Slovensku, v Českej republike a v Maďarsku.

 

Zobraziť celú novinku
Tesco posilňuje spoluprácu s lokálnymi dodávateľmipasik
Tesco posilňuje spoluprácu s lokálnymi dodávateľmi

Tesco rozšírilo ponuku slovenských potravín od malých lokálnych výrobcov, ktoré sú súčasťou programu pod názvom Jedinečné chute Slovenska. Podpora slovenských dodávateľov dlhodobo patrí k prioritám reťazca, ktorý im podáva pomocnú ruku aj pri zvládaní aktuálnej náročnej situácie. Slovenskí dodávatelia potvrdzujú, že spolupráca s Tescom im vytvára priestor na posilňovanie výroby a podporuje zamestnanosť v regiónoch.

„Dlhodobo venujeme špeciálnu starostlivosť práve našim malým lokálnym partnerom. Pomáhame im rásť aj za súčasných mimoriadnych okolností a rozšírili sme distribúciu ich výrobkov, aby sa obľúbené lokálne špeciality dostali k ešte väčšiemu množstvu ľudí. V súčasnosti už40 % výrobkov zaradených do programu Jedinečnéchute Slovenska nájdu zákaznícivo všetkých 42 predajniachTesca, kde je tento sortiment k dispozícii.Zvyšná ponuka sa tak naďalej odlišuje podľa konkrétnych oblastí Slovenska, v ktorých si zákazníci Tesca môžu nakúpiť obľúbené lokálne potraviny pochádzajúce z ich regiónu,uviedol Pavol Kiss, manažér nákupu Tesca na Slovensku.

 

Noví dodávatelia v obchodoch Tesca

Reťazcu sa tento rok podarilo rozšíriť spoluprácu s poľnohospodárskym družstvom Slatina nad Bebravou, ktoré dodáva do obchodov Tesca mliečne výrobky. Pribudli aj úplne noví partneri, ako napríkladvýrobca mäsových a mliečnych výrobkov Loišov Dvor z Bašky pri Košiciach, kozie výrobky od rodinnej Farmy Bardy pri Rajci či mäsovévýrobky Danubius.

Výrobca Danubius z Komárna dodáva mäsové výrobkov podľa tradičnej domácej receptúry, s vysokým obsahom mäsa bez použitia separátov a nemäsových emulzií. Ich výrobky pochádzajúz jatočných zvierat výhradne z lokálnych chovov.

 

„Naše doterajšie skúsenosti zo spolupráce s Tescom sú veľmi pozitívne.Donedávna bolo pravidlom, že prístup k produkcii lokálnych výrobcov mali zákazníci iba v miestnych špecializovaných predajniach. Prostredníctvom siete Tesca sa naše produkty poľahky dostanú dokonca aj k zákazníkom na opačnej strane Slovenska,“ popisuje Sabina Cséplőová, prevádzková riaditeľka spoločnosti Danubiusa dodáva:„V prípade úspešného rozvíjania našej spolupráce a zvyšovania objemu predaja sme pripravení rozšíriť výrobu a vytvoriť ďalšie pracovné miesta. Takýto progres by mal následne priamy pozitívny vplyv na lokálnu prvovýrobu, zamestnanosť v regióne a v neposlednom rade by posilnil postavenie poctivého slovenského potravinára na náročnom otvorenom trhu.“

 

Cieľom reťazca je podporiť rast menších partnerov, pričom mnohí pôvodne nemali žiadne skúsenosti s dodávaním tovaru do obchodných sietí reťazcov. „Vďaka našej stabilnej spolupráci vieme, že sa nám spolu s našimi výrobcami oplatí investovať do vývoja nových zaujímavých výrobkov, ktoré potom vieme ponúknuť na pultoch Tesca. Prispieva to k rozvoju našich dodávateľov, farmárov a zabezpečuje to ich rast a zamestnanosť ďalších ľudí vo výrobe,“ uvádza konateľ spoločnosti Drafter Juraj Dankovčík.

 

Farmári rastú vďaka Tescu

Projekt podpory malých farmárov Jedinečné chute Slovenska spustilo Tesco pred troma rokmi a odvtedy sa rozrástol už do 42 predajní naprieč celým Slovenskom. Súčasťou unikátnej ponuky Jedinečné chute Slovenska sú stovky lokálnych produktov od trvanlivých až po čerstvé potraviny.Medzi najviac obľúbené výrobky lokálnych farmárov a dodávateľov patrí napríklad maslo, jogurty či mäsovévýrobky.Výrobky Jedinečné chute Slovenska majú v predajniach vyhradenýexkluzívny priestor označenýšpeciálnymi ľudovými ornamentmi.Reťazec pre malých výrobcov pripravil na mieru pripravenépodmienky spolupráce z pohľadu objednávkového režimu či distribúcie.

Tesco dlhodobo spolupracuje so stovkami slovenských dodávateľov, vďaka čomu patrí medzi reťazce, ktoré predávajú celkovo najväčšie objemy slovenských potravín. Vlani reťazec predal takmer 630 miliónov kusov slovenských potravín v hodnote viac ako 460 miliónov eur.

 

Zobraziť celú novinku
Čo by nemalo chýbať vo vašej domácej lekárničke v čase korony?pasik
Čo by nemalo chýbať vo vašej domácej lekárničke v čase korony?

V časoch pandémie koronavírusu sa stali symbolmi doby rúška a digitálne teplomery. Tieto dve zdravotnícke pomôcky nám umožňujú chrániť seba aj druhých pred ochorením a byť informovaní o tom, či máme zvýšenú teplotu alebo horúčku, ktoré by mohli signalizovať náš zhoršený zdravotný stav. 

 

Preto by ste si aj vy v časoch pandémie koronavírusu mali zaobstarať do domácej lekárničky kvalitný digitálny teplomer, ktorý bezkontaktne, spoľahlivo a rýchlo zmeria teplotu vám aj vašim blízkym, a zásobu masiek na tvár, tzv. rúšok, bez ktorých na základe nariadení vlády nie je možné opustiť svoje domovy a pohybovať sa na uliciach, v obchodoch a v exteriéri. Zdá sa, že podľa prognóz z radov odborníkov budeme aj napriek otváraniu obchodov, reštaurácií a služieb túto dvojicu pomocníkov v boji s ochorením Covid-19 ešte dlhšiu dobu potrebovať.

 

Prvým z dvojice pomocníkov je digitálny teplomer LY-168, ktorý vám expresne rýchlo, už za 1 sekundu odmeria bezdotykovo teplotu a oznámi výsledok. Zvýšenú teplotu i horúčku signalizuje aj zvukom a zmenou farby podsvietenia displeja. Do pamäti si ukladá až 32 posledných meraní, to vám umožní mať aj dlhodobejší prehľad o priebehu teploty. Okrem teploty tela dokáže odmerať aj teplotu okolitých predmetov, takže ho využijete aj na meranie teploty vody na kúpeľ či mlieka vo fľaši pre vašu ratolesť.

 

Druhým pomocníkom je rúško na tvár. Tých by ste mali mať doma dostatok pre všetkých členov vašej domácnosti. Chirurgické ochranné jednorazové masky na tvár Orava Mask-1 sú ušité z netkanej textílie, ktorá sa vyrába z polypropylénu s hustotou 20 alebo 25 g na m2 a má lepšie filtráciu baktérií (vírusov a plesní) a priepustnosť vzduchu kvôli nesťaženému dýchaniu ako klasické látkové rúška. Sú 3-vrstvové vrátane filtračnej vrstvy, odolné voči vlhkosti, jednoducho sa upevňujú gumičkou a dobre sedia na nose aj na ústach. K pokožke tváre dostatočne priliehajú a nekĺžu sa tak ako rúška ušité podomácky z látky. Navyše sú hypoalergénne, vďaka čomu pri ich nosení nedochádza k podráždeniu pokožky. Ich spoľahlivosť potvrdzuje CE certifikácia. Kúpiť si ich môžete v e-shope značky Orava v balení po 5 ks alebo vo väčšom, 50-kusovom balení.

Viac informácií o pomocníkoch pre zdravie, ale aj pre krásu a pre pohodlný život v domácnosti nájdete na www.orava.eu

 

Zobraziť celú novinku
Poctivá masáž aj doma – stop bolesti, zelená kráse!pasik
Poctivá masáž aj doma – stop bolesti, zelená kráse!

 

Trápi vás bolesť chrbta, stuhnutá šija, bolia vás kĺby alebo ste si pri športe natiahli sval? Aby ste sa zbavili bolesti a vaše telo sa opäť dostalo do optimálneho stavu, zišla by sa vám poctivá masáž. 

 

Nemusíte však kvôli nej utekať do najbližšieho masérskeho salónu – profesionálnu masáž si s pomocou šikovného masážneho prístroja Orava MP-800 doprajte priamo u vás doma! Je skonštruovaný tak, aby ste precíznu masáž bolestivých partií tela zvládli ako profesionál, hoci ste neabsolvovali žiadny masérsky kurz. Vďaka zabudovaným infračerveným lampám a magnetom poskytuje Orava MP-800 uvoľňujúcu relaxačnú masáž chrbta, šije, rúk, nôh, pokožky hlavy, bedier aj bolestivých kĺbov trpiacich reumou.

 

Stimulačné výčnelky na nadstavcoch Orava MP-800 pôsobia teplom a tlakom na pokožku ako tie najjemnejšie prsty masérky, aby vás zbavili fyzickej nepohody a partiám postihnutým bolesťou priniesli úľavu. Orava MP-800 pracuje v troch voliteľných režimoch – infraohrev, masáž bez infraohrevu a masáž s infraohrevom. Infračervené svetlo prehreje oslobodzujúcim teplom partie trpiace bolesťou, masáž tlakom, ktorého intenzitu si môžete navoliť, prekrví pokožku a napomáha lepšiemu fungovaniu krvného obehu. Magnetické pole, ktoré pri masáži vzniká medzi 3 zabudovanými magnetmi, stimuluje krvný obeh v citlivej oblasti, čím zvyšuje účinok masáže a umožňuje rýchlejšie nastoliť pocit telesnej pohody. Orava MP-800 má v príslušenstve až 6 rôznych nadstavcov podľa toho, ktorú časť tela potrebujete vymasírovať. Ergonomický tvar a hmotnosť len 460 g uľahčujú manipuláciu s prístrojom, polohovateľná rukoväť masážneho prístroja umožňuje nastaviť až 900 uhol hlavice tak, aby ste si mohli aj sami účinne vymasírovať stuhnutú šiju či seknutý chrbát. Okrem úľavy od bolesti vám poctivá masáž padne vhod aj vtedy, keď chcete vyzerať očarujúco. Z kozmetického hľadiska totiž intenzívna masáž prekrví pokožku, ktorá potom pôsobí oddýchnuto a v rozpuku. Infraohrev zas napomáha otváraniu kožných pórov, vďaka čomu je pokožka schopná intenzívnejšie absorbovať výživné esencie z krémov, olejov či pleťových masiek.

 

Masážny prístroj Orava MP-800 sa ľahko obsluhuje, pracuje zapojený do elektrickej siete a môže byť váš za 29,90 €.

www.orava.eu

 

Zobraziť celú novinku
Tesco spúšťa obľúbené online nákupy už aj v Trenčíne,  Banskej Bystrici a Popradepasik
Tesco spúšťa obľúbené online nákupy už aj v Trenčíne, Banskej Bystrici a Poprade

Reťazec Tesco reaguje na aktuálnu mimoriadnu situáciu a rozširuje službu Tesco Online nákupy do nových lokalít na Slovensku. Chlieb, nápoje, prášok na pranie, detské plienky či granule pre psíkov si od dnes 6. mája 2020 môžu objednať z bezpečia domova už aj obyvatelia Trenčína, Nového Mesta nad Váhom, Trenčianskych Teplíc, Banskej Bystrice, ZvolenaPopradu, Spišskej Novej Vsi, Kežmarku a okolia. Pri každom doručení produktov platia bezpečnostné opatrenia, ktoré chránia zdravie zákazníkov aj kolegov Tesca.

,,Slováci si Tesco Online nákupy obľúbili hneď pri spustení v roku 2012, odkedy dostupnosť služby postupne rozširujeme. Rozhodli sme sa pružne zareagovať na aktuálnu mimoriadnu situáciu a pomôcť najnovšie aj obyvateľom Trenčína, Banskej Bystrice, Popradu a okolia. Tesco Online nákupy dopĺňajú našu širokú sieť 150 predajní rôznych formátov na Slovensku. Vďaka našej službe zároveň prinášame starostlivosť navyše tým najzraniteľnejším, pre ktorých môže byť momentálne náročné ísť si nakúpiť priamo do našich predajní,“ hovorí Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Nákupy potravín cez smartfón, tablet či počítač sú od 6. mája 2020 dostupné pre 583-tisíc obyvateľov a 209-tisíc domácností v Trenčíne, Banskej BystriciPoprade a okolí. Zákazníci si dostupnosť služby vo svojej lokalite môžu overiť jednoducho: podľa PSČ a miesta bydliska na webstránke služby.

 

Tesco Online nákupy úspešne fungujú aj v ďalších mestách naprieč Slovenskom vrátane Bratislavy, Nitry, Trnavy, Košíc, Prešova, Žiliny, Martina, Považskej Bystrice a ich okolia. V reakcii na zvýšený dopyt zákazníkov Tesco v týchto lokalitách počasapríla posilnilo dostupnosť služby o 40 % vďaka novým časovým úsekom, ktoré si môže zákazník vybrať na dodanie svojho nákupu.

 

Popri rozširovaní služby Online nákupy dbá Tesco na bezpečnosť zákazníkov a kolegov. S ohľadom na zdravie zákazníkov reťazec predstavil niekoľko zmien pri nakupovaní potravín online vrátane zamedzenia kontaktu zákazníka s kuriérom na nevyhnutnéminimum či akceptácie platieb iba kartou vopred. Suma za nákup je pritom zákazníkovi odpočítanáz účtu ažpo dodanítovaru.

 

 

Online nákupy už pre dva milióny Slovákov

Najobľúbenejšia služba dovozu potravín, drogérie či potrieb pre domácnosť je od 6. mája 2020 celkovo dostupná pre celkovo 800-tisíc domácností a 2 milióny ľudí na Slovensku. Autá k zákazníkom mesačne rozvezú priemerne 950-tisíc výrobkov a najazdia viac ako 113-tisíc kilometrov.

Nákupy na doručenie podľa zákazníckych zoznamov pripravujú špecialisti – pracovníci vychystávania tovaru. Sú vyškolení tak, aby zakaždým vyberali ten najkvalitnejší tovar s najdlhšou zárukou a podľa pravidla: ,,Kúpil by si si to sám?"

Suma za doručenie sa pohybuje od 1,59 eura do 4,49 eura v závislosti od vybraného času dovozu. Ceny všetkých tovarov sú rovnaké ako v hypermarketoch Tesco v deň dodania. Zákazníci si môžu svoje nakupovanie ešte viac uľahčiť, a to vytvorením nákupných zoznamov cez webstránku alebo aplikáciu vo svojich smartfónoch.

Zobraziť celú novinku
Čo sa deje pod rúškom?pasik
Čo sa deje pod rúškom?

To, že v súčasnosti nemôžeme okoloidúcich ľudí obdarovať úsmevom, ešte neznamená, že by sme mali zanevrieť na starostlivosť o zubnú hygienu. Naopak. Návšteva zubára alebo dentálneho hygienika pre mnohých z nás teraz nie je možná, a tak je potrebné venovať domácej starostlivosti zvýšenú pozornosť. Nemenej dôležitá je aj správna výbava.

Krok 1: Vyčistiť

 

Sonická zubná kefka Panasonic EW-DL82 disponuje výkonným lineárnym motorom s 31 000 vibráciami za minútu. Trojhranný nadstavec účinne odstraňuje škvrny a zubný povlak. Jemné štetinky v tvare diamantu sa dostanú aj do medzizubných priestorov a šetrne ošetria aj ďasná. Na jedno nabitie vydrží 90 minút v prevádzke. Samozrejmosťou je časovač s 30-sekundovým intervalom a indikátor stavu batérie. Produkt zakúpite s cestovným puzdrom a nabíjacou stanicou.

 

 

Krok 2: Dočistiť

 

Ústna sprcha Panasonic EW-1511 prevezme kontrolu nad vašou ústnou dutinou. Pracuje  pomocou výkonnej vodnej dýzy s ultrazvukovou technológiou, ktorá odstráni všetok zubný povlak na povrchu zuba aj v ďasnových puzdrách. Šokové vlny zatočia aj so zvyškami potravín v medzizubných priestoroch. Nastavte si jednu z piatich úrovní intenzity čistenia a dotiahnite vašu ústnu hygienu k dokonalosti.

 

 

Pozn.: Oba produkty sú aktuálne  v ponuke u online predajcov za akčné ceny.

 

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Tesco myslí na udržateľnú budúcnosť, predstavuje ,,Plán malých pomocí“ na Slovenskupasik
Tesco myslí na udržateľnú budúcnosť, predstavuje ,,Plán malých pomocí“ na Slovensku

Tesco na Slovensku ide príkladom, ako prinášať pozitívnu zmenu aj v čase koronakrízy. Popri neustálej pomoci ľuďom v núdzi sa reťazec naďalej intenzívne venuje aj ďalším témam spoločenskej zodpovednosti a trvalej udržateľnosti. Aj týmito oblasťami sa zaoberá aktuálna správa Tesca s názvom Plán malých pomocí, ktorá prináša detailné čísla a predstavuje konkrétne záväzky reťazca.

„Chceme prinášať pozitívnu zmenu a veríme, že naša pozícia na trhu nám dáva jedinečnú príležitosť podnecovať zmeny v dodávateľskom reťazci a viesť celosektorové aktivity zamerané na riešenie najvážnejších sociálnych a environmentálnych výziev, ktorým dnes čelíme. Uvedomujeme si však, že udržateľnejšia a zelenšia budúcnosť si žiada ucelený prístup s konkrétnou stratégiou. Naša stratégia Plán malých pomocí sa sústredí na oblasti, ktoré veríme, že dokážeme najviac pozitívne ovplyvniť. Zároveň je skvelou príležitosťou, ako sa podeliť o naše úspechy, aktuálne ciele a možno aj byť inšpiráciou pre ďalšie firmy,“ hovorí výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku Martin Kuruc.

 

Plán malých pomocí stojí na štyroch hlavných pilieroch: ľuďoch, produktoch, planéte a miestach. Popri témach ako ochrana životného prostredia či klimatická zmena sa venuje správa Tesca aj každodennému životu zákazníkov. Cieľom Tesca je pomôcť zákazníkom robiť zdravšie rozhodnutia a prinášať im kvalitné a udržateľné produkty za dostupné ceny. Súčasťou stratégie Tesca je záväzok, aby žiadne potraviny, ktoré sa dajú skonzumovať, neboli zbytočne vyhodené. Práve naopak, vďaka nepredaným potravinám Tesco pomáha ľuďom v núdzi.

 

Aby Tesco mohlo zákazníkom prinášať tie najlepšie produkty za čo najnižšie ceny, rozvíja dlhodobé partnerstvá s dodávateľmi. Na Slovensku spolupracuje so stovkami domácich dodávateľov. Z toho viac ako sto slovenských dodávateľov vyrába produkty pre vlastné značky Tesca. Práve vďaka tomu môžu domáci dodávatelia vstúpiť aj na zahraničné trhy a ďalej rásť či prijímať nových kolegov. Zo všetkých produktov vlastnej značky dostupnej na Slovensku až 35 % vyrábajú práve slovenskí dodávatelia, uvádza Plán malých pomocí Tesca.

 

 

Celý sektor potravinárstva je úzko prepojený aj so životným prostredím a jeho kvalitou. Klimatická zmena sa stala veľkou environmentálnou výzvou pre celý svet. Tesco si ako prvý biznis stanovilo cieľ byť uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou do roku 2050. Na Slovensku sa reťazcu do dnešného dňa podarilo znížiť emisie CO2 už o 32 %. Pokrok v napĺňaní tohto záväzku hodnotí Tesco podľa východiskového stavu v roku 2015.

 

Reťazec rovnako myslí ekologicky aj pri elektrickej energii, ktorú využíva vo svojich obchodoch či distribučných centrách. 100 % elektrickej energie, ktorú reťazec na Slovensku využíva vo svojich prevádzkach, pochádza z certifikovaných obnoviteľných zdrojov.

 

Výborným príkladom „zelených“ úspechov Tesca je oblasť logistiky. V celej distribučnej sieti reťazec využíva vlastné logistické služby a minimalizuje tak počet prázdnych vozidiel na cestách. Produkty sú vyzdvihnuté priamo u dodávateľov a Tesco im takto ušetrí časť nákladov na dopravu tovaru do distribučných centier. V minulom roku dokázal reťazec týmto spôsobom ušetriť až 2,1 milióna kilometrov, ktoré by boli inak najazdené bez nákladu. Ako ilustruje Plán malých pomocí Tesca, toto číslo predstavuje úsporu 1,6 milióna kg emisií CO2.

 

Prístup Tesca k udržateľnosti, znižovaniu vplyvu na životné prostredie a prinášaniu pozitívnej zmeny v komunitách sa – rovnako ako na ostatné oblasti – vzťahuje aj na podnikanie v oblasti odevov. Reťazec je zakladajúcim členom Iniciatívy pre etické obchodovanie a členom Iniciatívy za lepšiu bavlnu. Aj v oblasti odevov ponúka Tesco zákazníkom rôzne inovácie vrátane produktov vyrobených z recyklovaných polyesterových látok. V roku 2019 odľahčil reťazec životné prostredie o 30 miliónov plastových fliaš, z ktorých bola vyrobená aktuálne edícia pánskych plaviek.

 

Aktivity reťazca v oblasti trvalej udržateľnosti či starostlivosti o komunity pozitívne hodnotia aj kolegovia Tesca. „Hoci sme tretím najväčším súkromným zamestnávateľom, za každých okolností nám záleží na názore každého jedného z našich kolegov. Veľmi nás preto teší, že až 89 % našich kolegov považuje Tesco za skvelé miesto na prácu. Takáto vysoká dôvera je zároveň záväzkom voči všetkým našim kolegom, ktorý sme mali obzvlášť na zreteli v uplynulých neľahkých mesiacoch po vypuknutí koronakrízy. Vyvinuli sme maximálne úsilie na podporu našich kolegov, ktorým patrí veľké ďakujem za ich obetavú prácu,“ zdôrazňuje M. Kuruc z Tesca.

 

Tesco chce, aby sa kolegovia mali čo najlepšie v práci aj doma, a chce byť pre nich skvelým miestom na prácu.Napĺňanie tohto cieľa potvrdzuje množstvo iniciatív, ktoré vzišli práve z prvotných iniciatív kolegov Tesca. Príkladom je projekt Tesco Anjel. Kolegovia v obchode v Prievidzi zorganizovali zbierku pre kolegyňu v ťažkej životnej situácii, aby ju finančne zvládla. Odvtedy Tesco spolu s kolegami aj takto pomáhajú iným kolegom, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii.

Zobraziť celú aktualitu
Mimoriadna zbierka Tesca: pomoc rodinám v núdzi  dosiahla takmer 13 ton pasik
Mimoriadna zbierka Tesca: pomoc rodinám v núdzi dosiahla takmer 13 ton

Ľuďom v ťažkej životnej situácii, ktorí sú ohrození dôsledkami koronakrízy, pomáha mimoriadna potravinová zbierka Tesca. Zákazníci môžu počas 10 týždňov až do konca augusta tohto roka darovať trvanlivé potraviny a hygienické potreby vo všetkých 152 obchodoch reťazca na Slovensku. Počas jediného mesiaca od spustenia zbierky sa podarilo vyzbierať takmer 13  ton výrobkov. Tesco promptne zareagovalo na mimoriadne okolnosti hneď na začiatku koronakrízy. Ľuďom v núdzi reťazec pomohol doposiaľ najväčším jednorazovým darom potravín a potrebných výrobkov v hodnote viac ako 172-tisíc eur.

„Veľmi sa tešíme, že sa nám vďaka solidarite a štedrosti našich zákazníkov podarilo dosiahnuť významný míľnik takmer 13 ton vyzbieraných potravín a ďalších produktov. Obrovské ďakujem patrí všetkým nakupujúcim Tesca, ktorí sa rozhodli pomáhať spolu s nami. Nesmierne si zároveň vážime prínos našich kolegov, ktorí sa pridali k dobrovoľníkom z charitatívnych organizácií a spoločne vysvetľovali zákazníkom, ako sa môžu do zbierky zapojiť. Vďaka našim dlhoročným partnerom z tretieho sektora dokážeme pomôcť práve tým ľuďom, ktorí to teraz najviac potrebujú. Naša mimoriadna potravinová zbierka prináša pre každého jedinečnú možnosť, ako urobiť niečo prospešné pre celú komunitu. Chceme povzbudiť našich zákazníkov, aby sa pripojili, pretože každý darovaný výrobok má za súčasných okolností obrovský význam,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

 

Tesco promptne zareagovalo už na začiatku koronakrízy. Ľuďom v núdzi reťazec pomohol doposiaľ najväčším jednorazovým darom potravín a potrebných výrobkov v hodnote viac ako 172-tisíc eur. Tesco si uvedomuje, že pomoc ľuďom ohrozeným koronakrízou je potrebná neustále. Aby čo najviac pomohlo rodinám v núdzi, spustilo potravinovú zbierku, ktorá prebieha vo všetkých 152 obchodoch Tesca až do konca augusta.

 

„Je veľmi dôležité rozvíjať v ľuďoch – mladých i starších – povedomie, že pomáhať druhým v núdzi nie je povinnosťou, ale poctou. Pomáhať by sme mali nielen vo vianočnom či veľkonočnom období. Keď sa spojí dobrá vôľa a ľudia nadšení pre vec, dokážeme pomôcť počas celého roka. Výborným príkladom je letná zbierka potravín a ďalších výrobkov, ktorú organizuje na Slovensku reťazec Tesco,“ uviedla Jana Moravčíková, zástupkyňa Potravinovej banky Slovenska pre nitriansky región.

 

Aj v Nitre a okolí poputujú vyzbierané produkty všetkým tým, ktorí ich teraz potrebujú najviac. „Ide často o rodiny s deťmi, ktoré sú vplyvom súčasných okolností ohrozené stratou zamestnania. Rovnako pomáhame rodinám so znevýhodnenými deťmi a pomoc distribuujeme aj do zariadení sociálnych služieb so znevýhodnenými klientmi,“ vysvetľuje J. Moravčíková z Potravinovej banky Slovenska.

 

Zapojiť sa do potravinovej zbierky a pomôcť môžu všetci zákazníci Tesca pri svojom bežnom nákupe. Stačí, ak sa rozhodnú zakúpiť trvanlivé potraviny či drogériové výrobky navyše a darovať ich ľudom v núdzi. Môže ísť o rozličné produkty z tohto sortimentu – príkladom je ryža, cestoviny, múka, cukor, olej, konzervy, zaváraniny, čaj, káva či produkty osobnej hygieny. Darovanie potravín je veľmi jednoduché a bezpečné: stačí ich odovzdať na vyznačené miesto za pokladničnou zónou.

 

Vyzbierané produkty odovzdáva Tesco Potravinovej banke Slovenska, ktorá zabezpečí ich distribúciu ľuďom v núdzi. Potraviny sa tak bezpečne dostanú k zraniteľným skupinám obyvateľstva, seniorom či tým, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii v dôsledku straty zamestnania.

Tesco na Slovensku neustále potvrdzuje svoj záväzok podpory komunít. Reťazec pomáha ľuďom v núdzi každodenne aj vďaka darovaniu nepredaných potravín, ktorého význam sa naplno potvrdil práve v uplynulých mesiacoch koronakrízy. Starostlivosť o ľudí v núdzi sa stala potrebnou viac ako kedykoľvek predtým a vďaka programu darovania potravín sa podarilo pomôcť mnohým rodinám či jednotlivcom: od vypuknutia mimoriadnej situácie v marci tohto roka reťazec daroval vyše 600 ton potravín, z ktorých bolo pripravených viac ako  1, 4 milióna porcií jedla. Takéto skvelé čísla sa Tescu podarilo dosiahnuť vďaka tomu, že nepredané potraviny daruje ľuďom v núdzi všetkých 

Zobraziť celú aktualitu
Tescu záleží na životnom prostredí, partnerstvami  dosiahneme spoločný cieľ rýchlejšiepasik
Tescu záleží na životnom prostredí, partnerstvami dosiahneme spoločný cieľ rýchlejšie

Tesco na Slovensku aktívne spolupracuje v iniciatívach, ktoré nastoľujú témy dôležité pre ochranu našej planéty a dosahovanie trvalej udržateľnosti. Najnovšie sa reťazec pridal k platforme Obehové Slovensko. Tá chce prispieť k trvalej zmene nášho ekonomického modelu vďaka šetreniu prírodných zdrojov a minimalizácii odpadu. Platforma sa rozrástla o 20 nových členov a Tesco sa k nej prihlásilo ako prvý maloobchodník na Slovensku.

„Pri všetkých aktivitách, ktoré v Tescu robíme, citlivo zohľadňujeme aj potrebu chrániť životné prostredie a našu planétu. Sme hrdí na naše doterajšie úspechy v oblasti spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti, ktoré skvelo zhŕňa naša čerstvo vydaná správa Plán malých pomocí. Veríme, že cestou k úspechu v oblasti udržateľnosti je posilňovanie spolupráce a budovanie partnerstiev. V tomto duchu realizujeme všetky naše aktivity a veľmi sa tešíme, že aktuálne sa Tesco stalo členom platformy Obehové Slovensko. S radosťou sa podelíme o naše doterajšie skúsenosti. Už teraz sa zároveň tešíme, ako sa dozvieme viac o príkladoch dobrej praxe zo strany našich partnerov,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

 

 

 

„Obehové hospodárstvo stojí a padá na spolupráci verejného, súkromného, mimovládneho sektora ako aj akademickej a vedecko-výskumnej obce. Zavádzanie eko-inovácií, udržateľných výrobných postupov, digitalizácie alebo nových biznis modelov možno dosiahnuť len zapojením všetkých relevantných aktérov. Obehové hospodárstvo je práve o otváraní príležitostí prostredníctvom spoluprác. Zo svojej podstaty musí byť prierezovou témou, preto sme veľmi radi, že platforma privítala širokú paletu partnerských organizácií,“ povedala Denisa Rášová, koordinátorka platformy Obehové Slovensko.

 

Obehové hospodárstvo znižuje závislosť od dovozu primárnych surovín a zároveň poskytuje nové podnikateľské príležitosti. Príkladom je móda z recyklovaných látok. Tesco myslí na životné prostredie a jeho ochranu aj pri svojej obľúbenej značke oblečenia F&F. Reťazec predstavuje čoraz viac produktov zložených z recyklovaných polyesterových látok – vyrába z nich mnoho produktov napríklad v produktovej línii plaviek. Vlani takto Tesco využilo recyklované vlákna z viac ako 30 miliónov plastových fliaš.

Pozitívom je, že obehové hospodárstvo pomáha znižovať emisie skleníkových plynov. Tesco sa dlhodobo zameriava aj na túto oblasť – uhlíkovú neutralitu si stanovilo ako cieľ, ktorý chce dosiahnuť do roku 2050. Na Slovensku sa reťazcu do dnešného dňa podarilo znížiť emisie CO2 o 32 %. Pokrok v napĺňaní svojich záväzkov hodnotí Tesco už od roku 2015.

Tescu sa darí aj pri využívaní obnoviteľných zdrojov. Certifikáty potvrdzujú, že 100 % elektrickej energie využívanej v  152 obchodoch a všetkých distribučných centrách na Slovensku pochádza práve z obnoviteľných zdrojov.

Zavádzanie obehového hospodárstva si vyžaduje spoluprácu naprieč jednotlivými sektormi a verejnými i súkromnými organizáciami. Práve to je cieľom platformy Obehové Slovensko, ktorá pomáha zvyšovať povedomie u ľudí a podporuje expertnú diskusiu či výmenu skúseností partnerov. Platforma vznikla v roku 2019 a jej členmi sú napríklad Ministerstvo životného prostredia SR, Inštitút cirkulárnej ekonomiky (INCIEN), Slovenská agentúra životného prostredia, Veľvyslanectvo Holandského kráľovstva a ďalší partneri z verejného aj súkromného sektora.

Profily podnikov a ďalších aktérov v obehovom hospodárstve budú postupne zverejňované na infoplatforme Zelené hospodárstvo.

 

Zobraziť celú aktualitu
Tesco výrobky zvíťazili ako voľba zákazníkov, najviac zaujali čokolády a džúsypasik
Tesco výrobky zvíťazili ako voľba zákazníkov, najviac zaujali čokolády a džúsy

Tesco neustále zlepšuje svoje výrobky tak, aby napĺňali očakávania zákazníkov a prinášali aktuálne trendy do slovenských domácností. Ich rastúcu obľúbenosť potvrdzujú najnovšie ocenenia, ktoré získali priamo od verejnosti v nezávislom hodnotení. Tesco výrobky sa stali víťazmi v programe Voľba spotrebiteľov 2020 hneď v štyroch kategóriách: Pečivo, Hotové jedlá, Čokolády a Džúsy a ovocné nápoje.

„V Tescu chceme prinášať našim zákazníkom každý deň niečo navyše, čoho výborným príkladom sú naše vlastné produkty s ideálnou kombináciou kvality a dostupnej ceny. V ponukenašich obchodov naprieč celým Slovenskom majú svoje dôležité miesto a ich obľuba u zákazníkov neustále narastá. Veľmi sa tešíme, že Tesco výrobky získali hneď viacero ocenení v nezávislom programe Voľba spotrebiteľov 2020. Naše dlhodobé úsilie sa vypláca a úspech našich výrobkov vnímame aj ako záväzok smerom k ich ďalšiemu zlepšovaniu, aby boli naďalej voľbou číslo jedna pre našich zákazníkov,“ uviedla Agnes Nacsa, riaditeľka pre vývoj čerstvých výrobkov Tesco pre strednú Európu.

 

Nezávislý program Voľba spotrebiteľov už deviaty rok oceňuje nové a inovované výrobky uvedené na slovenský trh. Ocenené produkty sú vyhlásené na základe prieskumu prebiehajúceho na reprezentatívnej vzorke dvetisíc respondentov. Tesco výrobky získali tento rok ocenenia celkovo až v štyroch kategóriách: Pečivo, Hotové jedlá, Čokolády a Džúsy a ovocné nápoje.

 

Tesco na jeseň minulého roka predstavilo širokú škálu hlavných jedál a polievok, ktorésa stali víťazom Voľby spotrebiteľa 2020 v kategórii Hotové jedlá. Zákazníci si môžu vybrať z viac ako 50 výrobkov, ktoré sú pripravenéna okamžitúkonzumáciu alebo ich stačíohriať v mikrovlnnej rúre. V pestrej ponuke sa nachádzajú šaláty, hummus, cestoviny, polievky či hlavné jedlá ako pečený filet z lososa alebo guláš z dôkladne vyberanej hovädziny.

Pre milovníkov pečiva ponúka Tesco široký sortiment s originálnymi receptúrami na mieru pripravenými odborníkmi, a to s využitím kvalitnej múky, droždia, soli, vody, slnečnice, ražnej múky či zemiakov. Ide o tradičné suroviny, ktoré nie sú náhradami a vytvárajú poctivý chuťový zážitok. Víťazstvo v kategórii Pečivo získali napríklad aj obľúbené žemle s obsahom pšeničného kvásku dekorované pastou s morskou soľou a čiernym korením. Ďalším príkladom obľúbeného Tesco výrobku sú bagety, ktoré sú zdrojom bielkovín a obsahujú superpotraviny, napríklad goji a chiu.

 

V kategórii Čokolády získalo Tesco prvé miesto so svojou Mliečnou čokoládou s celými lieskovými orieškami. Čokolády vlastnej značky reťazca sú vyrábané z kakaa s UTZ certifikátom, ktorý zaručuje, že kakao pochádza z trvalo udržateľného pestovania s osvedčenými poľnohospodárskymi metódami. Obal čokolád je navyše šetrný k životnému prostrediu, keďže je ľahko recyklovateľný, a to vďaka spojeniu plastovej fólie a laminátu.

S blížiacim sa letom sa môžu zákazníci osviežiť víťaznými produktmi v kategórii Džúsy a šťavy. K dispozícii je sedem druhov Tesco 100 % štiav s obľúbenými víťaznými príchuťami: ananásová, pomarančová či grapefruitová. Šťavy nie sú vyrobené z koncentrátu a fľaše sú vyrobené z recyklovaného materiálu, čo predstavuje ďalší krok, ktorým Tesco prispieva k napĺňaniu záväzku znižovať vplyv obalov na životné prostredie.

 

Reťazcu Tesco záleží na tom, aby zákazníci vedeli ľahko nájsť svoje obľúbené produkty a zaplatili menej. Dlhodobo má širokú ponuku 620 cenovo dostupných produktov, ktoré zákazníci nájdu v obchodoch jednoducho vďaka modrému označeniu „Naša cena“. Súčasťou tejto ponuky sú aj mnohé výrobky Tesco vlastnej značky. Reťazec tak šetrí zákazníkom čas pri hľadaní čo najlepšej „hodnoty za peniaze“.

 

Zobraziť celú aktualitu
AVION POMÁHA NAJOHROZENEJŠÍM SKUPINÁM ĽUDÍpasik
AVION POMÁHA NAJOHROZENEJŠÍM SKUPINÁM ĽUDÍ

V aktuálnom náročnom období sa najväčšie nákupné centrum na Slovensku Avion v Bratislave rozhodlo pomôcť ľuďom z najohrozenejších skupín. Avion zabezpečuje denne teplé a čerstvé jedlá pre ľudí bez domova a centrum podporilo aj seniorov z okolia – z mestskej časti Ružinov. 

 

„Sme radi, že môžeme spoločne prispievať tam, kde je to potrebné – najmä v tomto období. Rozhodli sme sa zabezpečiťprípravu a dovoz čerstvých jedál pre ľudí bez domova v bratislavskom karanténnom mestečku zriadenom magistrátom. Od apríla v spolupráci s naším nájomníkom Natacha Pacal Restaurant dostávajú denne raňajky, obed aj večeru klienti karanténneho mestečka aj personál, ktorý sa o nich obetavo stará,“ uviedlaKatarína Michaliaková, marketingová manažérka Avionu v Bratislave. 

Denne sa počty porcií podľa nej menia podľa aktuálnej situácie v tomto zariadení, priemerne ide o okolo 20 porcií denne. Avion chce v tomto projekte pokračovať aj ďalšie mesiace, pokiaľ to bude potrebné.

 

Podľa majiteľky reštaurácie Natache Pacal pri príprave jedál vychádzajú v ústrety aj vegetariánom či ľuďom s rôznymi potravinovými intoleranciami. Denne do bratislavského karanténneho mestečka vozia raňajky, obedy a večere: „Sme veľmi radi, že môžeme pri tomto skvelom projekte spolupracovať s Avionom, s ktorým sme od jeho úplného začiatku na Slovensku. Teší nás, že môžeme našimi gastrošpecialitami urobiť aspoň malú radosť ľuďom, ktorí sú odkázaní na pomoc alebo sa v aktuálnej náročnej situácii obetavo starajú o pacientov.“

 

Karanténne mestečko v Bratislave podporil aj obchodný dom IKEA. Predajca nábytku vybavil karanténne mestečko nábytkom ešte v marci, pred jeho spustením do prevádzky.

Okrem teplého jedla Avion pomohol aj seniorom žijúcim v bratislavskej mestskej časti Ružinov.V apríli sme sa pripojili k iniciatíve mestskej časti Ružinov, ktorá pripravila pre 1 000 seniorov žijúcich v našom susedstve a komunite balíčky základných potravín. AVION Shopping Park prispel do tohto balíčka niektorými položkami. V tejto situácii nám pomohol náš obchodný partner Kaufland, ktorý poskytol na potraviny zľavu, za čo sa vedeniu spoločnosti chceme veľmi pekne poďakovať. Veríme, že seniorov naša pomoc aspoň trochu v tejto náročnej situácii potešila,“ dodáva Katarína Michaliaková.  

 

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Charitatívne podujatia  Kauflandu a RTVS podporia zdravotníkov pasik
Charitatívne podujatia Kauflandu a RTVS podporia zdravotníkov

 

Vďaka programu U vás doma sa na slovenské sídliská dostane hudba, poézia či folklór. Zároveň sa budú zbierať prostriedky pre iniciatívu Kto pomôže Slovensku. Štartuje sa už v piatok 15. mája v Žiari nad Hronom.

 

Aj keď sa už dnes začali opatrenia uvoľňovať, mnohé podujatia sa ešte minimálne niekoľko týždňov až mesiacov pravdepodobne konať nebudú. Preto sa Kaufland a RTVS rozhodli priniesť kultúru priamo na slovenské sídliská a do slovenských obývačiek. V rámci programu s názvom U vás doma prinesú koncerty obľúbených kapiel a spevákov, folklórne vystúpenia, ale aj diela špičkových umelcov iných žánrov, divadlo, vážnu hudbu či poéziu. Na podujatí sa zúčastnia aj známe osobnosti spoločenského, športového a kultúrneho života, ako aj hrdinovia dnešných dní.

Cieľom je najmä poďakovať sa ľuďom, ktorí musia s vírusom bojovať v prvej línii. Aj preto počas programu prebehne zbierka pre iniciatívu Kto pomôže Slovensku, ktorá prispieva na nákup pomôcok a prístrojov pre zdravotnícke zariadenia. Zároveň však medzi ľudí, ktorí sa potýkajú bezprostredne s touto situáciou, patria aj zamestnanci priamo v predajniach Kauflandu. Stovky  zamestnancov od vypuknutia situácie denne zabezpečujú, aby Slovensko bolo zásobené potravinami. „Všetkým týmto ľuďom sa chceme zo srdca poďakovať za ich nasadenie a prínos. Preto aj touto cestou chceme nielen priniesť kultúru a trochu uvoľnenia, ale podporiť aj všetkých, ktorí pomáhajú, aby sme sa na Slovensku cítili bezpečne,“ uviedla Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

Stominútový program U vás doma sa chystá do štyroch miest:

15. mája do Žiaru nad Hronom

22. mája do Prešova

29. mája do Rimavskej Soboty

5. júna do Bratislavy

Pozrieť si ho však môžu nielen tí, ktorým zavíta na sídlisko. Vždy o 20:30 ho odvysielajú aj v priamom prenose na RTVS.

Kaufland takto pokračuje v pomoci ľuďom na Slovensku. Tým najzraniteľnejším, ako sú seniori, ľudia s oslabenou imunitou a špeciálne detskí onkologickí pacienti, rozdávajú rúška, vitamíny vo forme zeleniny a ovocia, ale aj život zachraňujúce prístroje. Okrem tejto pomoci sa reťazec rozhodol počas uplynulých týždňov priniesť aj koncerty známych kapiel v rámci multižánrového online festivalu #kauflandvasbavi, posledný sa bude konať v nedeľu 17. mája.

Zobraziť celú aktualitu
V Tesco mobile odteraz za kredit platiť nemusítepasik
V Tesco mobile odteraz za kredit platiť nemusíte

Operátor Tesco mobile opäť odmeňuje svojich zákazníkov a pomáha im šetriť v aktuálnom náročnom období. Oddnes môžu majitelia predplatenej karty Tesco mobile získať až dvojnásobok svojho kreditu na telefonovanie, SMS a surfovanie bez toho, aby operátorovi zaplatili, a to vďaka novej službe Dobitie z Clubcard.

Od 20. apríla 2020 ponúkneme našim zákazníkom unikátny benefit, s ktorým bude spojenie s blízkymi cez telefón či internet ešte výhodnejšie. Uvedomujeme si, že v aktuálnej situácii sa hodí každé euro, ktoré zostane v peňaženke. V spolupráci s partnerským reťazcom Tesco sme preto vymysleli spôsob, ako si dobiť kredit bez toho, aby zaň zákazníci priamo zaplatili. Stačí premeniť peňažné poukážky Clubcard na kredit a my hodnotu kreditu navyše zdvojnásobíme,“ hovorí Alexander Vlčko, marketingový manažér Tesco mobile na Slovensku.

 

Ponuka platí pre existujúcich aj nových zákazníkov Tesco mobile, ktorí sú členmi vernostného klubu Tesco Clubcard. Vďaka tomu za svoje nákupy v obchodoch Tesca zbierajú body a po nazbieraní stanoveného počtu bodov ich reťazec odmení peňažnými poukážkami. Tie môžu v mobilnej aplikácii Tesco Clubcard premeniť na kredit Tesco mobile, ktorý im operátor zdvojnásobí! Napríklad peňažnú poukážku za nakupovanie v Tescu v hodnote 3 eur môžu zameniť za Tesco mobile kredit v hodnote 6 eur. Za volania a dáta v najdostupnejšej 4G sieti na Slovensku s pokrytím obyvateľstva vyše 97 % tak  neplatia, ak využijú poukážky Clubcard.

 

Podmienky získania dvojnásobného kreditu:

  • Využívanie predplatenej karty Bodka od Tesco mobile
  • Byť členom najväčšieho vernostného programu Tesco Clubcard
  • Stiahnuť si aplikáciu Tesco Clubcard (pre OS Android alebo pre iOS)

Záujemcovia o výhodné volanie a surfovanie s Tesco mobile si môžu kartu Bodka kúpiť cez internet bez návštevy predajne.

 

Rovnako si svoju preplatenú kartu môžu dobiť pohodlne a bezpečne z domova na www.tescomobile.sk/dobijanie alebo cez mobilnú aplikáciu Môj Tesco mobile pre OS Android.

V mobilnej aplikácii okrem dobitia kreditu môžu zákazníci spravovať aj väčšinu služieb bez návštevy predajne či volania na zákaznícku linku. Práve vďaka jednoduchosti a užitočnosti služieb, na ktorú kladie Tesco mobile dôraz, je dlhodobo najodporúčanejším operátorom na trhu predplatených kariet.1

 

 

1 Prieskum Ipsos CSI, február 2020. Viac informácií nájdete tu.

Zobraziť celú aktualitu
SodaStream sa zaväzuje uchrániť životné prostredie pred 67 miliardami plastových fliašpasik
SodaStream sa zaväzuje uchrániť životné prostredie pred 67 miliardami plastových fliaš

 

 

V tento výnimočný deň, v Deň Zeme, vyzýva SodaStream svojim videom všetkých ľudí, aby nezabudli na planétu, kým sa starajú sami o seba.

 

Izrael (22. apríla 2020) – Svetový líder v oblasti sýtenej vody SodaStream, ktorý je súčasťou spoločnosti PepsiCo, dnes oznámil ambiciózne ciele svojej misie k zníženiu objemu odpadu z jednorazových plastových obalov na nasledujúcich 5 rokov. Na základe predpovedí pokračujúceho rastu, vychádzajúcich z prognóz a čísel predaja fliaš a náplní, plánuje SodaStream do roku 2025 znížiť objem použitých plastových fliaš o takmer 67 miliárd kusov. Spoločnosť svoj záväzok zároveň podporuje zmenou všetkých svojich sirupových fliaš z plastových na jednoduchšie recyklovateľné kovové. Tento krok môže predstavovať ušetrenie až takmer 200 miliónov jednorazových plastových fliaš. Každá fľaša SodaStream nahrádza tisícky jednorazových plastových fliaš tým, že dáva spotrebiteľom možnosť vyrábať z bežnej vody z vodovodu perlivú vodu a ochutené sýtené nápoje, či už na doma alebo na cesty.

 

 

Video na znak osobitnej úcty

Ako osobitný hold Dňu Zeme počas krízy COVID-19 dnes spoločnosť SodaStream vydala emotívne video, poukazujúce na dôležitosť starostlivosti o našu planétu aj v týchto komplikovaných časoch, keď je veľká časť ľudí doma. „Aby sme to prekonali, musíme zostať doma. A keď to prejde, zabezpečme, že sa budeme lepšie starať o planétu – náš domov,“ znie spoločenské a environmentálne posolstvo videa. „Zatiaľčo všetci prechádzame náročným obdobím, dúfam, že keď bude COVID-19 za nami, budeme pamätať na oveľa lepšiu starostlivosť o planétu, na ktorej všetci spolu ako ľudstvo žijeme,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti SodaStream Eyal Shohat.

 

Príchute v plaste vymení kov

Ďalším veľkým záväzkom, ktorý si spoločnosť stanovila, je presun všetkých príchutí sirupov z plastových fliaš do kovových začiatkom roku 2021. Príchute SodaStream umožňujú zákazníkom z celého sveta pripraviť si ochutené sýtené nápoje doma. Izraelský SodaStream ročne vyprodukuje viac ako 30 miliónov fliaš s rôznymi príchuťami a tento počet vykazuje každoročne dvojciferný nárast. Spoločnosť zdôrazňuje, že prechod na kov je komplexný prevádzkový, marketingový a obchodný postup.


Kov je v súčasnosti najjednoduchšou a najúčinnejšou surovinou, vhodnou na recykláciu, pričom nevyžaduje triedenie odpadu. Podľa údajov EPA, Agentúry Spojených štátov na ochranu životného prostredia, je v USA 70 % kovu úplne recyklovaných. Na porovnanie uvádza, že hliníka sa zrecykluje len 35 %, skla 33 % a plastu iba 15 %. V Európskej únii sú tieto čísla vyššie, pričom podiel úplne recyklovaného kovu je 74,2 %. Očakáva sa, že touto zmenou sa v najbližších rokoch ušetria stovky miliónov plastových fliaš na jedno použitie.

V roku 2019 sa práve vďaka SodaStreamu podarilo vyhnúť sa odpadu z 5 miliárd plastových fliaš na jedno použitie. Viac ako polovicu z toho dosiahlo Nemecko, Francúzsko a USA. Na nadchádzajúce roky posunula spoločnosť latku ešte vyššie; v roku 2020 plánuje SodaStream pomôcť s ušetrením až 6 miliárd jednorazových plastových fliaš po celom svete.

https://www.youtube.com/watch?v=OkTDub42cLM

 

Dodatočné ekologické záväzky:

SodaStream tiež investuje do obnoviteľných zdrojov energie; tento rok umiestnila na strechu svojej hlavnej továrne solárne panely, zabezpečujúce 5 % celkovej spotreby energie a cieľom do roku 2021 je zvýšiť túto produkciu na 20 %.

SodaStream tiež plánuje prechod na zemný plyn a využitie technológie kombinovanej výroby s využitím čistej energie bez fosílnych palív, pričom do roku 2024 plánuje spraviť od nich výrobu takmer stopercentne nezávislou.Neustále skúmame ďalšie kroky, a to aj v oblasti obnoviteľnej energie. Ako spoločnosť sa cítime zodpovední a zaviazaní voči svetu, ktorý tu zanecháme ďalším generáciám,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti SodaStream Eyal Shohat.

Zobraziť celú aktualitu
Tesco Zásielka doručí balíček trvanlivých potravín až k dverám zákazníkapasik
Tesco Zásielka doručí balíček trvanlivých potravín až k dverám zákazníka

 

Malá pomoc je už na ceste. Reťazec spustil novú službu Tesco Zásielka, ktorá prináša online nákupy do nových lokalít, a to formou balíčka základných trvanlivých potravín a hygienických produktov.

 

Tesco podáva pomocnú ruku zákazníkom, ktorí si počas aktuálnej mimoriadnej situácie nedokážu nakúpiť v obchode ako zvyčajne. Reťazec spustil od dnešného dňa novú službu Tesco Zásielka dostupnú v lokalitách, kde nie je možné využiť objednávku potravín cez Tesco Online nákupy.

 

Zákazníci môžu vďaka Tesco Zásielke zostať v bezpečí domova a objednať si balíček základných trvanlivých potravín a drogérie. Kuriér následne doručí produkty priamo k dverám zákazníka.

 

„Tesco Zásielka je určená predovšetkým tým ľuďom, pre ktorých je aktuálne komplikované ísť do obchodu a nakúpiť si potraviny. Tešíme sa, že môžeme našim zákazníkom ponúknuť takúto malú pomoc navyše a uľahčiť tak ich každodenný život. Uvedomujeme si našu zodpovednú úlohu v aktuálnej mimoriadnej situácii a naši kolegovia v obchodoch, online službách a celom dodávateľskom reťazci vyvíjajú maximálne úsilie, aby sme prinášali potraviny rodinám a jednotlivcom naprieč celým Slovenskom,“uviedol Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

 

Tesco Zásielka pozostáva z vopred pripraveného balenia 24 trvanlivých potravín a základnej drogérie. Balíček doručí zákazníkom kuriér najneskôr do troch pracovných dní od vytvorenia objednávky. Zákazníci nájdu vo svojej zásielke napríklad cestoviny, strukoviny, konzervy, múku, trvanlivé mlieko, paštétu, kávu, sušienky či hygienické potreby.

 

Obsah každého balenia je zostavený tak, aby zaistil jednej až dvom osobám základné potraviny a ďalšie potreby na celý týždeň. Jedna zásielka stojí 34,90 eura vrátane dopravy.

 

Aby sa potrebné výrobky dostali k zákazníkom čo najskôr, každé balenie obsahuje jednotné množstvo a druh produktov, ktoré nie je možné meniť. Tesco Zásielku si môžu zákazníci objednať online na webovej stránke Tesca alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie. Zákazník si môže objednať jednu zásielku počas jedného dňa.

 

Tesco Zásielka je novinkou, ktorá doplní existujúcu službu Tesco Online nákupy dostupnú pre takmer dva milióny zákazníkov na Slovensku. Tesco počas apríla postupne zvyšuje dostupnosť Online nákupov. Počet časových úsekov, ktoré si môže zákazník vybrať na dodanie svojho nákupu, sa celkovo zvýši zhruba o 40 percent.

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2012 lenprezdravie.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio